Cultură Fizică şi Sport, 1959 (Anul 12, nr. 1-4)

1959 / nr. 1

2 CULTURA FIZICA ŞI SPORT mereu în creştere ale oamenilor sovietici. Se prevede reducerea duratei zilei de lucru şi a numărului de zile lucrătoare ale săptămînii, creşterea impresionantă a cheltuielilor de stat pentru acţiuni social-culturale. Nu este departe vremea cînd oamenii sovietici — eroici deschizători ai erei comunismului — vor avea cel mai ridicat nivel de trai din lume. Dezvoltarea impetuoasă a tuturor ramurilor economiei naţionale va permite ca in viitorul apropiat, Uniunea Sovietică să ajungă din urmă şi să depăşească, în ce priveşte volumul absolut al producţiei şi producţia calculată pe capde locuitor, cele mai dezvoltate ţări ale lumii capitaliste. Trecerea la comunism presupune nu numai o bază tehnico-materială dezvoltată, ci şi un înalt nivel de conştiinţă al tuturor cetăţenilor sovietici. Educarea comunistă a oamenilor este strîns legată de construcţia comunistă. Congresul al XXI-lea extraordinar al P.C.U.S. stabileşte măsuri importante privind legarea şcolii sovietice de producţie, ridicarea rolului partidului, statului şi organelor obşteşti în educarea comunistă a maselor populare, cu deosebire a tinerei generaţii. Ştiinţa, arta şi literatura sovietică, sportul, care şi-au cîştigat de mult o apreciere internaţională, vor cunoaşte o dezvoltare puternică în perioada trecerii la comunism. Şeptenalul sovietic marchează o etapă hotărîtoare în întrecerea economică dintre socialism şi capitalism. In ţările sistemului socialist mondial are loc o dezvoltare impetuoasă a economiei naţionale. In ce priveşte producţia industrială pe cap de locuitor sistemul mondial socialist, luat ca un singur tot, a şi ajuns din urmă sistemul mondial capitalist. Greutatea specifică a sistemului socialist în producţia industrială mondială creşte neîncetat, în timp ce partea capitalismului se reduce. In viitor, prin îndeplinirea planului sovietic de şapte ani şi a planurilor economice ale ţărilor de democraţie populară, sistemul socialist va produce mai mult de jumătate din întreaga producţie industrială mondială, asigurîndu-şi astfel superioritatea incontestabilă asupra sistemului capitalist în producţia materială — sfera hotărîtoare a activităţii oamenilor. Ţările socialiste înaintează în front unit pe calea socialismului şi comunismului. Colaborarea şi într-ajutorarea frăţească dintre ele grăbeşte ritmul dezvoltării lor economice şi culturale. Este de mare importanţă teoretică şi practică teza formulată în raportul tovarăşului Hruşciov potrivit căreia ţările lagărului socialist, coordonîndu-şi eforturile economice, vor trece mai mult sau mai puţin simultan la faza superioară a societăţii comuniste. In procesul colaborării şi într-ajutorării frăţeşti, nivelul general al dezvoltării economice al tuturor ţărilor socialiste se egalează. Realizarea septenalului sovietic va influenţa pozitiv asupra dezvoltării economice a ţărilor democrat-populare. „Imensa forţă economică a Uniunii Sovietice — arată tov. Gh. Gheorghiu-Dej —, programul ei măreţ de construire a comunismului întăresc considerabil forţele întregului sistem mondiali al socialismului şi constituie un factor esenţial pentru realizarea unui puternic şi continuu avînt economic ad tuturor celorlalte ţări din marea familie a statelor socialiste". Popoarele lagărului socialist s-au convins din experienţa lor proprie că unitatea de nezdruncinat, colaborarea şi într-ajutorarea frăţească internaţionalistă constituie elementul hotărîtor al înaintării lor victorioase pe drumul socialismului şi comunismului. Partidele comuniste şi muncitoreşti au zdrobit încercările revizioniştilor de a submina unitatea ţărilor lagărului socialist şi a mişcării comuniste mondiale. In pofida uneltirilor revizioniştilor iugoslavi, familia frăţească a ţărilor socialiste este tot mai puternică, influenţa şi prestigiul său în lume cresc pe zi ce trece. Luptînd pentru construirea socialismului şi dezvoltarea rapidă economică şi culturală a patriei sale, poporul nostru îşi aduce totodată contribuţia la întărirea lagărului socialist şi la cîştigarea în scurt timp de către ţările sistemului socialist mondial a întrecerii economice paşnice cu capitalismul. Aşa cum sublinia de curînd tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, prin înfăptuirea prevederilor planului de dezvoltare a economiei naţionale pe anii 1960—1965, poporul nostru va termina în linii mari construirea socialismului şi va trece într-o etapă nouă — aceea a desăvîrşirii construcţiei socialiste. Atingerea unui astfel de obiectiv însufleţitor va însemna o nouă creştere a puterii economice a patriei noastre, o ridicare substanţială a nivelului de trai al oamenilor muncii, o contribuţie a poporului nostru la întărirea forţelor mondiale ale socialismului şi păcii. Şeptenalul sovietic reprezintă pentru mişcarea muncitorească internaţională un puternic sprijin moral in lupta împotriva forţelor reacţiunii şi imperialismului. Miş