Curentul, decembrie 1939-ianuarie 1940 (Anul 12, nr. 4242-4277)

1939-12-01 / nr. 4242

2 (10 pagini) Istrate Micescu la Ministerul de Justiţie (Continuare din pag. I) acestor cuprinzătoare simboluri. La Greci, alegoria înfrumuseţa ideea pentru a o face mai pâtrunzătoare, pentru a o sensibiliza prin expresivitatea imaginilor. A nu vedea pe cine judeci, înseamnă să fii ferit de influenţe şi de sugestii din afară, să ai în nevedere o desăvârşită garanţie de înaltă obiectivitate. A împerechea spada cu balanţa, în care modernii (uitători de tâlcul adânc al intuiţiilor clasice) văd antiteza între forţă şi drept, are o semnificaţie cu toată aparenţa de paradox. La douăzeci de secole distanţă în timp, Blaise Pascal, obsedat de statuia sculptorului grec ce a reprezentat pe zeiţa Themis, se lamenta că dreptatea este slabă şi forţa nedreaptă, întrebându-se cum s’ar putea, spre binele omenirii, neputându-se face dreptatea forte, să faci ca forţa să fie dreaptă, în împerecherea celor două atribute ale zeiţii Themis : balanţa, simbol al dreptăţii, — şi spada, simbol al forţei. Dar spiritul luminos al Athenei a dat dealungul vremurilor povaţă că nu este bine să întrebuinţezi spada înainte de a cântări şi nici să uiţi spada, dacă este nevoie, spre a impune cele cântărite prin balanţă. Pentru un familiarizat al culturii clasice, pentru un admirator (am spune fanatic, — dar spiritul de măsură al elenismului exclude excesul fanatismului) al ordinei clasice, Statul nu poate avea decât arhitectura splendid echilibrată a ideii de libertate, de dreptate şi de autoritate. Oricare desvoltare a unuia din aceste principii sdruncină echilibrul Statului, deslănţuie devastatoarele perioade de instabilitate în care ideile îşi caută echilibrul pierdut. Să faci din „autoritate o garanţie a libertăţii“, să faci din dreptate conştiinţa şi a autorităţii şi a dreptăţii, iată formula ce defineşte echilibrul normal al oricărei forme de Stat. Designarea d-lui Istrate Micescu la Ministerul de Justiţie are pentru ţară semnificaţia unei noui politici de Stat. Multă vreme, am auzit aceeaşi formulă stăruitoare: „Ţara are nevoe de un bun ministru de Interne“. Se schimbă formula şi se aplică „ţara are nevoie de un strălucit avocat la Ministerul de Justiţie“, în sensul definiţiei date de d. Istrate Micescu chemăriii avocatului, — „omul care solicită protecţia legilor pentru apărarea drepturilor“. Declaraţiile făcute de d. Istrate Micescu, la preluarea Ministerului de Justiţie, depăşesc obişnuitele cadenţe protocolare, pentru a lua forma solemnă a unei mărturisiri de credinţă. Reţinem formulele : „Valoarea unui principiu de drept stă în aplicarea lui“. „Dreptatea nu este demnă de origina şi misiunea ei decât dacă este la adăpostul pasiunii acelora cari sunt însărcinaţi s’o distribue“. Este un întreg program. Este restaurarea echilibrului între balanţa şi spada zeiţii Themis. Pamfil Şeicaru  Vor apărea curând , f in ed tura [ Fundații lor ] Regele Carol ii însemnările unui belfer Volumul II de JOACHIM BOTE2 14 ii • Francarea diferitelor expediţiuni poştale Cu începere dela 1 Decembrie crt., cărţile poştale simple şi ilustrate externe, pentru a fi admise la expediere se vor franca cu 8 lei în