Cotidianul, aprilie 2002 (Anul 12, nr. 76-101)

2002-04-22 / nr. 94

12 Cotidianul Jos pălăria Petre Ciotloș, președintele Casei Naționale de Pensii Pentru că a sancționat cu reduceri din salarii și destituiri din funcții pe angajații Casei de Pensii București care s-au făcut vinovați de întârzierea cu câteva zile a plății pensiilor. MONDO CANCAN NEGATIE Penelope spune că nu s-a despărțit de Tom Penelope Cruz a negat faptul că s-ar fi despărțit de actorul Tom Cruise. „Nu de-am despărțit, nu ne-am căsătorit și nici nu sunt însărcinată", a declarat ea într-un interviu. Actrița a mai spus că a fost plecată o perioadă la Madrid pentru a petrece mai mult timp cu familia ei, luându-și, astfel, o scurtă vacanță de la Hollywood și că în nici un caz nu a plecat la Madrid pentru a-și reveni după despărțirea de Cruise. Zvonurile potrivit cărora cei doi s-au despărțit au început să circule încă de acum două săptămâni, după ce a apărut în „National Enquirer" o știre în care se spunea că Tom a părăsit-o pe tânăra Penelope și a dat-o afară din casa lui din Los Angeles. (RIA) PIERDERE Deces în lumea rockului Solistul și chitaristul formației americane de muzică rock Alice in Chains, Layne Staley, a fost găsit mort în apartamentul său din Seattle. Postul de radio BBC Serviciul Mondial informează că trupul neînsuflețit al lui Staley, descoperit vineri, a trebuit să fie supus unor teste pentru a putea fi identificat, întrucât cadavrul se afla într-o stare avansată de descompunere. Pe treptele locuinței solistului, decedat la vârsta de 34 de ani, admiratorii au venit să depună flori. Cauzele decesului nu sunt încă cunoscute. Decesul lui Layne Staley survine la opt ani după cel al lui Kurt Cobain, solistul grupului rock Nirvana, înființat tot în orașul Seattle. Alături de Nirvana, Pearl Jam și Soundgarden, Alice in Chains s-a numărat printre formațiile care, la începutul anilor '90, i-au adus orașului Seattle celebritatea. Poliția crede că Layne Staley, liderul și chitaristul de la Alice in Chains, a murit în urma unei supradoze sau din cauze naturale. în 1996 Staley a vorbit într-un interviu acordat revistei Rolling Stone despre cum l-au influențat drogurile în compunerea pieselor sale. „Am scris despre droguri și nu m-am gândit că-mi fac vreun rău scriind despre ele, în momentul în care am încercat drogurile, mi-au dat o stare senzațională, și a funcționat de ani buni sistemul ăsta, dar acum se întorc împotriva mea și mă îndrept spre Iad..a declarat el revistei sus-amintite. (RIA) cancan Intr-o scrisoare remisă redacției noastre Dan Negru, acuzat că maltratează animalele Omul de televiziune respinge vehement afirmațiile acesteia Emisiunea „Academia Vedetelor" a Antenei 1 naște pasiuni și controverse. Atât părerile pro, cât și cele contra acestei emisiuni sunt binecunoscute și de realizatorii acesteia. Dacă de cele mai multe ori se întâmplă ca nemulțumirile telespectatorilor să nu fie rezolvate, acestora nu le rămâne decât să insiste în a-și face cunoscute opiniile sau să sancționeze postul respectiv de televiziune printr-o apăsare de buton a telecomenzii. O cititoare a ales o altă variantă. Aceea de a ne scrie, în speranța că „reclamațiile“ sale pot fi auzite de producătorii acestei emisiuni dacă își spune păsul. Tocmai de aceea, în cele ce urmează, vom reproduce pasaje din scrisoarea bucureștencei Cristina Stoica, de 24 de ani, nemulțumită de felul în care sunt tratate animalele în emisiunea lui Dan Negru. „Sunt foarte revoltată de felul în care sunt tratate animalele folosite pentru proba cu acvariile. Poate vi se pare că ceea ce vă spun este ridicol, având în vedere problemele și greutățile cu care se confruntă cetățenii României. (...) Sunt sigură că, dacă emisiunea «Academia Vedetelor» ar fi avut loc într-o țară occidentală, până acum domnul Dan Negru ar fi fost cel puțin amendat și această probă ar fi fost eliminată. (...) Protecția animalelor și faptul că și acestea au drepturi proprii ar trebui să facă parte dintr-o gândire normală și sănătoasă. (...) Am sunat la redacția emisiunii și mi s-a spus cu nonșalanță că animalele