Cotidianul, ianuarie 2007 (Anul 17, nr. 1-25)

2007-01-15 / nr. 11

2 FFW. II Pe repede înainte Urs panda pus la regim URSUL PANDA Chuang Chuang, de la o grădină zoologică din nordul Thailandei, a fost pus la regim de medicii veterinari, după ce aceștia au constatat că el este prea greu pentru partenera sa, Lin Hui, și riscă să nu se mai reproducă. Chuang Chuang, care cîntărește 150 de kilograme, mănîncă de acum mai puțină pîine și mai mult bambus. Regimul, supervizat de experți chinezi, nu este prima încercare a grădinii zoologice de a-l ajuta pe Chuang Chuang să își îndeplinească obligațiile conjugale, cei doi panda fiind chiar separați pentru o perioadă, în decembrie, în speranța că pasiunea se va aprinde. Specialiștii de la grădina zoologică le-au arătat celor doi urși chiar și clipuri pornografice special realizate pentru ei. Nimic nu s-a întîmplat însă. * :i » AZI Luni 15 ianuarie 20071 Cotidianul, . Președintele Traian Băsescu, împreună cu omologul său ucrainean, Viktor Iușcenko, participă la inaugurarea punctului de trecere a frontierei Sighetu Marmației - Solotvino și a podului peste Tisa. „Evenimentul zilei“ face copypaste după „Cotidianul“ Am fost invitat, da, știam că se organizează, dar, cum am declarat, în perioada asta am cu totul alte preocupări și nu voi merge.“ Declarația îi aparține lui Adrian Năstase și este răspunsul la întrebarea dacă se va duce la partida de vînătoare organizată de Ion Țiriac la Bale. Trebuie precizat că fostul premier a fost chestionat telefonic de reporterul „Cotidianului“ Dan Duca, iar declarația a apărut în ediția noastră de sîmbătă, ca o exclusivitate. „Am fost invitat, da, știam că se organizează, dar, cum am declarat, în perioada asta am cu totul alte preocupări și nu voi merge.“ Declarația este aceeași, culmea, îi aparține tot lui Năstase, doar ziarul este altul, ediția online de seria „Evenimentului zilei“ și probabil și cea tipărită. Singura explicație, în afară de aceea că un redactor de la EVZ a făcut copypaste, ar fi aceea ca Adrian Năstase să fi răspuns și „Cotidianului“, și „Evenimentului“ cu aceleași cuvinte și semne de punctuație, ceea ce l-ar ridica la rangul de android. Cum nu e cazul, mi se pare limpede ca lumina zilei că avem de-a face cu un mic furtișag, exact așa cum s-a întîmplat și la publicarea Raportului Comisiei Tismăneanu, postat pe site-ul EVZ după ce a fost descărcat de pe www.cotidianul.ro, fără ca autorul găinăriei să aibă habar că în prealabil noi îl marcasem. Distracție la rece In ciuda temperaturii sub zero grade Celsius, cîteva zeci de ruși au participat la un concurs de înot, desfășurat la Vladivostok. Cotidianul scurt și cuprinzător Contra are probleme cît casa Cosmin Contra și-a investit o parte din economiile cîștigate pe terenul de fotbal, 340.000 de euro, într-o vilă din Barcelona, dar a avut ghinionul să achiziționeze un imobil aparținînd unei persoane acuzate de delapidare. IM Permisul de muncă nu a dispărut Departamentul român pentru Muncă în Străinătate a reclamat faptul că Spania încalcă dreptul la liberă circulație al românilor, impunînd vize de muncă celor care lucrează în această țară mai mult de șase luni. Ambasada română de la Madrid afirmă însă că spaniolii au dreptate. 115 Garda Financiară, la sate după țuică Comisarii Gărzii Financiare din toată țara s-au pus zilele acestea pe căutat cazane de țuică, întrucît, de la 1 ianuarie, țuica și rachiurile din fructe destinate consumului propriu al gospodăriilor individuale se accizează. »6 PSD se vede la guvernare Liderii PSD au încercat vineri, într-o ședință discretă la Bran, să-și împartă viitoarele portofolii guvernamentale. 118 Sarkozy, uns candidat prezidențial Nicolas Sarkozy, actualul ministru de interne al Franței, a fost ales ieri candidat la președinție al partidului de centrudreapta, Uniunea pentru o Mișcare Populară, cu 69,06% din voturile celor 327.000 de membri de partid cu drept de vot. 119 Subiectele de la Boc, legal pe Internet Ministerul Educației va publica azi pe Internet variantele de subiecte pentru testele naționale. Au fost elaborate 12.000 de subiecte pentru bacalaureat, pentru toate materiile, cîte 100 de variante pentru fiecare disciplină de examen, în funcție de profilul studiat. 1110 Patriciu caută rafinării în Vest Grupul Rompetrol intenționează să cumpere, în acest an, o rafinărie în Franța sau în Italia pentru a-și crește capacitatea de rafinare, iar achiziția ar putea fi finanțată din vînzarea unui pachet minoritar de acțiuni al companiei controlate de Dinu Patriciu. 1113 Cel mai prost președinte american George W. Bush a obținut cel mai scăzut scor (91), în cadrul unui studiu privind coeficientul de inteligență al președinților americani, realizat de Institutul Lowenstein. Cel mai bun rezultat l-a avut Bill Clinton (182). 1115 Extracomunitati mai rari Comitetul Executiv al FRF care se reunește astăzi va decide ca echipele din Liga I să poată legitima maximum cinci jucători extracomunitari, dintre care trei să intre pe teren simultan. 1122 VORBE aruncate-n vmt fliul mai nostim ar fi să apară bilețelul roz din arhiva Cotrocenilor, îndosariat, ca număr de înregistrare. Ar fi culmea birocrației.“ — Varujan Vosganian rămîne un liberal fidel peste trei, patru, cinci sute de ani.“ — Din cugetările lui Gigi Becali LA CALD Rompetrol ieftinește benzina Rompetrol va ieftini, începînd de azi, prețurile carburanților comercializați în rețeaua proprie de distribuție, cu nouă bani pe litru la benzină și cu opt bani pe litru la motorină, informează MEDIAFAX. Astfel, prețul benzinei Premium Euro 4 va scădea la 3,13 lei pe litru, prețul benzinei 95 Efix va fi de 3,14 lei pe litru, iar benzina Euro Super 98 fără plumb va costa 3,63 lei pe litru. Prețul motorinei va scădea cu opt bani pe litru, astfel că Efix Diesel va costa 3,10 lei pe litru, iar motorina Super Euro 5 va fi comercializată la prețul de 3,40 lei pentru un litru. Și compania Petrom a redus, săptămîna trecută, prețul carburanților cu valori similare.