Curentul, iunie 1929 (Anul 2, nr. 490-519)

1929-06-05 / nr. 494

Miercuri 5 Iunie 1929 a Judiciara Apaşul presei M. Bureanu trimi la puşcere pentru calomnie Cunoscutul şantagist, excroc cu paşapoarte (Dos. 186 din 923, s. II) şi client de tripouri, M. Burileanu, om de casă şi de afaceri al sindicatului Tancred Constantinescu-Stelian Popescu-Ivanciu Zaharoff, şi-a primit ori de la Justiţie prima sancţiune. Cu toate desperatele alergături ale celor doi gineri ai lui Stelian Popescu, — Popescu-Necşeşti şi Brăiloiu, — cu toate neruşinatele încercări de intimidare a judecătorilor de către complicii lor din partidul liberal, — secţia l-a Tribunalului Ilfov, în complectul d-lor H. Zamfirescu şi P. Viişoianu, l-a condamnat ori la 15 zile închisoare. Condamnarea contra inculpatului patronat de Stelian Popescu a fost pronunţată în procesul de calomnie intentat fiţuicii de seară a ,,Universului” de către d. Aurel Dobrescu, sub-secretar de Stat la Domenii. Dintre cei calomniaţi de sluga lui Tancred şi a lui Ivanciu Zaharoff era primul care cerea Justiţiei satisfacţie. Sentinţa i-a dat-o, întreagă. Ea a fost pronunţată după mai multe zile de amănunţită cercetare a dosarului, din ale cărui dovezi magistraţii s’au convins de lipsa de scrupule şi de venala rea credinţă a inculpatului. Sentinţa secţiunii a l-a, — sosită tocmai în timpul când agentul acoperit al „Universului” încearcă să mânjească pe alţii cu noroiul patronilor lui, — este o satisfacţie dată presei noastre de o Justiţie care se cinsteşte. Trimiţând puşăriei un bandit al scrisului care aparţine de drept Vâcăreştilor, sentinţa aceasta nu face decât să degradeze definitiv atât pe declasatul destinat ocnei, cât şi pe nedemnii lui instigatori, veritabil. Ministerul public, prin d-l procuror Petrescu, a cerut totuşi condamnarea, întrucât retragerea acţiunii civile nu stinge acţiunea publică. Eri, Tribunalul în completul d-lor Costinescu şi Duca, s-a pronunţat respingând în prezenţă opoziţia lui Cristescu, care a rămas condamnat la un an de zile închisoare. i -ii ?-■ AVANTAGIILE DESEMNULUI D-na Angela Carabulea, domiciliată în cartierul C. F. R., reîntorcându-se într’o seară acasă, a fost acostată la coborârea din autobuz de către un individ care s’a dat drept agent secret și a reușit astfel să-i extorcheze suma de 500 lei. Ajunsă acasă, d-na Carabulea şi-a dat seama că fusese şantajată, măcar că nu avea nici o vină, şi în consecinţă a făcut o plângere la prefectură. Partea extraordinară a afacerii constă în aceea că reclamanta a reuşit să desemneze din memorie pe falsul agent, care a fost imediat găsit in albumul cu fotografiile de escroci de la parchet, sub numele de Nisim Grunberg, vechiu client al poliţiei, condamnat de cinci ori pentru fapte de acelaş fel. Tribunalul Ilfov, secţia IlI-a, compus din d-nii Costinescu şi Duca, şi d-l procuror Petrescu, a condamnat pe Grünberg la 6 luni închisoare. CONDAMNAT PENTRU FALS Acelaş Tribunal, a condamnat eri la un an închisoare pe tânărul Gheorghe Gh. Ionescu din str. Jupiter 3. Numitul izbutind să fure o diplomă de bacalaureat, eliberată de liceul Codreanu din Bârlad, a schimbat fotografia de pe diplomă şi a modificat numele şi data naşterei, izbutind astfel să se înscrie la facultăţile de litere şi drept din Bucureşti. DIVERSE  D-nii Ing. Pitulescu şi Dumitrescu, experţii numiţi de cabinetul VII de instrucţie, în chestia incendiului de