respective nu pățesc nimic, că totul durează câteva minute. Dar cu stresul la care sunt supuse acestea în cele câteva minute, în care toată lumea țipă din răsputeri și le stropește cu apă și le lovește în cap sau chiar le aruncă în aer, așa cum a procedat doamna Mihaela Rădulescu în noaptea de Revelion, cum rămâne? Chiar nu mai există imaginație pentru a înlocui această probă cu altceva? (...) în acest sens i-am trimis domnului Dan Negru o scrisoare. (...) Consider că este timpul să schimbăm mentalitatea și să ne cizelăm puțin, iar aceasta depinde într-o foarte mare măsură de televiziune". Contactat, Dan Negru, nu s-a arătat deloc surprins de reacția tinerei noastre cititoare. El a declarat că este familiarizat cu astfel de reacții, dar acestea le pune pe seama succesului emisiunii sale. El a afirmat că absolut toate animalele folosite la proba cu pricina sunt însoțite de îngrijitori de la Grădina Zoologică și că aceștia stau pe tot parcursul probei în spatele camerelor de filmat pentru a fi „pe fază" dacă, Doamne ferește, se întâmplă ceva. „întotdeauna, înainte de a-i lăsa să bage mâna în acvariu, eu avertizez invitații să aibă grijă să nu rănească animalele", a afirmat Dan Negru, în ceea ce privește zgomotul și țipetele publicului, Dan Negru susține că în nici o emisiune nu au fost trimise animalele în platou fără ca, în prealabil, să îi întrebe pe îngrijitori dacă se sperie sau nu când publicul face atmosferă. „Iar dacă cititoarea dumneavoastră își face probleme în privința iguanei pe care Mihaela Rădulescu a aruncat-o în aer în emisiunea din noaptea de Revelion, îi pot spune că animalul este bine mersi, și îl poate vizita la Muzeul Grigore Antipa", a adăugat realizatorul emisiunii. în plus, moderatorul „Academiei Vedetelor" s-a declarat și el un iubitor de animale. Ba mai mult, el a afirmat că are acasă un ciobănesc german și o iguană, „deci nu se poate pune problema că terorizez animalele din emisiunea pe care o prezint", a încheiat Dan Negru. Cristina OLOGEANU e luni, 22 aprilie 2002 OCHIUL MAGIC ANIVERSARE A.S.LA. a sărbătorit trei ani de existență . Formația pop-dance A.S I.A. a împlinit trei anișori de când ne tot cântă. Pentru acest eveniment aniversar, Anca, Sorana, Irina și Alexandra au pregătit admiratorilor lor un pachet „de lux" - „A.S.I.A. FM", care conține un CD cu cele mai cântate piese ale lor, un tricou, un afiș, o carte poștală cu autografe și o casetă video cu declarații în premieră ale celor patru componente. Fetele vorbesc despre tot ceea ce publicul ar dori să audă de la ele: stilul de viață A.S.I.A., plecarea Anemonei din formație, venirea Alexandrei, apariții live, prieteni, fani și multe alte întâmplări inedite. Spre surprinderea multora, evenimentul a fost sărbătorit într-un mic spațiu special amenajat printre standurile supermarketului Carrefour. Părinți cu copiii lor, adolescenți și tineri s-au adunat într-un număr destul de mare în fața standului cu pricina, în care urmau să apară mult așteptatele de la A.S.I.A. Umăr la umăr, copiii nu s-au clintit de pe locurile lor până nu s-a terminat evenimentul, adică mai bine de o oră. Cei mai mulți așteptau cu foile de hârtie și cu pixurile în mână să primească autografe neprețuite de la preferatele lor și, mai mult chiar, să se fotografieze în preajma cântărețelor. După o scurtă conferință de presă, fanii au luat locul ziarișilor și le-au supus pe cele de la A.S.I.A. unui lung șir de întrebări. Bunicuțe aduse „cu forța“ la Carrefour încercau și ele din răsputeri să-și aducă nepoții cât mai aproape de vedetele de la A.S.I.A și se uitau disperate dacă ar putea să-i „vâre" discret pe micuți, pe sub paravanul ce delimita standul în care se aflau fetele. R.I.A. Cartonașul Sergiu Nicolaescu Senator pentru că aruncă pe piață informații neverificate pe teme sensibile. American Medical Center STR. DRAGOȘ VODĂ NR. 70 SECTOR 2 - BUCUREȘTI Tei. 210.27.06. 210.05.04. 210.00.96./ www.amc.com.roMAMOGRAFIE și * ....... RADIOLOGIE (aparatură Siemens) dr. MARINESCU LUCIAN - asistență: BĂDESCU VASILICA Marți, Joi, Vineri - începând cu ora 15.00 Mi W t I