Cotidianul, ianuarie 1998 (Anul 8, nr. 1-24)

1998-01-28 / nr. 21

Președintele României, Emil Constantinescu, a afirmat marți, în cadrul unei conferințe de presă, susținută împreună cu omologul său ungar, Árpád Göncz, la Szeged, ca alegerile generale din România vor avea loc “atunci când situația o cere’’, dar nu “mai târziu de anul 2000”. El a admis că au existat conflicte pentru care s-a făcut “tapaj în presă”. (Mediafax) Valoarea investițiilor străine în România era, la sfârșitul anului 1997, de 2,779 miliarde dolari, numărul societăților comerciale cu capital străin fiind de 53.183. Cele mai multe societăți cu capital străin sunt în București - 30.010, valoarea capitalului în valută aferent fiind de 1,564 miliarde dolari. Ciorbea î Pleșu în Consiliul Național al CDR, întrunit ieri la ora 16.00 în ședință extraordinară, a hotărât să accepte termenul propus de PD, respectiv miercuri 28 ianuarie ora 9.00. “Așteptăm ca liderii PD să comunice decizia luată privind următoarele trei variante: rămânerea miniștrilor în Guvernul Ciorbea și acordarea sprijinului politic acestuia; ieșirea lor din guvern și acordarea sprijinului parlamentar pentru Cabinet; părăsirea de către PD a coaliției guvernamentale si parlamentare”, a declarat presei Ion Diaconescu. Pentru primele două ipoteze, CDR își manifestă disponibilitatea de a negocia, până sâmbătă 31 ianuarie, un nou protocol de a vrea pe Guvern funcționare a Coaliției. Premierul Ciorbea a declarat la rândul său că “redactarea unui astfel de protocol este foarte ușor de realizat dacă se confirmă sprijinul pentru actualul Cabinet”. Președintele CDR a mai afirmat că, în cazul în care se va alege părăsirea coaliției, se va alcătui un guvern minoritar. Ciorbea a precizat că numirea noilor miniștri, dacă va fi cazul, nu va ridica probleme, adăugând că dl Presa reprezintă un caz special, “I-am propus dlui Pleșu să rămână în Guvern. CDR ar fi onorată dacă domnia sa ar accepta.” Hotărârea CDR a fost luată în unanimitate, deși PNL adoptase altă poziție. (Ciprian Ranghel) Bref Oraș. Astăzi urmează ca miniștrii PD să iasă din Palatul Victoria, sau, vorba revoluției în direct, să se facă și ei că ies. Faptul că PD a transformat o criză foarte gravă într-un soi de spectacol de revistă arătă ușurința cu care socialdemocrații tratează ceea ce, potrivit propriilor declarații, iubesc ca pe ochii din cap reforma. Căci e greu de crezut că partidul lui Petre Roman, cântând reforma pe afară sau așezându-se la loc pe scaune până se termină filmul, își va mai reface credibilitatea pe această temă. De altfel, complet liniștit, ca și cum miniștrii săi ar ieși dintr-un restaurant și nu din guvern, dl Roman a plecat la Strasbourg și deacolo-n Portugalia, lăsând cu limbă de decolare ideea că nu e vorba de o criză, ci de “o dezbatere”, iar ieșirea din “dezbatere” e doar “un semnal” pentru ce avem de făcut de aici înainte. Cu alte cuvinte, PD semnalizează și se-ndepărtează și lumii vestește că astăzi curata, prea nevinovata, zis majoritatea,naște un guvern minoritar care, după toate semnele, nici nu va apuca să-și cunoască tatăl - dacă la vreun colt de cotitură apare o moțiune de cenzură. Cum și dl Constantinescu era plecat la ora ultimelor negocieri, domnilor Diaconescu și Ciorbea nu lea rămas decât să se descurce singuri anunțând închiderea licitației. Pentru că deși dl Diaconescu a trimis Salvarea PNȚCD de urgentă la căpătâiul ultrasolicitat al dlui Ciorbea, nu ar fi de mirare ca, după câteva ture prin cartierul general, îngrijitorii de pe ambulanță văzând că se apropie de intersecția cu alegerile anticipate, să-l abandoneze totuși pe fragilul premier, în stradă, cu perfuziile la mâini. Sunt unele semne că, lăsați singuri cu reforma, reprezentanții Convenției privesc deja cu un ochi la dl Ciorbea și cu altul la succesor, care ar