la magazia D 1 de la Vama Intrepolte, au depus raportul lor din care se conchide, că focul a fost pus. __Intr’unul cin numerele precedente s’a scris din eroare că falitul Jean Valter, fost comerciant de vinuri, împotriva căruia s’a deschis acţiune publică de către cabinetul VI, a fost arestat. Procesul otrăvitorilor cu spirt metilic Tribunalul Ilfov, secţia II-a, în completul d-lor Sălceanu şi Râşnovan, şi procuror Procop Dumitrescu, a continuat şi eri audierea martorilor în procesul alcoolului metilic. Martorul Const. Zghiborţ, administratorul delegat al restaurantului„Chateaubriand" a dat informaţiini favorabile asupra produselor Bresson, adăogând că prin Decembrie s-a prezentat la el Lichiardopol şi i-a cerut să nu mai vândă liqueruri din fabrica lor, fiindcă se teme că ar conţine spirtmetilic. Augustin Popa, un obicinuit al bodegii Bresson, a declarat că decedaţii Vatan şi Rădulescu erau mari amatori de băutură. A fost audiat apoi d-1 Quegniet viul, FALSIFICARE DE TESTAMENT Colonelul de rezervă Ovidiu Cristescu, rămânând văduv în urma decesului soţiei sale care lăsase o avere destul de importantă, a găsit că este nedrept ca după atâţia ani de viaţă comodă să vadă bunurile de care se folosise, în mâinile altora. In consecinţă a falsificat testamentul soţiei care a declarat că prin Septembrie s’au cumpărat 1000 litri de spirt dela Cohn, fără a şti că era metilic şi s’a dat în cont o poliţă de 150.000 lei. După moartea lui Trire, atât Quegniet tatăl cât şi fiul, temându-se de vreo anchetă a fiscului, întrucât spirtul fusese cumpărat fără autorizaţie, au procedat la vărsarea lui. D-l dr. Gh. Fischer-Galaţi, a dat interesante lămuriri asupra alcoolului metilic, care în stare purisimă nu este otrăvitor , nu este vătămător decât atunci când conţine aldehide. Organismele deja alcoolizate sunt în special vulnerabile, aşa că importă mai mult starea anterioară a băutorului, decât cantitatea de spirt ingurgitată. Procesul va continua Miercuri 5 Iunie, când vor fi audiaţi noi martorii sale, aranjând ca toată averea să-i rămână lui; pentru acest fapt a fost condamnat în lipsă la un an de zile închisoare de către Tribunalul Ilfov, secţia III. D-l Cristescu făcând opoziţie, şi căzând probabil la tranzacţie cu partea civilă, aceasta a declarat în instanţă că îşi retrage acţiunea, întrucât s-a convins că testamentul este Un funcţionar de la Domenii prins luând mită Cum rezolvau unii funcţionari petiţiile cetăţenilor Descinderea de ieri a parchetului Ministerul de agricultură, fiind încunoştiinţat că anumiţi funcţionari primesc mită, în schimbul căreia numai, rezolvă hârtiile diverşilor petiţionari, a sesizat parchetul. Ieri, dr. procuror Istrati de la parchetul tribunalului Ilfov, având la îndemână elementele date de către minister a reuşit să descopere o mostră din aceşti funcţionari. D sa s-a prezentat la poştă unde a ridicat scrisorile venite pentru funcţionarii ministerului de domenii şi cu acestea a făcut o descindere la Direcţia Bunurilor şi a predat scrisorile celui căruia îi erau adresate, adică, în speţă, şefului de birou C. Petrescu de la această direcţie. Funcţionarul a fost silit să-şi desfacă scrisorile de care au căzut câte 200 Iei din fiecare scrisoare Luat din scurt funcţionarul a recunoscut că a primit zeci de scrisori recomandate şi mandate poştale, tate conţinând câte 200 lei, reprezintând taxa ce o lua pentru fiecare petiţie