Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1876 (Anul 9, Nr. 74-141)

1876-09-26 / nr. 106

ANUL IX. Iassi, Duminica 26 Septemvrie 1876. No. 106 PREȚUL ABONAMENTULUI, Iași: Perman 12 lei noi; —Pe șase luni 6 lei noi; —Pe trei luni 3 lei noi. In districte: se adaogă portul de 2 fr. 40 bani. Austria: Pe 6 luni 14 franci — Germanii pe 6 luni 18 franci; — Italia, Belgia, Elveția: — Pe șase luni 22 franci. ANUNCIURI. Rândul sau locul sen 15 bani. FOAEA PUBLICAȚIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURȚII APELATIVE DIN IASSI. Apăre de trei ori pe septămănă DUMINICA, MERCUR și VINERI. Redactiunea si Administratiunea in localul TIPOGRAFIEI NATIONALE. Inserțiuni și reclame: Rândul 40 bani. — Epistole nefrancate nu se primesc. — Manuscriptele nepublicate se vor arde. Franela: Pe șase luni 26 franci. Abonamentele și anunciurile pentru „Cariera de Iași“ foaea oficială se fac la Hayas, Laffite - C-mvie, 8 Place de la Bourse, Paris. Constantinopole, 26 franci. Abonamentele și anunciurile pentru Curierul de Iași foaea oficială, să fac la D. Eugène Micoud, Constantinopol! 2 rue de la Banque Ottoman 2. Exemplarul 30 Bani. CALENDARUL SEPTAMANEI. PARTEA OFICIALA. PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE. Prefectura districtului Iași. No._ 9886. Se publică că in ziua de 23 a viitoarei luni Octom, având a se ține licitație in camera acestei Prefecturi, pentru darea in antrepriză a imprimărei materialului și condicelor necesare serviciului de constatare și percepere, pentru comunele din acest județ pe anul 1877, concurenții sunt invitați a se presenta in acea zi, vara 12 meridiane in camera Prefecturei, însoțiți de o garanție provizorie de 10% din prețul ce se va oferi la licitație, lista materialului de imprimare să poate videa in acest termin in toate zilele, in cancelaria Prefecturei. No. 9841. Din regim. I de Artilerie, a dezertat soldatul Bouariu Dimitrie, talia 1 metru 680 mii., smad, ochii căprii, nasul mare, părul sprincenile castanii, din comuna Cucutenii, se publică aflarea lui. Prefectura distrctului Bacău. No. 11,425. La oborul comunei urbane Ocna, au picat de pripas una vacă ca de 5 ani, la păr plavănă, coarnele cercurii, se publică aflarea proprietarului ei, conform art. 48 din legea poliții rurale. Prefectura distrctului Fălciu, No. 8212. Prin îndeplinirea formalităților cerute de legea poliții rurale, declarănduse de pripas un cal, la păr murg deschis, coama in stănga, cu potricală la urechea dreaptă și cu o pată albă pe coasta dreaptă, fără alte semne, găsită pe teritoriul comunei Vutcani, se publică spre înștiințarea proprietarului, care in termenul pretins de menționata lege, să se presinte cu dovezi in regulă la Primăria zisei comuni spre al primi. Prefectura dist. Roman. No. 11,418. Pe teritoriul comunei Tupilații, acest județ, s’au pripășit o iapă, un păr neagră murgă, inserată pe șoldul stâng dinapoi cu un fer necunoscut, cu o pată albă pe spinare de șe, și la grebăn cu puțin păr alb de ham, și ca de 5 ani, se publică spre cunoștința păgubașului ce ar fi, care in lăuntrul terminului legiuit, să se presinte cu dovezi la comuna citată, spre a-și primi iapa, căci contrar se va vinde licitativ. Sub prefectura plasei Codru jud. Iași. No. 2882. Conform ordonanței dată de d-1 judecătoriu de pace ocolul 3 din Iași, urmând a se vinde prin licitație mobilele și efectele casnice, poloboace, căzi, 2 stoguri fân amestecat cu mohor, popușoi și strujeni din cinci fălci loc, parte culeși și parte neculeși, și roada din 16V2 pogoane vie, parte culeasă și parte neculeasă, urmărite de la d-na Natalia Mavrichi și Prințul Gh. Cantacuzin, pentru îndestularea d-lui Pavel Popov, se publică că această vânzare va avea loc in ziua de 1 Octomvrie viitor a. c., oarele 10 dimineață, și persoanele ce vor dori a cumpără din acele obiecte, să se presinte in aratata zi, la vie a debitorilor urmăriți, ce este situată in comuna Socola, această plasă vis-a-vis de biserica Socola, unde are a se face o asemine vânzare in prezența și