Cotidianul, aprilie 2002 (Anul 12, nr. 76-101)

2002-04-22 / nr. 94

1+ luni, 22 aprilie 2002 actualitatea sportivă La doar trei ani de la promovarea în liga națională de handbal Universitatea Remin Deva a ajuns în finala Challenge Cup Rapidistele susțin că arbitrii ruși au condus partida sub influența băuturilor alcoolice Așa cum echipele spaniole de fotbal pot fi întâlnite în mod constant în fazele superioare ale competițiilor continentale, tot astfel se întâmplă cu formațiile feminine de handbal din campionatul românesc, sâmbătă alegându-se finalista Challenge Cup în urma competiției dintre Universitatea Remin Deva și Rapid București. 1500 de spectatori, printre care și 100 de suporteri rapidiști, au umplut Sala Sporturilor din Deva, asistând la o dispută foarte echilibrată, a cărei finalitate a găsit în avantaj echipa gazdă, care a câștigat la o diferență de două goluri, 21-19, deși rapidistele au terminat în avantaj prima repriză, cu 8- 7. Cum și în urmă cu o săptămână, la București, ardelencele obținuseră victoria, cu 25-24, ele sunt cele care s-au calificat în ultimul act, care se va disputa tot în dublă manșă, pe 11 și 19 mai, în ciuda faptului că sportivele giuleștene au contestat în repetate rânduri deciziile luate de arbitrii ruși Medvedev și Borisov, calificarea handbalistelor de la Remin este pe deplin meritată, mai ales că cea mai bună jucătoare a bucureștencelor a fost considerată, în unanimitate, portărița Cristina Dogaru. Vasile Mărgulescu, antrenorul rapidistelor, a declarat după meci că unele dintre jucătoarele sale i-au spus că cei doi arbitri ruși miroseau a alcool, el ferindu-se însă să comenteze prestația acestora. Și de la gazde s-a remarcat apărătoarea buturilor, Simona Bistriceanu, care pe finalul partidei a făcut adevărate minuni, evitând spectaculos un rezultat de egalitate, care le-ar fi ușurat rapidistelor considerabil sarcina de a întoarce rezultatul. Grație interilor Toth (4 goluri / 2 din 7 m) și Grigore (5 goluri), cele mai bune componente ale gazdelor, Universitatea Remin Deva a rămas neînvinsă în actuala ediție a Challenge Cup, calificându-se, în premieră, în finala unei competiții europene. Performanța este cu atât mai mare cu cât ea a fost obținută la doar trei ani de la promovarea în prima divizie a campionatului național. De asemenea, această calificare reprezintă o premieră pentru antrenorul Cornel Rădulescu, el pierzând în anii anteriori toate cele patru semifinale disputate. Remin va lupta pentru cucerirea trofeului cu formația germană BSV Buxtehude, care s-a calificat fără probleme, după dubla manșă cu portughezele de la Gil Eanes-Lagos. Teoretic, româncele au mari șanse la câștigarea competiției, aprecierea specialiștilor fiind că echipa noastră este superioară celei din Germania. Aseară, la sfârșitul primei ediții, s-a încheiat partida dintre Oltchim Râmnicu- Vâlcea și formația spaniolă Alsa Elda Prestigio, contând pentru manșa retur a semifinalelor Cupei Cupelor. în meciul tur, oltencele au pierdut cu 23-26. Handbalistele de la Deva s-au calificat în premieră într-o finală de cupă europeană Selecționerul Angliei își înșală amanta Presa britanică susține că antrenorul reprezentativei de fotbal a Angliei, Sven-Goran Eriksson (53 de ani), are o aventură cu o prezentatoare de televiziune, deși acesta mai este implicat într-o relație sentimentală cu avocata italiancă Nancy Dell-Olio. Potrivit cotidianului „Daily Mirror", după o recepție care a avut loc în luna decembrie, Eriksson a devenit amantul prezentatoarei suedeze Ulrika Jonsson, în vârstă de 34 de ani, a cărei viață privată este prezentată destul de des în mass-media. Nancy Dell-Olio, în vârstă de 37 de ani, a