Cotidianul, ianuarie 2000 (Anul 10, nr. 2552-2575)

2000-01-29 / nr. 2574

8 Cotidianul actualitatea sportivă Ministerul Apărării Naționale și-a trimis oameni în Ghencea Control amplu pentru descoperirea neregulilor la CS Steaua întrucât nu a primit grad militar, Monica lagăr Dinescu se va muta la Dinamo Criza financiară prin care trece CS Steaua se adâncește din ce în ce mai mult. Majoritatea secțiilor au sportivi față de care clubul are mari restanțe bănești, unele dintre ele datând chiar din vara anului trecut. Canotajul și atletismul, secții care aduceau în trecut cel mai mare număr de medalii, sunt pe punctul de a rămâne fără performeri, aceștia preferând să ia drumul către rivala Dinamo, clubul din Șos. Ștefan cel Mare angajându-se să le ofere grade militare pe care ferata din Ghencea cu greu se încumetă să le mai acorde. Atletismul, secție care odinioară număra în jur de 70 de sportivi, a ajuns să aibă în prezent doar 17 legitimați, cei mai reprezentativi rămânând Cristina Nicolau (triplusalt) și Bogdan Tudor (săritura în lungime).La Steaua este în acest moment și campioana europeană de la săritura în înălțime, Monica lagăr, dar aceasta și-a exprimat intenția să concureze în acest sezon pentru Dinamo. întrucât îndeplinește toate condițiile pentru a deveni ofițer, „alb-roșii“ i-au promis sportivei această avansare, lagăr mai având doar să-și depună demisia în Ghencea pentru a ajunge în Șos. Ștefan cel Mare. Acolo ea va fi colegă și cu Lidia Simon care a părăsit clubul din Craiova, ale cărui culori le apăra, pentru a veni la Dinamo, acolo unde antrenor este și soțul său. Simon va putea fi avansată la gradul de ofițer abia după data de 17 februarie, atunci când își va susține examenul de stat la Craiova. Pusă în temă de situația în care se află CS Steaua, conducerea Ministerului Apărării Naționale a decis efectuarea unui amplu control pe toate planurile, acesta vizând, printre altele, și descoperirea eventualelor nereguli financiare. Astfel, de două zile, la clubul din Ghencea se află în inspecție o brigadă formată din 20 de cadre, care vor cerceta toată activitatea sportivă a militarilor. Comandantul clubului, Gheorghe Cernat, nu va participa la respectivul control, acesta intrând de câteva zile în concediu medical. Ana Maria FLORIAN încă un impresar pentru România . După ce, acum câtva timp, numărul impresarilor români se părea că va scădea prin nerecunoașterea lui Mircea Mereașă și a lui Rodion Cămătaru ,de către FIFA, decizie schimbată în cazul ultimului, un alt român va îmbrățișa această meserie. Arădeanul Adrian Mateiaș, unul dintre halterofilii de frunte ai țării s-a hotărât să facă o afacere în domeniul impresariatului fotbalistic. El a depus deja garanția de 100.000 de dolari la FIFA, urmând ca în perioada următoare să facă o vizită la FRF, însoțit de actele necesare. (Marius ȚICA) i: FOTBALSADA... DE GEORGE STANCA Florentin Marinescu - Pur și simplu ■ L-am cunoscut întâmplător după revoluție. Revenise din America unde fugise la timp ca să scape, se spunea, de o eventuală „accidentare mortală“, căci știa prea multe despre cei care ne conduceau pe ■Vremurile acelea. Florentin era încă de pe atunci, sau din păcate mai ales ,atunci, o legendă. Mi se povesteau tot felul de lucruri fabuloase despre el ca sportiv, ca luptător, ca om, mi se arătase casa în care locuise, undeva pe lângă Cișmigiu. Deci, cunoscându-ne în fine, și el auzise câte ceva despre poetul care eram, am vrut