a d-lui A. Brighiu, ajutorul d-lui judecător ocolul 3. Casieria generală a județului Iași. No. 5292 Se face cunoscut că, brevetul de licență sub No 1542, in baza căruia d l Gh. Coșiula din comuna Cotnarii, plasa Bahlui acest județ, ce au esersat comerțul de băuturi spirtoase cu amenuntul, s’au pierdut după cum despre aceasta mĕ informează d-l Primar comunei Cotnari, prin adresa cu No. 2610, casieriea in conformitatea art. 11 din regulamentul legei de licență, menționat mai sus, este și remăne anulat, și că ori cine s’ar mai servi cu el va suferi consecințele art. 128 din cod. div. Casier, Bogdan. Primărial Municipiul lași. PROGRAM Pentru serbarea funebră, ce va avea loc in ziua de 1 Octomvrie anul curent, in amintirea domnului Moldovei Gregorie Ghica, ucis in Beilic in luna Octomvrie la anul 1777. I. In ziua de 1 Octomvrie, parele 11, Eminenția sa Mitropolitul Moldovei și Sucevei, inpreună cu inaltul cler, va bine voi a săvârși in biserica Sf. Mitropolii o panahidă religioasă, la care sunt rugați se asiste toți funcționarii civili și militari, clerul, corpul profesoral, consiliul comunal și tot publicul in ținută de doliu. II. După săvârșirea ceremoniei religioase întreg cortegiul cu Eminența sa Mitropolitul Moldovei in cap, și in sunetul musicei, care va esecuta un marș funebru va merge in procesiune la momentul Domnului Gregorie Ghica, unde s’a așezat bustul acestui Domn, oferit de Măria Sa Domnitorul Românii Carol I-iu, spre a se face rugăciunele cuvenite. III. După săvârșirea acestei rugăciuni, subsemnatul Primar va rosti un discurs in amintirea faptelor răposatului Domn. Primar, Tufescu. Secretar, D. Antonescu. Biuroul I. No. 7968. Șef, Florescu. 1876, Septemvrie 24. Urmând a se da in întreprindere prelungirea a 8 metri liniari de canal, in strada Sf. Lazar, după divizul presentat de d-1 Ingineriu comunal pe lăngă referatul No. 537 din 10 Noemvrie 1875, in mărginirea sumei de căte 185509/100 lei de fiecare metru, se deschide din nou concurență Marți in 5 Octomvrie viitor a. c., carele 12 meridiane. Amatorii de a lua aseminea întreprindere se vor presenta in camera acestui oficiu in ziua și oara sus indicată cu garanția necesară pentru a se face adjudecarea. Primar, Tufescu. Secretar: D. Antonescu. Biuroul III. No. 7950. Șef: Evghenida. 1876, Septemvrie 24. Sub-semnatul pune in viderea tuturor comercianților de băuturi spirtuase, că, cu începerea de la 1 Octomvrie viitor, nici unul nu vă mai putea esercita acest comerciu fără se fi declarat din nou și se fi probat că a achitat dreptul fix și dreptul proporțional pe trimestrul începător de Octomvrie, conform noii legi de licență, cunoscăndu-se că toți acei care s’ar descoperi făcând un asemenea negoț fără îndeplinitele disposițiunilor indicate mai sus, se vor considera de contravenitori și expuși penalităților de sub art. 12 din legea din 1873. Primar, Tufescu. Secreter: D. Antonescu. Biuroul V. No. 7966. Șef, Scănteianu. 1876, Septemvrie 24. De cătră epitropia averei bisericei Sf. Vasile din Tataraș, urmând a se da in locațiune casele din strada Movila No. 37 și 39 precum și acele din strada Ciurchi No. 27, pe timp de trei ani, incepătoriu de la 26 Octom. viitor anul curent, se deschide din nou concurența Vineri in 1 Octomvrie parele 12 meridiane. Amatorii de a lua in locațiune asemine acarete, se vor presenta in camera acestui oficiu in ziua și vara sus indicată, cu garanția necesară pentru a se făce adjudecarea. Primar, Tufescu. Secretar: D. Antonescu. Biuroul III-le. No. 7781. Șef, Evghenide. 1876 Septemvrie 19. Având in videre, că la ziua de 20 a curentei nu s’a prezentat concurenți care să fie in antreprindere comfecționarea din nou și reperarea mobilierului trebuitoriu scolelor publice primare din această urbă. Sub-semnatul regulând din nou termin la 4 a viitoarei luni Octomvrie, invită pe toate persoanele ce ar dori a lua asupră re facerea acestui lucru, se binevoească a se prezenta in camera acestui oficiu la termenul mai sus indicat, oarele 12 din zi, când va trebui a se face adjudecarea cuvenită asupra concurentului ce ar conveni la un preț mai avantajos casei comunale. Primar: Tufescu. Secretar: D. Antonescu. Biuroul IV. No. 8005. Șef, Michailescu. 