Cotidianul, aprilie 2004 (Anul 14, nr. 76-100)

2004-04-09 / nr. 83

VINERI 9 APRILIE 2004 Cotidianul 9 ROMÂNIA MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII UNIVERSITATEA DIN ORADEA Str. Armatei Române, nr. 3-5, cod 410087 Oradea, Bihor Tel. +40 259 408111, Fax. +40 259 432789 www.uoradea.ro email rectorat ® uoradea.ro. NORME DE ORGANIZARE ȘI CRITERII DE ADMITERE Concursul de admitere în învățământul superior se organizează de către Universitatea din Oradea, pe baza propriei Metodologii de admitere, elaborată după „Criteriile generale privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere în învățământul superior de stat - 2004, elaborată de către Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului. Stabilirea subiectelor și a baremului de corectare (notare), organizarea concursului, anunțarea rezultatelor și rezolvarea eventualelor contestații potrivit baremului stabilit sunt exclusiv de competența comisiilor de admitere pe facultăți și aprobate de președintele comisiei centrale de admitere. Admiterea candidaților se face în ordinea descrescătoare a mediei generale obținute, în limita numărului de locuri acordate maximal pentru facultate, secție, profil, specializare sau componentă a acesteia, în funcție de opțiunea candidatului. Locurile în regim de subvenție de la bugetul de stat sunt stabilite prin ordin al ministrului pe baza cifrelor de școlarizare aprobate prin Hotărâre de Guvern, iar cele în regim cu taxă se stabilesc în baza autonomiei universitare de către Senatul universității și aprobate de Ministerul Educației Cercetării și Tineretului. Pe locurile în regim cu taxă, în limita locurilor aprobate, pot beneficia, la cerere, candidații aflați sub linia de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor. Candidații care au obținut performanțe recunoscute în concursuri internaționale au dreptul să fie înmatriculați fără admitere, în cadrul numărului de locuri alocate de către Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului în următoarele condiții: a) La specializări corespunzătoare disciplinelor la care au fost distinși, absolvenții de liceu cu diplomă de bacalaureat care au obținut premiile I, II, III la concursurile școlare la nivel național sau pe grupe de țări, recunoscute de Ministerul Educației Cercetării și Tineretului, în cel puțin unul din ultimii doi ani de studiu (2002/2003,2003/2004); - premiile I, II, III la olimpiadele școlare la nivel național sau pe grupe de țări în anii 2000/2001 și 2001/2002, la disciplinele care se studiază în clasele IX, X. b) La Facultatea de Educație fizică și Sport, au dreptul să fie înmatriculați fără admitere, în cadrul numărului de locuri alocate de către Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, absolvenții de liceu cu bacalaureat care au obținut următoarele performanțe sportive: locurile I, II, și III la Jocurile Olimpice, Campionatele Mondiale și sportivii calificați cu jocurile sportive (seniori, tineret, juniori) la turneele finale ale Jocurilor Olimpice, Campionatele Mondiale în unul din ultimii patru ani de studii; - locurile I, II și III la Campionatele Europene (seniori, tineret, juniori) și sportivii calificați cu jocurile sportive (seniori, tineret, juniori) la turneele finale ale Campionatelor Europene în unul din ultimii doi ani de studii. Pot fi înscriși fără concurs de admitere pe locurile cu taxă, ocupanții locurilor IV, V, VI, la Jocurile Olimpice, Campionatele Mondiale în ultimii patru ani de studii și ocupanții locurilor IV, V, VI, la Campionatele Europene ( seniori, tineret, juniori) în unul din ultimii doi ani de studii. Lista nominală a acestor performeri, distincția obținută, precum și facultatea și specializarea pentru care optează se comunică oficial Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului de către Agenția Națională a Sportului Până la data de 1 octombrie 2004, Universitatea din Oradea va comunica M.E.C.T. listele nominale ale olimpicilor acceptați menționând specializarea la care aceștia sunt admiși, precum și concursul / olimpiada la care au fost câștigători și anul obținerii premiului. Olimpicii cu performanțe recunoscute în concursurile internaționale în ultimii doi ani, pot urma două specializări din aceeași facultate sau din facultăți sau instituții diferite, conform Hotărârii de Guvern nr. 1004/2002, fată taxe de școlarizare. Studenții pot urma concomitent două specializări, dacă îndeplinesc condițiile de admitere, una din specializări fiind la forma cu taxă, în primul an de studii, chiar dacă studiază în două centre universitare diferite, nu au posibilitatea de transfer. Pot participa la concursul de admitere pentru a urma concomitent două facultăți (specializări) numai studenții care, la finele sesiunii de examene din vara anului universitar 2003/ 2004, au obținut numărul maxim de credite stabilit pentru anii promovați. Absolvenții cu diplomă de licență, respectiv diplomă de absolvire, pot urma o a doua specializare, în regim cu taxă, în învățământul de lungă durată, respectiv în învățământul de scurtă durată, în limita locurilor aprobate de către senat. Ocuparea locurilor se face în urma unui concurs de dosar și a unui interviu organizat de fiecare facultate în parte. Absolvenții cu diplomă ai învățământului universitar de scurtă durată, pot continua studiile în învățământul universitar de lungă durată, în cadrul profilului studiat inițial sau apropiat, printr-o admitere, în limita locurilor disponibile și în condițiile stabilite de Senatul Universității, astfel încât să nu determine constituirea de noi formații de studiu. Candidații admiși vor susține examenele de diferență stabilite de comisiile facultăților și vor fi înscriși în anul de studiu corespunzător examenelor recunoscute și celor promovate. Probele de admitere în învățământul universitar de lungă durată, respectiv de scurtă durată pot fi susținute în limba în care au fost studiate în liceu disciplinele respective. Mediile generale (punctajele), obținute de candidații la concurs sunt valabile pentru stabilirea ordinii de clasificare numai la instituția, facultatea, profilul și, după caz specializarea la care aceștia au candidat, potrivit precizărilor proprii de concurs ale fiecărei universități și în conformitate cu cele menționate de candidați în cererea de înscriere. La afișarea rezultatelor concursului de admitere, candidații declarați admiși care au solicitat la înscriere școlarizarea la seral, învățământ la distanță, învățământ forma redusă, pot fi înscriși la una din aceste forme de învățământ, dacă în cadrul facultății este prevăzută posibilitatea școlarizării la aceste forme de învățământ și cu condiția ca numărul candidaților declarați admiși să permită alcătuirea unei formații de studiu. Media minimă de admitere nu poate fi mai mică decât 5 (cinci). II. DATE PRIVIND ÎNSCRIEREA CANDIDAȚILOR ȘI ÎNCEPEREA CONCURSULUI în anul 2004 admiterea în învățământul superior la Universitatea din Oradea se organizează pentru toate formele de învățământ (zi, seral, învățământ la distanță, învățământ frecvență redusă) în perioada 10-25 iulie 2004. înscrierea candidaților la concursul de admitere se organizează și se face în perioada 10-15 iulie 2004 iar susținerea probelor va fi începând cu data de 17 iulie 2004. Perioada de înscriere și desfășurarea concursului pentru ocuparea locurilor rămase vacante după prima sesiune se va face astfel: 05-11 septembrie 2004 perioada de înscriere, 13-15 septembrie 2004 desfășurarea probelor, înscrierea și desfășurarea concursului pentru absolvenții cu diplomă de licență respectiv diplomă de absolvire; pentru continuare de studii a absolvenților cu diplomă ai învățământului de scurtă durată; pentru învățământ postuniversitar (master, studii aprofundate, studii postuniversitare de specializare, cursuri de perfecționare postuniversitare) se va face astfel: 05-11 septembrie 2004 perioada de înscriere, 13-15 septembrie 2004 desfășurarea probelor, înscrierea se va face la secretariatele facultăților sau în locuri special amenajate anunțate prin afișare în perioada stabilită. Pentru organizarea și desfășurarea concursului de admitere, se percepe o taxă de înscriere de 500.000 lei pentru fiecare candidat. Taxa de înscriere la a doua facultate (candidații cu examen de licență), cursuri postuniversitare, continuare de studii pentru candidații cu examen de licență sau absolvire este de 400.000 lei pentru fiecare candidat. Taxa pentru contestații este de 1.000.000 lei. Informațiile din prezentul ghid sunt disponibile și pe pagina web a Universității din Oradea la adresa www.uoradea.ro, versiunea în limba română, butonul Admitere. Cifra de școlarizare pentru anul universitar 2004/2005, fără taxă și cu taxă, va fi afișată după primirea aprobării de la Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului. III. CONDIȚII DE ÎNSCRIERE LA CONCURS Se pot înscrie la concursul de admitere în învățământul superior, cetățenii României, care sunt absolvenți de liceu cu diplomă de bacalaureat (sau echivalentă cu aceasta) și / sau studenți care vor să urmeze o a doua specializare (care la finele sesiunii de examene din vara anului universitar 2003/2004, au obținut numărul maxim de credite pentru promovarea anilor de studiu), și absolvenți cu diplomă de licență. Candidații au dreptul de a se înscrie concomitent la două sau mai multe specializări, dosarul cu actele originale se depun la prima opțiune. Pentru înscrierea la concurs, candidații vor completa o cerere de înscriere, în care vor menționa, sub semnătură proprie toate datele solicitate în formularul respectiv, în cadrul cererii de înscriere la rubrica priorități vor fi trecute în ordine profilurile preferate ale facultății respective. Candidații din rândul minorităților naționale vor preciza, în cererea de înscriere, disciplinele pe care le-au studiat în liceu în limba maternă și pentru care solicită să susțină probele în această limbă. La cererea de înscriere se anexează următoarele acte: diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă cu aceasta, în original sau copie legalizată; - certificatul de naștere, în copie legalizată; - trei fotografii tip buletin de identitate; - adeverință medicală tip MS 18-11, eliberată de cabinetele medicale școlare sau de dispensarul teritorial sau de întreprinderi - după caz - de care aparțin, vizată de medicii Universității (din care să rezulte că sunt apți pentru specializările la care candidează) Candidații cu afecțiuni cronice vor prezenta adeverințe medicale vizate de comisiile medicale județene de orientare școlară și profesională, în adeverințele respective se va menționa în mod expres gradul deficiențelor în funcție de localizarea acestora, conform criteriilor medicale de orientare școlară și profesională din Ordinul Ministerului Sănătății nr. 427/1979. Nedeclararea acestor afecțiuni atrage după sine consecințele instituționale în vigoare, - adeverință din care să rezulte calitatea de student cu drept de înscriere la concursul de admitere și diploma de bacalaureat sau diploma echivalată cu aceasta, în copie legalizată (originalul rămânând la prima facultate), respectiv diploma de licență sau diploma de absolvire a unei facultăți sau a unei forme scurte de învățământ, în original, sau copie legalizată, pentru cei care se înscriu la concurs ca să urmeze o a doua specializare. - acte doveditoare (copii legalizate după certificatele de deces ale părinților) - în cazul celor orfani de un părinte sau orfani de ambii părinți; - adeverință de la casa de copii în cazul celor aflați în această situație, copie legalizată a certificatului de deces al părintelui erou martir al Revoluției sau, după caz, a certificatului medical ori a altui document doveditor, în situația în care însuși candidatul a fost rănit în lupta pentru victoria Revoluției din Decembrie 1989, numai pentru acei candidați care solicită scutirea de plată a taxelor de înscriere la concursul de admitere și numai