putea fi, la nevoie, chiar o succesoare: dna Zoe Petre - încălcarea legii salice în această privință indicând prin sine gravitatea situației. Rămâne de văzut dacă PD luând seama de faptul că aleșii n-au voie să desfacă ceea ce au unit alegătorii - respectiv Coaliția - își vor da jos pirostriile guvernării sau își vor preschimba certificatele la 31 martie, devenind astfel nu soți ci adulterini ai reformei. Pentru că, din nefericire, deși vorbesc de ani de zile despre “ultimul tren” al integrării europene, politicienii noștri iau cu regularitate trenul în direcție inversă. Tia Șerbănescu Se pregătește un nou algoritm Ce se va întâmpla după (eventuala?) ieșire a miniștrilor PD din Guvern, cine va ocupa portofoliile, sunt întrebări la ordinea zilei. Pentru succesiunea lui Băsescu, Babiuc etc. se va da o bătălie "fratricidă" în CDR? Va dura mult, sau problema înlocuitorilor se va rezolva (așa cum a promis premierul) rapid? Pentru a afla un răspuns la aceste întrebări: 1. Cine credeți că vor ocupa portofoliile deținute de miniștrii PD?; 2. Care va fi soarta algoritmului?; 3. Ce grupări politice vor primi portofolii?; 4. în perspectivă, se va pune problema înlocuirii premierului Ciorbea, ținând cont de faptul că popularitatea sa este în scădere, reporterii noștri au efectuat un sondaj printre politicienii din partidele aflate la Putere, dar și în opoziție. □ Ioan Mureșan -PNȚCD: Efectiv, nu Știu. Nu s-a pronunțat nici un nume până în prezent. Partea de 24%, cât reprezintă PD-ul în echipa de guvernare, va fi preluată 50% de către PNȚCD, iar restul de celelalte partide. Cred că liberalii vor primi cu siguranță portofolii, în afară de PNȚCD. Deocamdată nu s-a discutat această chestiune. □ Paul Ghițiu - PAR: Nu știu. Nu circulă încă zvonuri pe această temă, iar la pronosticuri nu mă pricep. Eu aș fi dat foc algoritmului încă de acum un an și două luni, în eventualitatea în care PD iese de la guvernare, spre ca să se renunțe la algoritm. Noi, cel puțin nu am primit nici un semnal care să semene a vreo ofertă. Sper că înțelepciunea va predomina la nivelul conducerii PNȚCD și la timpul cuvenit să tragă concluziile care trebuie. Primul ministru și-a făcut datoria și rămâne ca istoria să-i dea un calificativ. PNȚCD trebuie să se gândească că trebuie să vină și momentul în care va trebui să nominalizeze o altă persoană. □ Sergiu Cunescu (PSDR): “în primul rând, eu totuși sper că reprezentanții PD nu se vor retrage din Guvern, în cazul în care se vor retrage, evident rămân șase-șapte departamente libere și, în acest caz, ele trebuie completate. Singurul criteriu posibil ar fi algoritmul, deci vor fi unele schimbări. Trebuie să precizez că noi nu suntem interesați, în poziția fiecare am luat-o, de a câștiga locuri. Dar, dacă algoritmul o să ne împingă, evident că o să preluăm responsabilități în continuare, dar nu vreau să o facem în detrimentul PC-ului, ci numai la o cerere a premierului. E greu de spus cine va ocupa aceste locuri, pentru că sunt foarte multe persoane, dar nu știm care vor fi formațiile care își vor propune candidații. Lucrurile nu cred că se pot face instantaneu și S-ar putea ca, într-o perioadă de tranziție, dacă ajungem aici, la o «tranziție la tranziție», să se recurgă la o altă formulă practicabilă, și anume membri ai Guvernului să preia, temporar , câte unul din ministerele rămase «vacante». în primul rând, aș vrea să spun că pentru nici un om politic nu este jenant să se retragă de la guvernare. Câteodată chiar persoane care sunt foarte uzate de responsabilitate vor să se retragă. Deci, acest lucru oricând este posibil și nu afectează imaginea persoanei, încât sunt sigur că dl Ciorbea ar putea să ajungă la un moment dat într-o astfel de situație. Dar o astfel de situție ar trebui bine gândită ca moment și lucrurile nu ar trebui luate așa cum