1876, Septemvrie 25. Primăria comunei Dobroveț. No. 1222. La 30 Septemvrie curent, oara 10 dimineață, urmează a se vinde de d. jude de pace ocolo din Iași, in peața Nicolina, o vacă, o giuncă și doi cai, sechestrați de la d. loan Nistor, in pretenția d. H. Heldencuș, pentru bani, se publică spre cunoștința generală, că doritorii de a cumpără aseminea vite, să se presinte in arătata peață ziua indicată, spre a concura. Primăria comunei Podul-Iloaei. No. 2304. In conformitatea votului onor. Consiliu Comunal, din 22 a curentei, se publică terminus de 30 zile libere de la data Ioaei, că urmează a se ține licitație in camera acestei Primării, pentru darea in antrepriză, a construirii uneltelor de aparat in caz de incendiu și anume: 3 sacale, așezate pe cotiugi, 6 topoară, 4 căngi, 12 cofe de pânză, și 3 scări lungi, amatorii sunt rugați a se presenta in arătata zi, însoțiți de garanție in sumă de 100 lei noi. Primăria comunei Miroslava. No. 2042. Picând de pripas in această comună un june, in păr porumb gălbiu, coarnile in lături, se publică aflarea păgubașului, conform art. 48 legea poliții rurale. Comisia de sp. I din Iași. No. 3926. Pentru vânzarea averei sechestrată de la d. Costachi Ghinescu și soția sa Pulheria, compuse din mobile și alte mai multe obiecte de gospodărie, in pretenția d-lui Oividi Chingi, fiind regulat termin la 4 Octom. viitor a. c., se publică aceasta spre cunoștința generală. No. 3984. Pentru vânzarea averei sechestrată de la d-na Catinca Prighioaia, in pretenția d-lui M. V. Goldstain Starț, pentru bani, fiind regulat termin la 30 Septemvrie a. c., in piața Halei, se publică aceasta spre cunoștința generală. No. 3958. Pentru vânzarea averei sechestrate de 1 d-l Gh. Hristofor, in pretenția d- A. Hali pentru bani, fiind regulat termin la 7 Octomvrie viitor a. c., oara 12 din zi, in piața Primării locale, se publică spre cunoștința generală. Comisia desp. a Ill-a din laș. No. 3169. Urmând a se vinde licitativ in piața Primăriei, in ziua de 1 Octomvrie viitor, obiectele sechestrate de la d-l Gh. V. Grigoriu, in pretenția d-lui D. Alecsescu, se publică aceasta spre deșteptarea concurenților. Mart 1874 și pănă la numerotoare, plus 200 franci cheltueli de instanță, ce se reclamă in virtutea sentinței Tribunalului Iași, secțiunea I, No. 116, din 5 Mai 1875 și investită cu formula esecutorie, fără prejudețul cheltuelilor de urmărire. Fiindcă d-nul debitor in tratatul termin ce au espirat n’a plătit banii, iar d-nul creditare prin procurseu, prin petițiunea înregistrată la No. 5787, cerând a se pune in urmărire vânzarea imobilului, care este o casă situată in orașul Iași, dispărțirea IV, din dosul stradei Socola, mahalaoa Broscăriei, înscrisă la No. 121, construită de vălătuci, acoperită cu șindilă, și compusă din 4 odăi și un grajdiu, cu făntănă și locul ei supus embaticului. Pe acest temeiu și in baza art. 503 din procedura civilă. Tribunalul publică vânzarea, conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpără indicatul imobil cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a IlI-a, cu garanția cerută de lege, la 3 a lunei Ianuarie, ziua Luni 1877, vara 11 din zi, cănd are a se face adjudecația potrivit, art. 539— 550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 protedura civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei să se arăte la Tribunal spre a-și arata pretențiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține infamă. Și fiindcă domiciliul d-lui Nusem Meer Zef, Crupariu, este necunoscut, apoi această publicațiune va servi și spre cunoștința sa, lipinduse și un exemplar cuvenit d-sale pe ușa Trib. Iași, secția III, conform art. 509 combinat cu 75 alin. 6 procedura civilă. No. 7803. In baza jurnalului consiliului de Miniștri, din 26 August 1876, in urmarea adresei Prefecturei de județ, No. 9322. Acest