Constructorul, decembrie 1961 (Anul 13, nr. 621-625)

1961-12-02 / nr. 621

PROLETARI DIN TOATE TARILE, VINÎI-VĂ ? Spor la muncă celui de al V-lea Congres Sindical Mondial Moscova, capitala primului stat în care muncitorii și țăranii au desăvirșit construirea socialismului pornind pe drumul luminos al construirii desfășurate a comunismului, va găzdui intre 4—16 decembrie cel mai însemnat eveniment din viața mișcării muncitorești internaționale: AL V LEA CONGRES SINDICAL MONDIAL. Delegați ai oamenilor muncii de pe toate meridianele globului pămintesc se vor întîlni la Moscova pentru a dezbate și a stabili măsurile cele mai eficiente pentru rezolvarea problemelor vitale ale contemporaneității: lupta pentru consolidarea păcii între popoare, pentru dezarmarea generală și totală, pentru apărarea drepturilor și intereselor oamenilor muncii și lărgirea și întărirea unității de acțiune a tuturor celor ce muncesc, indiferent de culoarea, rasa și convingerile politice pe care le au. Marea întrunire mondială a celor ce muncesc, convocată din inițiativa Federației Sindicale Mondiale, a stîrnit un interes uriaș in rîndurile tuturor sindicatelor, indiferent de centralele la care sînt afiliate. Numai din țările africane și cele din Orientul apropiat și mijlociu și-au anunțat până acum participarea 40 de delegații. „Proiectul Programului de acțiune sindicală în etapa actuală, pentru apărarea intereselor și drepturilor oamenilor muncii“ elaborat de F.S.M. a constituit un prilej de ample dezbateri in sindicatele din Africa, Asia, Europa, America Latină și chiar din America de Nord. Proiectul de Program a fost tipărit în zeci de mii de exemplare și difuzat in rîndul membrilor de sindicat din Finlanda, Argentina etc. Organizațiile sindicale din numeroase țări au format comisii și comitete de pregătire a Congresului, alegind delegații care să participe la lucrările de la Moscova, organizînd mitinguri in cinstea acestui însemnat eveniment internațional. Parte integrantă a mișcării sindicale mondiale, militante neobosite pentru întărirea unității de acțiune între sindicatele din toată lumea, călăuzite de spiritul internaționalismului proletar, sindicatele din patria noastră întîmpină mărețul eveniment de la Moscova cu realizări din cele mai însemnate. Cu gîndul la cel de al V-lea Congres Sindical Mondial oamenii muncii din țara noastră, mobilizați de sindicate, sub conducerea partidului, desfășoară cu avînt nestăvilit întrecerea socialistă pentru realizarea în termen și chiar înainte de termen a sarcinilor de plan pe 1961 și pentru pregătirea condițiilor realizării sarcinilor pe 1962. Ei sunt convinși că astfel vor contribui la întărirea forțelor păcii, la stăvilirea uneltirilor acelor cercuri reacționare ce vor să aprindă un nou incendiu mondial. In insuflețitele adunări organizate în întreprinderi pentru alegerea delegaților la Congresul Sindical Mondial de la Moscova, oamenii muncii din țara noastră au vorbit pe larg și cu entuziasm despre acest eveniment, despre însemnătatea lui în dezvoltarea unității de acțiune a celor ce muncesc din toată lumea, armă principală în lupta pentru stăvilirea uneltirilor războinice, pentru transformarea tuturor armelor in piese de muzeu. Ei și-au exprimat hotărirea de a se întrece cu muncitorii tuturor țărilor în producerea de pîine, unt, lapte, carne și alte bunuri necesare omului. Acestea să fie armele viitorului și cu cit vor fi mai multe asemenea arme, cu atît îi va fi mai bine fiecărui membru al societății . Asemenea năzuințe nobile animă pe toți membrii sindicatelor noastre și pe delegații care vor reprezenta la Congres cele aproape 3 milioane de membri de sindicat din țara noastră, făcîndu-le cunoscute de la tribuna celui de al V-lea Congres Sindical Mondial de la Moscova, întregii lumi. Acestei uriașe întruniri a