atunci când aceștia îndeplinesc condițiile care le dă dreptul să beneficieze de scutirea respectivă, înscrierea la profilul Teologie, pentru absolvenții seminarului teologic liceal, se pot face numai pe baza diplomei de bacalaureat, excepție făcând absolvenții de seminar din seriile anterioare anului 1992, a căror diplomă a fost echivalată cu cea de bacalaureat, potrivit Ordinului Ministrului învățământului nr. 5919/23.05.1991. în plus, candidații sunt obligați să prezinte certificatul de botez, precum și acordul scris al Arhiepiscopiei sau Episcopiei de care aceștia aparțin (acceptul forumului bisericesc care-i poate oferi pe parcursul studiilor sumele bănești cuvenite: donații, burse, semiburse) și în cadrul căreia urmează a fi repartizați. Secretariatul facultății emite legitimații de concurs cu fotografia candidatului care s-a înscris la concursul de admitere. Pe întregul interval al desfășurării concursului, candidații vor avea asupra lor buletinul de identitate sau pașaportul și legitimația de concurs. IV. FACULTĂȚI ȘI COLEGII (forma lungi și scurți de Invițimânt) I. FACULTATEA DE ARHITECTURĂ ȘI CONSTRUCȚII SU. R.SL Delavrancea nr. 4,410058 Oradea. Tel. 0259 / 408.447 Spedafinrti Founa și dintx Condiți de admitere • Inginerie sanitară și protecții și 5 ini -Algeba și Analiza maematicâ *35% mediului - Geometrie și TrigoDometrie -35% —^----.. ..... -------70%— - Media celor 4 ani de liceu la Matematică și • Construcții civile, industrale ș A5mii agricole____________________ • Cadastru Zi 5 ani • Arhitecturi Zi,6 ani • Desen tefanic - proba diminutare -40%/« •Dean lin-probi eliminatorie -40% -MedialaMatanáddin anii de hau -10% -Media de Bacalaureat -10% Facultatea de Arhitectură și Construcții a editat Broșura de admitere, iulie 2004, care se poate procura de la Secretariatul facultății. 2. FACULTATEA DE ARTE VIZUALE P-ța Independenței nr. 39.410067 Oradea Tel: 0259 / 412.226. 0259 / 408.464 Speciifinata Faraid Coidte de adutere ______________________________dinu_______________________________________ • Afle decorative Zi.ami Proba I - Culove - desen - adunci mixtă - practic Proba II - interviu cu candidatul Mapa * ____________________________________* Mapa trebuie conțină între 25-40 de lucrări__________ • Pedagogie-arte plastice ți decorative Zi.4 ani Proba I - Culoare - desen - Modelaj• tehnica liber aleasă-practic Proba II - interviu cu candidatul - Mapa * ____________________________________* Mapa trebuie să conțină între 25 - 40 de lucrări_________ • Design Zi, 4 ani Proba I -Desen(colorat, alb-negru- tehnica liberă). Studiu după diferite obiecte (reprezentare tridimensională) - practic Proba II - interviu cu candidatul - Mapa * ____________________________________* Mapa trebuie să conțină între 25 - 40 de lucrări_________ • Arte plastice (Pictura) Zi. 4 ani Probai-culoare-practic Proba II - interviu cu candidatul - Mapa * ____________________________________*Mapa trebuie să conțină intre 25-40 de lucrări__________ • Arte plastice (Sculptura) Zi. 4 ani Probai-models-practic Proba II - interviu cu candidatul - Mapa * _________________________________ * Mapa trebuie să contină între 25-40 de lucrări_________ • Conservare și restaurare Zi.4 ani Proba I - Culoare - Modelaj - Desen (tehnică mixtă) - la alegere practic -80% ____________________________________Probai-Istoria artei-scris_________20%________ _ Istoria Artei Zi,4 ani Probai-Limba modernă-scris -50% ———— ft ° b>H~la<n>luta~Kró -50% Facultatea de Arte Vizuale a editat Broșura admiterii iulie 2004, care se poate procura de la Secretariatul facultății. 3. FACULTATEA DE EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT Str. Armatei Române nr. 5,410087 Oradea Tel. 0259 / 408.419 Educație Fizici și sport Zi, 4 ani • Aptitudini motrice (Motricitate generali) - probi practi -45% Aptitudini specifice unei ramuri de sport 1 Calitați motrice • pro) practici • 45% • Bacalaureat -10% Kinetoterapie Zi, 4 «ni - Aptitudini motrice (Motricitate generali) - probi practe -20% - Biologie (cl. XI) -70% - Bacalaureat - 10% Facultatea de Educație fizică și Sport a editat Broșura admiterii iulie 2004, care se poate procura de la Secretariatul facultății. 4. FACULTATEA DE ELECTROTEHNICĂ ȘI INFORMATICĂ Str. Armatei Române nr. 5,410087 Oradea Tel. 0259/408.104 Specializarea Formați Condiții de admitere . durata Electromecanică Zi, 5 ani - Algebră ți Elemente de analizi matematici -70% _____________________________________ Bacalaureat 30% Electronici Zi, 5 ani Electrotehnici generală Zi, 5 ani Automatică Zi, 5 mi 1 Calculatoare Zi, 5 ani 1 Inginerie economică în domeniul Zi, 5 ani electric, electronic si energetic______ Tematică Admitere 2004 ALGEBRĂ Clasa a IX-a, ediția 2000 (1997, 1998, 1999) autori: C. Năstasescu, C. Niță, Gh. Rizescu - Cap I. Ecuația de gradul I și II Cap II. Elemente de logică matematică. Cap IV Funcții de gradul al doilea. Cap V Pulen și radicali: Cap VI. Numere complexe. Clasa a X-a, ediția 2001 (1998, 1999, 2000) autori: C. Năstăsescu, C. Niță, Gh. Rizescu, S. Popa - Cap I. Funcția exponențială și logaritmică. Cap II. Inducție matematică. Cap IV Polinoame cu coeficienți complecși. Clasa a XI-a, ediția 2002 (1998, 1999, 2000, 2001) autori: C. Năstăsescu, C. Niță, I. Stănescu - Cap II. Matrice. Cap III. Determinanți. Cap IV Rangul unei matrice. Matrice inversabile. Cap V Sisteme de ecuații liniare. ELEMENTE DE ANALIZĂ MATEMATICĂ Clasa a XI-a, ediția 2002 (1999,2000,2001) autori: Gh. Gussi, O. Stănășilă, T. Stoica - Cap II. Limite de șiruri. Limite de funcții. Cap III. Funcții continue. Cap IV Funcții derivabile (nu se cere §3 Aplicații directe ale derivatelor). Cap V Aplicații ale derivatelor în studiul variației funcțiilor (nu se cere §4. Probleme de maxim și minim, optimizări. §6 Aplicații ale analizei matematice în cinematică). Clasa a XII-a, ediția 2003 (2000,2001,2002) autori: N. Boboc, I. Colojoară - Cap I. Primitive. Cap II. Funcții integrabile. Cap III. Aplicații ale integralei definite și metode de calcul (se cere numai §+1. Interpretarea geometrică a integralei definite a unei funcții pozitive). 