Constructorul, aprilie 1961 (Anul 13, nr. 586-590)

1961-04-01 / nr. 586

X PROLETARI DIN TOATE ȚARILE, UNIT1-VA1 in folosul locuitorilor Reșiței Șame. ... nr. 5-Reșița al T.R.C.L.Banat s-a angajat să dea în folosință înainte de termen fabrica de produse lactate și școala cu 15 săli de clasă din Lunca Pomostului (cu 15 zile), drumul și canalul din Valea Domanului (cu 3 luni), 344 apartamente (pînă la 30 iunie). Prin reducerea consumurilor de materiale se vor realiza economii de 40.000 lei peste sarcina planificată. IULIAN POPESCU corespondent CINSTIND APROPIATA SĂRBĂTOARE Colectivele de muncitori, ingineri si tehnicieni de pe șantierele de la Chiscani și au luat în cinstea celei de a 40-a aniversări a partidului, următoarele angajamente : — realizarea de 600.000 lei economii peste sarcina planificată de reducere a prețului de cost ; — realizarea de 40.000 lei beneficii peste Pl—n depășirea productivității planificate cu 5 °/* , . , 1 — depășirea planului valoric anual al producției globale cu 10 °/« ; — reducerea termenelor de dare în folosință a unor obiective (cantina se va preda la 31 mai 1961, în loc de trimestrul III ; blocul administrativ la 30 iunie, în loc de 30 septembrie ; împrejmuirea și spațiile verzi — pînă la 30 mai ; lucrările de la conducta de alimentare cu apă a orașului Brăila — pînă la 30 mai, adică cu o lună mai devreme) ; — ridicarea calității lucrărilor, prin studierea cu atenție a procesului tehnologic, creșterea calificării muncitorilor și formarea de echipe speciale de finisori și instalatori. De asemenea, la lucrările de betoane se va da o atenție deosebită sprijinirii și rigidizării cofrajelor, precum și așezării armăturilor ; la lucrările la care se execută suduri pentru instalațiile probate la presiuni peste 0,5 atmosfere, se vor lua măsuri pentru poansonarea sudurilor, efectuate numai de sudori autorizați, după care se vor verifica prin gamagrafiere. I. C. NEGTIT corespondent Ce-și propun producătorii materialelor de construcții Muncitorii, tehnicienii și inginerii de la fabrica de cărămizi și țigle „Reconstrucția" din Feldioara desfășoară o însuflețită întrecere socialistă pentru realizarea angajamentelor luate în cinstea glorioasei aniversări a partidului. Un accent deosebit se pune pe îmbunătățirea calității produselor. Astfel se vor produce cărămizi pline de calitatea I-a în proporție de 98% în loc de 95% (indice planificat), cărămizi eficiente de la 90,8% la 95%, țigle de la 90% la 95% și coarne de la 90% la 95% calitatea I-a. De asemenea, se va reduce procentul de rebuturi la toate sortimentele de produse ceramice cu 5 și 9,5%, iar productivitatea muncii va fi sporită cu 2,45% pe cap de salariat. (MARCEL IANUS, corespondent). Planul de măsuri tehnico-organizatorice întocmit pentru îmbunătățirea calității produselor și sporirea producției cuprinde valoroase propuneri ale colectivului fabricii de produse refractare „Proletarul“ din Turda. In toate sectoarele vor fi extinse noi procedee moderne de fabricație. Se va pune în funcțiune, la întreaga capacitate, noua stație de granulare pentru asigurarea unei compoziții granulometrice optime; introducerea dozajului volumetric la prepararea pastelor aluminoase, forsteritice, cromomagnezitice etc.; se va pune în funcțiune noul flux tehnologic pentru granularea materiilor prime pentru șamotă, se va trece la presarea mecanică la majoritatea reperelor complicate, în loc de fasonarea manuală, care va asigura o calitate superioară a produselor. De asemenea, se va introduce uscarea produselor după grafic, -aplicarea sistemului de răcire artificială la cuptoarele „C“, care va duce la mărirea indicilor intensiv și extensiv. Un curs de minim tehnic va fi organizat pentru muncitorii care ocupă poziții cheie în procesul de producție. Aceste măsuri, pe lângă altele, vor contribui la depășirea