celor ce muncesc de pretutindeni îi adresăm din inimă tradiționala romînească, sper la muncă urare spre binele și fericirea omenirii ! Bloc de locuințe pe str. Alecu Russo, din Arad. FL. PAVEL, muncitor tîmplar Arad Plenara filialei regionale Cluj a Uniunii Arhitecților In zilele de 25—27 noiembrie a avut loc la Cluj plenara filialei regionale a Uniunii arhitecților din R.P.E. plenara a avut ca obiect dezbaterea schiței de sistematizare a orașului Turda, precum și a unor detalii de sistematizare din orașele Cluj și Turda. Au participat membrii filialei, arhitecți din localitate, delegați ai filialelor U.A. din țară, precum și un grup de arhitecți specialiști in urbanism din București. Au mai luat parte membri ai comitetului de conducere al U.A., delegați ai C.S C.A.S., reprezentanți ai sfatului popular regional, precum și alți invitați. In prima parte a lucrărilor plenarei, participanții au vizitat orașele Cluj și Turda, principalele cartiere ale acestor orașe (inclusiv recentele realizări) și terenurile afectate lucrărilor viitoare, in continuare, arh. Dumitru Vernescu de la I.S.C.A.S. a prezentat schița de sistematizare a orașului Turda, iar arh. ștefan Gonesz a prezentat detaliile de sistematizare a cartierelor abator, Donath și a cartierului central din Cluj, precum și a cartierului Oprișani din Turda. Arh. Romeo Rău, delegat al secției de urbanism a Uniunii arhitecților, a expus apoi o serie de aspecte și considerente asupra acestor lucrări. Numeroșii participanți la discuții au analizat diferite probleme legate de schițele de sistematizare prezentate, făcînd sugestii și propuneri care vor ajuta colectivul de proiectanți la îmbunătățirea schițelor. Cel mai mare de locuințe din între bariera Cîmpinii și cartierul Găgeni, pe locuri unde mai ieri creșteau buruieni, două colective de harnici constructori se întrec pentru a da încă anul acesta 690 de apartamente confortabile oamenilor muncii din orașul Ploiești. Cele două colective sunt de la întreprinderile nr. 1 și nr. 2 ale Trustului regional de construcții, a căror sarcină este respectiv de 300 și 390 apartamente. Privind cu simț de răspundere această sarcină, colectivul de conducere al întreprinderii nr. 2 a trecut la studierea posibilităților de a o realiza în termen, întocmind pentru fiecare bloc planuri calendaristice de eșalonare a lucrărilor în lanț. In momentul de față, la blocurile A 6—A 7 și A 11, care totalizează 180 apartamente, se lucrează la finisajele interioare. La restul blocurilor (A 2—A 8 și A 9) s-au executat terasele și se vor termina săptămîna viitoare tencuielile, urmînd ca în cursul lunii decembrie să se facă finisajele interioare și pardoselile. Pentru accelerarea ritmului de execuție, șantierul e asigurat cu un înalt grad de mecanizare, folosind macarale-turi pentru montarea planșeelor din fîșii prefabricate, macarale „Pionier“, boburi și benzi transportoare pentru transportul materialelor de masă, stație centralizată de preparare a betoanelor etc. Totodată, pentru a grăbi uscarea tencuielilor se folosesc radianți de infraroșii și cocsiere, iar la poligonul de prefabricate al trustului se execută elementele de mozaic ale scărilor (trepte și contratrepte), buiandrugi prefabricați, plăcuțe pentru protecția stratului hidrofob la terase, lamele de fațadă, trafoare etc. La blocurile A 6, A 7 și A 11, pentru a crea front de lucru echipelor de finisaje intern șantier Ploiești care, s-a trecut de la metoda de lucru în lanț pe nivele, la metoda de lucru în lanț pe scări, întreg colectivul de muncă al șantierului este antrenat în întrecere. Echipele de zidari conduse de comunistul Mihalache Anghel de Nicolae Mogoș au executat fațași dele și tencuielile interioare la blocurile A6 și A1F într-un timp record, respectîndu-și angajamentele luate în consfătuirile de producție