5. FACULTATEA DE ENERGETICA Str. Armatei Române nr. 5,410087 Oradea Tel. 0259/408.106 Specializarea Fomdați Condiții de admitere ______________________ durata _______________________________________ • Electroenergetică Zi, 5 ani Evaluarea ți ierarhizarea candidaților pe baza rezultatelor de la __________________________________bacalaureat • Energetici industrială Zi, 5 ani Interviu cu candidații • Termoenergetică Zi, 5 ani • Inginerie economici in domeniul Zi, 5 ani electric, electronic ți energetic 6. FACULTATEA DE INGINERIE MANAGERIALĂ ȘI TEHNOLOGICĂ Str. Armatei Române nr. 5.410087 Oradea Tel. 0259/408.141 Specializarea Formați Condiții de admitere ___________________________durata___________________________________________ Tehnologia construcțiilor de mașini Zi, 5 ani Media disciplinei Matematici în cei patru ani de liceu _________________________________-80% Utilijul ți tehnologia sudării Zi, 5 ani - Bacalaureat - 20% Mecanică fină Zi, 5 ani Utilaje ți instalații de proces Zi, 5 ani Mașini ți instalații pentru agricultură Zi, 5 ani și industria alimentară__________________ Autovehicule rutiere Zi, 5 ani Roboți industriali Zi, 5 ani Inginerie economică în domeniul Zi, 5 ani mecanic ID, 6 ani 1. Pentru ocuparea locurilor aprobate prin cifra de școlarizare la Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică nu se susțin probe scrise sau orale. Admiterea se face prin analiza dosarului de înscriere și în urma unei clasificări pe baza unei medii ponderate a mediei de la bacalaureat și a mediei mediilor la matematică din toți anii de studiu de nivel secundar. 2. Formula pentru obținerea mediei de clasificare este: N_ 0,20 MB+ 0,80 MM 2 unde MB este media de la bacalaureat. MM este media mediilor la matematică pentru toți anii de studiu de nivel secundar 3. Se consideră admiși toți candidații care se clasifică în limita locurilor disponibile și se înscriu în anul I de studii în termen de 10 zile de la data afișării rezultatelor. 7. FACULTATEA DE ISTORIE - GEOGRAFIE Str. Armatei Române nr. 5,410087 Oradea Tel. 0259/408.167 Specializarea Formați Condiții de admitere _________________________________donit______________________________________________________________ » Istorie__________________________Zi, 4 ani - Media disciplinei Irtoric din cei 4 ani de liceu -50% » Istorie - Arheologie_______________Zi, 4 ani -Bacalaureat -50% » Istorie-istoria artei____________ Zi, 4 ani » Relații internaționale ți studii Zi, 4 ani - Media disciplinei Istoric din cei 4 ani de liceu - 25% europene - istorie universală -scris -25% - Limba străini (englezi, francezi, germani, italiană) -25% • _________________________________________- Bacalaureat_________________________________-25%____________ Istorie - Geografie Zi, 4 ani - Media disciplinei Istorie din cei 4 ani de liceu -25% - Media disciplinei Geografie din cei 4 ani de liceu - 25% _ _________________________________________- Bacalaureat_________________________________-50%____________ Geografie Zi, 4 ani - Media generală a anilor de studii din liceu -30% ________________________________________- Media disciplinei Geografie din cei 4 ani de liceu - 30% • Geografia mediului Zi, 4 ani -Bacalaureat -40% • Planificare teritorială Zi, 4 ani • Geografia turismului Zi, 4 ani -Test eliminatoriu la limba stiiii (la alegere: englezi, francezi, germani, italiană, spaniolă) - Media generală a anilor de studii din liceu - 30% - Media disciplinei Geografie din cei 4 ani de liceu - 30% ______ Bacalaureat - 40% TEMATICA PENTRU ADMITEREA 2004 Specializarea: GEOGRAFIA TURISMULUI Testul de limbă străină constă dintr-o conversație liberă pe teme de cultură generală într-o limbă străină, la alegere: engleză, franceză, germană, italiană, spaniolă Testul este oral și are caracter eliminatoriu. Specializarea: RELAȚII INTERNAȚIONALE ȘI STUDII EUROPENE 1. ISTORIE UNIVERSALĂ - manualele corespunzătoare cls. a IX-a, a X-a și a XI-a 1. Modele de organizare politică în Grecia Antică 2. Roma imperială 3. Moștenirea imperială în Europa creștină 4. Nașterea democrației nord-americane 5. Franța în epoca revoluției 6. Primul război mondial 7. Al doilea război modial 8. Relațiile internaționale postbelice II. LIMBA STRĂINĂ - Eseu scris într-o limbă străină de circulație internațională (la alegere: engleză, franceză, germană, italiană), cu o tematică referitoare la: „Integrarea europeană ” NOTĂ: Subiectul va fi stabilit în ziua și la ora examenului. 8. FACULTATEA DE LITERE Str. Armatei Române nr. 5, 410087 Oradea Tel. 0259 / 408.476. 0259 / 408.178 Specializarea Formați Condiții de admitere _____________________________________durata ■ • Limba ți literatura română - O limbi ți Zi, 4 ani - Limba «i literatura români - *czi» -33% literatura striini (englezi, francezi, - Limba «i literatura striini (englezi, francezi, germani) - «cri» germani) - 33% - Bacalaureat - 33% • Limba ii literatura englezi - Limba «i Zi, 4 ani - Limba ți literatura engleză - scri» - 33% literatura români sau o limbi ți Limba ți literatura romina sau o limbi ți literatura străini (francezi, literatura străini (francezi, germană) germani) scris - 33% - Bacalaureat ■ 33% - Limba ți literatura germani - Limba ți Zi, 4 ani - limba ți literatura germani - scris - 33% literatura romina sau o limbă ți - Limba ți literatura româna sau o limbi ți literatura străini (englezi, literatura străini (englezi, francezi, francezi, italiani) - scris • 33% italiană) - Bacalaureat - 33% • Limba ți literatura franceză - Limba ii zi, 4 ani - Limba ți literatura franceză - scris - 33% literatura română sau o limbă ți - Limba ți literatura română sau Limba ți literatura străină (engleză, literatura străină (engleză, germană) gemini) - scris -33% - Bacalaureat - 33% - Limba ți literatura italiană - Limba ii Zi, 4 ani - Limba ți literatura italiani - scris -33% literatura română