loc de 7 lei cum circulă în prezent. Cărţile poştale externe cu răspuns plătit se menţin la taxa actuală, adică 14 lei. Deasemenea greutăţile suplimentare la scrisorile externe, adică acelea ce depăşesc prima greutate de 20 gr. se vor franca cu începere dela 1 Decembrie cu 8 lei în loc de 7 lei, cum se taxează astăzi. ——XOXOXOXO-^OXOXOXOX------ înscrierea elevilor la şcoala de pilotaj A.R.P. A. In vederea înscrierii de noui elevi la şcoala de pilotaj aerian ARPA, secretariatul acestei şcoli, care funcţionează în calea Victoriei 63—65 etaj VII, rămâne zilnic la dispoziţia amatorilor cât şi Vineri 1 Decembrie şi Duminecă 3 Decembrie intre orele 3.30—7 seara. INFORMAŢIUNI • Pentru ca d-nii abonaţi să fie serviţi prompt cu abonamentele ce solicită, sunt rugaţi să trimită costul abonamentului nou sau al prelungirei, cel mai târziu la 10 ale fiecărei luni, pentru a primi ziarul la 15, şi cel mai târziu la 25 ale fiecărei luni, pentru a fi primit la 1 a lunei următoare. Sumele ce vor sosi peste datele arătate, vor da naştere la întârzieri, de care Administraţia ziarului nu va răspunde politice • Aseară a părăsit Capitala, plecând la Alba Iulia, în vederea adunării F. R. N. de la 1 Decembrie, d. Victor Moldovan, secretarul general pentru ocupaţiunile intelectuale F. R. N. De asemenea, tot aseară, a plecat şi d. general P. Georgescu, comandantul Gărzilor Naţionale F. R. N., care va participa la solemnităţile comemorative de la Alba-Iulia. • D. prof. Gh. Ionescu-Siseşti, ministrul agriculturii şi domeniilor, va avea consfătuiri săptămânale cu agricultorii, in fiecare Vineri la orele 10,30 a. m. Consfătuirile se vor ţine în sala de consiliul a ministerului agriculturii şcolare • In vederea posturilor rămase ulterior vacante la şcoalele de aplicaţie de pe lângă şcoalele normale de băieţi, ministerul educaţiei a dispus să se ţină un nou concurs în ziua de 4 Decembrie a. c. la şcoala normală din Bucureşti. Candidaţii care doresc să ocupe aceste locuri vor face cereri cel mai târziu până la 2 Decembrie a. c., la ministerul educaţiunii naţonale. Condiţiunile de înscriere sunt cele prevăzute de art. 236 din legea învăţământului normal primar. • Comitetul şcolar al liceului de fete „Regina Maria“ din Bucureşti aduce la cunoştinţa părinţilor, fostelor eleve şi tuturor prietenilor şcoalei că în zilele de 2-6 Decembrie a. c. are loc bazarul pentru mărirea fondului de construcţie. Deschiderea are loc Sâmbătă 2 Decembrie ora 4 d. a. in localul şcoalei str. Eugen Stătescu No. 6, diverse •D. inginer Mircea Opran a fost numit preparator la catedra de viticultură şi fenologie la facultatea din Cluj. Importanţa regizorului în teatrul contimporan este titlul unui articol plin de consideraţiuni juste asupra teatrului, semnat de d. Ion Dimitrescu în ultimul număr al revistei „Curentul Magazin”. • Prin decret regal s’a recunoscut personalitatea juridică meseriaşilor cofetari şi profesiunilor conexe din ţinutul Prut cu sediul în Iaşi. Deasemeni s-a recunoscut personalitatea juridică a patronilor cofetari din ţinutul Timiş, precum şi patronilor meseriaşi de arte grafice din ţinutul Suceava. • D-ra Maria Rodos profesoară la şcoala normală de fete din Piteşti, a fost numită directoare