pe luna octombrie. Prin buna organizare și prin disciplina la locul de muncă s-au evidențiat și echipele de zidari conduse de Ilie Tudorache și Gh. Stan, din care fac parte comuniștii Mușat Sucală, Gheorghe Constantin și Gh. Barzavan. Echipa de zugravi condusă de N. Udronie, de la blocul A 6, dă lucrări de bună calitate și la timp. In vederea executării rapide a vopsitoriilor tutuite, tov. Udronie a conceput și confecționat un tufăr cu ajutorul căruia a mărit productivitatea muncii cu 80 %. De asemenea, se remarcă echipa zugravvopsitorului Franz Bugl, de la blocul A 7. Echipa de instalatori a lui D. Manolache, care execută lucrări de calitate excepțională, se străduiește să dea în funcțiune la 10 decembrie centrala termică ce va asigura încălzirea celor 390 apartamente. Mozaicarii conduși de V. Popa au terminat mozaicurile de la blocul A 6 , sunt în curs de terminare cele de la blocul A11. Totuși, nu toate echipele au reușit să se încadreze în disciplina șantierului, in ritmul rapid de lucru, în calitatea superioară a lucrărilor. Astfel, echipa de zidari condusă de Stere Săbăreanu a executat fațada blocului A7 de proastă calitate, necesitînd remedieri ulterioare, și nu s-a încadrat în normele de timp. Sarcinile importante care stau în fața colectivului șantierului „Andrei Mureșanu“ au mobilizat întreg colectivul la lupta pentru o bună calitate. Cei ce se vor bucura de rezultatele strădaniilor constructorilor vor fi oamenii muncii din orașul Ploiești, viitorii locuitori ai celor 390 apartamente. ing. C. AMARIȚEI corespondent noul XIII nr. 621 ★ 4 pagini 25 nani * Sîmbătă 2 decembrie 1961 Bun venit primilor locatari! Țiglina — principalul front al reconstrucției socialiste a orașului Galați. Miile de lucrători ai întreprinderii de construcții orășenești (C.S.C.A.S.) înalță aici un modern raion urban, cu microraioane prevăzute cu toate dotările necesare. Recent, lotul A și-a încetat activitatea : cele 4 blocuri de aici, cuprinzînd 270 apartamente cu 2, 3 si 4 camere, au fost date în folosință după 8 luni de la începerea lucrărilor, durata redusă de execuție datorîndu-se soluției de rezistență alese de proiectanții de la I.S.C.A.S. , structură fagure, cu panouri prefabricate la fațadă. Pe fiecare bloc, care la recepție a primit calificativul „bine“, constructorii au prins o pancartă prin care urau : „Bun venit primilor locatari ai noului cartier !“ Bătălia se dă acum pentru terminarea celor 270 apartamente de la lotul C. Aspectul șantierului se schimbă de la o zi la alta. Cînd a răsărit, de pildă, blocul I ? Pină mai ieri, terenul era aici neted ca-n palmă. S-a înălțat apoi la zece, la douăzeci, la treizeci de metri și mai mult schela metalică, purtătoare a două boburi. Schela era gata, dar unde era clădirea ? Și iată cum și-a luat avînt clădirea ! Ca dintr-un laminor, ieșeau din cofrajul glisant pereții ei. La capătul a cincisprezece zile, s-a terminat turnarea ultimului din cele 10 etaje. Inginerul Ștefan Popovici și șeful de echipă Nicolae Cotigă și-au strîns mîinile, felicitindu-se pentru succesul glisării. Ritmul de lucru nu va slăbi in timpul iernii. Numai că, după ce s-au montat panourile de fațadă, timplăria exterioară și geamurile, după ce au fost puse in funcțiune instalațiile electrice și de încălzire centrală — pregătiri la care au ajutat echipele instalatorilor Aurel Dumitrescu și Iosif Pacoci, dulgherii și timplarii conduși de maistrul Mihail Traicovici, frontul de lucru s-a mutat in interiorul blocurilor. Avansează rapid finisajele, astfel ca pină la sfirșitul anului, potrivit angajamentului, numărul apartamentelor date in folosință să ajungă la 1038 și să se predea și primul grup comercial ce va deservi populația cartierului. Țiglina nouă începe să se contureze. De pe acum s-a trecut la amenajarea drumurilor, a terenurilor