s-a procedat în cazul remanierii, cu discuții publice luni de zile. Aceasta se stabilește într-un cadru restrâns al coaliției și se anunță în momentul în care lucrurile sunt definitivate. Dar eu sunt convins că premierul Ciorbea, dată fiind situația care s-a creat și după nereușita metodologică a remanierii, va deveni mult mai activ acum, indiferent care va fi soarta dânsului în viitor.” □ Valentin Zoltán Puskás (UDMR): “Concepția mea e că ar fi trebuit să rămână așa cum a fost această coaliție. Cred că vor rămâne la guvernare partidele care sunt și acum vom deveni un guvern minoritar, în funcție de algoritm, se vor mai da și alte posturi. După părerea mea, un guvern minoritar nu poate rezolva prea multe. E vorba de câteva luni, în care se va introduce sigur o moțiune de cenzură, caz în care și premierul, și Guvernul vor fi schimbați”.□ Alexandru Popovici (PNL): “în legătură cu numele miniștrilor, nu pot spune prea multe, pentru că și la remaniere au fost surprize și, cu siguranță, vor fi și acum. Nu știu dacă se renegociază algoritmul, dar o negociere va fi. Mai probabil că nu pe algoritm, ci pe personalități. Alianța va rămâne așa cum e, nu e vorba de negociere sau de includerea altora, ci de sprijin politic pentru reformă”. □ Doru Ioan Tărăcilă (PDSR): “Dacă se va ajunge la situația ca PD să plece din Guvern, deși nu cred, în mod firesc, locurile libere din Executiv vor fi împărțite între PNȚCD și PNL. Din punctul de vedere al PDSR, nu există interesul intrării în Guvern, așa cum pentru PNȚCD nu există interesul schimbării premierului. De altfel, e și un moment extrem de dificil și mă îndoiesc că pe această funcție în prezent să se înghesuie personalitățile PNȚCD. Cât despre condițiile în care am sprijini noi un guvern minoritar, pot să spun că, așa cum am demonstrat pe parcursul anului 97 că suntem pentru adoptarea legilor care se regăseau în programul nostru de guvernare, și pe parcursul lui ‘98 vom susține în Parlament proiecte de legi care sunt conforme acestuia. Și, cu siguranță, vom fi împotriva politicii Ordonanțelor de Urgentă. Ne vom obține o anumită perioadă, în condițiile realizării unui dialog, de la a promova o moțiune de cenzură”. □ Ion Iliescu. PDSR: “Pe noi nu ne interesează persoanele. Ne interesează principiile pe care le vom negocia”. Liderul PDSR, a precizat că partidul său nu are de gând să intre într-o coaliție guvernamentală până la viitoarele alegeri, chiar dacă ele vor fi anticipate sau nu. “Nouă ne rămâne principala forță a opoziției”. Cu toate acestea, președintele PDSR a promis “sprijinul condiționat” unui Guvern minoritar CDR “pentru a exista continuitate și a nu se crea dificultăți în desfășurarea vieții economice și sociale din țară”. “Un astfel de guvern poate fi chiar un avantaj din punct de vedere al pedagogiei politice. Pentru că un guvern minoritar presupune părăsirea notei de aroganță pe care a practicat-o până acum coaliția majoritară. Dar pentru a exista un sprijin din partea noastră, trebuie mai înainte să negociem condițiile”. (Anchetă realizată de Marian Sultănoiu, Alexandra Ardelea, Lucian Gheorghiu, Gina Artenie) Mai există soluție pentru criza coaliției? La această întrebare răspunde eseistul Horia Roman Patapievici Nu cred ca mai este loc pentru soluție. în jocul reproșurilor, recriminărilor, acuzațiilor și acumulării de resentiment preventiv, s-a depășit limita de unde mai exista întoarcere. Care ar fi fost soluția, dacă nu se depășea acest prag ? Regula de aur a compromisului: cedările reciproc avantajoase. Dar, pentru a ști ce să cedezi, trebuie mai întâi să discuți cu partenerii tăi și altfel decât tăifășuind uncontinent la televizor. Uluirea mea față de acești politicieni de talk-show este că par lipsiți de o maturitate pe care telespectatorii lor o au, de vreme ce ultimii sunt îngrijorați, în