la şcoala normală de fete I. Orteteleşeanu din Măgurele Ilfov. • Vineri 1 Decembrie, la ora 4 d. a. va avea loc in sala de festivităţi a băncii „Floreasca”, din Calea Floreasca 117, sărbătorirea Unirei, organizată de căminul cultural „Mareşal Averescu”, ateneul popular „Floreasca”, soc. cult. „Nădejdea” şi „Asociaţia foştilor voluntari din război”. • Contractele de comision verbale, printr’o decizie a comisiei centrale a timbrului, nu beneficiază de scutire. • Printr’o decizie a comisiei centrale a timbrului s’a hotărît să nu fie scutit aportul unei firme individuale adus la constituirea unei societăţi anonime pentru comerţul de bancă. • Doamnele membre ale societăţii „Principele Mircea” sunt rugate a lua parte la şedinţa de lucru care va avea loc Vineri 1 Decembrie a. c. ora 6 d. a. în str. Aurel Vlaicu 19. • Se aduce la cunoştinţa elevilor admişi la şcoala de maiştrii armurieri şi artificieri de Artilerie, să se prezinte la Arsenalul Armatei Str. Uranus Nr. 7, în ziua de 3 Decembrie 1939 ora 9, când încep cursurile. La aceiaşi şcoală, este vacantă catedra de muzică vocală. Doritorii se vor adresa la direcţia şcolii în str. Uranus No. 7. • La ministerul Frontului Renaşterii Naţionale, în seria conferinţelor pentru desemnarea secretarilor de plasă şi comună au fost convocaţi ori, d-nii consilieri şi secretari F.R.N. din ţinutul Suceava. Lucrările au fost prezidate de d. ministru Constantin Giurescu, fiind de faţă d-nii: Ion Nistor, ministrul cultelor şi artelor, Gheorghe Vântu, subsecretar de stat la ministerul de interne şi Grigorovici, subsecretar de stat la ministerul muncii Au mai luat parte la lucrări d-nii: N. A. Stoeanovici consilier F.R.N., prof. Romulus Cândea, Şerban Flondor şi dr. Octavian Voronca, secretari ai ţinutului Suceava; C. Ardeleanu, Gh. Melinte şi Ştefan Andreescu, deputaţi. • Comisia centrală a timbrului a dat o decizie, prin care nu se admite proprietarilor de păduri, care introduc direct acţiuni penale pentru delictele silvice cerând despăgubiri civile, scutirea prevăzută de art. 22 din legea timbrului şi art. 54 din codul silvic. • Academia Română va ţine şedinţă publică Vineri, 1 Decembrie a.c. la ora 15. D. C. Budeanu, membru corespondent, va ceti o comunicare cu titlul „Metrologia în serviciul Ştiinţei”. • Expoziţia grâului şi porumbului organizată de ministerul agriculturei şi domeniilor, la institutul de cercetări agronomice din B-dul Mărăşti No. 61, rămâne deschisă până la 15 Decembrie a. c- şi poate fi vizitată în fiecare zi, între orele 8-121/… şi 16-19. • Ministerul finanţelor a comunicat vămilor, că taxele de 3 la mie asupra valorii tuturor autorizaţiilor de export şi import liberate de comisiile locale de preţuri şi percepute de vamă, se vor vărsa la Banca Naţională a României la „Cont 1098 ministerul economiei naţionale — oficiul schimburilor cu străinătatea“.. • Se aduce la cunoştinţa membrilor Corului învăţătorilor din Bucureşti că Joi 30 Noembrie 1939 orele 6,30 p. m încep repetiţiile in sala institutorilor din str. Inginer Saligni 2. • Duminică 26 Noembrie ora 3 d. a. la căminul cultural Dichiu s’a desfăşurat o frumoasă şezătoare in faţa unui numeros public. externe PARIS, 29 (Rador). — Cu toate