rezervate spațiilor verzi, pină la sfirșitul anului vor fi gata primii 2,5 km din strada principală, mărginită de pomi. Pe stîlpii de beton se vor aprinde lămpile cu vapori de mercur. In 1962 și în perioada imediat următoare se vor construi 85 blocuri cu o suprafață locuibilă totală de 156.117 mp, care vor putea găzdui aproape 18.500 de locatari. Cartierul va fi dotat cu școli, grădinițe de copii, creșe, policlinică, magazine. Siderurgiștii de la viitorul combinat gălățean vor locui in cele mai bune condiții. MIHAI ANGHEL din subredacția noastră voluntară de la Galați Înainte de a începe lucrările la Țiglina, au înălțat cîteva frumoase constructorii de la I.C. Or.-Galați blocuri pe str. Republicii. Îndeplinirea planului— preocupare principală a sindicatelor noastre Luptînd zi de zi pentru traducerea în viață a sarcinilor trasate de Congresul al III-lea al P.M.R., oamenii muncii de pe șantierele de construcții, din industria materialelor de construcții, din institutele de proiectare, mobilizați de organele sindicale, sub conducerea organelor de partid, au obținut în primele 9 luni ale acestui an însemnate succese în realizarea planului de producție, scurtarea termenelor de execuție, îmbunătățirea calității lucrărilor de pe șantiere și a produselor fabricate de întreprinderile industriei materialelor de construcții. Realizări demne de menționat au fost obținute în procesul de industrializare a construcțiilor, în transformarea tot mai mult a șantierelor în locuri de montaj. Folosirea procedeelor moderne de execuție, extinderea pe scară largă a folosirii prefabricatelor, a micii și marii mecanizări s-au resfrint favorabil asupra dării în funcțiune la termen și înainte de termen a noi și noi obiective industriale cum sunt: combinatele pentru industrializarea lemnului de la Blaj, Gherla și Pipera, Complexul avicol Crevedia, țesătoria „Păușești“, dezvoltarea întreprinderii „Textila“-Pitești și multe altele. De asemenea, prin hărnicia lor, constructorii de pe șantierele patriei au terminat lucrările la un mare număr de apartamente ce au putut fi date în folosința oamenilor muncii. In afară de aceste construcții care aduc o contribuție de seamă la ridicarea continuă a nivelului de trai material și cultural al oamenilor muncii, în această perioadă au fost date în folosință numeroase școli, spitale și policlinici, cinematografe, complexe hoteliere în stațiunile de odihnă etc. Analizînd felul cum s-a desfășurat munca în institutele de proiectare, întreprinderile de construcții și cele producătoare de materiale de construcții, felul cum și-au desfășurat activitatea organele sindicale din aceste unități, recenta plenară a C.C. al Uniunii Sindicatelor din întreprinderile industriei materialelor de construcții și din întreprinderile de construcții a constatat cu satisfacție că pe primele 3 trimestre ale acestui an, planul producției globale de construcții-montaj al Departamentului Construcțiilor și Materialelor de Construcții din C.S.C.A.S. a fost îndeplinit în proporție de 101%. Cu privește sarcina de reducere a prețului de cost pe primele 9 luni, s-au obținut 3,74% față de 3,26% planificat, realizîndu-se peste plan economii la prețul de cost în valoare de aproape 4 milioane lei. Bune rezultate în activitatea desfășurată în această perioadă au fost obținute și de către unele organizații de construcții aparținînd sfaturilor populare regionale și Sfatului popular al Capitalei. Așa de exemplu și-au îndeplinit planul producției globale D.G.C.M.-București (100,7%), T.R.C.-Bacău (112,2%), T.R.C.L.-Dobrogea (107,8%), T.R.C.L.-Oltenia (102,9%), T.R.C.