să ne cunoaștem mai bine. Las de-o parte nostalgia că ne mai lega și o veche iubire, necoincomitentă din fericire, pentru o aceeași femeie, despre care nu am vorbit niciodată dar care plutea uneori între noi. Mai întâi, Florentin mi-a arătat cum lucrează el zilnic,luându-mă cu el - ne sculam la șapte dimineața, făceam o tură în alergare ușoară pe perimetrul Cișmigiului apoi fugeam până la piscina hotelului București, bazine 10-12, saune și mai ales povești. Căci, la un "asemenea efort pentru un obez în devenire ca mine, fără povești disimulante nu se putea. M-a dus într-o seară, culmea, la mine în Giulești, în burta stadionului, pe saltelele pe care și eu le călcasem cu ani în firmă la secția de lupte, și mi-a făcut o demonstrație cu băieții de acolo. Demonstrație fără ostentație. S-a bătut, pe saltea desigur, cu vreo cinci inși dintre care unii,aușlu și niște prăjini“cu care tot încercau să-l atingă, să-l împingă chiar mortal. Atunci m-a uimit și m-a convins că mitul Florentin Marinescu nu era un fals ca altele. Viața ne-a mai apropiat adesea mai ales în contextul în care a fost cooptat ca pregătitor, preparandist sau cum s-a numi, la Rapid. Numai că acolo, o parte din jucători, cei mai în vârstă, mai comozi, mai conservatori, mai refractari la schimbări l-au respins, îmi aduc aminte că s-aa trântit chiar un meci în deplasare, ca apoi să se spună că jucătorii au fost făcuți zdrențe în vinerea meciului de pregătirea „tare" impusă de Florentin. Cam de atunci nu l-am mai văzut decât întâmplător, ne-am salutat, ne-am îmbrățișat, ne-am pipăit mușchii prin grosimea hainelor - ■oi. Iultari și activi, ai mei îmbibați de noxe și moi că ouăle de mic dejun. Tocmai de aceea m-am bucurat să aud că Imi lenei, un om deschis la nou, un modernist în încercarea sa de a reînnoi ceva pe la naționala Pricum modernă, s-a gândit la Florentin. E o alegere excelentă pentru care îl felicit pe nea Imi. Iar, dacă jucătorii îl iubesc și vor să lucreze cu [UNK]Florentin, nu vor avea decât de câștigat. Pe cuvântul meu de luptător! Câștigătorul de anul trecut al Australian Open, Evgheni Karenikov, s-a calificat pentru a doua oară consecutiv în finala acestui turneu, întrecându-l ieri, după numai 90 de minute de joc, pe suedezul Magnus Norman, cu scorul de 6-1, 6-2, 6-4. Partida a fost dominată de la un capăt la altul de jucătorul rus, care după numai 17 minute conducea deja cu 5-0, însă duminică, Evgheni va juca în ultimul act împotriva principalului favorit, americanul Andre Agassi. Kafelnikov s-a impus până acum în două turnee de Grand Slam (Roland Garos 1996, Australian Open 1999), în timp ce Agassi a câștigat cinci astfel de competiții (US Open 1994, 1999; Wimbledon 1992; Roland Garros 1999; Australian Open 1995). Scorul întâlnirilor directe dintre cei doi îi este favorabil americanului, cu 5-4. Hingis a pierdut o finală Tot ieri s-a disputat și finala de dublu feminin, în care victoria revenit cuplului australiano-american Rennie Stubbs / Lisa Raymond, care a întrecut cu 6- 4, 5-7, 6-4 perechea Martina Hingis / Mary Pierce. De remarcat că Hingis învinsese în ultimele trei finale ale Internaționalelor Australiei, anul trecut parteneră fiindu-i Anna Kournikova, în 1998 Mirjana Lucie, iar în 1997 Natasha Zvereva. Este pentru prima oară după 21 de ani când o jucătoare din Australia se impune în finala de dublu a acestui turneu de Grand Slam, în 1979 Dianne EVers câștigând trofeul împreună cu neo-zeelandeza Judy