Cronica, 1973 (Anul 8, nr. 1-52)

1973-09-21 / nr. 38

întreprinderea de utilaje, piese de schimb și reparatii -Iași 7474 I întreprindere relativ tînără. Certificatul ei de naștere a fost semnat în anul 1969. Făcind parte din strălucitoarea salbă de întreprinderi a zonei industriale ieșene tînăra I.U.P.S.R. produce utilaje, piese de schimb pentru majoritatea întreprinderilor producătoare de materiale de construcții din întreaga țară. Numai în acest an aici au fost executate utilaje de înaltă tehnicitate pentru cca. 60 de întreprinderi. Utilaje moderne, cu un înalt grad de automatizare - electrofiltre pentru fabricile de ciment, linii tehnologice pentru fabricarea țiglei, transbordoare cu bandă, agitatoare de toate tipurile, pompe de mastic, malaxoare de bitum, confecții metalice pentru instalații complexe, instalații de ardere cu păcură, bile forjate pentru morile de ciment — sunt numai cîteva dintre utilajele care au ieșit pe porțile întreprinderii luînd drumul circuitului economic și care la examenul de calitate au fost cotate cu calificativul „foarte bun“. Purtătorul acestui succes de prestigiu este, așa cum ne-a precizat tovarășul Mircea Seilig, directorul adjunct al întreprinderii, întregul colectiv de munca care in frunte cu comuniștii au declarat război împotriva timpului pierdut și al rebuturilor. Orice început este greu, ne-a spus Mircea Seilig. De aceea un accent deosebit l-am pus în primul rînd pe pregătirea cadrelor, pe educarea lor prin muncă, pentru muncă. Cine sunt aceștia ? Maistrul Dumitru Apopei, inginerul Gheorghe Ștefănescu, maiștrii Eugen Filon și Constantin Păduraru, inginerii Vasile Trincă, Rubin Igo și Dan Ungureanu, maiștrii Constantin Cimpoieru, Dumitru Hurmuz, Dumitru Asaftei și mulți alții. Aici precizia se măsoară în microni fiindcă fiecare piesă executată dacă nu întrunește prevederile statului înseamnă un rebut. Inginerul Gheorghe Ștefănescu este șeful secției lăcătușerie — montaj, cea mai mare secție a întreprinderii. — Ce considerați că e mai important in activitatea dv. zilnică ? — Exigența. Exigența față de disciplină, față de calitate. A permite un rabat la aceste două atribute înseamnă nerealizarea planului atît cantitativ cit și calitativ. Dar in întreprindere există un loc de muncă unde efortul intelectual se află pe primul plan. Este vorba de atelierul de concepție. — întreprinderea noastră este profilată pe unicate, ne-a spus tov. Mircea Seilig. Aceasta solicită din partea atelierului de concepție un efort deosebit. Membrii acestui colectiv nu ne-au vorbit despre dificultățile activității lor. Inginerul Dan Ungureanu șeful atelierului de concepție n-a spus doar că eforturile lor sunt îndreptate spre realizarea unor utilaje, de mare tehnicitate în vederea reducerii importurilor, spre realizarea unor utilaje care să necesite un consum redus de metal. Cincinalul actual prevede și pentru întreprinderea de utilaje, piese de schimb și reparații un volum de investiții prevăzute a fi realizate în anul 1974. întreprinderea se va mări. Va produce mai mult. Pe măsura nevoilor economiei noastre naționale. Iar dacă astăzi planul este realizat la toți indicatorii aceasta constituie o certitudine că și în viitor acest harnic colectiv își va face pe deplin datoria. PAUL GHENEA И [UNK]С.1 [UNK]и [UNK],.