circumstanţele defavorabile cari domnesc actualmente în Europa şi pentru a permite musulmanilor din Franţa şi de peste mări să îndeplinească una din prescripţiunile cele mai imperioase ale credinţei lor religioase, a fost autorizată participarea lor la pelerinajul la Meca. ----«oioioio^etoioioi— Apelul d-lui ministru al agriculturii pentru facerea arăturilor de toamnă D. profesor Gh. Ionescu-Siseşti, ministrul agriculturii şi domeniilor a expediat următoarele telegrame : Către rezidenţii regali: „Rog binevoiţi a stărui prin toate organele în subordine ca să se facă acum, cât mai ţine vremea bună, alături în vederea semănăturilor de primăvară“. Către prefecţi: „Rog stăruiţi, din răsputeri să se facă acum arături în vederea semănăturilor de primăvară. Cereţi şi concursul autorităţilor militare“. Către Camerele agricole: „Rog mobilizaţi toate forţele spre a se face acum cât mai multe arături pentru semănăturile de primăvară“ „Nu te iubesc" la Teatrul Naţional D-NA ADRIANA KISSELEFF Teatrul Naţional prezintă mâine Vineri 1 Decembrie la orele 2 juni, în „matineu înainte de premieră” comedia „Nu te iubesc”, lucrare originală datorită d-nei Adriana Kisseleff. In „Nu te iubesc" autoarea reprezintă tipul iluzinistului iremediabil, care în luptă cu himerele idealului diformează adevărurile și anticipează rezultatele. O comedie de caracter, „Nu te iubesc" aduce în scenă o lume pe cât de curând ca atitudini, pe atât de interesantă. Regia o are de Enescu. Festivalul dela Fac. de Drept s'a am'.ns. Festivalul dela 1 Decembrie a. c. care trebuia să aibă loc la Facultatea de drept din Bucureşti s’a amânat la o dată ce se va anunţa ulterior. Concertul popular Duminical al orchestrei Radio Al treilea concert simfonic popular al orchestrei Radio la Ateneul Român va fi dirijat. Duminică 3 Decembrie (ora 11.15) de d. Ionel Perlea şi va fi consacrat muzicii germane. In program : Uvertura la „Alceste” de Gluch ; Concert No. 10,9 şi 7, pentru orgă, de Haendel; Toccata şi Fuga in re minor de J. S. Bach ; Variaţiuni de Max Reger pe o temă de Mozart şi Uvertura „Leonore” No. 2 de Beethoven. Solist la orgă, d. prof. Johannes Stadelmann. Concertul d-nel Ana Maria Davidescu Sâmbătă, 2 Decembrie a. c. la ora 9 seara, d-ra Ana Maria Davidescu, soprană lirică, va da un concert de canto în sala Dalles. Pentru a doua oară, apreciata cântăreaţă va executa o serie de lieduri ale celor mai cunoscuţi autori străini şi români. La pian d-ra Ana Maria Davidescu va fi acompaniată de mestrul Bucholtzer. 1875 m. RADIO ROMANIA 150 kw. 160 kHz. 364,5 m. RADIO BUCUREŞTI 12 kw 823 kHz. 12.00. Ora. Cota Dunării şi a barei Sulina. Sfaturi gospodăreşti şi igienice 12.10: Muzică din filme (discuri) Pasodoble şi Tango din filmul „Iubesc toate femeile“ de Stolz (voce: Peter Anders); Două foxtroturi din „Vacanţa la tropice“ de Washington (voce: Dorothy Lamour); Două melodii din „Domnul de la Folies Bergère“ de Meskill (voce: Maurice Chevalier); Cântec din „Oameni animale ,senzaţii” de Wenners; Selecţiuni dintr’un film Mikey Mause; Două cântece din „Rapsodia diabolică" de Berlin (voce: Connie Boswell); împăratul negru, melodie din „Cântecul libertăţii“ de Ege (voce: Paul Robeson); Tango din „Călătoria spre fericire“ de Jary (voce: Rosită Serrano); Două marşuri-fox din „Scrisoare de dragoste din Engadin“ de Becce. 