Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1876 (Anul 9, Nr. 74-141)

1876-10-24 / nr. 117

ANUL IX. * lassi, Duminica 24 Octomvrie 1876. No. 117. PREȚUL ABONAMENTULUI: Iași: Pe un an 12 lei noi;—Pe șase luni 6 lei noi;—Pe trei luni 8 lei noi. In districte: se adaogă portul de 2 fr. 40 bani. Austria: Pe 6 luni 14 franci — Germania pe 6 luni 18 franci; — Italia, Belgia, Elveția: — Pe șase luni 22 franci. ANUNCIURI. Rândul sau locul sau 15 bani. MVT Din cauza Sf. Serbători de Harți ]$o. viitoriu al fonei va aparea Tineri. Apare de trei ori pe săptămănă DUMINICA, MERCURI și VINERI. Redactiunea $1 Administratiunea in localul TIPOGRAFIEI NATIONALE. CALENDARUL SEPTAMANEI. Inserțiuni și reclame: Rândul 40 bani. — Epistole nefrancate nu se primesc.—Manuscriptele nepublicate se vor arde. Francia. Pe șase luni 26 franci. Abonamentele și arunciurile pentru „Cariera de Iași“ foaea oficială se fac la Havas, Lante - Gnie, 8 Place de la Bourse, Paris. Constantinopole, 26 franci. Abonamentele și arunciurile pentru Curierul de Iași foaea oficială, să fac la D. Eugenie Micoud. Constantinopoli 2 rue de la Banque Ottoman 2. Exemplarul 30 Bani. Stil vechio. Stil nou. ZIUA. PATRONUL ZILEI. Res. Soar. Ap. Soar. Stil vechio. Stil nou. ZIUA. PATRONUL ZILEI. Ref. Soar. Ap. Soar. Octomvrie. Noemvrie. ore. m. ore. m. Octomvrie. Noemvrie. ore. m. ore. m. 24 5 Duminică. Martirul Areta. 7 43 4 17 28 9 Joi. Martirul Terentie și Neonila. 7 45 4 15 25 6 Luni. I Martirul Marchian și Martirie. 7 44 4 16 29 10 Vineri. Martira Anastasia. 7 45 4 15 26 7 Marți. (+) Sf. Mart. Dimitrie. 7 44 4 16 30 11 Sâmbătă. Martirul Zinovie. 7 45 4 15 27 _________________Mercuri. Martirul Nistor. [Dim. Bas]_______ [7 44 4 15______31 12___Duminică._________Ap. Stahie, C. Amplie, Episc.___________7 45 4 15 WF ANUNCIUM Domnii Abonați din Iași cari iși vor schimba domiciliurile de la Sf. Dimitrie anul curent, sunt rugați a anansa pe Redacție, spre a nu suferi intrerumpere in primirea fonei. PARTEA OFICIALA. PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE. Prefectura Poliției Iași. No. 8173. D-l Șloim sin Simon, cerănd a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă in acest oraș despt, este necesitate a se ști mai intăi dacă numitul nu este căzut in vre o cauză corecțională, tras înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, s’au pus sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, se publică aceasta și sunt rugate autoritățile respective că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vreuna din asemenea categorii, se facă cunoscut pănă in termen de 40 zile de la data Ionei. No. 9163. D-l Petrache Chiriac, cerănd a i se da autorizație pentru deschiderea unei crășmi și bucătărie in acest oraș desp. 4-a, este necesitate a se cunoaște mai intăi dacă numitul nu este căzut in vreo cauză corecțională, tras înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, aceasta se publică și sunt rugate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vreuna din aseminea categorii, se facă cunoscut acestui oficiu pănă in termen de 40 zile de la data fonei. Prefectura distrctului Bacău, No. 12,291 La oborul comunei Odobești, au picat de pripas un bou, la păr plavan deschis, coarnele carabașe, și un cal harmasar tretin, la păr murg inchis, țintat in frunte, se publică aflarea proprietarului lor, conform art. 48 din legea poliției rurale. No. 12,287. La comuna Valea-Sacă, pe teritoriul secții Căiuțu, plasa Trotușu, au picat de pripas doi cai, unul la păr murg inchis, pete albe pe spinare, coada rătezată, țintă in frunte, coama in stânga, și altul roib deschis, pete albe pe spinare pe amândouă părțile, coada rătezată, coama in stănga și albă, breaz in frunte, se publică aflarea proprietarilor lor, conform art. 48 din legea poliției