rezolvată. Sumele îi erau trimise de diferiţi avocaţi din ţară. Delicventul a dat o declaraţie, în care recunoaşte faptele de mai sus. D. procuror a dresat pe loc actele necesare, pe care le-a înaintat, împreună cu corpurile delicte, judecătorului de instrucţie pentru a întreprinde noui cercetări. In ce-l priveşte, ministerul de domenii va proceda cu toată asprimea pentru a stârpi aceste procedee rămase moștenite de la guvernele trecute. Economii la ministerul Instrucţiei Se vor desfiinţa şcoli primare şi normale şi se va reduce numărul învăţătorilor Ministerul de instrucţie a dat o circulară inspectoratelor şcolare de regiune prin care le cere să întocmească tablouri de la toate şcolile şi posturile înfiinţate In ultimii patru ani; 2) tablou de numărul institutorilor şi suplinitorilor; 3) tablou de şcoalele cari au ian nu au local propriu ; 4) tablou de şcoalele cari nu pot funcţiona din lipsă de material didactic. După aceleaşi norme, în plus întocmindu-se tablouri de situaţia populaţiei şcolare şi de rezultatele date, şi vor înainta referate şi propuneri de şcolile normale care ar putea fi desfiinţate-TîîiîS r? va sr.si ano«* materisl UlX^fcî bC V a ovoi »vs - -informativ la minister, se va proceda la desfiinţarea tuturor şcoalelor primare sau normale inutile, precum și la suprimarea tuturor posturilor de învățători sinecure." congresul profesorilor universitari CLUJ 2. — An după amiază, la orele 6 a avut loc in Aula Universităţii din localitate, deschiderea congresului asociaţiei profesorilor Universitari. Prezidează d. Sextil Puşcariu. D. Rector Emil Haţieganu scuză lipsa d-lui ministru Costăchescu, declarând că d-sa a promis că de hotărârile congresului de la Cluj se va ţine seamă la întocmirea prncelului învăţământului superior. Lucrările vor continua mâine dimineaţă. Rectificarea bugetului C. F. R. Comisiunea budgetară a C. F. R., compusă din d-nii ing. Toma Gâlcă secretarul general al ministerului de Comunicaţii şi deputaţi Cezar Spineanu şi Mihăescu se va întruni mâine Miercuri 5 Iunie la direcţiunea generala a C. F. R. pentru a continua lucrările de rectificare a budgetului căilor ferate. . Un nou tarif poştal Pentru a pune la curent tariful poştal actual cu nouile cerinţe de ordin tehnic şi cu situaţia generală creată de sabilizarea monetară — care impune revizuirea organică şi tarifară la toate instituţiunile de Stat aşa cum s’a procedat şi in celelalte ţări care şi-au stabilizat moneda , d. Virgil Madgearu ministru interimar la comunicaţii, a hotărât revizuirea actualului tarif al P. T. T. In acest scop consiliul consultativ al comunicaţiilor se va întruni chiar sub presidenţia d-lui Virgil Madgearu la ministerul de comunicaţii astăzi şi Vineri 7 Iunie" orele 16. Capitala ACCIDENTE DE AUTOMOBIL i • • •. Copilul Gheorghe Tetulescu, de 5 ani din str. Niculae Filimon, pe când traversa Calea Griviţei, a fost călcat de automobilul 315. r’ortiul a ieşt pansat la „Salvo'c“. In Soldata, Vasile Dumitru, de la cer, ai subofițerilor, a fost călcat ori d.a pe splai ii Mihai Vodă de autoa'-i.ilul 735, proprietatea d-lui Ignat Hertz, din calea Victoriei 3• Victima a fost dusă la spitalul Golfes. __ Automobilul 28, din Roman, condus de șoferul Mircea Stan, a călcat eri d. a. în dreptul casei cu No. 51 de pe B-dul Brătianu, pe muncitorul Gheorghe Călţui din calea Rahovei 204. Victima a fost pansată la „Salvare” iar şoferul a