-Maramureș (100,7%). Și întreprinderile industriei materialelor de construcții din cadrul D.C.M.C. au obținut însemnate succese realizînd peste sarcina de plan 21.141 tone clincher, 67.062 tone ciment, 3789 tone var gras, peste 41 milioane bucăți cărămizi arse, 230.000 mp carton asfaltat, 110.000 mp geamuri, 2532 bucăți băi emailate, 944 tone radiatoare din fontă pentru calorifer, 76 tone articole sanitare din faianță și altele. Planul producției globale pe 9 luni a fost realizat în sectorul producției industriale a D.C.M.C. in proporție de 103,4%, iar cel al producției marfă în proporție de 104,1%. Față de 5,15% cît prevedea sarcina de reducere a prețului de cost, s-au obținut —5,60% realizîndu-se astfel economii peste plan la prețul de cost in valoare de peste 6 milioane lei. Mobilizați în întrecerea socialistă de către organele sindicale, muncind cu entuziasm pentru transpunerea în viață a sarcinilor trasate de cel de al III-lea Congres al P.M.R. oamenii muncii de pe șantierele patriei, din întreprinderile industriei materialelor de construcții și din institutele de proiectări au luptat și luptă sub conducerea organizațiilor de partid, pentru îndeplinirea înainte de termen și la toți indicii a planului pe acest an. Cu deosebită satisfacție plenara a menționat că o serie de întreprinderi ca : „Feroemail“, Uzinele ceramice-Ploiești, „Proietarul“-Turda, „1 Mai“Bucov, „Rapid“-Aghireș, „Ceramica“Jimbolia, I.C.M.A.-București, Fabrica de cărămizi și țigle din Satu Mare, Fabrica de ciment-Dej, I.P.E.C.-Brașov, întreprinderea „7 Noiembrie“București, „Reconstrucția“-Feldioara și multe altele au raportat că și-au îndeplinit planul pe anul 1961 lucrînd de pe acum în contul anului viitor. Asemenea rezultate care fac cinste colectivelor din aceste unități se datoresc în bună măsură și activității rodnice desfășurate de către organele sindicale, care au organizat și condus mai bine întrecerea socialistă axînd-o pe obiectivele principale și concrete ale producției, reușind prin consfătuirile de producție să atragă mase tot mai largi de muncitori, tehnicieni, ingineri și funcționari la organizarea conducerii producției. Organele sindicale din aceste unități s-au îngrijit și au ajutat conducerile administrative atît in întocmirea planului de măsuri tehnico-organizatorice, cît și în aducerea la îndeplinire a acestuia. Ca urmare a sprijinului acordat de către organele sindicale conducerilor tehnico-administrative, a felului cum sindicatele au muncit concret cu oamenii, mobilizîndu-i pentru îndeplinirea sarcinilor de plan, pe numeroase șantiere, în multe întreprinderi ale industriei materialelor de construcții procesul de producție a fost mai bine organizat, forța de muncă și utilajele mai bine folosite, iar exigența controlului de calitate a crescut. Efectul direct al muncii desfășurate de către organele sindicale din aceste unități s-a făcut simțit în creșterea productivității muncii, și ca urmare a acesteia, în creșterea producției, scurtarea termenelor de execuție, reducerea prețului de cost, îmbunătățirea calitativă a lucrărilor și produselor fabricate. Astfel față de sarcina trasată constructorilor de cel de al III-lea Congres al P.M.R. ca termenul de intrare în funcțiune a primelor capacități de producție ale întreprinderilor industriale noi să nu depășească în general 24 luni, constructorii au reușit ca unele obiective mari industriale cum sunt de exemplu Combinatele pentru industrializarea lemnului de la Blaj și Gherla să fie puse în funcțiune la capacitatea totală în numai 20 de luni. La Brașov (cvartalul II „Steagul Roșu“), în București (4200 de locuiri în căminele noi studențești), precum și în alte părți ale țării, au fost date în folosință blocuri cu 40—60 apartamente în termenul de 4—5 luni pe care l-a trasat ca sarcină constructorilor cel de al III-lea Congres al P.M.R. Mai mult decât în anii trecuți, în acest an au fost extinse și folosite procedeele tehnologice avansate, materialele noi de construcții eficiente, au fost mecanizate pe scară