Curentul, mai 1944 (Anul 17, nr. 5820-5850)

1944-05-01 / nr. 5820

2) (4 pagini. ^3MKfk PlIRlIfiilATE ---------——-------------------MIWMUM 10 CUWWTI aWMTUiill IM CHIM»« St TAXEAZA DUBIU £2 DIVERSE 16 Iei cnvftBtal PREDAU de urgenţă chioşc produse alimentare Hala Traian, Calea Călăraşi 137, Telefon 34723, 2 m.p. CINE ŞTIE ceva despre inginerul Gheorghe Ciobtan din Iaşi, aflat probabil in Bucureşti la 4 Aprilie, să anunţe pe soţia sa la Ocolul silvic Calafab,mmmim FAMILIA Victoria Iuricescu refugiată din Iaşi, caută pe sora şi cumnat, Lenţa şi Iordache refugiaţi în Făgăraş din Ciudei, jud. Storojineţ (Bucovina) a. răspunde la adresa Com. Tăncălia, jud. Ilfov gara Periş, d-lui Toma Bufana NATALIA Ciobanu Com. Cenadul Mare Nr 306 Timiş Torontal, se află împreună cu cei 3 (trei) copii ai săi şi cu mama sa Isalina Pânzaru. 80 mp. CINE ştie unde se află Eugenia Vasilu (Petrescu) Genia fiica lui Ioan şi Maria Vasiliu din Dorohoi, refugiată din Iaşi, este rugat să comunice d-lui Petrescu, Str. Abrud 146 Bucureşti. Recompensă 5000 lei. Tăticuţule ai milă de mine. Eu, Măria, Lucica şi Bunelu suntem disperaţi de lipsa ta. 5-38744-12 ♦ MESIT (intermediar) serios se ♦ x caută pentru a plasa diverse ar- 2 ticole şi materiale cu ocazia ple ♦ cărei. Ofertele şi adresa exactă la ziare sub numele „Serios“. 2138826 CINE ştie ceva despre copii Adrian Lefter de 92 ani Constantin Drăgan, de 15 ani elev liceul Internat din Iaşi, Preotul Ghe. Coteţ cu soţia sa Elena, toţi dispăruţi la 4 Aprilie în Gara Triaj Chitila, sunt rugaţi a anunţa familia Lefter şi Drăgan. Com. Pădureţi Argeş sau Polonă 93, Bucureşti, P. Teodosiu. 43 TÂMPLAR execut lăzievacuare, garantare orice convenabil. Telefon 5.03.92. 138866 MEDITAŢII 9 Iei cuvântul * *I ŞCOALA DUPLOVEN funcţionează normal la orele ce convin Elevilor, Elevelor. DACTILOGRAFIA, LIMBILE MODERNE, STENOGRAFIA, CONTABILITATEA, ORTOGRAFIA, DESENUL TEHNIC. Garantarea reuşitei: 1038813 19 lei cuvântul PERDEREA unei arme carabină model 1907 Liabert, perdută în ziua de 16 Aprilie 1944 în trenul de Bucureşti- Timişoara cu ocazia alarmei. Rog pe d-l impegat de mişcare sau comisariatele de Poliţie să anunţe ziarul „Curentul" în caz că s’a găsit recompensă 5.000 lei la ziar sub No. 30. _______________________138858 PIERDUT cu ocazia evacuărilor, pe şoseaua Titu-Bucureşti, lângă gara Fusea, căţea de vânătoare rasă Seter, neagră, pătată cu galben pe cap şi piept, răspunde la numele Baghera. Rog camaradereşte pe d. ofiţer superior care a luat câinele într’o maşină să mă anunţe pe adresa Lt. Ionescu L. Post-Restante, Tg.-Jiu. Dacă se poate telegrafic. „Universul” sau „Curentul”. 138863 ȘCOALA DUPLOYEN LIMBILE MODERNE CONTABILITATE A STENOO AC TU.OL RAFIA ORTOCRAFIa WORD'TARI A SCREM DESENUL TEHNIC Economico - financiare rea întreprinderilor Cîmperom, S. A. R. — Consiliul de administraţie alege ca preşedinte pentru anul în curs, pe d. general Ion Pleniceanu, iar Ca administrător-delegat pe d. Sergiu Nenişor, Consiliul ia act de demisia d-lui av. Nicolae Marinescu, consilier. Censorue noul exerciţiu este reales d Ion Vasilescu, iar censor-supleant d. A. Bernardini , Romanofir, S. A. R. pentru Industria şi comerţul de fire. — Pentru exerciţiul 1944, consiliul de administraţie este compus din d-nii: Alex A. Ştefănescu, preşedinte; H. Trembiski, EL Forjescu-Baldovin, dr. Traian loan şi Florin Vricai, membri. Consiliul deleagă puterile sale d-lui Alex. A. Ştefănescu, In calitate de preşedinte şi administrator-delegat unic, cu dreptul de a semna, conform statutelor. î. *ITM. S. A., Sibiu, Fabrică de paste făinoase şi biscuiţi. — Simt aleşi în consiliul de administraţie, pe durata de 3 ani, d-nii:Kurt Binder, preşedinte; Georg Rath şi d-na lise Uhl, membri în consiliu. De asemenea, adunarea genepanşori, Rudolf Habermann şi Gustav Binder, membri, iar cemscuri-supleant; sint aleşi d-nii: Kisch, Stenzel şi Rochus. Banca de Credit şi Economie, S. A. din R. Sărat. — Bilanţul încheiat la 31 Decembrie 1943, arată pentru exerciţiul anului expirat un beneficiu net de 1 630 552 lei, la un capital social de 10.830.552 lei. Adunarea generală ordinară alege un administrator, în locul vacant, în persoana d-lui Petre I. Zamfirescu Realege censoriţie dinii: Gh. Bălănescu, Mărgărit Costea şi Ion P Roşea, iar censori-supleanţi pe d-nii: Aurel Ocşerea, Gh. Cristodorescu şi Nedelcu Grigorescu. Uzinele Rud Sack, Societate anonimă. — Capitalul social se sporeşte de la 12.000.000 la 25.000.000 