dispărut. CEARTA PENTRU MOŞTENIRE Fraţii Ungureanu, din str. Iacovache 16, s-au certat ori d. a. pentru o moştenire. Unul din ei, Gheorghe Ungureanu a fost tăiat de ceilalţi fraţi la mâna stângă. Victima a fost pansată de Salvare. CAPORAL ÎMPUȘCAT Andrei Derisute, din str. Uranus 54 s’a certat ori cu caporalul Arpad Copandi, dela regimentul 6 Mihai Viteazu. Pe când caporalul da să plece, a fost împușcat în cap de Andrei Derisute. Victima, în stare gravă a fost dusă la spitalul Brâncovenesc, iar agresorul arestat. UN CARCIUMAR CARE INJUNGHIE CLIENTUL Zidarul Matei Carol, s’a luat Duminecă noaptea la ceartă cu Alexandru Solvian, din str. Vasile Gherghel '•’4, în cârciuma lui Miriste Naum. In timpul scandalului, Matei Carol a spart un geam. Cârciumarul s’a repezit la Matei Carul s frămânniii-1 stih fpiahea 1’a ■3 41 — — - - - - ------W tăiat cu un cuțit la gât. Victima a fost dusă la spitalul Filantropia. INCENDIUL DIN STR. VASELOR Azi noapte la ora 2 și un sfert a izbucnit un incendiu în str. Vaselor 47, la fabrica d-lui dr. Urbeanu. Au venit posturile de pompieri ,,Cometa’’ şi „Central“, cari au stins focul după o jumătate de oră. A ars acoperişul unei case din fundul curţii* ÎNCERCARE DE SINUCIDERE Temistocle Sava, de 60 ani, din şoseaua Ştefan cel Mare 200, a încercat să se sinucidă la hotel Solacolu, tăindu-şi cu un cuţit abdomenul. Cu ambulanţa Salvării a fost dus la spitalul Colentina WTUL*.  Cooperativă distrusă de incendiu PAGUBE DE PESTE 2 MILIOANE LEI CONSTANŢA, 3. — Astănoapte la orele 3 un groaznic incendiu, a isbucnit în plin centrul oraşului la imobilul cooperativei „Tomis” de pe bulevardul Regele Ferdinand. La sosirea pompierilor se auzeau dintr’o cameră ţipete de femee. Reuşindu-se să se spargă nişte uşi s’a putut salva aproape asfixiate soţia restauratorului şi o femee de serviciu. Cu toată munca depusă de pompieri focul a cuprins întreaga clădire care a fost complect distrusă. Pagubele se ridică la două milioane jumătate. Autorităţile cercetează. Sosirea doctorului Voronov în Capitală Miercuri va sosi în Capitală venind cu avionul savantul dr.Voronov pentru a participa la lucrările celui de al 14-lea congres internaţional agricol. D. dr. Alexandrescu, şeful de lucrări al savantului profesor dr. Voronov, a şi sosit la Bucureşti pentru a aranja toate aparatele, clişeele şi instalaţiile necesare în legătură cu comunicările ce va face. Fraudele fiscale de la fabrica de zahăr din Tg.-Mureş TG. MUREŞ. — Comisiunea de experţi în frunte cu d. inspector financiar Florian, lucrează la verificarea registrelor fabricai de zahăr din localitate şi se speră ca până la 20 iunie a- c- să fie terminată. Din cuprinsul verificărilor făcute până în prezent rezultă că s’au făcut multe sustrageri din valori, cheltueli și datorii fictive (neexistente) ale fabricei, cam 150.000.000 (una sută cinci zeci milioane) lei din care, circa 24 la sută cuvenite Statului. Lucrările de verificare merg trutuși foarte încet, din cauza scurtului timp cât lucrează zilnic, experţii fiind ocupaţi şi cu alte servicii. D. inspector general financiar Petrescu N. va sosi zilele acestea pentru a face o supraverificare a expertizei* INSTRUCŢIA FRAUDELOR TG.-MUREŞ. _ Cabinetul 1 Instrucţie de la Tribunalul Tg.