sau o limbă ți - limba ți literatura română sau o limbi ți literatura striină (engleză, literatură străini (engleză, franceză, franceză, germană) - scris - 33% germani) -Bacalaureat -33% • Biblioteconomie - Limba ți literatura 4 Im - Limba *■ Literatura români sau o limbă ți literatura străini (engleză, romină sau o limbi ți literatură străina franceză, germană) - scris - 66% - Bacalaureat 33% I Bibliologie ți Biblioteconomie Zi, 4 ani - Limba ți literatura romină - scris -06% - Bacalaureat - 33% I Teologie baptistă didactică - Limba a Zi, 4 ani Etapa I - eliminatorie literatura româna sau a limbi ți - Mărturisire de credința cultului creștin baptist literaturi străini (engleză, franceză. Etapa a II a germani) - Cunoștințe biblice (Vechiul ți Noul Testament) -33% - Limba ți literatura română sau o limbi ți literatura străini (englezi, francezi, germani) scris - 33% _______ ______ Bacalaureat - 3.1% BIBLIOGRAFIA ȘI PROGRAMELE ANALITICE ALE DISCIPLINELOR DE CONCURS Limba română Gramatica limbii române Morfologia și sintaxa Cerințe: (pe baza manualelor școlare de Limba română, clasele V-VIII) - Analiza sintactică a frazei; - Analiza sintactică și morfologică a cuvintelor; - Construirea unor enunțuri pentru exemplificarea părților de vorbire, a părților de propoziției, a propozițiilor frazei. Probleme de ortografie. LITERATURA ROMÂNĂ Programa de admitere 2004 la Facultatea de Litere din Oradea cuprinde conținuturile din domeniul literaturii și limbii române. Ele sunt identice cu cele din programa de bacalaureat 2004. Sunt conținuturi și competențe referitoare la 1. Autori canonici; 2. Text. Aspecte generale; 3. Proză; 4. Poezie; 5.Dramaturgie; 6 Epoci și ideologii literare. 1. Autori canonici Mihai Eminescu, Ion Creangă, I.L. Caragiale, Titu Maiorescu, Ioan Slavici, G. Bacovia, Lucian Blaga, Tudor Arghezi, Ion Barbu, Mihail Sadoveanu, Liviu Rebreanu, Camil Petrescu, G. Călinescu, E. Lovinescu, Marin Preda, Nichita Stănescu (numărul de texte pentru fiecare dintre autori este cel prevăzut de programa școlară în vigoare). 2. Textul. Aspecte generale - elemente ale situației de comunicare (emițător, receptor, mesaj, cod, canal, context); funcțiile comunicării; - textul literar/nonliterar; - text și context; - teme și motive literare; - literatura și alte arte. 3. Proza a. Proza narativă - accepții ale termenului: evoluție și tipologie (proză romantică, proză realistă, proză fantastică). b. Specii narative (basmul cult, povestirea, nuvela istorică, fantastică, psihologică, romanul tradițional, modern, obiectiv, subiectiv). c. Structura textului narativ - instanțele comunicării narative (autor, narator, personaje, cititor); perspectiva narativă/viziunea (narator omniscient, personaj-narator, narator “martor”); narațiunea la persoana I și a III-a - construcția subiectului și a discursului narativ: acțiune, secvența narativă, episod, conflict, relații temporale și spațiale, momentele subiectului; povestirea în ramă, alternanță, înlănțuire, incipit, final, elipsă, pauză descriptivă; personajele - tipuri de personaje (principal, secundar, episodic, “caractere”, personaje, “tipice”); modalități de caracterizare a personajului. d. Limbajul prozei narative - modalități ale narării: povestire, rezumat, scenă; - mărci ale prezenței naratorului; limbajul personajelor; vorbire directă și indirectă, stilul indirect liber; - registre stilistice (popular și cult, scris și oral etc.) 4. Poezia a. Poezia - accepții ale termenului; evoluție (Mihai Eminescu; prelungiri ale romantismului și ale clasicismului; simbolismul; tradiționalismul; modernismul; tipologie - poezie lirică și epică). b. Structura textului poetic - comunicarea în textul poetic (eul liric; raportul autor-cu liric); - tipuri de lirism, subiectiv și obiectiv; - elemente de compoziție în textul poetic: titlul, incipit, secvențe poetice, relații de opoziție și de simetrie, elemente de recurență (motiv poetic, laitmotiv); - nivelurile textului poetic, fonetic, morfosintactic, lexico-semantic și stilistic. c. Limbajul și expresivitatea textului poetic - caracteristicile limbajului poetic (expresivitate, ambiguitate, sugestie etc.); - imaginarul poetic; - procedee artistice/figuri de stil-concept, clasificare: figuri sintactice și de construcție (enumerația, repetiția, paralelismul sintactic, refrenul, simetria, antiteza, interogația retorică, exclamația retorică, invocația retorică), figuri semantice (epitetul, comparația, metafora, oximoronul, sinestezia, simbolul), figuri de sunet (aliterația); - elemente de versificație: strofa, vers, vers alb, măsură metrică, rimă, ritm. 5. Dramaturgia a .Dramaturgia - acceptații ale termenului: text dramatic, artă a spectacolului teatral. b. Specii dramatice (comedia, drama); forme ale dramaturgiei în teatrul modern. c. Structura textului dramatic - construcția subiectului dramatic: conflicte dramatice, intrigă, scenă, relații temporale și spațiale; - compoziția textului dramatic: act, scenă, tablou, replică, indicații scenice; - personajul dramatic - modalități de caracterizare.- Limbajul dramaturgiei. Expresivitate în textul dramatic. - particularități ale construcției dialogului dramatic; monologul; - limbajul personajelor ca modalitate de caracterizare (registre stilistice în vorbirea personajelor); oralitatea în dialogul dramatic. 