planului anual cu 510 t, din care, în cinstea măreței sărbători, se vor realiza pînă la 8 mai, 200 t. Peste sarcina planificată se va reduce costul produselor cu 109.000 lei, iar beneficiul va fi depășit cu 50.000 lei. (ILIE BELCIN, corespondent). Analizînd cu temeinicie resursele la fiecare loc de muncă, colectivul de la fabrica de cărămizi „1 Mai“Bucov s-a angajat să realizeze în cinstea aniversării a 40 de ani de la înființarea partidului următoarele obiective: — să producă cărămizi de calitatea ta în proporție de 88%; — să dea peste sarcina planificată cu 20% mai multe cărămizi eficiente: — să îmbunătățească calitatea tuburilor centrifugate din beton armat, realizînd tuburi de presiune pentru conducte de aducțiune cu presiunea de încercare de 3 atmosfere; ■— să sporească gradul de ocupare cu 3% precum și indicele de utilizare ni 2% la toate utilajele ; să extindă la maximum mica mecanizare la lucrările cu un volum mare de muncă manuală ; — să ridice gradul de calificare a muncitorilor prin cursuri de minim tehnic Totodată colectivul va lupta și pentru realizarea unei economii, peste sarcina de plan, în valoare de 350.000 lei și beneficii de 340.000 lei. (STELIAN BUCUR, corespondent). La fabrica de geamuri din Târnăveni, Directivele C.C. al P.M.R. au avut un puternic ecou. Colectivul și-a luat însemnate angajamente de a îmbunătăți calitatea produselor. Astfel, indicele de calitate la geam tras va crește de la 42,9%, realizat în 1960, la 72%, la sticlărie suflată cu 100% și la geam turnat 90%. In acest scop se vor introduce mecanizarea transportului materialelor de amestec și alimentării cuptorului de geam tras, noi tipuri de debitere care să asigure uniformitatea grosimii geamului tras, un amestecător tip „Eirich“ la secția sticlărie precum și aplicarea unei noi soluții de colorare a sticlei, folosind cenușa de pirită în locul bioxidului de mangan etc. Planul producției globale va fi depășit cu 1.000.000 lei, iar la geam turnat se vor realiza în plus 15.000 mp. (GHEORGHE MARCOVICI, corespondent). ★ Anul XII-IT 586 * I pagini 29 hani * Sîmbătă 1 aprilie 1961 ***0*4**+*4»**4**+***+*0**»*+***‘+*+«*‘**‘l*1*'+ La fabrica „Cimentul păcii” din Medgidia întrecerea socialistă în cinstea glorioasei aniversări a partidului se desfășoară cu multă însuflețire. Secția de reparații și întreținere a utilajelor este hotărîtă să contribuie la îmbunătățirea calității produselor prin lucrări de bună calitate. Printre cei evidențiați recent în această secție se numără și tînărul lăcătuș mecanic Constantin Cornea. In clișeu , destoinicul mecanic lucrează la etanșarea lagărelor de la cuptorul nr. 5. în întîmpinarea aniversării a 40 de ani de la înființarea partidului In plină bătălie a finisajelor Nu sînt decit cîteva luni de cind constructorii I.S.C.L.—Mamaia (întreprindere aparținînd C.S.C.A.S.) au început să dea viață planurilor din mapele proiectanților de la I.S.C.A.S., de a dura pe această porțiune a litoralului un complex de odihnă, ce să rivalizeze cu cele mai frumoase de acest gen din străinătate. A atras atenția tuturor tovarășilor lor din țară noutatea tehnologiei, căci la executarea unora din aceste blocuri, ale căror fundații sunt așezate direct pe nisip, se întrebuințau cofraje alunecătoare. Pereții au nivele în 11 zile — acesta a fost ritmul de lucru atins. Acum, după ce s-a terminat de turnat și ultimul nivel la blocul A din cadrul ansamblului, pentru constructorii, întreprinderii de pe litoral, problema cea mai acută este aceea a asigurării unui ritm rapid și unei calități superioare la finisaje, ținînd seama de faptul că termenul de predare a 5000 de paturi (jumătate din capacitatea ansamblului) este fixat la 1 iunie. La finisaje se întrebuințează o serie de materiale noi (care asigură un confort sporit și înlocuirea unor materiale deficitare) : pardoseli din