Curierul Administrației Sălăjene, 2008 (Anul 10, nr. 1-24)

2008-01-15 / nr. 2

Curierul Copiii începând cu luna ianuarie 2008, alocația familială complementară se acordă lunar familiilor formate din soț, soție și copiii în vârstă de până la 18 ani aflați în întreținerea acestora, care locuiesc împreună, limita de venituri nete lunare pe membrii de familie fiind de până la 184 lei. Acest lucru a fost stabilit printr-o hotărâre de guvern la începutul lunii ianuarie a.c. Cuantumul alocației familiale complementare, va fi de: 38 lei pentru familia cu un copil; 44 lei pentru familia cu 2 copii; 49 lei pentru familia cu 3 copii; 54 lei pentru familia cu 4 sau mai mulți copii. Pentru familia monoparentală cuantumul alocației de susținere, va fi de: 54 lei pentru familia cu un copil; 65 lei pentru familia cu 2 copii; 73 lei pentru familia cu 3 copii; 83 lei pentru familia cu 4 sau mai mulți copii. Tot ca o măsura socială privind respectarea și promovarea drepturilor copilului, începând cu luna ianuarie 2008, cuantumul lunar al alocației de plasament se stabilește la 90 lei. Acest aspect este prevăzut în Hotărârea nr.9, din 9 ianuarie 2008 și care a fost adoptată de Guvernul României, în ceea ce privește indexarea cuantumului în atenția Guvernului prestațiilor sociale privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, Guvernul României a stabilit tot printr-o hotărâre nivelul prestațiilor sociale, care va fi următorul: a) indemnizație lunară, indiferent de venituri:1. în cuantum de 187 lei, pentru adultul cu handicap grav; 2. în cuantum de 154 lei, pentru adultul cu handicap accentuat; b) buget personal complementar lunar, indiferent de venituri: 1. în cuantum de 84 lei, pentru adultul cu handicap grav; 2 în cuantum de 63 lei, pentru adultul cu handicap accentuat; 3. în cuantum de 31 lei, pentru adultul cu handicap mediu. A fost indexat, totodată, nivelul lunar al venitului minim garantat și al alocației pentru copiii nou-născuți, începând cu luna ianuarie 2008, astfel: 181 lei pentru familiile formate din 2 persoane; 252 lei pentru familiile formate din 3 persoane; 314 lei pentru familiile formate din 4 persoane; 372 lei pentru familiile formate din 5 persoane; câte 25 lei pentru fiecare altă persoană peste numărul de 5 persoane, care face parte din familie. Tot din ianuarie a.c., nivelul lunar al venitului minim garantat pentru persoana singură, este de 100 lei, iar cuantumul alocației pentru copiii nou-născuți, este de 213 lei. LUMINIȚA FECHETE rrSus la I Mușfalău, pe munte (primul vers al Imnului Muntelui Sfintei Treimi) Cum mergi din Șimleu Silvaniei spre Nușfalău, pe partea dreaptă, un indicator te orientează spre Muntele Sfintei Treimi. De câțiva ani m-a "păscut" curiozitatea să văd despre ce este vorba, dar n-am reușit până mai zilele trecute. Mă aflam în Primăria Nușfalău, într-un dialog cu primarul DIÓSZEGI GYULA. După discuțiile de rigoare privitoare la dezvoltarea edilitară a comunei, am întrebat de Muntele Sfintei Treimi. Ca să mă lămurească, primarul a încercat să găsească o broșurică spre a mă edifica, între timp, în biroul primarului intră ing. MIRCEA POP, directorul executiv al Direcției tehnice a Consiliului județean, care, surprins de cele auzite, propune să mergem la fața locului. Ne însoțește, cu multă generozitate și amabilitate, viceprimarul VARGA MIHAI... Urcând spre Muntele Sfintei Treimi, pe drumulețul bine amenajat, aflăm că terenul din zonă este cuprins la intravilan, că există mulți "clienți" care doresc să construiască în această frumoasă zonă turistică. Ni se arată o casă de vacanță a unui "căpitan de vas", de prin București... Ajungem la destinație și vedem, pe rând, cele trei puncte ale Muntelui Sfintei Treimi: capela grotă a lui Iisus cu Inima îndurătoare, capela Inimii Neprihănite a Sfintei Fecioare și, după ce urcăm 72 de trepte, pe drumul crucii, ajungem la Crucea Unității, din vârful muntelui. Coborâm, tot pe drumul crucii, și ne oprim în fața unui cort, unde ni se spune că în data de 5 decembrie 2097 a avut loc o mare reuniune creștinească, în care s-a pledat pentru unificarea religiilor, reuniune la care au fost prezenți aproximativ 1000 de credincioși de diferite religii. A fost emoționant. Drumul nu ni s-a părut atât de obositor, precum a fost de liniștitor sufletește. Am străbătut un traseu turistic ... religios pe care-l recomand din inimă, spre destindere și cugetare ... VASILE ȘANDOR Ar ....