timp ce primii își urmează neabătut calculele de partid, care au devenit, din suspecte cum ne păreau până acum, odioase. Sunt consternat să văd că politicienii aflați în miezul crizei guvernamentale nu fac nici un gest semnificativ pentru dezamorsarea ei. Lipsa de ținută, miopia intelectuală și iresponsabilitatea politică îmi par a fi trăsăturile cele mai copios etalate de clasa noastră politică în actuala criză guvernamentală. Corespondentul pentru România de la “Financial Times” îmi spunea ieri la telefon cât de rău îi pare de întorsătura pe care au luat-o lucrurile la noi. Ce păcat, spunea, că România ratează un moment unic pentru istoria ei recentă, când aproape toate canalele îi erau deschise pe arena internațională pentru a-și făuri locul respectat pe care îl dorea de mult, în acord cu aspirațiile ei legitime. Acest mod de a vedea lucrurile cred că descrie corect semnificația și, în același timp, gravitatea situației. Este o tragi-comedie. Pentru noi și pentru țară, e dramatic. Peste puțin timp, dacă ratăm, vom fi judecați cu asprime. Văzut însă cu detașare, tot jocul politicienilor e de un ridicol perfect. Prin caruselul lor, ne-au transformat din nou într-o națiune de basm, văzută iarăși cu neîncredere și suspiciune. Pe scurt, dacă speranța din noiembrie trecut va capota, am pierdut trenul pentru mult timp de acum înainte. Pentru politicieni însă, lecția va fi extrem de dură. Toată responsabilitatea neîmplinirilor României le va cădea, pe drept ori pe nedrept, în sarcină. Cei în cârca cărora opinia publică va pune responsabilitatea acestui eșec vor fi ca și eliminați din viața politică previzibilă. Sper din toată inima ca beneficiarul acestei indignități a clasei politice democratice să nu fie, ca în anii ‘30, un sentiment de respingere a instituțiilor democratice. Petre Roman, președintele Senatului a declarat la Strasbourg, în plenul Adunării parlamentare a CE, că în România “nu există pericolul unei instabilități, deși diferendele dintre lideri, partide sau alianțe sunt adesea privite, acasă și în străinătate, ca un potențial factor de risc” Criza coaliției intră în prelungiri PNȚCD fixează un nou ultimatum: sâmbătă In războiul ultimatumurilor, țărăniștii au dat ieri un nou termen: ziua de sâmbătă, dată până la care Partidului Democrat i s-a cerut să-și precizeze poziția în Guvern, în Coaliție sau în afara acesteia. PD anunțase săptămâna trecută că azi își va retrage miniștrii din Guvern, dar declarațiile pline de ambiguitate emise în ultima vreme de conducerea partidului au permis PNȚCD să treacă cu vederea acest termen limită. Tot sâmbătă se va hotărî, în funcție de PD, dacă acesta își va putea păstra posturile din cadrul administrației locale. Acest termen este ultimul pe care țărăniștii mai sunt dispuși să-l acorde democraților lui Roman. Până atunci, se remarcă o înăsprire a tonului PNȚCD, care, după ce săptămâna trecută a oferit PD un post de prim-viceprim-ministru, nu mai vrea să-i dea acestuia nici măcar un minister economic. “Nu intenționăm să reorganizăm Guvernul acum, după o remaniere” - a declarat ferm Ion Diaconescu. De asemenea, PNȚCD pomenește din ce în ce mai des de un Guvern minoritar și speră în sprijinul Opoziției, care “nu dorește nici ea alegeri anticipate”. De ce sprijin se va bucura însă, cu adevărat, un Guvern minoritar? PD afirmă oficial că va vota pentru legile reformei, dar nu și pentru cele care vizează restituirea unor proprietăți. PSDR și-a reconfirmat ieri, prin președintele său, Sergiu Cunescu, decizia de a rămâne în guvernare. în timpul ședinței BCCC de ieri, președintele PNȚCD a primit si vizita liderului grupului minorităților naționale din Cameră, Varujan Pambuccian, care însă a refuzat să dea detalii privind scopul acesteia. în ceea ce privește sprijinul Opoziției, Ion Diaconescu a declarat că