-Mureş interogat zilele acestea pe mai mulţi înalţi funcţionari ca: d-l inspector financiar Dumitriu (Cluj), d-l inspector Zapp (Ceti'ăuţi), d-l Czel directorul fabricii de pere din Cluj precum şi alţii dirijind în chestiunea 4-lor Cristu Ştefănescu şi Stamate. Tribunalele militare Au fost judecaţi de instanţele militare şi condamnaţi soldaţii mai jos scrişi, ca unii ce s’au făcut vinovaţi de dezertare. Becu Eugeniil, reg. 38 inf., 4 luni închisoare, Bartalion Ludovic, din 21 inf. 6 luni, Bolovan Mihail, din 9 roşiori, 4luni şi Costache Atanase din arsenalul armatei 3 luni închisoare. OMUCIDERE Sold. Colisnicenco Pircon, din pontonieri, învinuit de omucidere fără voe, a fost judecat ori de secţia 2-a a consiliului de război şi condamnat 1 an şi 6 luni închisoare şi 10.000 lei amendă. ii ■ ♦ »in Serbările „Asociaţiei generale a Presei române“ Pentru Kennessa de la 29—30 Iunie a „Asociaţiei generale a Presei Române”, se manifestă un viu interes in toate cercurileToţi fruntaşii comerţului, industriei şi finanţei, reţin bilete şi donează obiecte pentru tombolă. Vom publica in curând listele donatorilor. In afară de concursul de frumuseţe pentru copii, comitetul organizează pentru Duminică 30 Iunie, un mare concurs de dactylografie şi stenografie. Se vor acorda,,premii în bani şi obiecte. Condiţiunile acestui concurs menit să obţină un mare succes, căci e primul în acest gen, se vor publica în curând. : * jsssa" ’.icraţi din firul cel mai fin,în culorile cele mai"moderne şi cu maşini speciale . ..nd călcâiul lucrat în diagonală ceia ce j măreşte eleganţa p^ij*'’’ DEPOSITAR GENERAL PENTRU ROMANIA MAGAZIN ELESU LA V iC I « NLNoîfâTr Telefon 357/34 'U- -*W* Vizita Principelui Nicolae la Bălti BALTI. 3. —Aseară a sosit in localitate A. S. R. Principele Nicolae, care se află in inspecţie in Basarabia. După ce a trecut noaptea in trenul regal, A. S. R. a vizitat azi dimineaţă autorităţile civile şi militare din localitate, intreţinăndu-se cu profesorii şi semnând registrele de inspecţiuni.A. S. R. a rămas mulţumit de mersul bun al învăţământului. Impresionat de figura patriarhală a profesorului părintele Dimitriu, înaltul Regent l-a rugat să se lase fotografiat, pentru a putea lua cu sine imaginea venerabilului dascăl. După amiază A. S. R. a inspectat comandamentele militare. Controlul prostituţiei  Ori după amiaza, D. general Niferieanur, insoţît de d. ajutor de primar I. Butză şi ’dr. şef al serviciului sanitar Rădulescu ş. a., au făcut o nouă razzie pe la casele de toleranţă şi de randezvous din Bucureşti Au fost vizitate casele ’din str. Popa Tatu 81, Spini Haret 1, Ştirbey Vodă 15, Ecoului 64, Maria Roseti 61, Toamnei 10 şi Batiştei 26. In unele din aceste case au fost găsite „fete” fără condienţă ce practicau clandestin prostituţia şi chiar femei măritate, cari au fost identificate. La hotelurile „Brutus” şi „Modem” din str. Brutus, găsindu-se că se continuă vechea sistemă a închirierii „cu ora” la prostituate, s’a dispus luarea măsurilor de rigoare. . . . Elevi şi studenţi pătrund noaptea în dormitorul unui liceu de fete IAŞI. 3. Nopţile trecute Trei elevi de liceu şi doi studenţi au pătruns în dormitorul elevelor de la liceul ortodox „Elena Odobescu“ din localitate. Cu ajutorul unei scări ei au sărit geamul în dormitor, îmbrăcaţi în cearşafuri albe cu bărbi şi mustăţi pentru a nu fi recunoscuţi. Intraţi în dormitor ei au început să danseze, desvelind pe o parte din eleve. Pedagoga a luat-o la fugă, câteva eleve au leşinat iar cei cinci au dispărut. Se afirmă că doi din ei ar fi putut