lei, prin următoarele subscrieri: d. Marin 3.000.000 lei, dr. Fritz Jickeli 3.500 000 lei şi d. Albert Prajer 3.500.000 lei. întreprinderile „Holzbau”, S. A. R — Adunarea generală ordinară realege în consiliul de administraţie pe demann Zoldy, ieşit ), sorţi: Alege censor pe d. Ion Tudor şi censor-supleant pe d. C. V Popovici Meda, S. A. din Cisnădie. — Bilanţul încheiat la 31 Decembrie 1943, prezintă pentru exerciţiul anului 1943 un beneficiu net de 5.475 238 lei, la un capital social de 35.000.000 lei Banca G. M. Eftimiu & Co„ SA. — Adunarea generală ordinară realege în consiliul de administraţie pe d-na Maria Grăjdănescu şi dl Bolomey. Realege censori activi pe d-nii: The Cosmulescu, Cristache Ionescu şi M. A. Teodoru, expert-contabil, iar censorisupleanţi pe d-nii: dr. Marian Nic. Niculescu şi T. Grăjdănescu Creditul Minier, S. A. R pentru dezvoltarea industriei miniere. Acţionarii societăţii au fost convocaţi în adunare generală şi extraordinară pentru ziua de 25 Aprilie, in localul Camerei de Comerţ din Bucureşti. Ordinea de zi a adunării generale extraordinare, a cuprins: aprobarea fuziunei cu societăţile Petrolul Românesc şi Soc. de Petrol Govora; aprobarea modalităţii de fuziune propusă de consiliu şi anume: al acordareaunei acţiuni „Creditul Minier“, nou emise în scopul fuziunei, pentru o acţiune Petrolul Românesc deplns vărsată; b) acordarea a două acţiuni Creditul Minier pentru trei acţiuni Petrol Govora deplin vărsate; sporirea capitalului social dela 605.000.000 la 782.800.000 lei. * prin emiterea a 355.600 acţiuni a 500 lei valoare nominală in vederea realizării fuziunei. Vulcania, S. A. R. de transport şi comunicaţie. — Sunt realeşi membri în consiliul de administraţie, d-nii: amiral N. Păiş, Anton Cucu şi Carlo Sperca. Deasemenea, adunarea generală realege censor pe d. Gh. Capp şi censorsupleant pe d. Ştefan Dumitrescu. Consiliul de administraţie realege ca preşedinte pe d. amiral N Păiş, iar ca administrator-delegat pe d. Carlo Sperco. Electrecord, S. A. R. — Se convoacă adunarea geneerală ordinară a acţionarilor, pentru ziua de 5 Mai, ora 18, 1* sediul societăţii din Bucureşti. Plata impozitului pe salarii şi mobiliar exigibil în cursul lunei Aprilie 1944 Ministerul finanţelor aduce la cunoştinţa categoriilor de contribuabili, că pot plăti, impozitul pe salarii şi mobiliar cu venit pentru luna Martie 1944 şi plătibile în cursul lunei Aprilie 1944 şi în zilele de 30 Aprilie, 1 Mai și 2 Mai 1944, fără majorări și amendă. MAREA VEDETA DE MUSIC-HALL C harles» Kire! IN |„ACROBfiTUL“ TIn film de mare SENZATIE Mon. O. C. R. IN PROGRAMUL VIITOR LA AHO Acte de notariat CERERE DE DECLARARE IN STARE DE FALIMENT Dos. 465/944. Cred. Paula Grigorescu, deb. Ștefan Teodorescu comerciant proprietarul firmei „Oficiul Industrial“ din str.iepcari 10 etaj 11, datoria lei 2.216.000, termen la 15 Mai 1944. SECHESTRU ASIGURĂTOR 6681, înființat prin secţia notariat trib. Ilfov, pe orice avere mobilă a debit. David Josephsohn din str. Maria Rosetti 31, pentru despăgubirea credit. Const. Al. Marinescu, de lei 2.000.000, capital cu procente şi cheltueli. COMANDAMENT Dos 6326 din 1944. Credit. Maria It. colonel Constantinescu — debitor Olga N. Mihăilescu imobil str. Silvestru 81, datorie lei 450.000, capital cu procente legale, plus 5000 lei cheltueli de învestire. VANZARI-CUMPARARI 11847. — Grigoriu D. Alexandrina vinde N. Vrânceanu, imobil Bucur, Gh. Statovici, cu lei 410.000. 11794. — Iorga loan — Aneta T. Polesciuc, imobil comuna Plopana (Tutova), cu lei 150.000. 11809. — Barbu Ticu Ion — Dobre Costea, teren com. Ciofliceni, cu lei 50.000. 11801. — Nițulescu I. Iordana — Colgin Gh. Anghelina, teren comuna Piteasca-Pasărea (Ilfov), cu lei 25.000. Acţiunea de război a căilor ferate ale Reichului DRESDA, 29 (Rador). P D. dr. Dorpmaeier, ministrul comunicaţilor Reichului, a declarat Vineri, cu prilejul deschiderii unei expoziţii intitulate „Acţiunea de război a căilor ferate ale Reichului“, expoziţie, care grupează circa 450 de tablouri, desenuri şi fotografii, datorită unor pictori şi reporteri de război, prin care se ilustrează activitatea căilor ferate în teritoriile ocupate şi în Germania, că multe mii de funcţionari din căile ferate au urmat de aproape armatele victorioase în teritoriul inamic, la vest și la est. Cureahu -Anul XVII, Nr. 5820 Cuni I Mai 1944 Colţul refugiaţilor Plutonierul BADIU IORDACHE se interesează de părinţii săi Costache şi Eugenia Badoiu din Tecuci şi îi