Chaloer. Astăzi se va disputa finala feminină a acestui turneu, între Martina Hingis, care are la activ cinci titluri de Grand Slam (Australian Open 1997, 1998, 1999; Wimbledon 1997; US Open 1997) și Lindsay Davenport. Cele două s-au mai întâlnit până acum de 16 ori, iar Davenport conduce cu 9-7. Daniel SPĂTARU Internaționalele de Tenis ale Australiei la Evgheni și-a făcut loc lângă Agassi în semifinale. Kafelnikov l-a întrecut pe Magnus Norman după numai 90 de minute WTA pregătește o revoluție în tenis Oficialii WTA vor să experimenteze o nouă formulă de disputare a meciurilor din circuitul feminin, ei propunând Federației Internaționale de Tenis, conform cotidianului britanic „Daily Telegraph“, o serie de schimbări menite să dea o altă față jocului de tenis. Concret, se dorește ca învingătoarea unei partide să fie desemnată, ca la bărbați, după sistemul „cel mai bun din cinci seturi", această formulă urmând să o înlocuiască pe clasica, „cel mai bun din trei seturi". De asemenea, un set normal ar trebui să fie câștigat de sportiva care își adjudecă prima cinci game-uri, în astfel de condiții tie-break-ul urmând să înceapă a se disputa după ce pe tabelă va fi înregistrat scorul de 4-4, și nu ca până acum, 6-6. Al cincilea set, ultimul, se poate încheia și el la tie-break, însă meciul va fi câștigat de jucătoarea care va acumula prima zece puncte. Aceste propuneri ale WTA vor fi luate în discuție peste aproape două luni, într-o ședință a Comitetului Executiv al Federației Internaționale de Tenis. (Daniel SPĂTARU) Așii pe două roți așteaptă pneurile ideale Apropierea deschiderii sezonului oficial al curselor de motociclism pe circuit i-a obligat și pe constructorii de pneuri să îmbunătățească aderența acestora, știut fiind că dacă ele sunt prea dure pilotul va avea nevoie de un timp mai îndelungat pentru încălzirea lor, aderența fiind astfel redusă în prima jumătate a cursei. La polul opus, în cazul unor pneuri prea moi, acestea nu vor rezista pe întreaga durată a cursei. în Grand Prix-ul Australiei, Kenny Roberts (Suzuki) s-a dovedit cel mai rapid pilot și a reușit să se distanțeze considerabil până în momentul degradării pneului din spate, când suprafața acestuia s-a cojit, astfel că pierderea aderenței l-a obligat pe Roberts să încetinească. Importantul producător Michelin, care furnizează pneuri pentru majoritatea sportivilor de la 500 cmc, a decis zilele trecute să încerce o compoziție dură pe motocicleta lui Alex Criville, dar pilotul spaniol a reușit un timp bun abia spre finalul sesiunii de antrenamente. Cel mai dur traseu din lume, pentru pneuri, este cel de la Philip Island, și, în ciuda faptului că suprafața a fost reasfaltată în urmă cu doi ani, rezultatele nu au oferit o îmbunătățire spectaculoasă a traseului. Ultima soluție la care s-a apelat a fost realizarea unui pneu cu dublă compoziție, dură pe partea stângă (unde se înregistrează contactul prelungit cu asfaltul)și ceva mai moale pe dreapta. « sâmbătă 29, duminică 30 ianuarie 2000 Mutu a fost desemnat „Omul lunii“ Adrian.Mutu s-a numărat printre vedetele care au fost premiate în cursul zilei de joi de revista VIP, la „Mărul de Aur". Jucătorul lui Inter a fost desemnat „Omul luni“, premiul primit constând într-un ceas de perete, fiind ridicat de sora sa, Laura. (Ana Maria FLORIAN) FC Brașov renaște sub Halagian Intr-un meci amical disputat pe stadionul „Municipal“ din Brașov, FC-ul lui Florin Halagian a dispus cu 2-0 de NC Foresta. Golurile formației brașovene au fost marcate de Cristean (min. 30) și Cozma (min.71). Formația antrenată de Marin Barbu a revenit la Suceavă, după cantonamentul de două săptămâni de la Covasna. (Viorel DOBRAN) .