fi identificaţi. Ei fac parte din lumea bună a Iașului. Raidul hidroaviaţiei italiene O escadră italiană compusă din 36 hidroavioane, întreprinde un mare raid in Mediterana şi Marea Neagră. Neagră. Intre cele 36 de hidroavioane, 4 sunt civile şi sunt comandate de colonelul Pelegrini. La acest raid participă şi generalul Italo Balbo, subsecretar de stat la departamentul aerului precum şi generalul De Pinedo, sub şeful marelui stat-major. Mai participă următoarele personalităţi ale armatei italiene: ’ Amiralul Romeo Bernetti, comandanţii Luigi Miraglia, Pietro Sandrelli, Enrico Insom, gen. de brigadă Edmondo Rovere, col. de Stat Major Michele Camposso, E. Sa Teruzzi Anolio, şeful Statului Major al Miliţiei voluntare pentru Siguranţa naţională, Centurion Conte de Prampero. Escadra este escortată de următoarele crucişetoare şi torpiloare: Ribory,unde va fi îmbarcat comandantul escadrei), Calatafimi, Castelfidaro, Palestro, Curatone. Escadra aeriană a plecat eri de la Taranto şi va sosi la Constanţa după ce va vizita Odesa. Sâmbătă 8 Iunie* Aviaţia militară română a pregătit o Vor mai lua parte la suszisul raid frumoasă primire a cărui program aerian filral, FIlttp Eredia de la bi- i li piblicat la timp prof. Filippo Eredia de la biuroul râul Meteor al ministerului aeronauticei, d-nii Pasquale Gailuce şi Cetito Martelli de la Institutul naţional „Luce”. Presa este deasemenea reprezentată printr un număr însemnat de ziariști distinși pe cari i-am arătat zilele trecute. * ESCORTAREA ESCADREI Un mare crah bancar la Brăila Baiţa „Lazaris“ a încetat plăti . BRAILA. 3. — D-l prim-procuror Pasti a sezizat de un grup de depunători ai băncii „Andrei Lazaris” sucursala din localitate că a încetat să facă plăţi a ordonat prefecture de poliţie să sigileze cassa de bani şi uşile băncii. Panica care s’a produs în special printre depunători e mare. Sumele depuse de deponenţi se cifrează la 22 milioane lei. Pasivul băncii ar fi de 80 milioane lei iar activul e dublu. Din cauza crizei ce bântute în oraşul nostru de câţiva ani banca „Lazaris” a acordat credite industriaşilor, proprietarilor şi negustorilor locali care acum se vând in imposibilitate de a achita. D. Gherasi Lazaris, procuratorul şi fratele d-lui Andrei Lazaris a fost citat la parchet. Deasemeni sucursalele, din Bucureşti, Galaţi şi Constanţa, au încetat plăţile, pe ziua de ieri. La București, știrea a produs o profundă impresie în cercurile financiare- il Concomitent cu cele dela Brăila,eri, tribunalul Ilfov, s. I-a comercială a declarat în stare de faliment pe Andrei Lazaris, numind jude'sindic pe d. judecător Duma. Declararea sa s’a făcut în urma cererii însăși a proprietarului firmei, — care a arătat că la un activ de 37 milioane are un pasîv de 32 milioane, r' • ' • so * V- v ' Varia „Uniunea Germania” cinematografiștilor din a luat hotărârea de a închide toate cinematografele din cuprinsul Reich-ului pe ziua de 1 Iulie. întreg personalul care activează în aceste întreprinderi va fi concediat la această dată. Această măsură a fost luată împotriva taxelor pe spectacole care fac imposibilă existenţa cinematografelor. De altfel se pare că congresul internaţional al cinematografiştilor, care va avea loc în curând la Paris, va decide închiderea tuturor sălilor obscure de pe continent şi concedierea tuturor funcţionarilor, pentru a constrânge pe această cale diferitele guverne de-a înceta