roagă să-i comunice unde se găsesc în prezent. — Cine ştie unde sunt refugiaţi familia Tănase Podărelu din com. Tireta- Chilia, sunt rugaţi să-l comunice la Divizionul de obuziere Munte com Râşnov jud. Braşov. — Cunoscuţi, şi doritorii de bine sunt rugaţi să-mi comunice pe adresa Grâu, L.. com. Dobreşti jud. Bihor, unde se găseşte tatăl meu Mihail Grâu refugiat din com. Criva jud. Hotin. — Familia M. Caminschi refugiată din Basarabia jud. Lăpuşna îşi caută rudele şi roagă pe cei care le cunosc să-i comunice în satul Comiat jud. Timiş-Torontal of. p. Bogdan învăţătorul Patache Gh. roagă persoanele care ştiu ceva de situaţia soţiei sale înv. Maria Gh. Patache din jud. Suceava să-i comunice unde este refugiată. — Studenta Georgică Elena care se află în Turda str. George Bariţiu nr. 27, roagă pe cei care ştiu ceva despre părinţii săi refugiaţi din Botoşani. Cale® Naţională Nr. 96. — D-na Valentina Novicov refugiată din Chişinău să anunţe unde se găseşte pe serg. major Novrotschi Anatolia din reg. 10 vânători P. S. (serv. muzicii) corn. Putinei jud. Teleorman. — Soldatul Sauciuc Ion refugiat din Bucovina aflându-se la Spit. Z. I. Nr. 518 caută familia evacuată din com. Moldard jud Câmpuulung. — Sergentul Budeanu Const. Dinu Reg. Transimisiuni Aero, îşi caută soţia şi fetiţa refugiate din Iaşi. — Fam. Mihăilescu Ştefania şi Paraschiva refugiate la fraţi str. Mogoşeşti Nr. 3 din Suceeava caută pe Lucreţia şi Vasile Flarea preot. — D. Nie Varabiev din Poliţia Târgovişte, caută pe dr. Maria Catană-Varabiev refugiată din cam. Voluntar Cetatea Albă. — D-ra Steophin Alexandrina refugiată la primăria Sânpetru german Timişoara din Tighina caută sora Zagura Tamara din col. Budeşti-Lăpuşna. — Rog pe acei ce ştiu ceva despre elevul Mircea Enache fiul învăţătorului Iancu Ienache din corn. Zvoriştea jud Dorohoi, rămas la liceul din Suceava în timpul evacuării familiei sale, să anunţe de urgenţă pe mătuşa lui la adresa : d-na Fevronia Suficeanu str. Jiului Nr. 3 Parcul Rahova Bucureşti. — Rog pe tot acei ce ştiu, ceva despre părinţii mei Gheorghe*. şi Sofica Postolache, cât şi despre soră cu soţul Zenovia şi Gheorghe Balan cu copiii — şi familia Sârbu — din com. Jigalia jud. Fălciu Satul Giureanu să-mi comunice urgent pe adresa Lucica Postolache, Parcul Rahova str. A Nr. 87, la fam. Bonteanu Bucureşti . — Adjutantul Bortas Emilian strada Mărăşeşti 39 Ghencea Bucureşti roagă pe cea ce ştiu unde se află refugiată familia sa din corn. Heleştieni jud. Roman, să anunţe la adresa de mai sus. — D. Andrei Mocanu prof din Bacău este rugat de căpitanul Constantimescu Gheorghe ,din Bucureşti strada Florilor Nr. 26, să-i cominice unde se află. — Cine ştie unde s’a refugiat Nicolae Moga învăţător din Piatra Neamţ este rugat a anunţa pe fratele său* Dumitru Moga în Bucureşti str. Dr. Tomescu Nr. 19 Parcul F.lefterie — D. Const. A. Pantaz, impiegat de mwp.rro refugiat din Floreşti Soroca şi stabilit în gara Plopeni-Pranoca caută pe soţia sa Varvara Pantaz cu copiii Margareta şi Vasilica. — Casa de Mode Florica Soare de Cernăuţi refugiată în Râmnicul Vâlcea B-dul Regele Ferdinand Nr. 21 roagă pe d-na Popescu să vie urgent. — Subit. Ignat Nestor din reg. 8 Vânători, of. poştal militar Nr. 3805 anunţă pe soţia sa învăţătoarea Casandra Ignat, evacuată din com Popeşti- Iaşi că este sănătos şi să-i scrie. — Subofiţerul Vladimir Ciobăca de pe N. M. S. Torpilorul Năluca of. Postai Nr. 507 roagă pe cei ce ştiu ceva despre familiile Vasile Ciobăca, Const. Baranai, Strugaru Ilie, Felicia Galambiovschi, Nuţu Virginia şi Ihrib Margareta refugiaţi din Suceava să-i comunice urgent . Elena Sulică, refugiată din Cernăuţi, în Simeria la adresa „Ionescu C-tin, lăcătuş C. F. R. Simeria“ roagă pe cei ce ştiu ceva despre soţul ei caporalul Sulică D-tin, concentrat în reg. 2 Transmisiuni, să-i comunice de urgenţă. — Cine ştie de Cuţa şi Camelia Gherasim din prefectura Rădăuţi să anunţe la Bucureşti d-nel Viorica Tudorache Intr. C. str Aviaţiei 17 Herăstrău. — Maria Chirmici, funcţionară societatea Asigurări „Vulturul“ Bd. Elarabeta 55, roagă Sergiu şi Paraschiva Chirmici şi Eugenia Teodoru refugiaţi din Ismail să-i comunice adresele lor. — Refugatul Cocorăciuc Nicolae, fost şef de tren staţia Clucitei, Bucovina, actualmente în staţia Zănoaga de pe linia Ploeşti Sud-Urziceni, judeţul Prahova, rog pe cei cari ştiu ceva despre familia mea refugiată din Bucovina să mă anunţe. , — Cine cunoaşte pe Cârlig Leonid funcţionar Garda