rurale. Prefectura dist. Roman. No. 12,645. Pe teritorul com. Fărcășănii acest județ, s’au pripășit c capă murgă închisă, coma coada neagră, coama din stănga, pișcată la amândouă urechele, pete albe mărunțele pe coaste din amândouă părțile, se publică spre cunoștință păgubașului ce ar fi ca inlăuntru termenului prescris de legea poliției rurale, să se presinte cu dovezi legale la sus zisa comună spre a-și primi capa, căci la din contra se va vinde licitativ. No. 12,611. Pe teritoriul comunei Gherăeștii, acest județ, s’au pripășit un cal, la păr negru, coama coada neagră, pete albe pe spinare desă și inserat pe șoldul piciorului stâng dinainte, se publică spre cunoștința păgubașului ce ar fi, ca inlăuntru termenului prescris de legea poliției rurale, să se presinte cu dovezi legale la sus zisa comună spre a’și primi calul, căci la din contra se va vinde licitativ. Primăria comunei Miroslava. No. 2342. Se publică că la această comună in ziua de 4 Noemvrie viitor, urmează a se vinde licitativ două vaci de pripas, acărora termen de 6 luni s’au împlinit. Primăria comunei Milăștii. No. 1768. La 15 a viitoarei luni Noemvrie, urmând a se ține licitațiune in camera acestei Primării, pentru darea in antrepriză, procurarea a doi stănjăni lemne, necesare Primăriei și școlilor acestei comuni, pentru foc, se publică spre cunoștința amatorilor cari ar voi se procure acele lemne. No. 1765. Ne aprobănduse de Comitetul Permanent licitațiunea ținută in camera acestei Primării, in ziua de 2 a aspiratei luni Septemvrie, pentru vinderea a două junei și două pei de cal, din vitele de pripas la această comună, se publică din nou termenul de 25 a viitoarei luni Noemvrie a. c., cănd d-nii amatori de a cumpăra asemenea vite și pei, sunt rugați a se presenta in localul acestei Primării, in arătata zi și a concura la strigări. Primăria urbei Piatra. No. 4001. Regulă aduse din nou termene pentru următoarele antreprizi: la 29 Octomvrie curent, antrepriza tacsei de la gaz, și acea a cărților de joc, la 30 tot Octomvrie, antrepriza tacselor de la rom, cafe, zahar etc., închirierea bolții din strada Mare, numită Cuza Vodă, foastă a defunct. Haim Zarafu, pentru facerea reperațiilor de care are necesitate, precum și repararea podului de pe apa Bistriței din dreptul orașului, vis-avis de cafeneaua numită turcească, se publică ca muștereii ce vor fi pentru aceste antreprizi, să vină in indicatele zile in camera acestui oficiu, însoțiți de garanții solvabile, iar condițiile să pot vedea in cancelarie a Primăriei. No. 4007. Regulă aduse din nou termene, pentru darea in antrepriză a următoarelor craturi, la 10 Noemvrie viitor, revinderea antreprizei raclei de la vin și rachiu, pe contul actualului antreprenor, la 12 tot Noemvrie, arendarea din nou de la 1 Ianuarie viitor a acestui acces, se publică ca muștereii ce vor fi pentru zisele antreprizi, să vie in acele zile in camera acestui oficiu, însoțiți de garanții solvabile, iar condițiile să pot vedea in cancelaria Primăriei. Primăria comunei Voinești. No. 1206. Neivindu-se păgubașul apei picată de pripas in această comună, publicată in foaea No. 47 din anul curent, s’au regulat ca in ziua de 24 a curentei să se vândă prin licitație la oficiul acestei Primării, se publică aceasta spre cunoștința concurenților. Comisia desp. a Ill-a din Iași. No. 3564. La 29 a curentei, urmând a se vinde licitativ in piața acestui oficiu, obiectele sequestrate de la Meer Cofman, pentru esecutarea unei amenzi, se publică aceasta spre deșteptarea concurenților. PUBLICAȚII JUDECATORESTI. Curtea de Apel din Iași secția a I-a. NOTIFICAȚIUNE No. 3779. D-nul Constantin Chichiță, de profesiune plugariu, fost domiciliat in comuna Găgești, județul Fălciu, acum necunoscut, d’s judecat de cătră Curtea de Apel din Iași, secțiunea I, pentru