plăci P.V.C.G. 1200 lipite cu adezivi, dulapuri din PAL (a căror fixare se face cu cuie-dibluri împușcate direct în perete cu pistolul), unele conducte pentru instalații sanitare și electrice din material plastic, baterii de băi din fontă emailată. O noutate o constituie și finisarea tavanelor, la blocurile cu 11 nivele, cu plăci de azbociment. Se remarcă preocuparea proiectanților de a găsi sisteme de finisare exterioară a blocurilor, cu caracteristici adecvate climei maritime, care să asigure durabilitatea lucrului executat. In acest sens, s-a hotărît zugrăvirea fațadelor cu vinacet pigmentat, cu un colorit viu, modern. Introducerea în execuție a materialelor noi presupune cunoștințe profesionale speciale. întreprinderea și-a asigurat un număr suficient de specialiști, care, la rîndul lor, au recrutat și instruit cadrele de muncitori în noile procese tehnologice. O dată puse la punct aceste obiective, conducerea întreprinderii-șantier de construcții litoral-Mamaia (director N. Istrate, ing. șef. M. Gavrilescu), sub îndrumarea organizației de partid, a luat măsuri de organizare efectivă a lucrărilor de finisaj, asigurînd astfel, în colaborare cu comitetul sindicatului, condițiile pentru desfășurarea întrecerii socialiste. Astfel, pentru a grăbi uscarea s-au montat provizoriu, pe mai multe nivele un sistem de încălzire cu apă caldă, radianți de infraroșii cu gaze lichefiate, baterii de lămpi infraroșii, precum și tuburi de 400 mm diametru, cu injectoare cu combustibili speciali. Finisarea fațadelor se face — cu ajutorul aparatelor de vopsit — din nacele suspendate de console de pe acoperiș și manevrate pe verticală cu ajutorul troliilor. Timpul scurt impune un efectiv de muncitori sporit (în acest scop s-a recurs și la sprijinul Trustului nr. 1, care a deplasat cîteva echipe la Mamaia), iar la unele operații — lucrul în 2 schimburi. Bunăoară, lamelele prefabricate de la logii se montează în schimbul de noapte, pentru a nu bloca nacelele în timpul zilei la executarea vopsitorilor cu vinacet. S-au elaborat grafice riguroase, care să permită executarea finisajelor în termen și cu un proces tehnologic pe verticală, de sus în jos, pentru a evita stricăciuni la părțile finisate. Camerele-etalon, finisate încă din iarnă, au constituit un îndemn pentru constructori de a obține la toate lucrările o calitate asemănătoare și au permis să se tragă concluzii prețioase privind compontarea materialelor noi introduse în operă și a structurilor de rezistență. Lupta pentru a asigura un ritm rapid la finisaje și o calitate superioară a luat un mare avînt. întrecerea organizată în cinstea aniversării partidului a cuprins majoritatea constructorilor. De pe acum s-au și remarcat zidarii lui Dumitru Dumitru de la blocul C (primul bloc care va fi dat în folosință), tîmplarii din echipa comunistului T. Chezășeanu, colectivul condus de tehnicianul Alex. Tompi, echipa de betoniști a lui Dinu C. Ion, dulgherii lui Dumitru Simion, mecanicii lui Constantin Mihoreanu, ing. Ion Tudoran și mulți alții. Paralel cu operațiile de terminare a primei etape de construcție a ansamblului de odihnă de la Mamaia, I.S.C.L. se străduiesc să dea în lucrătorii folosință, peste plan, blocul A2 cu 11 nivele (cu 810 paturi) cu 1 an înainte de termen. Rezultatele dobîndite pînă acum dovedesc însuflețirea cu care muncesc constructorii pentru a putea raporta partidului că angajamentele luate au fost respectate în întregime. V. RADU Cu ajutorul nacelelor suspendate, a Început finisarea fațadelor unuia din blocurile cu 11 nivele executate în cofraj alunecător. Primele angajamente ale întreprinderii întreprinderea de construcții-montaj Galați C.S.C.A.S. a fost creată a în vederea reconstrucției socialiste a orașului Galați, pentru asigurarea lotamente cu 3 și 4 cazarea structurii de rezismere vor fi date în fotență— cu