Financiară din corn. Meleşeni Orhei este rugat să comunice D-şoarei Cârlig Ecaterina refugiată la d. Ion Mazilescu Comuna Boeşti Vâlcea. — Cine ştie ceva despre lucrurile mele Th. Rădulescu, pensionar, din Bârlad este rugat a înştiinţa silozul com. Videle- Vlaşca. — Rog cine ştie unde se află familia DUMITRU NEGRESCU din Piatra Neamţ, str. I. C Brătianu nr. 12, sau mama d-lor Elisabeta Mateescu, de la aceiaş adresă ; deasemeni e rugat şi fiul d-lor Voinea D. Negrescu, elev şcoala militară dacă are ceva veşti de la părinţii săi, să-mi comunice pe adresa : Iordan Gh Ioanid, str. Matei Voevod 121, Bucureşti. Toţi ai casei noastre sunt bine şi sănătoşi. — Locot.colonel Pop I. Nicolae, roagă rudele, prietenii şi cunoscuţii, dacă ştiu ceva de fiul său Claudiu, rătăcit de familie, să-l îndrumeze în comuna Şopârliţa jud Romanati, sau să comunice familiei refugiată în acea comună. — Ana Jipa şi Lealea, din Botoşani să comunice adresa unde se găsesc d-nei Maria Tăcu din Bucureşti. — Cine ştie unde se află soţia Natalia Plămădeală cu copilaşii Mihail şi Teodor, refugiaţi din corn Hârtopul Mare jud Orhei, este rugat să comunice soldatului Plămădeală Alexandru, dintr’un regiment Dorobanţi, Râmnicul Vâlcea. — George Vicol refugiat din Cernăuţi roagă cunoştiniţile şi prietenii cari ştiu de Adriana Zamfirache farmacistă din Solea s’o anunţe în str. Cedrilor nr. 16 Bucureşti — Cei ce ştiu Unde s’a refugiat familia Vasile şi Eudochia Hagiu şi familia Vrabie Nicolae, plutonier pensionar, din com. Cerlena Mare jud. Hotin, sunt rugaţi a anunţa pe d-na Ecaterina Ionescu. Calea Rahovei 157 Bucureşti 6. — Familia Victoria Iuricescu refugiată din Iaşi, caută pe sora şi cumnat, Lenuţa şi Iordache refugiaţi în Făgăraşi din Ciudei jud. Storojineţ (Bucovina) a răspunde la adresa com. Tâncăbeşti jud. Ilfov gara Periş, d-lui Toma Butară. — Lt.-cgl. Popa I Nicolae din Iaşi, anunţă flritele şi cumnaţii că soţia sa, Comandamentul militar al Capitalei a dat următoarea comunicare referitoare la aplicarea art. 1, 2 şi 4 din Ordonanţa Nr. 14 din 7 Aprilie 1944 a Comandamentului Militar al Capitalei. APLICAREA ART. 1 DIN ORDONANŢA Nr. 14—1944 Categoriile de profesionişti menţionate în suscitatul articol, nu vor putea părăsi Municipiul Bucureşti, fără aprobarea prealabilă a Comandamentului Militar al Capitalei. Se ecceptează dela dispoziţiunea de mai sus: Schimbările de domiciliu în comunele din jurul Municipiului Bucureşti, până la linia de centură, cu respectarea dispoziţiunilor Legii Cărţii de Imobil; Deplasările în interesul serviciului sau pentru nevoi comerciale, cu condiţiunea să nu se prejudicieze funcţionarea normală a magazinelor şi întreprinderilor respective; Deplasările din garnizoană in afara orelor fixate de Ministerul Muncii, pentru funcţionarea magazinelor sau întreprinderilor respective ; Fiecare magasm şi întreprindere de cele vizate prin art. 1 din Ordonanţa Nr. 14.944, sunt obligate a afişa în mod vizibil un tabel cu numele patronului şi personalului respectiv obligat a fi prezent la serviciu. Dacă magazinele şi întreprinderile unde îşi exercită profesiunea persoanele menţionate mai sus, au fost uşor avariate de bombardament, conducătorii respectivi sunt obligaţi, ca în termen de cel mult 5 zile să pună in stare de funcţionare magazinele sau întreprinderile respective. In cazul când stricăciunile produse sunt de aşa natură că nu se pot repara in termenul de mai sus, conducătorii responsabili vor sesiza imediat şi în scris Primăria respectivă, cere va proceda la stabilirea gradului de distrugere sau deteriorare, menţionând constatarea pe fişa de sinistrat. Dacă distrugerea este totală, magazinul sau întreprinderea respectivă va înceta activitatea numai cu aprobarea prealabilă a Ministerului Economiei Naţionale — Subsecretariatul de Stat al Industriei, Comerţul firmelor, pe baza fişei de sinistrat eliberată Primăria respectivă. Personalul rămas în urma încetării activităţii magazinelor sau întreprinderilor respective, va căuta plasament la alte întreprinderi, adresăndu-se oficiilor de plasare ale Ministerului Muncii. Meseriaşii menţionaţi la art. 1 lit. f. din Ordonanţa Nr. 14.944 rămân la dispoziţia Biurourilor de Meseriaşi ale Cercului Teritorial Bucureşti şi vor fi întrebuinţaţi după dispoziţiunile Primăriei şi Comand. Zonei A. P. Bucureşti. In vederea ţinerei unei evidenţe, meseriaşii din categoriile vizate vor comunica, în scris, Biurourilor de Meseriaşi, in termen de 48 ore de la apariţia