delictul de perderea unui registru, și prin decisiunea dată in lipsă No. 391, din 24 Septemvrie anul curent, s’au condemnat la amendă de 100 franci, cu restricția art. 28 codul penal reformată fiind sentința Tribunalului. D-nul Grefier zisei Curți in cunoștiințază pe numitul că menționata decisiune se poate ataca pe calea oposițiunei in termin de 5 zile, conform regulator stabilite la art. 183 și următorii din procedura penală și pe calea recursului in Casație in termin de 3 zile, conform art. 211, 396,418 și următorii din aceiași procedură: No. 3776. D-nul Alexandru Gh. Teodoru, de profesiune scriitor comunal, fost domiciliat in comuna Tansa, jud. Vaslui, acuma cu domiciliul necunoscut, s’au judecat de cătră Curtea de Apel din Iași secțiunea I, pentru delictul de adulteriu, și prin decisiunea dată in lipsă No. 390, din 24 Septemvrie anul curent, s’au condemnat la închisoare de 3 luni. D-nul Grefier zisei Curți, incunoștiințază pe numitul că menționata decisiune se poate ataca pe calea oposițiunei in termin de 5 zile, conform regulelor stabilite la art. 183 și următorii din pr. penală, și pe calea recursului invitație ln termin de 3 zile, conform art. 211, 396, 417 și următorii din aaceiași procedură. No. 3777. Dna Catinca Botez, da profesiune liberă, fost domiciliată in comuna Tansa județul Vaslui, acum cu domiciliul necunoscut, s’au judecat de cătră Curtea de Apel din Iași secțiunea I, pentru delictul de adulteriu și prin decisiunea dată in lipsă No. 390, din 24 Septemvrie anul curent, s’au condamnat la închisoare de 3 luni. D-nul Grefier zisei Curți, incunoștiințază pe numitul că menționata decisiune se poate ataca pe calea oposițiunei ia termin de 5 zile, conform regulelor stabilite la art. 183 și următorii din pr. penală și pe calea recursului in Casație in termin de 3 zile, conform art. 211, 396, 417 și următorii din aceiași procedură. Tribunalul județului Iași secția a Hl-a No. 817. D-nul ScaratoUu procuratorele d-lui Alexandru Jipa, de profesiune militar, domiciliat in Dorohoi, prin comandamentul înregistrat la No. 511, au somat pe d-lor Mihai Corban, de profesiune militar, domiciliat in Iași și pe Gheorghe Zelescu, de profesie liberă, domiciliat tot in Iași, ca în termin de 30 zile se respundă suma de 435 franci, cu a lor procente, clausă penală și cheltueli de judecată, ce se reclamă in virtutea forței de judecată No. 94 a d-lui jude de pace ocolului al II, remasă definitivă și investită cu formula executorie, fără prejudețul cheltuelilor de urmărire. Fiindcă d-nii debitori in tratatul termin ce au aspirat n’a plătit banii, iar d-nul creditor prin procurat, sau prin petițiunea înregistrată la No. 6217, cerănd a se pune in urmărire vânzarea imobilului remas succesiune de la defuncta lor mumă Catinca Corban, care este o casă sitată in orașul Iași, dispărț. N, tărgușorul Nicolina, înscrisă la No. 25, construită de vălătuci, acoperită cu scănduri și compusă din 2 odăi și o dugheană, a căruia părete intr’o parte este căzut, in stare proastă, având in ogradă o altă casă tot de vălătuci, acoperită cu pruh, deosebit pivniță, cu grajdiu și locul ei, megieșinduse pe de o parte cu imobilul d-lui Teodor Scănteianu, iar pe de alta cu a d-lui Slănache Popovici și in fund cu a d-lui Iancu Negrei, remasă de la def. Cost. Gălușcă. Pe acest temeiu și in baza art. 503 din pr. civilă, Tribunalul publică vânzarea, conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi da a cumpără indicatul imobil cu atenansele sale, să se Înfățoșeze in camera acestei secțiuni a IlI-a, cu garanția cerută de lege, la 28 a lunei Ianuar, ziua Vineri 1877, oara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecați»,potrivit art. 