13.00: Ora. Radiofonice. Sport. Diverse. 13.10: Concert de prânz. Orchestra de salon Radio, dirij de Const. Robescu: Uvertură la opera „Zampa" de Herold; întâlnire la Lehar, potpuriu de Hruby Potpuriu din opereta „Vânzătorul de păsări“ de Zeller. 14.00: Radio-jurnal. 14.20 Continuarea concertului Orchestrei de salon Radio: Potpuriu de Urbachi pe motive de Beethoven, Potpuriu din opereta „Eva“ de Lehar. 15.00: Spectacole. Ştiri artistice şi culturale. Publicaţii. RADIO ROMANIA 19.00: Ora. Mersul vremii. 19.02: Cronica ştiinţifică. 19.17: Muzică vocală romantică (discuri); Aria Agatei din „Freischütz“ de Weber (voce: Hilde Konetzii); Regele ielelor, baladă de Schubert (voce: Heinrich Schlusnus); Două lieduri de Schumann (voce: Elena Gerhardt); Două lieduri de Liszt (voce: Heinrich Schlusnus); Sosirea lui Lohengrin din „Lohengrin“ de Wagner (voce: Wittrisch, Heidersbach și Domgraf-Fassbaender). 19 50: Radio-jurnal în limba maghiară RADIO ROMANIA, şi RADIO BUCUREŞTI 20.00: D-na Evantia Costinescu- Cântece napolitane în la audiţie: Nonna, Nonna-Surriento.. de Bonanlonta; Fronna, Fronnella de Cerim, îndrăgostita de Attilio Staffelli; Gelozie de Amelio Alfieri; Rămâi cu mine de Enrico Cannio. 20.30: Gh Ștefănescu. Cântece de noapte: Noaptea de Schubert; Nocturnă de Fauré; Nocturnă de Cesar Frank. 20.45: Radio-jurnal (I) 21.00: Programul concertului simfonic de Em. Ciomac. 21.15: Concert simfonic al Orchestrei „Filarmonica", cond de Alfred Alessandrescu (Transmisie de la Ateneul Român); Simfonia No 8 în si minor ipatetica) de Ceaikovsky In pauză (22.05—22.25); Radio-jurnal (II); Sport. 22.25: Continuarea concertului simfonic: Concertul în si minor pentru vioară și orchestra de Saint-Sarens (solist: Sandu Albu) Ucenicul vrăjitor, poem simfonic de Paul Dukas 23 10: Muzică variată (discuri): Melodie de Kennedy şi Fox de Leux; Valsul visului de Millacker (vice- Eric Helgar); Tango de Grote şi Serenadă de Meisel; Melodie din „Fortunio" de Messager (voce: Georges Thill); Melodii din „Paganini" şi „Frasquita" de Lehar; Melodie de Jeroschnick; Melodie de Ritter 23.45. Jurnal pentru străinătate In limba franceză, germană engleză și Italiană 212,6 m. RADI BASARABIA 20 kw 14.00- Ora. Concert de prânz-muzică variată (discuri): Preludiu din .,Aids" de Verdi (Orch Operii din Berlin, dirijată de Leo Blech); Orientală de Cui și Suvenir de Drdila (vioară Mischa Elman) Potpuriu de melodii din operete de la Strauss la Ziehrer, de Robrecht; Suită din „Carmen" de Bizet (Orchestra simfonică din Fnadeiba, dirijată de Leopold Stokowski). 14.30: Radio-jurnal; închiderea emisiunii de prânz. .21: Ora; Concert de pian Simeon Cogan; Barcarola de Rachmaninoff; Suita de Poulene; Granada de Albeniz; Alborada del gracioso de Ravel 21.25: D-na Ecaterina Melicov (voce) acompaniată la pian de d-na Erjikowski Arie din „Nunta Janettei" de Massé; Arie din „Lakmé" de Delibes; Voci de primăvară — vals de Johann Strauss; Privighetoarea de Alabieff 21.40: Muzică de balet (discuri); Nunta Aurorei, balet de Ceaikowsky (Orch filarmonică din Londra dirijată de Kurtz). 