prezentului comunicat, numele şi pronumele, meseria şi domiciliul actual, după cum urmează: Cei cari domiciliază în Sectorul 1 Galben, la Biroul de Meseriaşi din str. Armenească Nr. 22; Cei cari domiciliază în Sectorul 2 Negru, la Biroul de Meseriaşi din str. Bucur Nr. 10; Cei cari domiciliază în Sectorul 1 Albastru, la Biroul de Meseriaşi din Bulev. Colonel Mihail Ghica Nr. 37. Orice schimbare de domiciliu survenită ulterior se va comunica imediat acestor biurouri. Pentru meseriaşii aflaţi în întreprinderi, obligaţiunea comunicării datelor de mai sus, revine acestor din urmă. c) In cazul când magazinele sau întreprinderile au fost numai avariate, urmează a-şi relua activitatea imediat după repararea sumară a stricăciunilor. La nevoe se poate solicita Primăriei — Plutonierul Doroş Nicolae din Pufeşti-Putna roagă pe cei ce ştiu unde se află soţia sa Eugenia Doroş, evacuată din judeţul Storojineţ, săi comunice urgent. — Plot. Admiţie Solonaru Gheorghe refugiat din Pătrăuţi-Suceava, comunică familiei că se găseşte un acelaş regiment la Cazasu şi roagă familia ei scrie unde se găseşte sau a veni la el. Adresa este cea de mai înainte. — Preotul Porumbiu Polienet, evacuat din com. Bravicea jud. Orhei, încunoştădnţează copiii săi, Eleonora şi Victor Porumbiu, că se află repartizat la parohia Tălmaciu, gara Tălmaciu, jud. Sibiu. Cei cari ştiu unde se află copiii sunt rugaţi de-a comunica la adresa de mai sus. — Locul Baranovschi Anatolie roagă pe cei ce cunosc familia preot. Pavel Novolan, refugiat din Floreşti-Soroca, să-i comunice pe adresa : str. Cicerone 21, Turnu-Severin. — Refugiatul Păunei Dionisie, comisar al. din Cernăuţi actualmente domiciliat în Bucureşti, str. b-dul Carol 58 prin str. Luchian 2, caută pe sora sa Lupaşcu Natalia, învăţătoare din Siret- Mănăstioara. ^ — Familia Gheorghiu cu mama din serviciul Asig. Sociale din Tecuci refugiaţi la Horezu-Vâlcea casa Minculescu roagă pe acei care cunosc sau ştiu unde se află d-na Virginica I. Ciobanu refugiată din jud. Iaşi a i se comunica la adresa de mai sus. — D-na Veronica Mihailä este anunţată de soţul său că este stabilit în comuna Strehaia, str. Mareşal Averescu no. 2. — Cine are vreo ştire despre familie Mariincuc , Ana şi Nicolai refugiaţi din Cernăuţi, este rugat a comunica pe adresa comisar Gherman Aurel, calea Victoriei no. 18 1« Ioan Petranu, Bucureşti. — D. Ing. Chiricuţa din Bucureşti — proprietarul moşiei Fedeşti-Banca, jud. Tutova — este rugat a comunicatelede Sector materialul şi meseriaşii necesari. Personalul respectiv rămâne la dispoziţia patronilor sau conducătorilor, în vederea reînceperii activităţii. APLICAREA ART. 2 IN ORDONANŢA Nr. 144/1944 Se interzice părăsirea municipiului București a personalului întreprinderilor industriale de orice fel, fără autorizarea prealabilă a C.M.C. Se exceptează de la această dispoziţiune: Personalul industriilor cari se evacuiază din București, în baza dispozițiuuilor autorităților superioare; Personalul demisionat, lichidat sau concediat din întreprinderi, cu aprobarea organelor de resort. Dacă o întreprindere industrială a fost deteriorată de bombardament, se va conforma cap. I punctul 3 al. I din prezentul comunicat Când avariile sunt de natură să nu permită reluarea imediată a activităţii, se va sesiza subsecret de stat al industriei, comerţului şi minelor care va hotărî termenul pentru reluarea activităţii. In cazul când distrugerea este totală, întreprinderea îşi va înceta activitatea, cu respectarea dispoziţiunilor legii Nr. 282/943 pentru reprimarea sabotajului economic. Plasarea personalului rămas disponibil se va face prin grija ministerelor în al căror plan de mobilizare industrială se află întreprinderile. In ceia ce priveşte întreprinderile industriale neprevăzute în planul de mobilizare, plasarea personalului acestora se va face prin grija ministe- rului muncii. Dacă o întreprindere a fost numai deteriorată, personalul respectiv rămâne la dispoziţia întreprinderii până la repararea stricăciunilor şi începerea activităţii. APLICAREA ART. 4 DIN ORDONANȚA Nr. 14/1944 Se interzice, fără autorizarea profitabilă a Comandamentului militar al Capitalei fi aprobarea ministerului economiei naţionale (subsecretariatul de stat al industriei, comerțului şi minelor), strămutarea în afara municipiului Bucureşti a magazinelor şi depozitelor de mărfuri de orice fel. Se pot îngădui, cu aprobarea Comandamentului militar al Capitalei şi avizul ministerului economiei