macarale pe losintă pînă la 23 August pneuri, în loc de maca— cu 38 zile înainte de rale-turn. Blocurile termen — în cartierul și multe nivele vor fi tur cu gtina I. Se va reduce cu note în cofraje alunecăcăințelor și clădirilor sa- 8%, timpul de batere a pi- toare , se va studia special-culturale necesare soților cu forezele „prosibilitatea de a extinde muncitorilor viitorului loț“, astfel că pînă la această metodă și la centru siderurgic dună- 1 Mai se vor bate Ț6.000 blocurile P+4, ceea ce rețu. Recent, colectivul de piloți cu 1500 mai mult ar reduce cu 30 de zile constructori și-a luat, în decit prevede planul, durata de execuție cinstea aniversării parti realizîndu-se consolidarea structurii de rezistență, a dului, primele angaja terenului pentru 12 1 au blocuri cu 810 apartamente de 2, 3 și 4 camere. La clădirile sistem fagure, montarea panourilor prefabricate la fațadă semente, axate pe criteriile indicate prin Directivele C.C. al.P.M.R. Vor fi predate, cu 10-53 zile înainte de termen, clădiri însumînd 240 apartamente. Alte 70 apar va face — după execu-Lucrările de finisaj, la care se vor utiliza materiale noi, vor fi de calitate superioară, astfel ca la recepție să se obțină calificativul „foarte bine“ și „excepțional“. MĂSURI TEHNICOORGANIZATORICE In scopul de a asigura traducerea în viață a angajamentelor luate în cinstea celei de a 40-a aniversări a partidului, la întreprinderea de instalații, montaje și izolații nr. 1-București a D.G.C.M.B. s-au luat o seamă de măsuri tehnico-organizatorice. Printre acestea se numără: preluarea lucrărilor, pe faze de execuție, în prezența maiștrilor și a șefilor de echipă ; întărirea controlului de calitate ; extinderea folosirii dispozitivelor pentru tăierea șlsturilor în ziduri, pentru fixarea diblurilor în zid, pentru îndoirea țevilor la rece, a țevilor și fitingurilor din P.V.C. ș a. Pentru ca angajamentele colectivului de muncă al întreprinderii nr. 3 (T.R.C.L.) Brașov privitoare la îmbunătățirea calității lucrărilor, reducerea duratei de execuție, mărirea productivității muncii și reducerea prețului de cost să poată fi traduse în viață în bune condiții, s-au luat numeroase măsuri tehnico-organizatorice. Iată cîteva dintre cele mai importante: extinderea mecanizării lucrărilor (săpături, transport pe verticală, vopsitorii etc.), folosirea largă a schelelor de inventar, a panourilor de cofraj, a treptelor prefabricate mozaicate. O mare atenție se va da reducerii consumurilor specifice. Vor fi predate înainte de termenele stabilite cca. 1100 apartamente, abatorul fabricii de mezeluri, hala D.C.A., căminul studențesc și alte obiective. IULIAN IONAȘCU din postul nostru de corespondenți voluntari de la Brașov Constructorii din cadrul T.R.C.L.Cluj au hotărît ca în cinstea glorioasei aniversări a partidului să-și realizeze sarcinile de plan pe anul în curs pînă la 23 decembrie, să depășească productivitatea planificată a muncii cu 2%, să realizeze economii la prețul de cost în valoare de 500.000 lei. Angajamentele prevăd, de asemenea, scurtarea duratei de execuție a unor lucrări, extinderea folosirii prefabricatelor (la unele lucrări de finisaje, la baracamente), precomprimatelor (la execuția cinematografului din Piața Mihai Viteazu), schelelor de inventar, dispozitivelor mecanice și altele. FLORIAN HOȚUPAN corespondent Chemare la întrecere Muncitorii, tehnicienii și inginerii atelierelor „9 Mai“ din Capitală au hotărît să cheme la întrecere, în cinstea aniversării a 40 de ani de la înființarea partidului, toate colectivele întreprinderilor din ramura industriei materialelor tehnico-sanitare și de instalații, aparținînd D.C.M.C. din C.S.C.A.S. In scopul sprijinirii colectivelor de muncă de pe șantierele patriei noastre, pentru reducerea muncii manuale, prim introducerea mecanizării unor operații în construcții, vom