2205: Radio-jurnal; închiderea emisiunii. In curând apare ALMANAHUL = I Z I A R U L U I = „CURENTUL“ • FORMAT MARE • I Ilustraţii şi planşe în culori Materialul cel mai bogat din toate domeniile de activitate OMENEASCA •_• ns Muzică, teatru, artă Ban Ho, al minunatei reviste Curentul pentru copii şi tineret are un variat şi instructiv cuprins CUM SE DRESEAZĂ ELEFANŢI AVENTURILE OMULUI MECANIC CEA MAI FRUMOASA AMINTIRE A dispărut avionul stratosferic!m 10 CURI DISTRACTIVE m a CONCURSURI CU PREMII ■ II» pagini eu «ieşene in 4 cuSorî Preţul 5 lei „CUGETAREAGEORGESCU - DELAFRAS recomandă interesanta lucrare juridică CODUL NAŢIONALITĂŢII ROMANE ADNOTAT de Gonst.Titel Petrescu şi Th. Teişanu . Autorii au întrunit într’un volum masiv toate dispoziţiunile referitoare la naţionalitate, resfirate prin Constituţii, Tratate şi Convenţiuni, Legi Decrete-Legi, Regulamente şi Instr. Ministeriale, adno- 1 3 tându-le cu jurisprudenţa publicată de la apariţia primelor culegeri româneşti până la zi. Joi 30 Noembrie Curentul ANUL XII, No. 4242, Vineri 1 Decembrie 1939 La ast... „Destinul omenirii" . Problemă mai mult de profeţie decât de filosofie, deci cu atât mai elevat filosofică, destinul omenirii face obiectul unei cercetări de mari proporții a d-lui prof. P. P. Negulescu. Viitorul, deci destinul, este piatra de încercare a unei cugetări al cărei curaj de a se opri asupra unei asemenea probleme nu naşte din aventură ci din metodă. Totul este metodă în modul de gândire al d-lui P. P. Negulescu şi cele mai actuale aspecte ale vieţii omenirii, pe care d-sa le înregistrează, se aşează într o vastă perspectivă, contribuind la paşii de lămurire nu prea numeroşi, — căci filosofia, ca şi natura, nu face salturi — pe care problema îi face odată cu apariţia acestui studiu. Poji să ai păreri diferite de acelea ale ilustrului filosof în aprecierea unor anumite fenomene şi unor anumiţi oameni din timpul nostru, păreri pe care le bazezi pe o aderare practică la o concepţie morală sau politică. Iţi dai seama însă că studiul pe care-l ai sub ochi înfăţişează un monument de gândire, care încoronează opera unei Vieji şi care încearcă să se apropie, cu savantă şi tenace manevră speculativă, dacă ni se îngăduie un cuvânt așa de brutal, de profundul fel pe care și-l propune. încă din „Geneza formelor culturii" d. P. P. Negulescu își arătase preferința gândirii sale pentru acest fel de speculare augurală, pentru un fel de cercetare a legilor viitorului. D-sa avea fără îndoială de pe atunci în faţă datele de meditaţie, ce au luat apoi trup în lucrarea care a urmat — şi care continuă — asupra destinului omenirii. Din aceste sforţări uriaşe, pe care le-a făcut într’un interval de timp scurt, de a pregăti pentru tipar cele trei volume cu „Geneza formelor culturii", — chiar dacă principiile şi rezultatele erau un patrimoniu mai vechiu al gândirii sale, — cultura românească actuală a câştigat foarte mult. In aceste scurte rânduri nu putem sublinia alt aspect al evenimentului important care-l constituie apariţia volumului al doilea al „Destinului omenirii", afară de acela al semnificaţiei lui în legătură cu nivelul culturii noastre. Din ce în ce mai numeroşi sunt „filosofii" care atacă cu mult curaj, — dar cu un curaj