* G-14 nu cedează Întrunit joi, la Milano, grupul celor mai influente cluburi de fotbal, GUă, a stabilit o listă de cerințe care vor fi aduse la cunoștința UEFA și FIFA. Printre acestea se află și solicitarea de compensații economice pentru cedarea jucătorilor la națională. (Viorel DOBRAN) Anelka, pe urmele lui Maradona Doi reporteri ai televiziunii Antena 3 au depus la poliția madrilenă un denunț împotriva fotbalistului Nicolas Anelka și a fratelui său, în care îi acuzau de agresiuni și distrugeri materiale. Cei doi ziariști încercau să filmeze un incendiu izbucnit în garajul lui Anelka, fapt ce a produs isteria fotbalistului francez. (Viorel DOBRAN) Grand Prix de atletism în capitală Astăzi, la sala de atletism din complexul „Lia Manoliu“ va avea loc prima etapă de Grand Prix, premiul cel mai mare pe care-l poate primi câștigătorul unei probe fiind de două milioane de lei. Și-au anunțat participarea, printre alții, Violeta Beclea Szekely, Paula Ivan, Gabriela Mihalcea, Rodica Petrescu Mateescu, Bogdan Tudor și Bogdan Țăruș. (Ana Maria FLORIAN) Linca, cetățean de onoare Singurul campion olimpic din istoria boxului românesc, Nicolae Linca a fost declarat cetățean de onoare al municipiului Alba cu ocazia unei festivități desfășurate la sediul primăriei. Mircea Hava, primarul orașului, i-a înmânat lui Linca diploma, precum și o plachetă prin care eroul Jocurilor Olimpice de la Melbourne (1956) a devenit membru al Comitetului Olimpic Român. Toată lumea e cu ochii pe Zalău Capul de afiș al etapei de astăzi a Ligii Naționale de handbal feminin îl ține, fără îndoială, partida dintre Silcotub Zalău - Rapid CFR București, două dintre echipele care reprezintă România,în cupele europene. O altă partidă interesantă se anunță a fi cea dintre Oltchim Rm. Vâlcea și Oțelul Galați. Ambele partide sunt programate la ora 11.00 și vor fi conduse de cuplurile Lascu - Fâneață și, respectiv, Manea Popa. Oprea și Ciocan pe locul 9 la Sydney In concursul desfășurat la Sydney din cadrul Cupei Mondiale la sărituri îm apă perechea română Anișoara Oprea/Clara Ciocan s-a clasat pe poziția a noua în proba de sărituri sincron, cu un total de 257,91 de puncte. Primele trei locuri ale clasamentului au fost ocupate de reprezentantele Chinei (Na Li/Xue Lang), Franței (Odie Arbores/Julie Danaux) și Australiei (Loudy Tourky/Rebecca Gilmore). Băiatul lui Beckham are bodyguard Speriați de ultimele valuri de amenințări cu răpire la adresa băiatului lor, Brooklyn, Victoria și David Beckham au decis să angajeze o gardă de corp pentru actorul lor, în vârstă de nouă luni. Anunțul a fost făcut public în cadrul unui interviu acordat postului de televiziune BBC, în care vedeta lui “Spice Girls", Posh Spice, a declarat că este speriată de ultimele articole apărute în presă pe această temă. New Jersey a luat-o din nou pe coajă Echipa baschetbalistului român Gheorghe Mureșan, New Jersey Nets, a pierdut din nou, de astă dată în deplasare, la Seattle, cu scorul de 95-92. Coșul victoriei gazdelor a fost marcat de Chuck Person în ultimele secunde de joc. „Big Ghitta" nu a evoluat nici un minut. Dino Zoff s-a răzgândit Antrenorul principal al reprezentativei de fotbal a Italiei, Dino Zoff, nu va participa la reuniunea de