naţionale (subsecretariatul de stat al industriei, comerţului fi minelor), dispersări de mărfuri fi materii prime cu condiţiunea ca activitatea fi radamentul magazinelor fi întreprinderilor din Bucureti să nu sufere. Comercianţii şi întreprinderile cari au obţinut asemenea autorizaţii, vor fi în măsură să prezinte în orice moment inventarul mărfurilor disperate, vizat de ministerul economiei naţionale (subsecret de stat al industriei, comerţului şi minelor.) Pentru evacuarea in localităţile solicitate, a mărfurilor şi depozitelor de materii prime, urmează a se respecta Jurnalul Consiliului de ministri Nr. 79 din 10.11.1944, publicat in M. Of. Nr. 36 din 12.11.944 și deciziunea ministerială Nr. 233 din 7.111.1944, publicată în M. Of. Nr. 57 din 8.III.1944. —-OXOXOXOX ® xoxoxoxo HIPISM Ax! la iăneasa Pe marginea prograrului «de azi, se desfășoară un joc austriac extrem de tentant. Având o mită iniţială de lei 520.000, este foarte probabil să se urce la două milioane. FAVORIŢII NOŞTRI SUNT: Pr. Drac: Arthur, Bădiţa, Brandywine. Pr. Monette: Harkov, Posada, Fiereş. Pr. Flamura: Ocara. Brise. Pr. Barsan: Rostov, Brabant, Lăpuşna. Pr. Toiag, Martalosz, Periş. Pr. Fulger, Glorios, Adriana. Pr. Monette, Mugura, Fedora, Moţat. —-—oxoxoxoxo xoxoxoxo---Un post de radio-emisiune american pe teritoriu! Analiei GENEVA, 29 (Rador). — Corespondentul Agenţiei D. N. R. transmite: O ştire din Londra semnalează că ziarul DAILY MAIL a anunţat că primul post emiţător american, înfiinţat pe teritoriul Angliei, va începe să emită Duminica viitoare. Ziarul adaugă: Este vorba de prima iniţiativă a Statelor Unite, menită să preia controlul radio-difucu surorile Adela, Aneta, preot Sava despre părinţii săi, să-i comunice ne- Popoviic! cumnat, cu copiii şi fratele întârziat. Jorică, se află în corni Şopârliţa jud. Romanaţi. — Cine ştie ceva de mafica noastră Profira L Popa, surorile Eleonora şi Olguţa cu familiile lor, să comunice la adresa de mai sus, d-nei Maria lt.-col. Popa. — D. Emilian Vicol, refugiat din Bucovina, este rugat de fiul său, serg. T. R., Dragoş Vicol, să anunţe unde se află, d-nei Eugenia Ioaniu, Bucureşti str. Angelescu, 131. — Elevul Caloiot Filip, refugiat din oraşul Ismail, domiciliat In Bucureşti, str. Claudien nr. 40, roagă insistent pe părinţii săi, refugiaţi în oraşul Băileşti jud. Dolj, să-i trimită datele şi autorizaţia de evacuare. — Cine şti unde se află d. Teofil Reus pensionar din Cernăuţi rog să anunţe pe d-na Vera Hostiup. Turda, str. Ioan Raţiu 14. — Gigi Mălinescu refugiată din Tg. Neamţ cu .Gina roagă pe părinţii şi surioarele ei să comunice locul unde se află pe adresa d-lui Gamber str. Papazeghi 88, Bucureşti. — D-ra Florica Ţuţuianu evacuată din Iaşi în com. Curcani jud. Ilfov caută pe d-na col. Răţescu şi d. Paul Răţescu din Iaşi. — D. Pochitaru C-tin refugiat din Cei păirţi — stabilit în com. Locoteşti-Mehedinţi — caută pe preotul Botoşăneanu Mihai, refugiat din Bălţi şi pe dr. Vlad Bănăţeanu. — D-na Ralica Niţescu, Gaţie şi Nicuşor fiu, roagă rudele şi cunoscuţi soţului şi tatălui lor, din Reni şi Galaţi d. Ionel Niţescu, dacă ştiu ceva despre el să comunice la Târgovişte, str. Brâncoveanu nr. 24. — Preotul econom Ion Arbore refugiat din Dorohoi, anunţă pe copil şi rudele sale, că se află cu familia în comuna Valea Voevozilor. * — Serg. major Prelipceanu N. din Reg. Vânători P. S. com. Vutineci Teleorman caută familiile Calisinat Prelipceanu refugiat din com. Horodnic- Rădăuţi şi Vasile Prelipceanu refugiat din Cernăuţi. — Elev. Stande Gh. refugiat din Nicşeni, jud. Botoşani în com. Mândriile jud. Arad — roagă pe cei ce ştiu ceva— şef ’ el sf. Episcopii de Argeş, Curtea de Argeş. O importantă comunicare a Comandamentului militar al Capitalei /“HSSP TRIAMFI SPECTACOLELE ÎNCEP DE LA ORA 3 DUPĂ AMIAZA iunii europene.mnpn OS CRĂCIUN ■aaafij&fr CARNETUL ZILEI Curierul die Duminica Aria consolatoare Vom mai trece pe aici, singuri sau Împreună, de aximetrio mie de ani. Umbră suavă a anilor tineri. Pe drumeagul liniat de portativele roţilor de căruţă, vom mai reîntâlni căprioarele fricoase — „tremblolante et grelotante". — la fei cu care ai tresărit odinioară. Privirile tot limpezi şi umede ne vor mal cerceta odată, cu o animală neîncredere, apoi vor dispărea In codru, lâsându-şl urmele doar În Sculptură, în Muzică, in Literatură, In aceste Magazine Generale ale emoţiilor lumii. Dar, dacă ne gândim bine, se poate trăi şi aşa. Când nu-ţi trebue decât puţin lut