spolierea branşei cinematografiste. Ministerul de finanţe muncii să ia aminte. Emil Jannings, „cel tragedian al Americei” şi cel al mai s’a mare reîntors la Berlin. Ultimele lui filme pe cari le-a lucrat pentru societatea „Paramount“ şi cari le vom vedea în stagiunea vitoare sunt : „Patriotul“ în regia lui Lubitsch, „Strada Păcatului”, sub conducerea regretatului Mauritz Stiller şi „Păcatele Părinţilor”. Regia ultimului film o deţine Ludwig Berger Vom reveni asupra acestor filmne cari au constituit pretutindeni, unde au fost prezentate, cel mai desăvârşit succes. GEORGE BANCROFT admirabilul interpret din „Nopţile din Chicago” se pare a lua locul lui Jannings în rândul starurilor americane şi în sufletul tankeilor. II vom vedea în câteva super-producţii ale casei Paramount Dintre acestea se desprind în primul rând: „Docurile din NewiYork” şi „Razia”.* Ultimele filme în care apare Pola Negri, înainte de-a părăsi America, sunt: „A doua viaţă”, „Doamna din Moscova” şi „Viaţa tragedianei Rachelle“. • La Paris a obţinut un succes formidabil ultima producţie a lui Harold Lloyd: „Tempo, tempo!”. Presa franceză consacră cronici entuziaste acestui film pe care îl vom vedea abia la toamnă. * Cunoscutul regizor Erich von Stroheim a terminat luarea filmului: „Marşul Nupţial”. Senzaţia acestui film o constitue faptul că Stroheim deţine rolul principal, reapărând astfel după o lungă absenţă pe ecran. Deasemenea publicul va face cunoştiinţa unei noui stele, despre care se spune Cinema mult bine şi care este Fay Wray. 9 . La Paris a avut loc premiera filmului românesc: „Bovara”. Realizarea producţiei lui Jean Mihail a fost primită cu bunăvoinţă de pu- blicul şî critica franceză. * T' A apărut No. 113 al revistei ,,Cinema”. Pe lângă un material redacţional foarte bogat şi extrem de variat, iscălit de Nestor Cassivan, M. Blossoms, Aurel Petrescu, Paul Constantin, etc. tehnica acestei reviste de specialitate o ridică la nivelul marilor „magazine” din Occident. _______L. H. Cavaleriştii români obţin mari sucese in Polonia Succesele pe care echipa română le-a obţinut la concursul internaţional de equitaţie de la Poznan, adaogă încă un titlu de glorie, cavaleriei noastre. In afară de rezultatele telegrafiate până acum, asupra diferitelor probe, o nouă veste vine să arate, admirabila pregătire a echipei noastre. In ,,Prix des Vainqueurs” la care au participat numai cei 5 premiaţi la celelalte concursuri, maiorul Constantinescu Vladimir a câştigat cupa oferită de preşedintele Republicii Franceze. După cum se vede, echipa român a câştigat cele două mai importante premii: Cupa preşedintelui republicei poloneze şi pe cea a preşedintelui republicei franceze, iar în total 15 premii. Căpitanul Asslan a mai câştigat un permiu de categoria I-a,fiind clasat al IlI-lea între 163 concurenţi Echipa noastră a plecat acum la Varşovia pentru a participa şi la concursurile de acolo. Statele cari participă la aceste concursuri sunt: Statele Unite, Italia, Polonia, Ungaria şi România. Furtul Tefa Biserica armenească din Iaşi Iaşi, 3. — Autorităţile locale cercetează un furt comis la epitiopia bisericei armeneşti din localitate, în valoare de câteva sute de mii de lei. — Reclamat pentru că vinde băuturi falsificate CHIŞINĂU, 3. — Locuitorii din mahalaua Tăbăcăria veche au reclamat parchetului pe comerciantul Avram Reit, pentru că pune în consuimție băuturi falsificate.