Cultură Fizică şi Sport, 1954 (Anul 7, nr. 2-11)

1954 / nr. 2

2 CULTURA FIZICA SI SPORT România. Deci, a lupta pentru zădărnicirea acestui război criminal însemna pentru massele muncitoare de la noi a se apăra pe ele înşile, a-şi apăra interesele proprii. Eroicele lupte din Februarie 1933 au marcat o nouă etapă in desfăşurarea luptei de clasă din ţara noastră, ele pregătind proletariatul şi avantgarda sa pentru luptele şi marile înfăptuiri de mai târziu. Sângele curs la 16 Februarie 1933 n’a fost vărsat în zadar. Justeţea politicii partidului, dragostea şi încrederea cu care poporul muncitor îmbrăţişa acţiunile partidului, în anii de neagră ilegalitate şi teroare crâncenă, fac ca lupta muncitorilor să devie tot mai dârză şi să înfrunte cu curaj zecile de procese înscenate împotriva lor. Eroicii luptători de la Griviţa în frunte cu Gheorghe Gheorghiu-Dej, constituie pentru noi cel mai luminos exemplu de patriotism, patriotism de care sunt capabili numai acei ce cresc, se călesc şi se dezvoltă sub îndrumarea partidului clasei muncitoare. Astăzi, în Republica Populară Română, clasa muncitoare în alianţă cu ţărănimea muncitoare, în frunte cu Partidul Muncitoresc Român, este în plin avânt de construire a unei societăţi noi, societatea socialistă, în deplină libertate, libertate pentru care au luptat cu atâta eroism la 16 Februarie 1933 muncitorii ceferişti. Partidul care cu douăzeci şi unu de ani în urmă a condus eroicele lupte din Februarie 1933, este azi forţa conducătoare în R.P.R. şi duce poporul nostru din victorie în victorie. Datorită marelui ajutor pe care ţara noastră îl primeşte pe toate căile de la eliberatoarea noastră, Uniunea Sovietică, am devenit dintr’un popor exploatat şi batjocorit, sărăcit şi dispreţuit, un popor independent, liber constructor al celei mai înaintate societăţi. Poporul muncitor stăpân pe soarta sa îşi construieşte uzine şi fabrici, hidrocentrale, spitale, stadioane şi teatre, pentru sine, pentru urmaşii săi. Munca poporului nostru este o muncă plină de avânt patriotic, muncă rodnică ce ne înfrumuseţează viaţa zi de zi. Statul nostru democrat-popular este călăuzit în activitatea sa de legea fundamentală a socialismului, asigurarea satisfacerii maxime a nevoilor materiale şi culturale ale celor ce muncesc. In aceste condiţii, având aceste scopuri, milioanele de oameni ai muncii din patria noastră fac zid în jurul partidului şi guvernului şi sprijină cu toate eforturile lupta pentru asigurarea unei culturi în folosul poporului. Prin aceasta contribuim la consolidarea cuceririlor obţinute, la întărirea regimului de democraţie populară, la întărirea frontului mondial al păcii. Hotărîrile partidului şi guvernului din August 1953 prevăd îmbunătăţirea simţitoare a condiţiilor de muncă şide trai a oamenilor muncii, intensificarea măsurilor de ocrotire a sănătăţii cetăţenilor de la oraşe şi sate. In opera de educare într’un spirit socialist a tineretului nostru, mişcării de cultură fizică şi sport îi revin de asemeni sarcini deosebit de importante pe care toţi activiştii noştri sunt datori a le îndeplini întocmai. Şi cum să nu se ducă la îndeplinire azi, în condiţiile în care educaţia fizică şi sportul constituie o problemă de stat, când ne gândim că în anii