Ц [UNK]«ЧЯ [UNK]-. cronica publicitate • I ÎNTREPRINDEREA cinematografica A JUDEȚULUI IAȘI prezintă premierele lunii octombrie 1973 Departe de Tipperary de Film realizat în Studiourile de producCinematografică „București“ cu concursul Ministerului de Interne. In distribuție : Fory Eterle, Ilarion Ciobanu, Victor Rebenciuc, Maria Clara-Sebök. Regia : Manole Marcus. Scenariul Titus Popovici și Petre Sălcudeanu. „Departe de Tipperary“ este de fapt o continuare a serialului început cu filmul „Cu mîinile curate“, continuat cu „Ultimul cartuș“ și „Conspirația“. Dragostea începe vineri Producție a Casei de filme Cinci, din cadrul Studiourilor de producție cinematografică — București. Dorind să facă o investigație profunda universul adolescenței, regizorul Virgil Calotescu se oprește în mod deosebit la momentul trecerii pragului spre maturitate. Adina Popescu, Toma Caragiu, Margareta Pogonat, Sergiu Nicolaescu, Vasilica Tastaman, Peter Paulhoffer, Reka Nagy, Marga Barbu, Liviu Ciulei, Sebastian Papaiani și Virgil Ogășanu dau viață unor eroi contemporani plini de fantezie și temperament, care în final își regăsesc echilibrul sufletesc incadrindu-se în cotidian. Cutezanța Producție a studiourilor sovietice. Este un film de aventuri, dedicat eroilor luptei de rezistență împotriva ocupației hitleriste. Afecțiune Film în culori, produs de studiourile bulgare și distins cu „Medalia de aur“ la cel de-al VII-lea Festival internațional al filmului de la Moscova — 1973. Scenariul Alexandr Karasimenov. Ancorat în contemporaneitate, filmul este o pledoarie pentru puritatea dragostei. Copernic. Coproducție a studiourilor din R. P. Polonă și DEFA—Berlin. Un film portret, consacrat unei jumătăți de mileniu de la Nașterea lui Nicolaus Copernic. Bărbații Producție a studiourilor sovietice, filmul tratează o temă contemporană în care dragostea ocupă primul loc. Avînd și savuroase momente de comedie, filmul ridică în subtext problema răspunderii în dragoste Nunta de aur o comedie de situație, realizată în studiourile cehoslovace, în regia lui Jaroslav Mach. Insistînd asupra sărbătoririi nunții de aur a unui miner pensionar, autorii filmului pătrund cu multă discreție in universul numeroasei familii a acestui bătrîn „șugubăț“. De fapt, se face o subtilă aluzie la toate familiile. Micul și marele Klaus. Ecranizat în culori de către studiourile din R. D. Germană, filmul are o temă asemănătoare snoavelor cu Păcală. Realizat după povestirea lui Andersen, filmul pledează pentru triumful binelui. Dreptul de a iubi Un film francez avînd ca interpret principal pe Omar Sharif. Filmul este un act de acuzare la adresa celor care supun la recluziune oamenii nevinovați, luptători pentru o cauză dreapta Infailibilul Raffles Prezent din nou pe ecrane, Walt Disney realizează cu acest film un „rechizitoriu“ împotriva amatorilor de „secvențe tari“ în emisiunile televiziunii. O comedie de bun gust, în care eroul principal nu este altcineva decît maimuța Raffles. Aventura lui Poseidon Producție a studiourilor americane — 1973 Realizat după romanul lui Paul Gallico, filmul redă atmosfera dramatică a pasagerilor care sărbătoreau Anul Nou pe bordul pachebotuui „Poseidon“, scufundat de un vas uriaș produs de un cutremur marin de mare intensitate. Filmul povestește un fapt real. O afacere pe cinste Comedie cu intrigă polițistă realizată in studiourile franceze. Este o luptă antidrog, dusă cu arme... pașnice. Polițistul Film francez cu Alain Delon în care se tratează tot tema anti-drog. Aici însă conflictele sunt rezolvate cu... arma in mină. Perechile Reunind trei scheciuri a trei nume sonore în istoria contemporană a filmului Mario Movicelli, Alberto Gordi și Vittorio de Sica: filmul, realizat în studiourile italiene, este de fapt o comedie de situații și caractere. Coarnele de aur Filmul pentru copii realizat de studiourile sovietice. Este ecranizarea unor motive dintr-un basm rus: 1. Cadru din filmul „Afecțiune"; 2. „Infailibilul Rafaelei" — prod. Walt Disney; 3. O imagine din „Cutezanța" — prod. a studiourilor sovietice