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 procedura civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă, sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei să se arăte la Tribunal spre a-și arata pretențiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. No. 813. Imobilele d-lui Costache Ghem, de profesiune agricultor, domiciliat in comuna Podul-Iloaei, comuna Românești, ce se compune din o casă situată in comuna Românești, comuna Podul-Iloaei, plasa Bahlui, jud. Iași, construită de vălătuci, acoperită cu sruh, compusă din 2 odăi, cu o sală prin mijloc și cerdac dinainte, bucătărie de vălătuci, acoperită cu stuh, hambariu cu păreții de scânduri, un coșeriu, o șură lungă, din dosul casei in colț la poartă o căsuae de vălătuci stricată, megieșinduse cu 2 drumuri, un pârău și la fundul casei cu locul d-lui C. Floria, toate acestea pe loc gospod,al 2) un pământ situat tot in comuna Podul-Iloaei plasa Bahlui, județul Iași, și care se compune din 15 fălci aprossimativ, cu toți rezășii din Românești, megieșinduse cu pământurile d-lor loan Ghem și a def. Alecu Damițai și cu apa Bahlui, fiind scos in vânzare silnică spre îndestularea d-lui Teodor Stancov, de profesiune comersant, domiciliat in Iași cu suma de 60 galbeni cu a lor procent de căte 4% pe lună, de la 23 Iuliu 1874 pănă la numărătoare, ce are a lua in virtutea sentinței Tribunalui Iași, sesiunea I, No. 305, din 29 Octomvrie, anul 1875, din care se va reduce suma de 24 galbeni și 5 lei vechi. La 6 Septemvrie 1876, prin îndeplinirea formalităților s’au adjudecat definitiv indicatele imobile asupra d-lui Ioan Ghem, cu preț de 130 galbeni, că acest preț nedepunânduse de d-nul adjudecător, in terminii prevăzuți de art. 551 procedura civilă, iar d-nul creditor Theodor Stancov, prin petițiunea înregistrată la No. 6997, cerănd a se pune din nou in vânzare tratatele imobile. Pe acest temeiu și in baza art. 553 și următori din procedura civilă, Tribunalul publică revinderea indicatelor imobile pe competul d-lui adjudecător Ioan Ghem, conform art. 556 din zisa procedură, iar concurenții ce ar fi de a cumpără, după lămurirele de mai sus după cum de acest imobil s’au prevăzut și in publicații;un*a inserată in foaia oficială No. 55, din 19 Mai 1876, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni III, la 10 a lunei Decemvrie, ziua Vineri 1876, oara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecația, potrivit art. 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 din procedura civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreunu dreptu de proprietate, uzufruct, servitute, chirie, privilegiu, bipotecă, sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei să se arăte la Tribunal spre a-și arata pretențiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. No. 816. Imobilele d-lui Alexandru Boțan proprietar, domiciliat in Iași și a dei. sale mame Elena Boțan, depuse garanție pentru d-nul Ioan Hulban, de profesie liberă, domiciliat in Iași, fost Casier general la județului Iași, ce se compune: 1) o casă situată in orașul Iași, disp. IV, strada Sf. Vineri, construită de cărămidă, acoperită cu tinichea și care se compune din 3 dugheni înscrise la No. 884, 885 și 886 vechiu iar nou No. 1, 3 și 5 și 3 odăi cu atenansele și locul lor, al 2) o altă casă situată in Iași, disp. III, strada Târgul Cucului, construită de cărămidă, acoperită cu tinichea și care se compune din 5 dugheni, înscrise la No. 1704, 1705, 1706 1707 și 1708 cu odăile lor, având 5 beciuri dedesubtul dughenilor cu dependințele și locul lor, fiind scoase in vânzare silnică, spre îndestularea fiscului cu suma de 1,252,196 lei și 99 bani, remășițuri din incăsările contribuțiilor directe și indirecte făcute de d-l Ioan Hulban in anii 1871, 1872 și 1873 și datoriți de d-sa, ce se reclamă in virtutea hotărei No. 44, pronunțată de Curtea de compturi, in 15 Fevruarie 1875 și devenită