realiza următoarele produse noi: benă cu fund mobil cu o capacitate de 600 de litri, pentru transportul betonului de la betonieră la locul de turnare; aparat de întins chit, pentru mecanizarea operației de chituire; macara de fereastră, pentru sarcină pînă la 150 kg. Aceste produse vor fi trimise șantierelor pînă la data de 8 mai a.c., pentru experimentare și omologare în vederea fabricației în serie. De asemenea, în vederea lărgirii sortimentelor destinate mecanizării în construcții, pînă la 23 August se vor executa și trimite pe șantiere, pentru experimentare, încă 12 prototipuri de noi utilaje. Pentru continua îmbunătățire a calității produselor, reducerea greutății specifice a utilajelor și perfecționarea lor, pînă la 1 Mai se vor reproiecta elementele componente ale benzilor transportoare fixe, în vederea uniformizării lor și a reducerii consumului specific de metal cu 10 kg pe metru liniar, prin înlocuirea cu mase plastice a unor repere, economisindu-se astfel anual 20 tone de metal. Pînă la 8 mai se va introduce metoda însăilării cu oxigen în baia metalică în perioada de afinare, ceea ce va duce la reducerea timpului de elaborare a șarjelor de oțel cu 15%, la obținerea unor oțeluri de calitate superioară și la economii anuale în valoare de 200.000 lei. Printr-o mai judicioasă organizare a fluxului tehnologic și prin ridicarea calificării oțelurilor, se va reduce cu 1 % procentul de rebuturi din oțel turnat, față de cel admis, obținîndu-se în plus 19 tone de piese turnate și economii de peste 100.000 lei anual. Pentru îmbunătățirea calității pieselor de oțel turnat și pentru mărirea productivității muncii, se va introduce la toate miezurile și la 20% din forme metoda întăririi cu silicat de sodiu și bioxid de carbon. Se va executa o instalație de recirculare a apei la cuptorul electric de topit oțel și compresoare, ceea ce reduce consumul anual de apă cu 43.000 mc., echivalînd cu economii de 45.000 lei. In scopul ridicării continue a gradului de calificare a muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor și pentru introducerea pe scară largă a metodelor avansate de lucru, vom organiza cursuri permanente pe specialități și la diferite nivele de pregătire. Ținînd seamă de măsurile preconizate, care vor duce la îmbunătățirea calității produselor, la creșterea productivității muncii și reducerea prețului de cost, angajamentele întreprinderii noastre sînt: 1.200.000 lei economii peste plan pînă la sfîrșitul anului 1961, din care 400.000 lei se vor realiza pînă la 8 mai; 450.000 lei beneficii peste plan, pînă la sfîrșitul anului. GH. A. POPA corespondent Planul de locuințe -pînă la 15 august Angajamentele întreprinderii de construcții nr. 1 (T.R.C.)—Galați prevăd realizarea sarcinilor de plan pe anul în curs pînă la 15 septembrie, darea în folosință a celor 465 apartamente planificate pe 1961 pînă la 15 august (dintre acestea, 120 la sfîrșitul lunii aprilie), darea în circulație pînă la 15 aprilie a esplanadei de la blocurile PI—P10, obținerea unor economii de 100.000 lei peste sarcina planificată ș.a. Pentru realizarea acestor angajamente s-au luat masa tehnico-organizatorice corespunzătoare.. EMIL VILCI corespondent Montorii an nevoie de sprijin Acum, ing. Zoltán Katona, șeful șantierului, nu are de spus prea multe lucruri. In etapa aceasta activitatea constructorilor se desfășoară pe un front redus,ci, colo, se toarnă mozaicuri, se tencuiesc pereții halelor, se fac completări, pretutindeni, acolo unde montajul este mai avansat. Prea multe nu se pot spune deocamdată nici despre amenajarea drumurilor, nici despre noile obiective: gospodăria de azot, stația de deminerralizare a apei, neutralizatoarele. Sunt abia la început. La viitoarea fabrică de volan de la Săvinești, montorii sînt aceia de a căror muncă depinde acum, în primul rind, data