6. Epoci și ideologii literare. Texte de doctrină literară privitoare la: - romantism (estetica) - Dacia literară (manifest literar, doctrină estetică); - Junimea și junimismul - Titu Maiorescu; - Perioada interbelică - ideologii literare, elemente de estetică, modernism - E. Lovinescu, tradiționalism. * Notă: Tematica de limbă și literatură română este valabilă pentru toți candidații, indiferent de specializare (A sau B) LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZA Este necesară însușirea vocabularului și a noțiunilor gramaticale din manualele studiate. Precizări. A. Examenul de admitere la această disciplină constă într-o probă scrisă, care va testa deprinderile candidaților de: - a traduce corect un text din limba română în limba engleză; - a recunoaște și folosi corect categoriile morfologice și sintactice ale limbii engleze; - a identifica și corecta greșelile gramaticale, lexicale și ortografice dintr-un text; - a da sinonime sau antonime ale unor cuvinte din lexicul de bază; - a reformula propoziții sau fraze; - a alege varianta corectă a unor cuvinte, expresii sau structuri gramaticale; - a completa spațiile libere cu termenii adecvați sau cu formele gramaticale corecte; - a dovedi înțelegerea unui text în limba engleză și a da răspunsuri corecte la întrebări etc. Aceste cunoștințe se vor testa folosind o varietate de tehnici, cum ar fi: transformări, exerciții de tip multiple choice, completarea de propoziții sau fraze, dezvoltarea de propoziții sau fraze, doze test etc. Se vor evalua și capacitatea candidaților de a interpreta la prima vedere un text ce prezintă similarități cu cele din manualele studiate în liceu, capacitatea de a rezuma un text sau de a redacta un comentariu succint, fluent, coerent, bine motivat, pe o temă dată. B. ) Se va aprecia scrisul citeț, punerea corectă în pagină, cu paragrafe bine reliefate, aspectul ordonat al lucrării. LIMBA ȘI LITERATURA FRANCEZĂ I. Redactări - Compuneri dirijate (pornind de la un set de cuvinte și expresii) pe teme diverse (timp liber, lecturi literare, experiențe profesionale și de viață, etc) prin care se verifică aptitudinile de exprimare în limba franceză, creativitatea, capacitatea de a construi mesaje. II. Lexic - Fondul principal lexical. Capacitatea de a-1 utiliza în exerciții creative (sinonime, antonime). Proprietatea utilizării termenilor: cunoașterea cuvintelor cu o largă paletă de sensuri. Aplicații practice. III. Gramatică - traduceri 1. Substantivul. Articolul. Adjectivul calificativ, numeral, posesiv, demonstrativ, nehotărât. Pronumele personale, posesive, demonstrative, relative, interogative, nehotărâte, adverbiale. 2. Verbul. Verbele pronominale. Diateza pasivă. Forma interogativă și negativă. Timpurile particulare ale indicativului. Trecutul și viitorul anterior. Imperativul, Subjonctivul, Infinitivul. Acordul participiului trecut. Adverbul, Regimul prepozițional. 3. Structuri sintactice fundamentale. Principalele tipuri de subordonate (cauză, scop, consecință, concesive, modale). Structuri progresive. 4. Și condițional. Și dubitativ. 5. Concordanța timpurilor la subjonctiv și la indicativ. Exerciții vizând utilizarea corectă a acestor capitole fundamentale din gramatica limbii franceze. Traduceri din limba română în limba franceză. Notă: Programa este valabilă atât pentru specializarea A, cât și pentru specializarea B. LIMBA ȘI LITERATURA ITALIANA I. Compunere pe o temă dată: cultura și civilizația italiană (geografia, tradiții, obiceiuri, arta Renașterii, marii scriitori) II. Lexicul principal al limbii italiene ( capacitatea de utilizare a acestuia în compuneri, traduceri și exerciții practice) III. Gramatica limbii italiene: 1. Morfologia (substantivul, articolul, adjectivul, pronumele, numeralul, verbul, adverbul,prepoziția, conjuncția) 2. Sintaxa (concordanța timpurilor la indicativ și conjunctiv) IV. Traduceri. 1. Traducerea unui text din limba română în limba italiană 2. Traducerea unui text din limba italiană în limba română Se recomandă parcurgerea vocabularului și a noțiunilor de cultură și civilizație italiană din următoarele manuale: Limba italiană, clasa a IX-a, autori I. Tănase-Bogdăneț, V. Negrițescu, R. Locusteanu, ediția 1998 Limba italiană, clasa a X-a, autori H. Gherman, M. Chelemen, R. Sârbu, ediția 19% Limba italiană, clasa a XI-a, autori F. Duță, ediția 1997 Limba italiană, clasa a XlI-a, autori G. Lăzărescu, G. Clondescu, ediția 1997 LIMBA ȘI LITERATURA GERMANĂ Pentru proba scrisă se vor evalua următoarele competențe: 1. abordarea corectă a temei date; 2. redactarea unor dialoguri de situație și interviuri; 3. folosirea corectă a unui bagaj lexical, morfologic, sintactic și semantic adecvat; 4. traducerea corectă a unui text dat din limba maternă în limba germană; 5. completarea unui text cu cuvinte potrivite ca sens; Teme generale propuse pentru vocabular: 1. Familie, Schule, Freizeit, Hobbys, Essen und Trinken, Mode und Kleidung, Probleme der Jugendlichen, Gesundheit, Einhausen, Reisen, Sport, Ferien / Urlaub; 2. Heimat; 3. Wirklichkeit und Phantasie; 4. Freundschaft, Liebe; 5. Hilfsbereitschaft; 6. Menschlichkeit, Verantwortung; 7. Frieden und Krieg; 8. Ideale, Vorbilder der Jugendlichen; 9. Umwelt und Umweltverschmutzung/Umweltschutz; 10. Berufe. Tematica pentru gramatică: 1. Das Verb: Konjugation des Verbs. Tempusformen. Gebrauch der Tempora. Genus des Verbs (Aktiv, Vorgangspassiv, Zustandspassiv). Modus des Verbs (Konjunktiv I und II). Direkte Rede-Indirekte Rede. Rektion des Verbs. 2. Das Substantiv: Genus des Substantivs (Artikelgebrauch). Deklination: Wortbildung des Substantivs (Ableitung mit Suffixen und Präfixen, Zusammensetzung). Synonyme und Antonyme. 3. Das Adjektiv: Deklination. Graduierung. Wortbildung des Adjektivs (Abteitung mit Suffixen und Präfixen, Zusammensetzung). Synonyme und Antonyme. 4. Das Pronomen: Personal pronomen. Demonstrativ pronomen. Relativ pronomen. Interrogativ pronomen. Das unbestimmte Pronomen „man“. 5. Die Präposition: Präpositionen, die den Akkusativ, Genitiv, Dativ oder Akkusativ/Dativ regieren (urmare din pagina 10) 6. Satzglieder: Subjekt, Akkusativ-, Genitiv-, Dativobjekt. Das erweiterte Attribut. 7. Infinitivkonstruktionen. 8. Partizipialkonstruktionen. 