bazat pe simplă aventură şi mărginire speculativă — probleme ontologice şi etice de mare anvergură. „Inovaţia" în filosofie a devenit o ambiţie obişnuită a cugetătorului român. La ce distanţă de Sirius se aşează, cu modul său de a gândi, d. P. P. Negulescu? Şi la ce nivel izbuteşte, cu ambiţia unei izolări protestatare parcă, să ţină problemele şi sensul însuşi al cugetării filosofice ? Dragoş Vrânceanu 1) P. P. Negulescu. Destinul omenirii. Vol. II. Biblioteca de filosofie românească. Ed. „Fundaţiei Regele Carol II“. SPECTACOLELE Calendar: Joi 30 Noembrie 1939 ORT.: Sf. Ap. Andrei cel întâi chemat. CAT.: Sf. Ap. Andrei. PROT.: Andrei. ISR.: 18 Kislev. MUS.: 17 Seval. Râs. soar. 7.33 — Ap soar. 16.36 Teatre: OPERA ROMÂNA (Piaţa V. Mărăcineanu). Recital de dans. NAŢIONAL (Calea Victoriei); matineu: „Ovidiu“; seara: „Profesorul Storitin". STUDIO NAŢIONAL (Piaţa Amzei): „Să divorţăm". REGINA MARIA (Spl. Independenţii) „Foc şi pară”. SĂRINDAR (str. Sărindar): „Figurantul“. COMEDIA (Pasaj. Comedia): „Două palme“LIGA CULTURALĂ (B-dul Schitu Măgureanu): „Fiecare cum vede“. MUNCA ŞI VOE BUNA (Str. Uranus) „Nuntă pe datorie”. SAVOY (Cal. Victoriei) „Părintele căţeilor“. ALHAMBRA (Str. Sf. Dumitru) „Alhambra 4.12.86” ALHAMBRA BABY (Pasaj Comedia) Alhambra Baby” Cinematografe: CARLTON (B-dul Brătianu): „Cei trei muşchetari“ cu Ritz Brothers şi Don Ameche. Jurnal şi complectare. ARO (Bd. Tache Ionescu): „O noapte de pomină“ cu Dina Cocea şi G. Timică. SCALA (Bd. Tache Ionescu): „Fata bătrână“ cu Bette Davis, Miriam Hopkins şi George Brent. CAPITOL (Bd. Brătianu) „Tarzan în exil“ cu Johnny Weismuller şi Maureen O’Sulivan. Jurnal Metro şi O. C. R. TRIANON (Bd. Elisabeta): „Suferinţele unei mame“ cu Kay Francis şi „Flota Britanică“ BIZANTIN (Bd. Elisabeta): „Vreau să mă mărit“ şi Trader Horn. ARPA (Bd. Elisabeta): „Crima din Linia Maginot“ cu Victor Francon şi Vera Korene. SELECT (Calea Victoriei): , Femeia şi Leopardul“ cu Herta Feiler şi Hans Sonker. REGAL (Bd. Elisabeta): „Adio d-le Chips“ cu Robert Donat. Jurnal Paramount. FEMINA (Bd. Elisabeta): „Noaptea destinului” cu Zarah Leander. PALAS (B-dul Elisabeta): „Ţiganii”, jurnal şi complectare. ROXY (Str. Lipscani): „Stan şi Bran eroi fără voie”, jurnal şi complectare. ELYSEE (Str. Doamnei): „Cheia de aur“, jurnal şi complectare. FORUM (Bd. Elisabeta): „Farandolla" şi „Desmoşteniţii soartei“. BIZANTIN (Bd. Elisabeta): „Trader Horn“ şi „Vreau să mă mărit“. NISSA (Cişmigiu): „Ordin de chemare“ şi „Frivola d-ra Brent“. RIALTO (Bd. Carol): „Ordin de chemare“ şi „Fac ce-mi place“. FRANKLIN (Ateneul Român): „Alexandru Newsky“ şi „Jockeul roşu“. OMNIA (Ed. Schitu Măgureanu): „Cazacii“ şi „D-na şi d-l Detectiv". MARNA (Griviţei): „Farandolla” şi „Un înger de fată", trupa Titi Mihăilescu. MARCONI (Griviţei): „In zori de zi”. ,,Zie istorice”. Jurnal şi trupa de artişti. MODEL (Bd. Brătianu): „Satana un frac” şi „Răzbunarea zeului Siva“. VOLTA (Buzeşti) : „Manechinul“ şi „O familie trăsnită“. LIA (Griviţei): „Noaptea amintirilor“ şi „Frumoasă-i tinereţea". DIANA (Griviţei): „Prin foc şi sabie" şi „Curierul secret“. TRIUMF (Griviţei): „Serenada primăverii“ şi „Beţivul“. IZBANDA (Văcăreşti): „Carnavalul alb“ şi „Soţul