intrării în funcțiune a noului obiectiv industrial. Sarcina aceasta, de loc ușoară, nu-l frămîntă numai pe ing. N. Tronaru, care conduce montajul, ci pe toți montorii de la I.M.B. Pînă în prezent ei au înregistrat succese remarcabile. Planul pe primele două luni a fost depășit cu 8 La sută. Această cifră nu spune insă totul. Graficele interne privitoare la stadiile fizice, la cele mai multe dintre obiecte, au fost respectate întocmai; la unele obiecte s-au înregistrat chiar avansuri. Fabrica de oxigen ,secția de oxid de carbon sunt aproape gata. încă acum 2 săptămîni ,la fabrica de oxigen, compresoarele erau gata pentru rodaj, turbocompresoarele erau în finisaj, se lucra de zor la blocurile de separare a aerului. Montorii Vasile Negrea, Dumitru Ciobanu,Eduard Mihăilă, Pavel Sezanov, sudorii Nicolae Chirea și Maxim s-au întrecut pe ei înșiși în privința ritmului și a preciziei lucrărilor. La obiectivele A.C.N., polimerizare, estacada de rețele tehnologice ș.a., montajul este realizat în proporție de 75—90 la sută. De altfel, la fabrica de oxigen, la cuptorul de acetilenă, compresie, 4 C.N., A.C.H., recuperare, dizolvare O CIMPEANU (Continuare in pag. 3) H... ~ • . Comunistul Dumitru Ciobanu și Eduard Mihăilă, zoresc ultimele montaje la fabrica de oxigen. Au început mai devreme trimestrul II Usmarinill, întreprinderea de construcții siderurgice lucrează ■fü K SSlUb II de la 27 martie în contul trimestrului II. In primul ______________ trimestru al anului, colectivul de constructori și montori a dat în funcțiune bateria a 4-a de cocs, un pod rulant și un preîncălzitor; celelalte lucrări ce se execută la combinatul siderurgic „Gh. Gheorghiu-Dej" se încadrează în grafic ori sunt chiar în avans. .Astfel, la construcția furnalului nr. 7 — primul furnal de 1.000 mc din țară — avansul este mai mare de o lună ; a început și montajul blindajului metalic. Pe șantierul laminorului de sîrmă, benzi și profile mijlocii s-au turnat pînă acum peste 30.000 mc de betoane, s-au executat cu o lună mai devreme fundațiile cuptorului cu propulsie, s-au montat 4.000 tone de construcții metalice , cîștigîndu-se 15 zile față de termenul din grafic la montarea scheletului halei laminorului — și s-au intensificat lucrările la linia de sîrmă, care trebuie terminată pînă la sfîrșitul anului. București Sarcinile pe primul trimestru ale colectivului Trustului de instalații și montaje nr. 21 au fost îndeplinite _____________la 29 martie. In această perioadă au fost terminate lucrările prevăzute in plan la întreprinderile textile „Dacia"-București și „Constantin Ivănuș“-Brănești, la fabrica de mobilă Pipera. După calcule preliminare, economiile peste sarcina planificată sunt de 200.000 lei — cu 60.000 lei mai mult decit prevedea angajamentul luat la începutul anului. BiCi. Primele zile ale intrecerii în cinstea glorioasei aniversări a partidului. Un suflu nou domnește în fiecare secție a fabricii de ciment „Congresul al XIX- lea“. Fiecare muncitor și tehnician, fiecare echipă, fiecare schimb caută să cinstească cu realizări cît mai importante marea sărbătoare. Graficele anunță de la o zi la alta succese tot mai frumoase. Ce putem face pentru a munci mai bine, pentru a spori producția, a îmbunătăți calitatea ? — se întreabă lucrătorii din fabrică. Răspunsul îl găsești la locurile de muncă. La toate morile brute au fost montate grătare tip Krupp, ceea ce a ridicat gradul de ocupare al morii cu cca. 2%. Zonele de lanțuri au fost puse la punct și s-au introdus la toate cuptoarele recuperatoare de căldură din lanțuri, fapt care a făcut ca indicele intensiv al cuptoarelor să crească cu 7%. Pentru sincronizarea alimentării cuptorului (cu regimul tehnologic și termotehnic) au fost introduse grupuri Ward-Leonard, datorită cărora se realizează o alimentare constantă, se îmbunătățește arderea, se reduce