—... —^— . ... ■ [UNK] [UNK] Aderarea la spațiul Schengen în anul 2011! Ministrul Cristian David și omologul său bulgar au semnat vineri, 25 ianuarie a.c., Declarația Comună de pregătire pentru aderarea la Spațiul Schengen, în anul 2011. Evenimentul a avut loc în marja reuniunii Consiliului JAI din Slovenia, în prezența comisarului european pentru justiție și afaceri interne, Franco Frattini și a ministrului de interne sloven, Dragutin Mare. Din punct de vedere al României, există un calendar al aderării la Spațiul Schengen care cuprinde termene clare și proiecte ce vor asigura îndeplinirea condițiilor necesare atingerii acestui obiectiv până la sfârșitul lui 2010 - începutul lui 2011. Finanțarea proiectelor care trebuie realizate se va face cu fonduri de la Guvern, cu fonduri PHARE și din facilitatea Schengen. Printre avantajele aderării României la Spațiul Schengen se numără asigurarea libertății depline de circulație a cetățenilor români în interiorul acestui spațiu prin eliminarea totală a frontierelor și libera circulație a forței de muncă. De asemenea, se crează premisele unei mai bune preveniri și combateri a criminalității, putând totodată a fi folosite pârghii mai eficiente de gestionare a migrației controlate și de combatere a migrației ilegale. Cu privire la însemnătatea acestui moment pentru cetățenii români, ministrul Cristian David a declarat că „românii se vor putea deplasa la Paris sau la Roma la fel cum se duc la Iași sau la Brașov, fără a avea niciun fel de restricție, nici la frontieră, nici de natură vamală. Practic, pentru români, aderarea la Spațiul Schengen va însemna deplina libertate de mișcare". Printre condițiile pe care România trebuie să le îndeplinească pentru aderarea la Spațiul Schengen se numără: 1. securizarea frontierelor externe, conform standardelor Schengen; 2. realizarea Sistemului Informatic Schengen, care asigură legătura directă cu bazele de date ale Uniunii Europene. în acest sens, este necesară constituirea structurii informatice a bazei de date și conectarea ei la cea a Uniunii Europene; 3. crearea condițiilor pentru integrarea în sistemul european comun de vize, ceea ce presupune dotarea ambasadelor sau a consulatelor României din acest spațiu la standarde Schengen, realizarea condițiilor necesare pentru cooperarea polițieneasca și judiciară. Majorări salariate . Personalul din sistemul bugetar va beneficia, în anul 2008, "“Sae majorări salariate, în medie cu 9,58%, a anunțat Paul Tăcurănu, ministrul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse, la finalul ședinței de Guvern din data de 30 ianuarie 2008. Majorările se vor acorda diferențiat, pe diverse categorii de personal, în două tranșe, în aprilie și octombrie 2008. De cele mai mari creșteri salariale, va beneficia personalul din domeniul educației, cu 12,36% în două tranșe egale, de 6%, în aprilie și octombrie. Personalul din sistemul sanitar va beneficia de o majorare salarială de 11,3%. Potrivit actelor normative aprobate de Guvern, vor mai beneficia de creșteri ale salariilor: magistrații - 4,04%; personalul auxiliar judecătoresc - procentul mediu de creștere - 8,68%; personalul Ministerului de Interne - 4,04%; funcționarii publici cu statut special din penitenciare - 4,04%; personalul militar: 4,04%; funcționarii publici - 10,25%, în decembrie 2008, față de decembrie 2007; personalul contractual - 10,25%. Referendumul... urmare din pag.1 Prin urmare, conform prevederilor legale în vigoare, referendumul local, organizat în comuna Meseșenii de Jos, nu este valabil, deoarece nu au participat la vot cel puțin jumătate plus unu din numărul persoanelor înscrise pe listele electorale. Prezența cea mai slabă la urne a fost la secția nr. 1 Meseșenii de Jos, unde s-a înregistrat o participare de 2,37%, iar cea mai mare prezență la vot s-a înregistrat la secția nr. 2 Aghireș, unde prezența la vot a fost de 67,64%. Din totalul voturilor exprimate, 812 au fost pentru înființarea comunei Aghireș, 15 voturi au fost împotrivă, iar 25 de buletine de vot au fost anulate. 