esecutorie. La 1 Septemvrie 1876 cănd a fost fixat terminul de vânzare a indicatelor imobile nu s’au putut efectua adjudecații, deoarece Tribunalul prin jurnalul No. 3306, din acea zi a inchis licitația din causa nestăruinței părței in drept, in urmă insă d-l avocat al Statului prin adresa înregistrată la No. 1432, cerănd a se pune din nou in vânzare tratatul imobil. Pe acest temeiu și in baza art. 553 și următori din pr. civ., Tribunalu publică vinderea indicatelor imobile, conform art. 556 din zisa procedură, iar concurenții ce ar fi de a cumpără după lămurirele de mai sus după cum de acest imobil s’au prevăzut și in publicațiunea inserată in foaia oficială No. 80, din 18 Iuliu 1876, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a III-a, la 19 a lunei Noemvrie, zioa Vineri 1876, oara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecați«, potrivit art. 539,550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 procedura civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotfecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei să sa arăte la Tribunal spre a-și arata petițiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. Lămurinduse că pe lângă suma indicată mai sus mai există următoarele sarcini: 1000 galbeni după obligațiunea din 17 April 1874, înscrisă sub No. 127, împrumutați de Alexandru Boțan de la Iacob Șor și Leiba Goldștein; 6000 lei după obligația din 15 Octomvrie 1874, înscrisă la No. 359 împrumutați de d-nul Alexandru Boțan de la Iacob Șor, și 600 galbeni după obligația din 17 Ianuar 1875, înscrisă sub No. 16, împrumutați de d-nul Alexandru Boțan de la Iacob Șor, se notează că vânzarea dughenilor din strada Târgul Cucului se face cu respectarea contractului de locațiune ce posedă d-lor Heirich Gulden și Moise Waserman, conform sentinței Tribunalului Iași, secția III, No. 98 din 1 Septemvrie 1876. Tribunalul județului Botoșani, No. 6352. Prin sentința acestui Tribuna No. 109, din 30 Ianiu anul curent, in virtutea art. 308 codul penal, l’au condemnat pe Andrei Mihalciuc, de 70 ani, muncitor, născut in Bănești, cu domiciliul necunoscut, la închisoare corecțională pe timp de 15 zile, pentru faptul de furt, sentința au remas definitivă nefind făcut contra, sa apel sau oposițiune la terminul prescris de lege. No. 8538. Prin sentința acestui Tribunal No. 156, din 7 Septemvrie a. c. in virtutea art. 308 codul penal, l’au condemnat pe Gheorghe Alexe, fost cu domiciliul in comuna Băbiceni, iar acum necunoscut, la închisoare corecțională pe timp de 2 luni și jumătate, pentru delictul de furt. Sentința este supusă oposițiunei și apelului,conform art. 183,195 și următori pr. penală. No. 8580. Prin sentința acestui Tribunal No. 196, din 6 Octomvrie anul curent, in virtutea art. 308 codul penal, l’au condemnat pe Ioan Ciobanu, cu domiciliul necunoscut, la închisoare corecțională de 20 zile pentru delictul de furt, sentința este supusă oposițiunei și apelului, conform art. 183 și 195 și următori pr. penală. No. 9364. Prin sentința acestui Tribunal No. 204, din 9 Octomvrie anul curent, in virtutea art. 309 al. 1 codul penal, l’au condemnat pe loan Rotariu, cu domiciliul necunoscut, la închisoare corecțională pe timp de 3 luni și la amendă de 50 lei noi in folosul Statului pentru faptul de furt, renunța este supuse oposițiunei și apelului, conform art. 183, 195 și următori pr. penală. Tribunalul județului Bacău. No. 17268. D-nul Ioan Usturoi, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui Tribunal in ziua de 19 Noemvrie, oara 10 dimineață, anul 1876, spre a se interoga in procesul corecțional intentat contra sa pentru furt, la neurmare se va judeca in absență conform art. 182 proced. penală. No. 17267. D-nul Andrei Ardeluș, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui Tribunal, in