consumul specific de combustibil. Toate acestea s-au răsfirnt, bineînțeles, favorabil asupra producției. In ziua de 26 martie planul trimestrial a fost îndeplinit. In frunte au fost comuniștii: Morarii Constantin Chiriac și Dumitru Ghioc de la morile de ciment, podarul Gheorghe Lungu, cocătorii Onisifor Dănilă și Petre Lungu, lăcătușul Vasile Vizitiu sunt doar o mică parte din cei care s-au evidențiat. Și întrecerea continuă... ION DRAGUȘIN din postul nostru de corespondenți voluntari de la Bicaz r. neamț In ziua de 20 martie, colectivul fabricii de cărămizi „Zorile noi“ din Piatra Neamț și-a realizat planul valoric al producției globale pe trimestrul I. Harnicii cărămidari au dat în plus, în această perioadă, 700.000 cărămizi eficiente și 52.000 țigle. Datorită aplicării unor măsuri tehnico-organizatorice, productivitatea muncii a sporit cu 22%. Succese deosebite sau obținut și în îmbunătățirea calității produselor. Rebuturile au scăzut la 2,56% la cărămizile eficiente, iar la țigle — la 8,61%. S-au realizat, de asemenea cărămizi eficiente de calitatea sa în proporție de 98%, iar la țigle — 97%, față de 90% — indice planificat pentru ambele produse. Pe primele două luni s-a înregistrat și o economie de 122.000 lei, prin reducerea consumurilor specifice la combustibil, energie electrică și materiale. Comuniștii sînt în fruntea întrecerii, antrenînd prin fapte pilduitoare întregul colectiv. Cu 37,7% și-a depășit sarcinile de producție brigada condusă de comunistul Vasile Găvănuș. Importante depășiri de plan a obținut și brigada tov. Constantin Asavei. La fasonarea țiglelor, s-a evidențiat brigada condusă de utemistul Ioachim Dornescu, la așezarea produselor în cuptor — echipa tovarășei Dumitru Frunză, iar la scoaterea cărămizilor — comunistul Aurel Munteanu. Aghireș IOSIF BIȘOC corespondent Antrenat într-o entuziastă întrecere ______________ socialistă în cinstea glorioasei aniversări a partidului, colectivul fabricii de ipsos „Rapid“ și-a îndeplinit planul valoric al producției globale pe trimestrul I cu 11 zile înainte de termen. Produsele livrate în această perioadă, la toate sortimentele, au fost de bună calitate, neprimindu-se nici o reclamație din partea beneficiarilor. Au mai fost obținute, pe primele două luni, o economie de 47.000 lei la prețul de cost și o creștere a productivității muncii cu 9,17 la sută față de indicele planificat. Ploiești Constructorii din cadrul Intreprindeerii nr. 2 a T.R.C. și-au realizat sarcinile pe primul trimestru cu 6 zile mai devreme. In această perioadă ei au dat in folosință hrubele de la crama G.A.S.-Urlați, complexul de deservire U.R.C.M. și un bloc cu 18 apartamente la Sinaia precum și un alt bloc asemănător la Fieni. întrecerea continuă. Printre angajamentele luate de harnicul colectiv se numără : realizarea planului valoric pe anul in curs cu 11 zile mai devreme, accelerarea ritmului de execuție, creșterea productivității muncii, mărirea cu 10 % a indicelui propus de mecanizare complexă a lucrărilor. Prin predarea înainte de termen a 5 blocuri cu un total de 114 apartamente (la Filipeștii de Pădure, Florești și Fieni), a școlilor cu 8 săli de clasă de la Vălenii de Munte și Urlați și a magaziei C.R.R. de la Băicoi, constructorii vor economisi 237 zile de lucru. ing. C. AMARIȚEI corespondent 90% calitatea la Colectivul Fabricii de cărămizi și țigle Mureșeni a întocmit un plan de măsuri tehnico-organizatorice menit să ducă la îmbunătățirea calității produselor, la sporirea producției și la reducerea prețului de cost. Planul valoric al producției globale va fi depășit în acest an cu 1.030.000 lei; aceasta înseamnă 836.900 țigle, 437.000 coame și 822.370 cărămizi în plus. La principalul produs: țigle ceramice, calitatea I-a va fi realizată în proporție de 90% iar calitatea a II-a numai 10%. KiBERIU SZÁSZ corespondent