a avut cu liderii acesteia “contacte întâmplătoare”. Deși toate părțile implicate au evitat să se pronunțe până la tranșarea conflictului, este clar că dacă PNȚCD vrea sprijinul Opoziției, va trebui să facă anumite concesii, nu cu mult diferite de solicitările PD. Deputatul PDSR Dan Matei declara: “Au fost contacte, nu însă negocieri, și nu la nivel de președinți, însă vom sprijini un guvern minoritar cu anumite condiții: să renunțe la principiul «restitutio in integrum», iar cu monarhia s-o lase mai moale”. Mai concesiv, Teodor Meleșcanu afirmă că grupurile parlamentare ApR ar sprijini un guvern minoritar, “dar în condițiile în care vor fi trecute prin Parlament cu prioritate legile reformei, legi în care să se țină seama și de poziția specialiștilor din partid”. PUNR, în schimb, nici nu vrea să audă de UDMR: “PUNR nu va susține în nici un caz un guvern minoritar în varianta CDR-UDMR, cu Victor Ciorbea în frunte și cu programul de guvernare actual, a declarat Valentin Iliescu. în plus, susținem cu toate mijloacele parlamentare demiterea actualului Guvern și începerea procedurilor de formare a unuia nou, chiar dacă multe personalități din actualul Guvern se vor regăsi în cel ce se va forma (Alexandru Athanasiu, Daniel Dăianu, Ilie Șerbănescu, Ion Bruckner, Andrei Marga). PUNR nu si-a propus și nu-și va propune o colaborare cu partidele de la Putere sau din Opoziție în cazul cooptării UDMR". Condițiile Opoziției sunt dure pentru un partid cu tradiție monarhistă si preocupat de retrocedarea bunurilor confiscate de comuniști. Mai moderat, aceste lucruri au fost cerute și de PD pe parcursul guvernării comune cu PNȚCD. Cu toate acestea, Victor Ciorbea refuză ideea unui compromis cu democrații, pe aceste probleme sau pe altele. “CDR a manifestat maximum de flexibilitate pe parcursul acestei perioade. Orice formă de cedare la șantaj duce la un șantaj suplimentar. Singura soluție ar fi ca PD să adopte o atitudine rațională” - a declarat premierul. El a ținut să precizeze că actualul conflict PNȚCD-PD are rădăcini mult mai adânci. "Nu eu sunt mărul discordiei, ci a fost nevoie de un țap ispășitor” - spune Ciorbea, care s-a hotărât ca, de săptămâna viitoare, să răspundă atacurilor a căror țintă a fost în ultima perioadă. Laura Ciobanu, Lucian Gheorghiu PD anunță astăzi dacă iese 5 sau nu de la guvernare Partidul Democrat a anunțat că astăzi își va retrage miniștrii din Cabinet. Așa cum ne-a declarat ieri vicepreședintele Alexandru Sassu, “până mâine, această hotărâre poate fi supusă oricăror schimbări”. Ezitarea PD trebuie înțeleasă în contextul ultimelor discuții (de luni seară, după plecarea lui Petre Roman, la Strasbourg) dintre negociatorul desemnat de Petre Roman, Traian Băsescu, și Victor Ciorbea, la care PNȚCD a cerut PD retragerea secretarilor de stat, prefecților și subprefectilor. Reamintim că, pe lângă cei șase miniștri PD care și-au anunțat retragerea (citește: “demisia”, după cum ne-a anuntat Alexandru Sassu), ar trebui să se plece și cei 10 secretari de stat, 11 prefecți si 10 subprefecți, ceea ce înseamnă că, în cazul celor din urmă, partidul din care provin ar pierde controlul în teritoriu, în perspectiva unor alegeri anticipate sau la termen. O ultimă negociere pe tema guvernării a avut loc în aceeași seară, la ea participând Ion Diaconescu, Marko Bela, Valeriu Stbicarri Traian Băsescu. La întâlnire, mai susțin surse citate de AMPress, a participat, se pare, și deputatul Varujan Pambuccian. Acesta a propus încheierea a trei documente vitale pentru soarta coaliției: programul de priorități pentru 1998, programul de colaborare în interiorul coaliției până în anul 2000 și un contract de conduită. Pentru că nu s-a ajuns la un rezultat concret, discuțiile au fost reluate, se pare, ieri noaptea. Aseară în jurul orei 17.00, Traian Băsescu a