ziua de 19 Noemvrie, oara 10 dimineață, anul 1876, spre a se interoga in procesul corecțional intentat contra sa pentru fort, la neurmare se va judeca in absență, conform art. 182 proced. penală. No. 17266. D-nul Petrea Ardeluș, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui Tribunal in ziua de 19 Noemvrie, oara 10 dimineață, anul 1876, spre a se interoga in procesul corecțional intentat contra sa pentru furt, la neurmare se va judeca in absență, conform art. 182 procedura penală. No. 17265. D-nul Iose Cherecheș, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui Tribunal, in ziua de 19 Noemvrie, oara 10 dimineață, anul 1876,spre a se interoga in procesul corecțional intentat contra sa pentru furt, la neurmare se va judeca in absență, conform art. 182 proced. penală. No. 17264. D-nul Giurgiu Gheuca, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui Tribunal in ziua de 19 Noemvrie, oara 10 dimineață, anul 1876, spre a se interoga in procesul corecțional intentat contra sa pentru furt, la neurmare se va judeca in absență, conform art. 182 proced. penală. Tribunalul județului Dorohoi. No. 84. Pentru îndestularea d-lui Mihai Ghițescu, de profesiune liberă, domiciliat in urba Dorohoiu, cu suma de 322 galb. cu procente de 2% pe lună de la 1 Noemvrie 1875 și pănă la numerătoare, plus 40 lei noi cheltueli de judecată, ce are a lua de la d-l Alecu Brănzanu, de profesiune proprietary, domiciliat tot in Dorohoiu, după creansa din 1 August 1875, in temeiul sentinței acestui trib, sub No. 16, investită cu formula esecutorie la 18 Iunie 1876, indeplininduse formalitățile prescrise de art. 496, 497 și 500 proc. civ., așa precum d-l Brănzanu, după primirea comandamentului n’au achitat banii și nici s’a conformat art. 502 din aceeași procedură, trib. prin jurnalul No. 2705 din 2 Octomvrie curent, au încuviințat silnica expropriere a imobilului d-lui Brănzanu urmărit de creditare și care este o moșie pronumită Cracalia cei zic și Popeni, situată in raionul comunei Șipoteni, plasa Prutul de Sus, acest județ, ea se compune din 2 părți de moșie ce d-l debitore Brănzanu le a cumpărat de la d-l Alecu Mavrodin și dna Olga născută î. Curt, insă acuma aceste părți de moșie sunt formate intr’un trup, și care se megieșește despre răsărit cu o parte de moșie pranumită Stânjenii, proprietatea d-lui Vasile Calmuschi, despre meazăzi cu moșiea Tresteanu, remasă pe urma def. Alex. Moruz, despre apus cu moșiea Liveni proprietatea d-lui Neculai Sofianu și despre miezul nopței cu părăul pronumit Ibăneasa, care servă de hotar firesc intre această moșie și moșiea Liveni a d-lui Sofieanu, acestă moșie este in mărime socotit aprocsimativ ca la 100 fălci, pe care sunt următoarele acarete: casa proprietăței, compusă din 4 odăi, construcțiea de vălătuci și acoperită cu șindilă, una casă in sat care servește de orăndă, și la câmp două coșere de mere și acoperite cu pae, așadar se publică vânzarea acestei moșii in termen de trei luni de zile libere, socotite de la data Ioaei, și se anunță tot odată că persoanele ce vor dori acum cara această moșie, să se presinte cu garanțiunele cerute de lege, in sala de licitațiune a acestui trib, in cea intăi zi liberă lucrătoare, după expirarea termenului comptat de la data fondoarele II antemeridiane, cănd atuncea se va adjudeca asupra persoanei, care va oferi prețul cel mai avantajos, sarcini asupra acestei moșii sunt următoarele: l-in 1900 galb. inprumutați de D-l Alecu Brănzanu de la d-l Alecu Adam, după obligațiunea înscrisă de acest trib, la 3 iunie 1875, sub No. 44, al 2-le 342 galb. împrumutați de d-l Brănzanu de la d-na Vărvara Ionescu, după obligațiunea înscrisă la 20 Iunie 1875, sub No. 55, al 3-le d-l Alecu Brănzanu a arendat această moșie d-lui Costache Velisari pe timp de 5 ani, incepatoriu, 1 A