meu conduce ancheta". ODEON (11 Iunie): „Jertfa supremă" şi „Fecioara de azi". RAHOVA (Rahovei): „Farandolla" şi „Săptămâna veseliei“. PARIS (Rahovei): „Infernul îngerilor" şi „Secretul unei artiste". AIDA (Rahovei) : „Andy Hardy iubeşte” şi „Dineu la Ritz”. PAX: „Oameni şi fiare“ şi „Magda“. GLORIA (Văcăreşti): „Ea şi Ei“, jurnal şi complectare. TOMIS (Călăraşi): „Totul pentru dragoste“ şi „Gibraltar“. MILANO (Călăraşi) : „Andy Hardy iubeşte” şi „Allo Haway”. MIORIŢA (Moşilor): „Eu sunt legea" şi „In zori de zi”. AMERICAN (Moşilor) : „Cântecul eroilor” şi „Andy Hardy iubeşte”. SPLENDID (Moşilor): „Bengalii" şi „Totul pentru dragoste“. CARMEN (Dudeşti): „Valsul nemuritor“ şi „Tigrul alb“. EDISON (Dudeşti): „Se lasă noaptea“ şi „Patru bărbaţi şi un jurământ". LUCIFER (Dudeşti): „Prinţ şi cerşetor" şi „Scandal fără motiv". COTROCENI (Cotroceni): „Intre dragoste şi glorie" şi „Spaima deşertului“. NERO (Şerban Vodă): „Nanette are trei iubiţi“ şi „Renden-vous pe Riviera“. VOLGA (Dorobanţi): „Echipa de onoare“ şi „Viaţa fără griji". DICHIU (Romană): „Fiul păcatului“ şi „Suez“. FLORIDA (Ed Ferdinand): „Emigranţii“ şi „Nevasta brutarului“. BARCELONA (Măgurele): Atac in „Mediterana“ şi „O familie trăsnită". PACHE (Mătăsari): „Serenada primăverii“ şi „Intre glorie şi dragoste". ILEANA (Avrig): „Viena - Petrograd“ şi „Misterele Africei“. LIZEANU (Liteanu): „Pentru patrie" şi „Legiunea diavolului“. DACIA (Şos. Ştefan cel Mare): „Honolulu“ şi „Nomazii". UNIC (Bd. Filantropiei): „Noaptea amintirilor“. GRAND (Crângaşi): „Vulturul negru" operă complectă. VENUS: „Rapsodia diabolică“ şi „Dubla existenţă a Dr. Clitterhousse“. NONI : „Evadatul 320“ şi „Fraţii Karamazoff“. UNIREA (Bd. Filantropiei): „Albă ca zăpada“ şi „Menaj Parisian". Reviste ALACI, revistă lunară de studii şi cercetări economice, anul X nr. 10-11. Menţionăm un sumar articole semnate de: Nicolae Tripcovici, dr. Niculae Petra, dr. Ioan D. Dima şi alţii. Cronica discută ultimele evenimente. Urmează revista revistelor şi buletinul Alaci. Festival de jocuri şi muzică românească Asociaţia creştină a tinerilor, organizează Sâmbătă 2 Decembrie a. cu orele 20.30, un festival de jocuri şi muzică românească în sala de festivităţi A. C. T. din str. Luterană 27, urmat de serată de jocuri româneşti. In program: jocuri româneşti din toate regiunile ţării, executate de echipa A. C. T. condusă de d. Dumitru Buruc, echipa de căluşari care a luat premiul I la concursul de dansuri populare de la Londra, condusă de ExPolit. Sâmbătă 2 Decembrie, ora 10 dimineaţa se va inaugura în sala „Universul” expoziţia de pictură a maestrului Nicola I. Alexandrescu de curând întors din Italia. Alături de d-sa expune sculptorul Ion Iordănescu. Grigore Staninească și muzică româ- Teatrul Religios Astăseară la orele 9 se va deschide stagiunea Teatrului religios în sala Liedertafel, strada Academiei nr. 20, sub patronajul I. P. S. S. Patriarhul Nicodim. Se va reprezenta „Maica Taisia“, miracol în trei acte de I. Frumuşani. Muzica şi corurile compuse de d. prof. Ştefan Popescu, conduse de d. prof. Vladimir Cristea. Deschiderea stagiunii va fi binecuvântată de I. P. S. S. mitropolitul Irineu, preşedinte al comitetului teatrului religios.