avut, la sediul PD din Aleea Modrogan, o întâlnire cu miniștrii, secretarii de stat și liderii partidului. întrevederea a durat 50 de minute, Traian Băsescu refuzând în mod categoric să facă o declarație. întrunirea conducerii partidului urma să se reia în jurul orei 20.00. Surse din PD susțin că în acest interval Traian Băsescu s-a întâlnit probabil cu negociatorii CDR. (Cristian $utu) In absența lui Petre Roman, cel care a condus ostilitățile PD pe ultimul drum a fost Traian Băsescu/Foto. Timi Șlicaru Surpriza PNL, liberalii refuză guvernul minoritar PNL consideră că formula guvernului minoritar este o capcană care ar duce inevitabil către alegerile anticipate. “Consecvent în demersurile sale, Partidul Național Liberal cheamă toate forțele actualei coaliții majoritare să evite cu orice preț formula guvernului minoritar. Un guvern minoritar ar însemna sacrificarea reformei și nu ar fi decât o scurtă etapă către alegerile anticipate, soluție profund dăunătoare intereselor României”, se spune într-un comunicat. Aceasta este concluzia la care s-a ajuns în ședința Biroului Permanent Central al PNL, ce s-a desfășurat ieri, înaintea întrunirii Consiliului CDR. Cu acest prilej a fost elaborat un “Apel” al PNL, care îndeamnă “toate” forțele actualei coaliții majoritare să evite, cu orice preț, formula guvernului minoritar. Surse din interiorul partidului ne-au informat că PNL a decis să nu ocupe nici un nou post în Guvernul Ciorbea dacă PD se va retrage din Executiv. Președintele PNL a precizat ce s-a discutat în ședința Biroului Permanent Central: “Negocierile cu PAC și poziția PNL în actuala criză politică”. Nici unul dintre ceilalți participanți la ședință nu a făcut declarații, acest lucru fiind hotărât de către BPC. Explicația președintelui Quintus a fost următoarea: “V-am spus deja prea mult. Am hotărât să nu mai facem nici o declarație. Lăsați-ne să facem treabă politică pentru țară”. (Ciprian Ranghel) BANCA PENTRU IVHLE1NIXIL TREI Millți I EXTENS ESTE 4 BL >I.LIMBII IX Vă prezintă ANII DE FINANȚARE EXTERNĂ PE RELAȚIA UNGARIA (II) în vederea sprijinirii importurilor din Ungaria. BANCOREX anunță agenții economici interesați, încheierea Convenției de Credit cu EXPORT-IMPORT BANK of HTMNGARIA. Principalele termene și condiții ale liniei de finanțare externă pe termen mediu : 1. Valoarea creditului: 10 milioane USD 2. Perioada: 5 ani. 3. Perioada de utilizare: 18 luni de la intrarea în vigoare a Convenției. 4. Creditul se acordă numai în dolari. 5. Banca ungară finanțează până la 100% din costul de achiziție a bunurilor și serviciilor importate din Ungaria cu condiția ca totalul finanțării să nu depășească 85% din prețul de contract; produsul trebuie să fie cel puțin 60% de origine ungară. 6. Dobânda LIBOR la 6 luni + 1,25% p.a. pentru perioade de până la 4 ani; LIBOR la 6 luni + 1,5% p.a. pentru perioade de peste 4 ani. 7. Dobânda penalizatoare: 2% peste dobânda stabilită mai sus. 8. Comision de administrare: 0,375% flat. 9. Comision de netrtilizare: 0,3% p.a., plătibil trimestrial - prima plată se va face la 6 luni de la data acceptării contractului în finanțare. 10. Valoarea minimă a unui contract acceptat în finanțare: 150.000 USD. 11. Valoarea minimă a unei utilizări: 50.000 USD. 12. Rambursarea în rate semestriale, egale și consecutive. 13. Prima de asigurare: aprox. 1,19% pentru finanțări pe perioade de 5 ani - pentru perioade sub 5 ani prima de asigurare este mai mică și se va stabili la fiecare utilizare. 14. Creditul poate fi rambursat anticipat, parțial sau în întregime, după o perioadă de un an. Relații suplimentare se pot obține de la sucursalele BANCOREX, precum și de la Direcția Relații și Corespondenți Bancari din cadrul Centralei BANCOREX - telefon: 01/614.91.90, interior: 2340, 2341. l..\( OI(i:. I]un«‘Ihtiil onnipiilor* il)) nl)H(T)!