9. Nebensatztaypen: Subjektsatz. Objektsatz. Temporalsatz. Attributivsatz. Konditionalsatz. Konfessivsatz. Konsekutivsatz. Proportionalsatz. Finalsatz (damit/um...zu). Modalsatz (ohne dass/ohne...zu; statz dass/statz...zu). Verkappte Nebensatze. CUNOȘTINȚE BIBLICE I. Vechiul Testament - Creația conform relatării din cartea Geneza; - Căderea omului în păcat; - Potopul; - Perioada patriarhilor; - Eliberarea poporului Israel din Egipt; - Sărbătorile în Israel; - Cele zece porunci; - Perioada Judecătorilor; - Profeții mesianice în Vechiul Testament; - Perioada exilul babilonian; - Psalmii mesianici; - Problema suferinței în cartea Iov; II. Noul Testament - Viața lui Isus: narațiunile nașterii în Evanghelii; - Portretele lui Isus conform celor patru Evanghelii; - învățătura lui Isus Cristos în Evanghelii; - Patimile și moartea lui Isus pe cruce; - învierea și înălțarea lui Isus Cristos; - începuturile și răspândirea creștinismului în cartea Faptelor Apostolilor; - învățătura despre mântuire în epistolele Pauline; - Darurile Duhului Sfânt în epistola întâia către Corinteni; - Roada Duhului Sfânt în epistola către Galateni; - Cele șapte biserici din Apocalipsa; - Predica de pe Munte conform relatării din Matei 57. Bibliografie recomandată: - Biblia - Dicționarul biblic (Oradea, Editura Creștină, 1995) - Samuel Schultz, Călătorie prin Vechiul Testament (SMR, ambele ediții) - Metyl Tenney, Privire de ansamblu asupra Noului Testament (SMR, ambele ediții) Bibliografia pentru studii aprofundate (Literatura română în context universal) și pentru masterat (Cultura și civilizație europeană) se află la secretariatul facultății. 9. FACULTATEA DE MEDICINĂ ȘI FARMACIE P la 1 Decembrie nr. 10.410073 Oradea Tel. 0259/415.680.0259/418.266 Specializarea Forma și Condiții de admitere ________________ durat»__________________________, I Medicină generală Zi, 6 ani • Biologie, di a XI-a sau la alegere cu Chimie organici, cls. a Xl-a cls. a Xll-a -90% ___________- Bacalaureat -10%_____________ - Fiziokinetoterapie Zi, 5 ani - Biologie, cls. a Xl-a sau la alegere cu Chimie organici, cl. a Xl-a și cl. a Xll-a sau Fizică - 90%. _ _____________________________________________- Bacalaureat___________________________10%_____________ Medicină dentară Zi, 6 ani - Biologie, cls. a Xl-a sau la alegere cu Chimie organică, cls. a Xl-a și cls. a Xll-a - 90% _______________________-Bacalaureat___________________________-10%_____________ _ Farmacie Zi, 5 ani Biologie, cls. a IX-a și cls. a X a sau la alegere cu Chimie organică cls. a XI-a și cls. a Xll-a ț Chimie anorganici, cls. a IX-a și cls. a X-a -90% ______________________________________________Bacalaureat____________________________10%_____________ DISCIPLINELE DE CONCURS pentru ADMITEREA din sesiunea IULIE 2004 Pentru specializarea MEDICINĂ GENERALĂ, examen scris la: BIOLOGIE, manualul clasei a XI-a integral, conform programei tip B1, pentru clasa a XI -a, Editura Sigma. Autori: Ioana Ariniș, Mariana Nanea, Adriana Vasile; Editura All Educational. Autori: Aurora Mihail, Ernst W. Bauer; Editura Didactică și Pedagogică. Autori: Florica Țibea; Editura Leda-Grupul Editorial Corint, Autori: Aurel Ardelean, Ionel Roșu, Călin Istrate; Editura Niculescu ABC. Autori: Tatiana Țiplic; Editura Teora, Autori: D. Copil, V Copil, M. Dordea, A.Kerekes CHIMIE ORGANICĂ, manualul clasei a Xl-a integral, Editura All Educational București, Ediția 2001, Autori: George Loloiu, Daniela Bogdan, Ion Baciu și manualul clasei a XlI-a, capitolele I, II, III, Editura All Educational București, Ediția 2002. Autori: George Soloiu, Daniela Bogdan, Ion Baciu Pentru specializarea MEDICINĂ DENTARA, examen scris la: BIOLOGIE, manualul clasei a Xl-a integral, conform programei tip B1, pentru clasa a XI - a, Editura Sigma. Autori: Ioana Ariniș, Mariana Nanea, Adriana Vasile; Editura All Educational. Autori: Aurora Mihail, Ernst W. Bauer; Editura Didactică și Pedagogică. Autori: Florica Țibea; Editura Leda-Grupul Editorial Corint, Autori: Aurel Ardelean, Ionel Roșu, Călin Istrate; Editura Niculescu ABC, Autori: Tatiana Țiplic; Editura Teora, Autori: D. Copil, V Copil, M. Dordea, A.Kerekes CHIMIE ORGANICĂ, manualul clasei a Xl-a integral, Editura All Educational București, Ediția 2001. Autori: George Loloiu, Daniela Bogdan, Ion Baciu și manualul clasei a Xll-a, capitolele I, II, III, Editura AlL Educational București, Ediția 2002. Autori: George Soloiu, Daniela Bogdan, Ion Baciu Pentru specializarea FIZIOKINETOTERAPIE, examen scris la: BIOLOGIE, manualul clasei a Xl-a integral, conform programei tip B1, pentru clasa a XI - a, Editura Sigma. Autori: Ioana Ariniș, Mariana Nanea, Adriana Vasile; Editura ALL Educational. Autori: Aurora Mihail, Ernst W. Bauer ; Editura Didactică și Pedagogică. Autori: Florica Țibea; Editura Leda-Grupul Editorial Corint, Autori: Aurel Ardelean, Ionel Roșu, Călin Istrate; Editura Niculescu ABC. Autori: Tatiana Țiplic, Editura Teora, Autori: D. Copil, V Copil, M. Dordea, A.Kerekes CHIMIE ORGANICĂ, manualul clasei a Xl-a integral, Editura All Educational București, Ediția 2001. Autori: George Loloiu, Daniela Bogdan, Ion Baciu și manualul clasei a XI-a, capitolele I, II, III, Editura All Educational București, Ediția 2002. Autori: George Soloiu, Daniela Bogdan, Ion Baciu sau LA ALEGERE, disciplina FIZICA, (fizică moleculară, căldură, electricitate - fară current alternativ, optică, fizică atomică, fizică nucleară) Pentru specializarea FARMACIE, examen scris la: BIOLOGIE, manualul clasei a IX-a, Editura All Educational București, Edițiile 1999, 2000, 2001, 2002, capitolele: Sistematică Vegetală, Citologie (fotosinteză, respirație, diviziune celulară). Autori: Ioana Riniș, Aurora Mihail, Ștefan Viorel Costache, manualul clasei a X-a, Editura Corint, Autori: Gheorghe Mohan, Rodica Mohan, Aurel Ardelean sau manualul de autorii Călin Teslu, Valeria Braghina și Gheorghe Iliescu cu capitolele: Țesuturi vegetale, Histologie și Fiziologie Vegetală, Organizare Vegetală CHIMIE ORGANICĂ, manualul clasei a Xl-a integral, Editura All Educational București, Ediția 2001, Autori: George Loloiu, Daniela Bogdan, Ion Baciu și manualul clasei a XI-a, capitolele I, II, III, Editura All Educational București, Ediția 2002. Autori: George Loloiu, Daniela Bogdan, Ion Baciu CHIMIE ANORGANICĂ, manualul clasei a IX-a integral, Editura Humanitas