la București, în cadrul căreia urmează să se stabilească programul partidelor din cadrul grupei a VIlI-a a preliminariilor pentru calificarea la Cupa Mondială din anul 2002, din cauza unor probleme personale.. Mike Tyson și Julius Francis își vor încrucișa mănușile mâine seară, de la ora 23.00 (ora României), pe ringul de la MEN Arena din Manchester, în cel mai important meci de box al acestui început de an. Partida se va derula pe parcursul a zece reprize, dar mulți specialiști sunt convinși că jocul se va termina înainte de limită. Joi seara cei doi s-au întâlnit pentru prima dată, în cadrul conferinței de presă, clasicul război al privirilor fiind deosebit de așteptat. Rece și relaxat, Julius Francis a câștigat această bătălie, Iron Mike fiind primul care și-a întors privirile, managerul britanicului declarând că Tyson a cedat primul pentru că nu a găsit teamă în privirea adversarului. Ascultând în căști muzica reperului Keith Moray, Francis a părut destul de sigur pe sine, însă vocile care au contestat ținuta sa și-a ascuns ochii în spatele unor ochelari de soare) au fost destul de numeroase, apreciind că acesta a făcut o proastă mutare psihologică. Totuși ascultarea muzicii lui Muray nu a fost întâmplătoare, raperul făcând pușcărie în octombrie 1998, pentru lovirea unei persoane, cu un scaun, în statul Connecticut. La conferința de presă, Francis a declarat: „Nu-mi pasă cine a întors primul privirile. Nu sunt aici să fiu intimidat de acest circ, ci să înving. Tyson este un om ca oricare altul. Tresare când este jignit și sângerează când este tăiat, îl voi învinge în luptă, prin forța pumnului". în replică, Ivan Mike a spus: „în ring sunt un animal, un luptător feroce și de aceea,voi străluci. Nu cred că Julius Francis poate face ceva împotriva mea. Sunt aici pentru a purta un război". De asemenea, Tyson a admis că știe un singur lucru despre orașul Manchester: „Este casa lui Manchester United“. O reporteră de televiziune l-a întrebat pe american dacă are de transmis vreun mesaj pentru femeile agresate sexual din Marea Britanie, însă promotorul acestuia, Frank Warren, nu l-a lăsat să răspundă la întrebare. Francis s-a întâlnit în secret cu Tyson înainte de prima întâlnire, oficială, de joi seara. Julius Francis s-a mai întâlnit totuși cu Tyson, în secret, cu câteva zile în urmă. Presa de peste Canal susține că cei doi au stat de vorbă mult timp, însă partenerul de dialog nu a fost boxerul, ci actrița Cathy Tyson, star în serialul de televiziune „Band of Gold“. De asemenea, presa din Marea Britanie a descoperit persoana care se află în spatele Tysonmaniei care a cuprins țara de două săptămâni. Numele său este Jay Larkin (49 ani), fost actor, care a apărut în filmele „Hair“ și „Jesus Christ Superstar“. Ca și Tyson, Larkin este din Brooklyn, dar alt sector, din moment ce acum ocupă funcția de vicepreședinte al puternicei companii de televiziune prin cablu Showtime. Compania are exclusivitate pentru transmisiile meciurilor de box ale lui Tyson, iar marele ei rival este canalul HBO. în cazul victoriei americanului lupta dintre Showtime și HBO, pentru transmiterea în direct a meciului dintre Lennox Lewis și Tyson, pentru titlul „greilor“, va fi acerbă, mai ales că Larkin a declarat: „Dacă Tyson va lupta pentru#HBO mă fac tăietor de porci în Israel!“. Daniel SPĂTARU în această seară, la Manchester, marele meci de box al începutului de mileniu Julius Francis a câștigat prima bătălie , ú i