negat că antrenorul suedez ar avea o legătură cu „această biată fată“. Prezentatoarea Ulrika Jonsson l-a subjugat pe Eriksson * înnnoteca' Programul „Toamna internațională“ Nordul și Sudul joacă în beneficiul României în play-off-ul campionatului național, Steaua a acuzat arbitrul de furt în meciul cu Baia Mare Millennium Stadium din Cardiff va găzdui în această toamnă, pe 30 noiembrie, un regal rugbistic, selecționatele Nordului și Sudului confruntându-se într-un meci ale cărui beneficii financiare vor fi folosite în sprijinirea unor țări dezavantajate, printre care se află și România. Se anticipează ca toți marii jucători din lume să participe la această partidă. „Această inițiativă va ajuta la restabilirea și creșterea jocului în unele dintre cele mai mândre țări ale comunității rugbyului, precum Fiji, Samoa, Tonga sau România. Ea va ajuta la crearea unor structuri mult mai competitive, la nivelul elitei", a declarat John O’Neill, reprezentatul Federației Australiene de Rugby (ARA), preluat de rugby.ro. Dr. Syd Millar, fost pilier în echipa Irlandei și președinte al Comitetului Tehnic al IRB, va fi responsabil cu numirea antrenorilor pentru cele două echipe, iar Michael Lywagh, nounumit în cadrul IRB în departamentul de dezvoltare, va fi managerul partidei, care se va disputa pe viitor o dată la doi ani, în cadrul programului „Toamna internațională". în altă ordine de idei, la sfârșitul săptămânii trecute s-a desfășurat o nouă etapă în play-off-ul și play-out-ul campionatului național de rugby. Dinamo DRUPO și-a consolidat poziția de lider, câștigând confortabil întâlnirea cu Rulmentul Bârlad (63-8). Surprinzător, „astăzi, la Baia Mare, nu s-a jucat meciul REMIN - Steaua, ci Sișiu (n.r. numele arbitrului) - Steaua. Așa să scrieți! Avem înregistrarea video a jocului și va vedea toată lumea ce s-a întâmplat. A fost o bătaie de joc, nu un arbitraj de rugby! Se știe că atunci când ești arbitrat prost începi să nu te mai concentrezi la joc, să comiți tot felul de greșeli. Așa s-a întâmplat și astăzi, când jucătorii mei au fost demoralizați de unele decizii ale arbitrului", a declarat antrenorul Stelei, Teodor Costea, pentru rugby.ro, în rest. „U“ Cluj a învins pe Callatis cu 27- 18, iar Farul pe Poli Agro cu 35-20. România se menține în prima divizie a CM de hochei pe gheață Mai buni decât chinezii După patru înfrângeri consecutive, „tricolorii“ au învins în meciul decisiv, cu 4-2, selecționata asiatică Săptămâna petrecută în Ungaria de naționala de hochei pe gheață a României, cu ocazia meciurilor din prima divizie a Campionatelor Mondiale, s-a încheiat cu atingerea obiectivului propus înainte de plecarea din București, și anume menținerea în această grupă valorică. Cum valoarea sportivilor noștri este încă net inferioară celor din elita mondială și chiar a multor colege de divizie, pentru elevii lui Marius Gliga întregul turneu a depins de ultimul joc, disputat sâmbătă împotriva Chinei. Jocul decisiv s-a compus dintr-o primă parte dominată net de „tricolori", după care aceștia, o dată distanțați la două goluri, au trecut la aplicarea planului de menținere a rezultatului înscris pe tabelă. Astfel, după ce au încheiat prima repriză în avantaj, cu scorul de 3-1, hocheiștii români au primit un gol în a doua și au marcat o dată în repriza a treia, meciul încheindu-se cu scorul de 4-2. Rezultatul a consfințit rămânerea României în Divizia I, de unde a retrogradat China. De asemenea, a mai dispărut selecționata Danemarcei, care tot într-o partidă decisivă a învins Ungaria, naționala nordică promovând în Grupa Mondială. în meciul de sâmbătă, golurile românilor au fost marcate de Cătălin Gelu, Bogdan Selea, Zoltán