București, Ediția 1999, Autori: Luminița Ursea, Elena Goiceanu, Cristian Tache și Doina Badea și manualul clasei a X-a integral, Editura All Educational București, Ediția 2000, Autori: Sanda Fătu, Cornelia Grecescu, Veronica David BIOLOGIE, manualul clasei a Xl-a integral, conform programei tip B1, pentru clasa a XI - a, Editura Sigma. Autori: Ioana Ariniș, Mariana Nanea, Adriana Vasile; Editura All Educational. Autori: Aurora Mihail, Ernst W. Bauer, Editura Didactică și Pedagogică. Autori: Florica Țibea; Editura Leda-Grupul Editorial Corint, Autori: Aurel Ardelean, Ionel Roșu, Călin Istrate; Editura Niculescu ABC. Autori: Tatiana Țiplic; Editura Teora. Autori: D. Copil, V Copil, M. Dordea, A.Kerekeș; CHIMIE ORGANICĂ, manualul clasei a Xl-a integral, Editura All Educational București, Ediția 2001, Autori: George Loloiu, Daniela Bogdan, Ion Baciu și manualul clasei a XlI-a, capitolele I, II, III, Editura All Educational București, Ediția 2002, Autori: George Loloiu, Daniela Bogdan, Ion Baciu sau LA ALEGERE, FIZICA, (fizică moleculară, căldură, electricitate fără current alternativ, optică, fizică atomică, fizică nucleară) 10. FACULTATEA DE MUZICĂ Str. Armatei Române nr. 5,410087 Oradea Tel. 0259/408.129 Specializarea Forma și Condiții de admitere _________________ durata _______________________________________________________ _ Artele spectacolului muzical Zi, 4 ani Etapa I - Proba de aptitudini vocale Etapa a H-a - Proba de interpretare » Interpretare muzicală Zi, 4 ani Etapa 1 - Proba de tehnici instrumentali și solfegiu la prima vedere Etapa a II-a - Proba de interpretare ■ Pedagogie muzicali Zi, 5 ani Etapa I - Testarea aptitudinilor vocale (solfegiu la prima vedere, vocaliză, și interpretarea unei piese muzicale la alegerea candidatului) Etapa a V-a - Test de specialitate (dicteu muzical și elemente de teoria muzicii) . Artele spectacolului de teatru Zi, 4 ani Etapa I - Proba de aptitudini scenice, dramatice și muzicale Etapa a ll-a ____________ Proba de interpretare (monolog, povestire, improvizație) Facultatea de Muzică a editat Broșura admiterii iulie 2004, care se poate procura de la Secretariatul facultății. « 11. FACULTATEA DE PROTECȚIA MEDIULUI Str. General Magheru nr. 26.410048 Oradea Tel. 0259/408.273. 0259/412.550 * I. 2345 * I. 2345 _________________________________ durata___________________________________________________________ • Ingineria sistemelor biotehnice și Zi, 5 ani - Algebră sau la alegere cu Chimie anorganică sau Ecologia și ecologice protecția mediului - 60% -Bacalaureat -40% - Agriculturi________________________Zi, 5 ani - Admiterea se va face pe bază de dosar (bacalaureat și interviu) » Horticultură_______________________Zi, 5 ani » Zootehnie 25,5 mi • Prelucrarea lemnului Zi, 5 ani » Silvicultură Zi, 5 ani Algebră, Geometrie și Trigonometrie sau la alegere Biologie cls. a • Exploatări forestiere Zi, 5 ani IX-a sau Silvicultura și tehnica culturilor silvice -60% - Bacalaureat - 40% • Tehnologia prelucrării produselor Zi, 5 ani - Algebră sau la alegere cu Chimie organici sau Operații și utilaje în agricole industria alimentară -60% ______________________________________________ - Bacalaureat - 40% • Controlul și expertiza produselor Zi, 5 ani alimentare________________________________________________________________________________ • Inginerie și management agroturistic Zi, 5 ani - Algebră sau la alegere cu Economie - 60% - Bacalaureat - 40% Tematica de admitere Specializările: Silvicultură, Exploatări forestiere Algebră - CLASA a IX-a Cap. 1. Operații cu numere reale Cap. 2. Rezolvări de ecuații Cap. 4. Funcții Geometrie - CLASA a IX-a Se cere numai: Cap. 2. Relații metrice în plan utilizând elemente de trigonometrie ALGEBRĂ-CLASA a X-a Cap. 1. Calcul numeric și elemente de matematici financiare Se cere numai: - Radicalul dintr-un număr rațional - Puteri cu exponent rațional - Progresii aritmetice, geometrice - Funcții exponențiale, logaritmice - Ecuații și inecuații exponențiale și logaritmice Cap.3. Metode de numerare Se cere numai: - Permutări, aranjamente, combinări. Binomul lui Newton GEOMETRIE-CLASA a X-a Se cere numai:-Teorema lui Thales în plan și în spațiu - Secțiuni plane într-un corp geometric - Calcul de arii și volume folosind relațiile metrice ALGEBRĂ-CLASA a XI-a - Elemente de calcul matricial și sisteme liniare BIOLOGIE - Biologie B1, B2 Manual pentru clasa a IX a, Editura Corint, București Autori: Gheorghe Mohan, Gabriel Corneanu, Aurel Ardelean. Edițiile: 1999, 2000,2001 și 2002 I. Varietatea vieții 1. Regnul Plante: încrengătura mușchi (Briophyta). Subîcrengătura ferigilor (Pteridophyta). Subîncrengătura coniferofitina (Gimnospermae), (pag. 23-29) 2. Regnul Plante. încrengătura traheofitelor (Tracheophyta). Subîncrengătura angiospermofitina (Angiospermae). Angiosperme dicotiledonate. Familia Ranunculaceae, Familia Rosaceae, Familia Papilionaceae (Leguminoase), Familia Fagaceae, (pag.30-37) 3. Regnul Plante. Subîncrengătura angiospermofitina (Angiospermae). Angiosperme monocotiledonate. Familia Liliaceae, Familia Gramineae (Poaceae), (pag. 38-41) II. Unitatea structurală și funcțională a vieții - celula 1. Celula procariotă. Celula eucariotă. Structura celulei procariote. Structura celulei eucariote (pag. 78-83) 2. Diviziunea celulară. Diviziunea directă (amitoza). Diviziunea indirectă (cariochinetică) (pag. 84-87) 3. Țesuturile vegetale (pag. 88-89) 4. Organele vegetale. Rădăcina. Tulpina. Frunza, (pag. 90-95) 5. Organele de reproducere ale plantei. Alcătuirea florii la angiosperme Organizarea androceului. Formarea granulului de polen (microsporogeneza) Organizarea gineceului. Formarea sacului embrionar (macrosporogeneza). Polenizarea și fecundația. Fructul. Sămânța (pag. 96-101).Organismul sistem biologic. Funcțiile fundamentale ale organismelor vegetale. Funcția de nutriție (nutriția autotrofa și nutriția heterotrofă), (pag. 116-117) (continuare în pagina 10) Specializarea Forme și CondMU de admitere , ~ -