Cotidianul, decembrie 2008 (Anul 18, nr. 237-256)

2008-12-08 / nr. 242

02____________________Cotidianul.______ Start Crește prima de la stat pentru tinerii să își ia casă. www.cotidianul.ro vremea Azi în România (° C) Vremea va fi caldă pentru această dată. în vest, nord-vest și în nordul Carpaților Orientali vor fi înnorări și local va ploua slab, în restul țării, înnorări temporare și ceață în zonele joase. Vântul va sufla tare la munte și va avea intensificări în Câmpia de Vest, sudul Transilvaniei și în regiunile estice. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 10 și 17 grade Celsius, iar cele minime, între 6 și 10 grade Celsius, ușor mai coborâte în depresiuni, informează ANM. Mâine, 6 decembrie Cer acoperit în vest, nord și centru, unde locul va ploua. La peste 1.800 m vor fi lapoviță și ninsoare, în restul țării, ploi izolate. Ceață în sud, centru și est. Poimâine, 1 decembrie Vremea se va răci, mai ales în vest, centru și nord. Plouă slab în sud și sud-est. Precipitații mixte în nord-vest, nord și centru. La munte va ninge. Soarele răsare la 7h 36m Soarele apune la 16h 36m I WEEKEND - 5 - 7 DECEMBRIE 2008 de milioane de lei este efortul bugetar pe 2009 prevăzut pentru ducerea la bun sfârșit a programului „Rabla“. Tăriceanu a triplat, de capul lui, taxa pentru mașinile vechi . Guvernul a majorat taxa pentru mașinile vechi. Premierul nu s-a consultat cu miniștrii săi când a cerut triplarea acesteia antoaneta.etves di cotidianul.ro EXECUTIVUL a decis, în ședința de ieri, majorarea taxei auto pentru mașinile second-hand. Astfel, începând cu 15 decembrie, cei care își vor înmatricula o mașină la mâna a doua vor avea de dat de trei ori mai mult decât plătesc în prezent. „Noile reglementări majorează de trei ori cuantumul taxei de poluare pentru toate autovehiculele înmatriculate pentru prima dată în România. Ordonanța reia totodată măsura adoptată deja de Guvern pentru mașinile Euro 4, respectiv scutirea de la plată pentru toate autovehiculele noi înmatriculate atât în România, cât și în celelalte state ale UE după 15 decembrie 2008“, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Camelia Spătaru. Potrivit unor surse guvernamentale însă, această triplare a taxei se va aplica și vechilor valori pentru mașinile noi, începând cu 1 ianuarie 2010, dată până la care cei care își înmatriculează o mașină nouă, cu o capacitate de sub 2.000 de centimetri cubi, sunt scutiți de taxă. Guvernul a mai aprobat, în aceeași ședință, și ca prima de casare, acordată în cadrul programului de înnoire a parcului auto, să crească de la 3.000 de lei la 3.800 de lei, începând de anul viitor. Efortul bugetar pentru acest program, în 2009, este de 228 de milioane de lei. Numărul de mașini incluse în program pentru anul 2009 este de 60.000 de unități, dublu față de cel aprobat în acest an. In plus, programul va putea începe chiar de la 1 ianuarie, în condițiile în care, în anii precedenți, debuta spre sfârșitul primăverii. Amintim că miercuri, prim-ministrul Călin Popescu Tăriceanu, aflat în vizită la centrul tehnic Renault de la Titu, a anunțat că taxa auto pentru mașinile second-hand va crește și că va mări prima de casare pentru mașinile vechi care sunt schimbate prin programul “Rabla”. Tăriceanu a făcut declarația fără a se consulta în prealabil cu altcineva din Guvern, potrivit surselor noastre. “Miniștrii au aflat de la televizor că trebuie mărită taxa. Au fost chemați apoi la Guvern, unde Tăriceanu le-a cerut ca, a doua zi, să elaboreze un act prin care să se aprobe majorarea taxei”, ne-au declarat surse din Guvern. Vizita premierului la centrul tehnic Renault de la Titu a adus cu sine o decizie care a luat prin surprindere restul Guvernului Taxa, mai mare decât prețul mașinii ; în cazul mașinilor vechi, noua taxă auto ajunge mai mare decât prețul mașinii. Luăm, spre exemplu, cazul unui Volkswagen 2, din 1998, de 1,6 litri, neînmatriculat, pentru care se cer maximum 4.000 de euro (mașina este adusă în România). Vechea taxă era de 1.400 de euro, deci noua taxă va fi de 4.200 de euro. Securitatea lui Oprescu: angajăm spioni pensionari . Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, își va înființa o direcție care va fi “ochii și urechile” lui. Angajații direcției vor fi 60- 70 de foste cadre militare: antoaneta.etrescpcotidianul.ro SĂPTĂMÂNA trecută, edilul-șef al Capitalei s-a întâlnit cu cinci generali pentru a identifica foști militari care ar putea fi reactivați și să lucreze pentru el, în cadrul unei direcții care se va ocupa cu monitorizarea a tot ceea ce se întâmplă în București. Miercuri, mai mulți pensionari s-au strâns în Primărie, pentru a discuta despre formarea acestei direcții. Dacă la prima vedere păreau niște oameni simpli, unii fiind chiar cu sacoșe de la piață după ei, aceștia erau foste cadre militare care au venit la recrutare. Surse din Primărie Primarul general vrea să știe ce se întâmplă în București înainte de a fi informat oficial de subalterni Potrivit surselor din Primăria Capitalei, din direcție vor face parte 60-70 de pensionari care vor avea statut de inspectori de control și vor primi remunerații ce vor fi stabilite în viitorul apropiat. Motivul înființării acestei direcții este că “primarul general vrea să știe ce se întâmplă în București înainte de a fi informat oficial de subalterni”, ne-au explicat sursele. Prima “misiune” a foștilor militari va fi spionarea firmelor de salubrizare. Astfel, pentru a fi sigur Oprescu că operatorii vor respecta regulile de deszăpezire, agenții pensionari vor merge, incognito, prin tot Bucureștiul. Ei vor fi dotați cu stații de emisie-recepție și telefoane mobile, pentru a putea comunica cu edilul-șef. Aceștia vor raporta unde sunt probleme cu deszăpezirea”, ne-au mai spus reprezentanții Primăriei Capitalei. Edilul Capitalei s-a inspirat de la un fost primar independent, George Pădure, care a îndeplinit funcția de edil al sectorului 1. Acesta a înființat în 1998 „Sfatul bătrânilor”, un organism care era era consultat de fiecare dată când se lua o hotărâre în sector. Mai mult, ei raportau primarului tot ce se întâmpla pe străzi. Primarul Oprescu în căutarea agenților 070