Nagy și Csaba Gal, în timp ce pentru chinezi au înscris Yongguan Liu și Floran Liu. Cu patru înfrângeri și o victorie, România s-a clasat pe locul cinci în ierarhia finală a grupei. (Daniel SPĂTARII) transportator unic: CENTRUL SCULtURAL EUROPEAN prezintă un spectacol unic (fW de VAN PURIC Sala RAPSODIA: 5m Lipscani nn 53 abriliie mâ ?n\mn \ ora 20106% If~ : j rv Parteneri media: 1SAPTE SERI, COTIDIANUL, OBSERVATOR CULTURAL, FLACĂRA,, ANTENA BUCUREȘTILOI - FM Unica senioară care a reprezentat România la CE de la Patras Oana Petrovschi s-a clasat a cincea în ierarhia continentală Singura gimnastă care a reprezentat România în concursul senioarelor a ocupat locul al cincilea în finala la individual compus, din cadrul Campionatelor Europene ce se desfășoară la Patras. Petrovschi a obținut un total de 36,274 de puncte, punctajul distribuindu-se astfel pe aparate: sărituri - 9,126 de puncte, paralele - 9,025 de puncte, bârnă - 8,825 de puncte și sol - 9,262 de puncte. Medalia de aur în concursul individual compus a revenit rusoaicei Svetlana Horkina, în vârstă de 23 de ani, care a acumulat un total de 37,592 de puncte. Horkina a fost urmată de gimnasta olandeză Verona Van De Leur, cu 37,542 de puncte, pentru ca bronzul să fie câștigat de o sportivă din Ucraina, Alona Kvasha, cu un total de 36,405 puncte. Cu victoria obținută în finala concursului individual compus din cadrul CE de la Patras, gimnasta Svetlana Horkina a egalat recordul deținut de Nadia Comăneci, adică trei titluri europene câștigate consecutiv. Horkina a mai câștigat și edițiile 1998, de la Sankt Petersburg, și 2000 de la Paris, în concursul individual compus rezervat junioarelor, gimnasta română Floarea Leonida a câștigat medalia de argint cu un total de 36,180 de puncte, ea fiind devansată de rusoaica Anna Pavlova, care a acumulat 36,724 de puncte. Ana-Maria VOICU I Divizia B își are scandalurile ei . Frații Mihăilescu l-au mazilit pe Cârțu Decizia a fost luată după ce Extensiv a remizat cu Minerul Zlatna, antrenorul oaspeților fiind alungat cu câinele de la stadion Latul se strânge și la Divizia B, presiunea finalului de campionat accentuând scandalurile și la acest nivel. Etapa de sâmbătă în B2 a adus numai surprize: Baia Mare și FC Bihor Oradea a remizat acasă cu Pandurii, respectiv ASA Tg.Mureș, Reșița și UTA au terminat la egalitate în Valea Domanului, Clujul a învins cu 5-0 la Alba-Iulia, Piteștiul a fost învins la Satu Mare, iar Extensiv nu a reușit decât o remiză pe propriul teren. în B1, liderul, AEK București, a pierdut la Cimentul Fieni, dar continuă să conducă detașat în clasament. Rezultatele nu aveau cum să nu facă și victime. La scurt timp după terminarea incendiarei partide de la Craiova, președintele clubului Extensiv Craiova, Ștefan Zofei, a anunțat că Sorin Cârțu a demisionat din funcția de antrenor principal al formației craiovene, deși se pare că el a fost forțat să facă acest gest. O dată cu el au plecat și secunzii Negrilă și Irimescu, postul de antrenor principal urmând a fi preluat de Vasile Silaghi, secunzi Eugen Neagoe și George Biță. Zofei a declarat că, inițial, i s-a propus lui Pavel Badea să fie antrenor-jucător, însă acesta a refuzat. Formația Extensiv Craiova se află pe locul trei în clasamentul Seriei B2, cu 41 de puncte, la doar un punct de ocupanta locului secund, care are dreptul de a juca barajul pentru promovarea în prima divizie. Desfășurată în general în limitele normalității, partida de pe „Romanescu-Parc" s-a terminat cu un scandal care va duce la penalizări din partea FRF. Scânteia care a aprins spiritele a plecat de la Lucian Mălăele, mijlocașul de bandă al lui Sorin Cârțu, în minutul 86, la un contact