largă operațiile cu volum mare de muncă. Simțitor față de 1960 în anul acesta ,ai crescut folosirea prefabricatelor. Aceasta o ilustrează și faptul că de unde în 1960 în cadrul D.C.M.C. au fost executate 962 apartamente din panouri mari, în anul acesta, numai în semestrul I, au fost executate 976 de asemenea apartamente. La București, Brașov, Iași și Roman s-au executat, și se execută curent, clădiri din panouri mari. Pentru viitor construcții din panouri mari se vor ridica și la Reșița, Ploiești, precum și in alte orașe ale patriei noastre. Călăuziți de Directivele C.C. al P.M.R. cu privire la criteriile principale ale întrecerii socialiste, oamenii muncii din construcții și industria materialelor de construcții, mobilizați în întrecerea socialistă de organele sindicale, sub conducerea organelor de partid s-au străduit și au reușit să dea lucrări de calitate tot mai bună. Printre lucrările ce au obținut calificativul „foarte bine“ se numără și tăbăcăria minerală de la Jilava, țesătoria de in și cînepă de la Păușești, Circul de Stat din Capitală, hotelul din Baia Mare, cinemascopul din Buzău, unele locuințe din Brașov, Ploiești, București precum și din alte centre ale țării. Succese însemnate s-au obținut în acest an și-n activitatea social-culturală desfășurată pe șantiere și in întreprinderile de materiale de construcții unde nivelul de trai este într-o continuă creștere. Grija deosebită pe care partidul și guvernul o poartă tuturor oamenilor muncii se face simțită din plin și-n unitățile din ramura noastră de activitate. Ca efect al măsurilor privitoare la creșterea salariului unor categorii de constructori, a fondurilor tot mai mari alocate de stat pentru tehnica securității și protecția muncii, pentru satisfacerea crescândă a nevoilor social-culturale, condițiile de cazare a constructorilor s-au îmbunătățit, iar numărul accidentelor și al zilelor de incapacitate de muncă a scăzut. Pe lingă aceste succese, care nu bucură și cu care fiecare constructor se mîndrește, plenara a scos în evidență că în ramura noastră de activitate există încă multe lipsuri. Nefiind înlăturate la timp acestea au cauzat pe unele șantiere și în unele întreprinderi de materiale de construcții lucrări și produse de proastă calitate, întîrzieri în darea în folosință, o slabă productivitate a muncii, depășirea prețului de cost, neîndeplinirea la toți indicatorii a planului de producție. Intr-o asemenea situație s-au aflat după 9 luni de activitate întreprinderea nr. 6 construcții-Craiova, Trustul nr. 5 construcții-Brașov, întreprinderea de construcții orășenești Galați, întreprinderea 3 izolații ș.a. din cadrul D.C.M.C. precum și unele trusturi regionale de construcții ca : T.R.C.-Hunedoara, T.R.C.-Cluj, T.C.E.HConstanța, T.R.C.L.-Brașov, T.R.C.- Argeș etc. Nici în sectorul industriei materialelor de construcții nu și-au realizat pianul pe 9 luni toate întreprinderile. Din această categorie fac parte Fabrica de ciment „Stînca“Brăila, întreprinderea „Marmura“București, Fabrica de carton asfaltat „Horia, Cloșca și Crișan" din Turda, Fabrica de materiale de construcție Doaga ș.a. Analizînd cauzele acestor rămîneri în urmă față de îndeplinirea planului pe primele trei trimestre din acest an, plenara a scos la iveală o serie de lipsuri ce se mai fac simțită și care trebuie cu mai grabnic înlăturate. Așa de exemplu din constatările făcute nu de mult de către brigăzile speciale de control și îndrumare, organizate în comun de C.C. al Uniunii noastre sindicale D.G.C.M.B. rezultă că pe unele șansiliere și în unele întreprinderi munca se desfășoară neritmic atît din cauza lipsei de documentații, cît și din cauza proastei organizări a lucrului, a neaprovizionării ritmice cu materiale. La aceste cauze se adaugă și nefolosirea judicioasă a utilajelor din Rotație, a micii