2 Ședința Consiliului... » » urmare din pag.1 domeniului public al județului Sălaj. 5. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului județean nr. 74 din 28.09.2007, privind concesionarea, prin licitație, a unor spații situate în Zalău, str.Kossuth, nr.71, aflate în domeniul public al județului. 6. Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului județean nr. 92 din 15.06.2005, privind înființarea Direcției de Pază, Protocol și Administrativ, ca serviciu public de specialitate, cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului județean. 7. Proiect de hotărâre privind stabilirea obiectivelor aparținând domeniului public și privat al județului la care paza se efectuează de către agenți de pază aparținând Direcției de Pază, Protocol și Administrativ, precum și a tarifului care se va practica în anul 2008; 8. Proiect de hotărâre privind înființarea autorității de autorizare ca și compartiment în cadrul Direcției juridice și administrație locală; 9. Proiect de hotărâre privind însușirea înființării Centrului județean de resurse și de asistență educațională Sălaj și aprobarea finanțării acestuia. 10. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii duratei de derulare a Programului de finanțare a activităților de asistență socială prestate de unități de cult în județ ; 11. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice pentru "Finalizarea reabilitării clădirii situate în Zalău, str. It.col. Pretorian, nr. 100". 12. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice pentru lucrarea "Reabilitare clădire situată în Zalău, str. Unirii, nr.7". 13. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice pentru obiectivul de investiții "Sediu Centru de Integrare prin Terapie Ocupațională Jibou"; 14. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice "Reabilitare clădire centru de educație incluzivă Șimleu Silvaniei". 15. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnicoeconomice pentru obiectivul de investiții "Amenajare clădire situată în Zalău, str. Năzuinței, nr.10". 16. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului județean nr. 102 din 30.11.2007 privind aprobarea pentru anul 2008, a numărului de posturi, organigramei și a statului de funcții ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Sălaj. 17. Diverse. în deschiderea ședinței, președintele Consiliului județean, dl.TIBERIU MARC, anunță că la ședință sunt prezenți 29 de consilieri, absentând consilierii: Ioan Seling și Cornel Tipuș, între invitați, doamna Veronica Sándor, director la Trezoreria Sălaj, și deputatul Iuliu Nosa. Este aprobat procesul verbal al ședinței precedente. Proiectul de la punctul 1, al cărui raport de avizare al comisiei de specialitate este prezentat de doamna Cristina Ciobanu, este votat cu 29 de voturi. După raportul comisiei de specialitate, prezentat de Gheorghe Stanciu, sosește și consilierul Comei Tipuș, proiectul de hotărâre fiind adoptat cu 30 de voturi. Celelalte proiecte (cu excepția proiectului de la punctul 7) pentru care au prezentat rapoartele de avizare ale comisiilor de specialitate, consilierii Lucian Bode, Mirel Olăhuț, Zaharie Breban, Cornel Țipuiș, Zamfir Brândușe, Dănu Toma, Sterian Petru, Viorel Rațiu, Fodor Ștefan, Grigore Lapoș, loan Abrudan, Pap Alexandru și Nicolae Arion sunt adoptate cu 31 de voturi, fiind prezent și consilierul loan Seling. Proiectul de la punctul 7 (raportul comisiei fiind prezentat de Claudiu Marian) a fost votat cu două abțineri (consilierii Viorel Stanca și Grigore Lapoș) și un vot împotrivă (Zamfir Brândușe). La punctul Diverse, nu s-a făcut nici o intervenție. (V.Ș)