cu Király. Mălăele a căzut teatral solicitând lovitură de pedeapsă pentru echipa sa, urmarea fiind o bătaie generală. Epilogul l-a avut în prim-plan pe antrenorul oaspeților, Aurel Șunda. După fluierul final, acesta a declarat că fiul unuia dintre patronii Extensivului, sub privirile impasibile ale jandarmilor, a asmuțit câinele-lup asupra sa, după care administratorul stadionului, Gino Pițurcă, l-a lovit cu pumnul în figură. Incidentul a fost regretat de Eugen Mihăilescu, care a dat vina pe jandarmi. Nici observatorul partidei, bucureșteanul Constantin Ștefan și nici brigada de arbitri nu au notat incidentul. (Marian ENACHE) DIVIZIA B ETAPA XXII-A Seria I: Metalul Plopeni - Midia Năvodari 1-1; Cimentul Reni - AEK București 2-0; Laminorul Roman - Inter Gaz București 0-0; Petrolul Moinești - ARO Câmpulung 1-1; Rapid Electromagnetica - Tractorul Brașov 3-1; Dacia Unirea Brăila - FC Onești 1-1; Rocar București - Foresta Suceava 0-3 (la masa verde); Dinamo Poiana Câmpina - Diplomatic Focșani se va disputa astăzi. Clasament: 1. AEK 44 p. 2. Cimentul 39 p. 3. Electromagnetica 38 p. Seria a ll-a: FC Bihor - ASA Tg.Mureș 1-1; FC Baia Mare - Pandurii Tg.Jiu 1-1; CSM Reșița - UT Arad 0-0. Apulum Alba Iulia - Universitatea Cluj 0-5; Extensiv Craiova - Minaur Zlatna 0-0; Politehnica Timișoara - Jiul Petroșani 0-4; Ind.Sârmei Câmpia Turzii - Gaz Metan Mediaș 1-0; Olimpia Satu Mare - Internațional Pitești 1-0. Clasament: 1. UT Arad 48 p, 2. FC Baia Mare 42 p, 3. Extensiv 41p. După victoria României împotriva Poloniei, internaționalii români, cu mici excepții, nu au avut o sâmbătă prea reușită: în Bundesliga, Dorinel Munteanu a fost același muncitor neobosit la mijlocul terenului, pasele sale contribuind decisiv la victoria echipei sale, VfL Wolfsburg, cu scorul de 4-0 în fața celor de la Hansa Rostock. Internaționalul român a fost schimbat în minutul 72, când zarurile erau deja aruncate, într-un alt meci din campionatul Germaniei. Energie Cottbus a remizat (1-1) cu TSV München 1860, Laurențiu Reghecampf, jucător pentru care Steaua încă așteaptă 450.000 de dolari, evoluând 65 de minute. Formația lui Cătălin Răcănel, St. Pauli, a pierdut orice șansă de a rămâne în prima divizie după înfrângerea cu 0-4, pe propriul teren, în fața celor de la Hamburger SV. în Belgia, Alin Stoica continuă să fie accidentat, echipa sa, Anderlecht Bruxelles, pierzând puncte prețioase în lupta pentru titlu, după egalul cu Westerlo (3-3). Echipa la care evoluează ex-rapidistul Fane Nanu, Vitesse Arnhem, a câștigat cu 1-0 la Sparta Rotterdam, având șanse mari să evolueze în ediția viitoare a Ligii Campionilor, în Anglia, Dan Petrescu a absentat din nou de la Southampton, care a pierdut pe propriul teren, scor 0-1, în fața celor de la Everton. în play-off-ul campionatului elvețian, Ionel Gane a fost introdus doar pe finalul partidei pierdute de St. Gallen cu 0-1, în fața formației FC Zürich, în timp ce Mihai Tararache a evoluat titular la partida Grasshopper Zürich - Servette Geneva (2-2). Ladislau Bölöni a jucat aseară cu titlul pe masă, o victorie împotriva rivalilor de la Benfica Lisabona făcând ca ultimele două etape care mai sunt de disputat în campionatul Portugaliei să nu mai poată schimba ocupanta primei poziții. Cadoul nesperat pentru tehnicianul român a fost făcut de Varzim, care a reușit să învingă cu 2-1 la Boavista Porto, principala contracandidată la titlu. O partidă decisivă a disputat aseară și Galatasaray Istanbul, formația antrenată de Mircea Lucescu fiind la doar două etape de câștigarea campionatului. Viorel DOBRAN Marcaj la stranieri Dorinei Munteanu, de neînlocuit la Wolfsburg Ladislau Bölöni a jucat aseară cu titlul pe masă 4 4