frâmântat — pe care slugile nu-1 recunosc, şi-1 leapădă neînţelegătoare, cum au lepădat odinioară, de sub cristale, creerul lui Talleyrand, — iau un şip cu cerneală proaspătă, viaţa devine mo-J nasticâ, virtuţile se formează cu încetul, ca oasele copiilor, din misterul care o consumă. Tu nu exprim! un declin de cată maladivă, tu crezi cui putere In ceva. Operta la lârâ sgomot trezeşte somnul milioanelor dej adormiţi, cari nu aud şi nu văd pe Dumnezeu decât fulgeraţi de lucrulj mânilor tale. Numai tu vezi tntr'un stelu de piatră necioplită formelor Sfântului Ion, de Donatello, ale cărui fizionomice dureri spirituale ste găsesc abreviate pe vârful degetelor tale. Numai tu auzi cântecele pura In larma Infernală a existenţii, numai tu ştii stenografia şi orchestra coifidenţialelor discursuri ale isvoadelor. Te recunosc de departe, natură artistă anachronîcă şi eternă, din fantastica întârziere a copilăriei tale, pe obrazul tâu; din faptul col încă mai eşti chrysalida, la vârsta când cel de anii tăi sunt demult, bătrâni, sau morţi, scorbura)! de pasiunea stinsă a vulcanilor humanli cari expulzează trivialitate; din puterea ta unică de a te contagna! dela dori şi dela soare; din lipsa sentimentului de Invidie; din sigu-. ranţa frunţii tale care poartă o inviziblă coroană; din apariţia ta print secole, intermitentă ca nopţile. Pe neaşteptate, mereu te-am întâlnit, cam odată la fiecare sută de cărţi, efemeră ca tot ce nu e destul de meritat. Ce se va alege din vacanţa ta, pe pământ, tocmai acum când e coborul parcurilor sus răsturnaţi cu râdâcinile în aer, de bombe cer cauta „obiective mortare" . Arborii noştri cu legende şi cuiburi şopitoare, printre care am vorbit despre originea coloanelor corynthice,, ţi-am explicat divizibilitatea monumentelor prin unitatea membrilor, şi, teoria diagonalei cubtului, toţi vor fi fost demult pustiiţi de căprioare şi de pâsâri. Aşa vom pătimi in lumea asta, despre care anticul Marţial spune: „quod sil esse velit, nihilque mailt", — care a vrut sâ He numai ce este, şl n'a mai dorit nimic In plus. Aşa vom cânta consolare chiar şl In cauzele care ne grăbesc moartea. Întocmai ca florile cărora le cade capul de somn, pe marginea vasului In care se sting. Aşa ne vom recunoaşte ş! ne vom face semne ca salcâmii şl ca surdo-muţii, exilaţi departe de adevăratele noastre rosturi şl vocaţii. Insă până atunci, In lutul moale şl In şipul cu cerneală proaspătă, vom afla profundele bucurii salvatoare care ne contopesc pe amândoi într'o singură familie: cea adevărată, Romulus Dianu Programul de Radio Duminică 30 Aprilie 49. RADIO ROMANIA RADIO BUCUREŞTI ŞI POSTUL DACIA ROMANA 8.00: Ora dimineţii; Deschiderea emisiunii ; Christos a înviat ; Radio jurnal, închiderea emisiunii. 9.00: Transmisiunea serv. religios de la sfânta Patriarhie. RADIO ROMANIA RADIO BUCUREŞTI ŞI POSTUL DACIA ROMANA 13.00: Deschiderea emisiunii; Christos a înviat. Ora oficială. 13.05: Tarafurile noastre (discuri). 13.50: Ştiri germane. 14.00: Radio jurnal. 14.30: Ionel Cristea. 15.30: Poşta militară Radio. 16.00: închiderea emisiunii. 18.00: 18.05: toni de 18.20: 18.30: 18.40: 18.50: 19.00: 19.50: 20.00: 21.00: 21.15:. (discuri) 22.00: 22.15: 23.00: RADIO ROMANIA V RADIO BUCURESTI Deschiderea emisiunii. Ora satului: De vorbă cusă d.. Al. Lascarov Moldovaiul. Muzică românească (discuri). Sfaturile agricole de ing. Vodî Muzică românească (discuri). Gazeta Sătenilor. Muncă şi Lumină. Radio Jurnal. Orchestra P. Moţoi. Cronica Războiului. Muzică din operă şi opere. Radio Jurnal. Muzică variată. închiderea emisiunii. SPECTACOLELE CAPITALEI Duminică 30 Aprilie 1944 CALEXVAR ORT.: Duminica Mironosiţelor. CAT.: Jubilata Sf. Cătălin. PROT.: Servaţiu. CINEMATOGRAFE / Centru ARO: „Harlem”. SCALA : „Imersee* CAPITOL: „Circul Ren*“ cu Reni DeHgen. Angelică Hauff, Pani Hlinger, jurnal nou. TRIANON: „Caravana". FANTASIO: „O lacrimă pe un mormânt“. REGAL : „Dragoste peste hotar“ şi Jurnal nou. SELECT: „Asasinul locueşte la 21“. FEMINA: „Sudan" şi jurnal. ARPA: „Mica păcătoasă" şi jurnal. CASANDRA : „Elixirul dragostei” — Jurnal. ELYSÉE: „Cântecul durerii“. VICTORIA: „Minciuna dragostei”, Jurnal şi revistă. BULEVARD PALAS: „Harlem” şi Jurnal. NISSA: „Legea Haremului” şi revistă. OMNIA: „Poliţia are cuvântul" şi jurnal. ALCAZAR: „Venera oarbă” Jurnal şi revistă. CORSO: „Bamnabe” şi jurnal. FRANKLIN: „Venera oarbă” şi jurnal. Cartiere AIDA: „Buze însângerate" şi jurnal. AMERICAN: „Legea inimii", jurnal şi