mecanizări. Nici forța de muncă nu este folosită la întreaga sa capacitate. Lipsa de disciplină in producție, nefolosirea judicioasă timpului de lucru au dus în final la o productivitate scăzută. De exemplu s-a constatat că pe unele șantiere ale întreprinderilor nr. 3 și nr. 5 de construcții-montaj aparținînd D.G.C.M.București și aceste constatări sînt va (Continuare în pag. 4-a) TEHNICIANUL CONSTRUCTOR CIOCILTEA DIN NOU CAMPION Despre faptul că Victor Ciociltea a cîștigat titlul de campion al țării la șah am mai scris și in alți ani. Acum ar fi, cum s-ar spune, o revenire asupra acestui subiect. O revenire și totuși ceva nou. Noutatea constă în faptul că Victor Ciociltea a cîștigat iarăși titlul de cel mai bun șahist al țării. Cu tenacitatea-i cunoscută, Ciociltea a urcat, nu fără greutate, treaptă cu treaptă spre vîrful înaltei piramide a șahiștilor dovedindu-se un demn reprezentant al constructorilor. Pe Ciociltea, șahistul, îl cunosc destul de bine cei ce urmăresc această ramură sportivă, ba chiar și mulți îndrăgostiți de acest sport de peste hotare; pe Victor Ciociltea, tehnicianul constructor, il cunosc însă mai puțini. De aceea ne propunem să-i facem o scurtă prezentare. Victor Ciociltea este un vrednic normator, la întreprinderea de construcții orășenești (I.G. Or.)Galați. Apreciindu-i priceperea, seriozitatea în muncă și alte calități, utemiștii din întreprindere l-au ales secretar al organizației U.T.M. Nu de mult, normatorul, secretarul și șahistul Victor Ciociltea a devenit și corespondent voluntar al gazetei noastre. Acest harnic constructor împletește în mod armonios activitatea profesională cu cea politică și pe ambele cu cea sportivă. Și pe toate le face bine! Pentru recentul său succes noi îi spunem din toată inima: bravo, Ciocilrea 1 Cu mai multe și mai răsunătoare succese I Cu planul anual îndeplinit Desfășurînd larg întrecerea socialistă, colectivul Fabricii de materiale de construcție „1 Mai“-Bucov a obținut frumoase succese în producție, care au culminat cu îndeplinirea planului anual înainte de termen. Astfel planul producției globale și cel al producției marfă au fost realizate in ziua de 23 octombrie. Tot in aceeași zi a fost îndeplinit și planul producției de materiale de zidărie. La 7 Noiembrie s-a produs și ultima țiglă de ciment din planul pe acest an. Rezultatele sunt urmarea unei bune organizări a muncii, a elanului lucrătorilor și a întrecerii socialiste. STELIAN BUCUR corespondent Pentru ceramiștii de la Fabrica „Flercules“—Tîrnăveni anul curent s-a terminat în ziua de 28 noiembrie, cînd au îndeplinit planul producției globale și cel de marfă. Planul anual la țigle trase era îndeplinit, în această zi, în proporție de 100,1%, iar cel la cărămizi cu goluri — 109,9%, fiind produse în plus 427.000 bucăți, în echivalent cărămizi normale. In această perioadă s-au obținut, peste prevederi, 346.000 lei economii la prețul de cost și 346.000 lei beneficii. Colectivul Fabricii „Hercules“—Tîrnăveni pregătește în prezent activitatea anului viitor, pentru a putea dezvolta succesele înregistrate în 1961. Fruntași din atelierele T. F. G. Vă prezentăm (de la stingă la dreapta) trei dintre destoinicii lucrători din atelierele Stațiilor nr. 1 și 2 București ale Trustului de utilaj greu. Comunistul ION IANCU, lăcătuș, pe care-l vedeți montind o macara-capră, a adus anul acesta întreprinderii peste 16.000 lei economii prin inovația pe care a realizat-o. Electricianul șef de echipă ION DUMITRU e o bună pildă în lupta pentru calitate și pentru reducerea duratei de imobilizare a utilajelor în reparație; fotografia îl prezintă revizuind tabloul general al unei macarale. Mecanicul EMIL CERBU a fost promovat, datorită priceperii sale, în locul șefului de echipă Ion Călin, plecat în toamnă la școala de maiștri. Fototext: V. AGEMIAN