revistă. ASTORIA: „Regele Sportului", jurnal şi revistă. CARMEN: „Macarie şi banda veselă“ şi jurnal. CARMEN SYLVA: „A fost doar o glumă” şi jurnal. DACIA: „Poveste de dragoste" şi jurnal. DIANA: „Giara Bub” şi jurnal. ELDORADO: „Orice fată se mărită odată“ şi jurnal. FLORIDA: Singurătate”, jurnal şi revistă. FRANKLIN: „Venera oarbă“ şi jurnal. GLORIA : Să-mi cânţi ţigane şi jurnal. IZBANDA: „Nevasta brutarului” şi jurnal. ILEANA: „Inimă de copil“. Jurnal şi revistă. MIORIŢA: „Din lacrămi s’a născut iubirea” şi jurnal. MILANO: „Prima iubire”, jurnal şi revistă. MARNA: „Femei compromise” jurnal şi revistă. MODEL : „Suflete sbuciumate” jurnal şi revistă. MARCONI: „Titanic” jurnal şi revistă. NERO : „Secretul d-nei în alb” — Jurnal NONI: „Cine pierde câştigă” — Jurnal. ODEON: „Mazurca dragostei” — Jurnal. PARIS: „Femei în lanţuri”, jurnal şi revistă. FACHE: „Mailu“ , jurnal şi comp. Traian Florescu cu Cristian Vasile. PICOLO • Bestia umană cu Jean Gabin revistă şi jurnal nou. REX: „Cuceritorul" şi jurnal. ROMA: „S’au întâlnit şi s’au iubit”, Jurnal şi revistă. SPLENDID: „A fugit o fată”, Jurnal şl wstm TOMIS : „O femee In pericol" şl Jum UNIREA: „Neapole sub sărutul focul”, Jurnal şi revistă. UNIC: „Cătuşe roşii”. VOLGA: „Prima dragoste. Prima duire” şl Jurnal. VERGII: Ispitele Hnstelfl”, tonal revistă. VENUS: „Odinioară” și jurnal.• VI, tel. 3.69.04. Farmaciile de servicii Constantinescu Buzău, calea Vierlei, 82. (Fund. Carol I), S. I, tel. 3.21.76; Tăiculescu Rotari Euge Roşu D. Constantin. Calea îşilor, 45, S. I, tel. 5.44.73; Ionescu D. str. Berzei, 46, S I, tel. 3.03.22; Vel nu Ana,bd Filantropia, 53, S. II, S.64.84; Luca Valeria, Buc.-Noul, S. Socopol M., str. Nicolae Bălcescu, 14 III, tel. 4.13.85; Sotirescu Aurelia, Ştefan cel Mare. 2. S. III; Dr. Brainu Clement, calea Moşilor 249, S. tel. 2.02.74; Constantinescu Titu, şos. telimon, 269, S. IV. tel 1.02.29; Dr.rie Chale, calea Dudeşti, 64, S. IV; ţaru Cornelia, sos. Dudeşti-Pulber, reştr, 83, s. V. tel. 4.34.97; Veleceu Ghe, calea Şerban-Vodă, 21. S. V 3.61.26; Drăghici Georgeta, calea Kovel, 151 S. VI. tel. 8.60.13; Tă Zoe, str. Isvor, 50. S. VI. teL 3.88.0 Maternităţile de servit Pentru asistenţa« domiciliu • meilor gravide «au internarea înalte maternităţi, cereţi camera gardă obstreticală de la Soc. „Salve splaiul Independenţei nr. 19, tel 4 33.33 şi 4 33 32. Pentru Internarea în maternil femeilor gravide locuind la Nord linia Spitalului Independenţii b-di lisabeta, b-dul Pache Protoporsos tancului şi şos. Pantelimon 6 adresa următoarelor maternităţi : Spitalul Filantropia, b-dul M tel 3 18.71. Femeile gravide locuind la Sud una indicată mai sus, se vor a următoarelor maternităţi: Spitalul Coltea b-dul Coltel 13 75.25 „Paul Greceanu" str. Sultzsr , tel 5.54.14. Spitalul Brâncovenesc, b-dul T Maria, tel 9.40 60. „Rahova” calea Rahovei nr. 288 4 26 11. Institutul de naşteri „Mihail b-dul Filantropia nr. 87-39, tel. stă la dispoziţie ziua şi noaptea lol asiguratelor şi soţiilor de aecare pe baza de cărţi-chitanţe pose în institut. Cazurile de trigen fi aduse la Institut prim Soc. varea”. DXOXOXOX -oxoxoxox- A murit un fost predinte al Portugal!« LISABONA, 29 (Rador). —pondentul Agenţiei DNB t.ran Fostul preşedinte al Portuga dr. Bernadino Machado, a încet viață la Oporto. Fapte diverse din Cap ! Accidentul de circulaţie de pe calea Dud Vagonul de tramvai nr. 872 de pe linia 26, condus de manipulantul Pandele I. Dragomir, circulând pe calea Dufleşti, în dreptul Căminului de Zi, a surprins şi lovit pe numitul Toma Traian, domiciliat în suburbana Apărătorii Patriei, str. Eremia Grigorescu nr 95, pe care l-a lovit și trântit de pe bicicleta pe care mergea. Având fractura piciorului drept și o rană în regiunea parietală stângă, accidentatul a fost transportat la spitalul militar „Regina Elisabeta”, unde a rămas internat. Manipulantul vagonului a fost retinut pentru cercetări la comisariatul de politie respectiv Cadavru găsit pe stradă Pe strada Lânărief. a fost " cadavrul unui bărbat sărac îmbrăcatete de aproape 65 ani In urma ţărilor făcute, s’a stabilit identit lui mort. El este vagabondul , cu nume patronimic necunoscutodic în ultimul grad. Din orei , procuror de serviciu, cadavru transportat la Institutul medic. Vacă găsită rătăcim şos. Vitan Gardianul public loan St. cu seria 1922, a condua la com XIV poliţie, o vacă de culoare elamele mari, în vârstă de care a fost găsită rătăcind pe Vitán, de către fruntașul landa. Lutru