Tribunal prin Jurnalul No. 3419, din 7 Septemvrie anul curent, ordonând vânzarea silită a averei d-lui Patrașcanu, și anume: o vie din Tomești, in mărime de 5 pogoane lucrătoare, cu locul aflat in cuprinsul ingrăditurei, cu o pivniță, o cramă, cu păreții de căldură, acoperită cu draniță și o casă cu păreții de vălătuci, acoperită cu draniță. O vie in mărime de 6 pogoane lucrătoare, cu loc de livadă și fănaț, aflat in cuprinsul ingrăditurei cu o casă cu 2 odăi, 2 etaje, un gherghir și șară prin mijloc, acoperită cu șindilă, o pivniță petruită, un grajdiu cu șură, cu păreții de piatră și vălătuci, un bordeiu și o cramă de vălătuci, acoperite cu stuh, și o moară de vânt stricată; și in fine, o vie pe dealul lui Isac, in mărime de 5 pogoane lucrătoare și livadă aflată in cuprinsul ingrăditurei, având o casă veche, acoperită cu stuh, această avere se va vinde pentru satisfacerea casei fiscului, cu suma de 3605 lei 15 bani, datorită de d-nul Pătrașcanu din arenda moșiei Ruseni drept procente și de rearendare pe periodul 1876—1886. In vederea art. 25 din legea de urmărire și art. 57 din regulamentul acelei legi, publică vânzarea indicatelor imobile spre cunoștința persoanelor amatoare de a le cumpără, ca să se presinte in camera acestei secțiuni, la 29 a lunei Noemvrie, anul curent, ziua Luni, oarele 11 dimineață, cănd are a se face adjudecarea, potrivit art. 539—550 și cu restricția art. 559, 561, 564, 565 proc. civilă. Totodată conform art. 506, se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, neufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca in lăuntrul acestui termin, să se presinte la Tribunal spre a-și valida pretențiunele, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. Secția a IV-a. ESTRACT DE SENTINȚĂ. No. 587. Prin sentința pronunțată in ședința publică din 9 Septemvrie 1876, s condemnat pe Gh. Țibuleacu, cu domiciliul necunoscut, pentru delictul de furt, pe baza art. 308 codul penal, la 3 luni închisoare corecțională, sentința cu drept de oposiție și apel. Tribunalul județului Botoșani. No. 7332. Prin sentința acestui trib, No. 168, din 15 a curentei, in virtutea art. 308 cod. pen., combinat cu art. 40 acelaș cod, l’au condamnat pe Gh. Timofti, cu domiciliul necunoscut, la închisoare corecțională pe timp de 2 ani, pentru mai multe furturi, sentința este supusă oposiției și apelului, conform art. 195 si urm. și 183 pr. pen. No. 6983. Prin sentința acestui trib, No. 139, din 28 August a. c., in virtutea art. 308 cod. pen., s’au condamnat pe Florea lui Th. Luca din Botoșani, actualminte cu domiciliul necunoscut, la închisoare corecțională, pe timp de 8 luni de zile, pentru furtul unor lucruri de la Matrona Davidov, sentința este supusă oposițiunei și apelului, conform art. 183, 195 și urm. pr. pen. No. 7020. Prin sentința acestui trib, No. 159, din 9 curent, in virtutea art. 53 și 54 cod. pen., i-au condamnat pe Costachi Furtună, Iordachi Brănzoi și Anania Herță, toți cu domiciliul necunoscut, la închisoare corecțională de căte 5 luni, pentru faptul de tăinuitori unor vite provenite din furt, sentința este supuse oposițiunei și apelului, conform art. 183, 195 și urm. pr. pen. No. 7020. Prin sentița acestui trib, No. 159 din 9 Septemvrie curent, in virtutea art. 309 al. 1 i’au condamnat pe Vasile Vacariu și Necolai Ficioru, ambii cu domiciliul necunoscut, la închisoare corecțională pe timp de 8 luni de zile, și la amendă de căte 5 lei in folosul Statului, care la cas de insolvabilitate se va înlocui cu închisoare, conform art. 28 cod. pen., pentru faptul de furt, sentința este supusă oposițiunei și apelului, conform art. 183, 195 și urm. pr. pen. No. 6962. Prin sentința acestui trib, No. 164, din 10 Septemvrie a. c., in virtutea art. 308 combinat cu 40 din cod. pen., l-au condamnat pe Iulian Lipinschi, cu domiciliul necunoscut, la închisoare corecțională pe timp de 2 ani, pentru faptul de mai multe furturi, sentința este supusă oposițiunei și apelului, conform art. 183, 195 și urm. p. p. Tribunalul județului Fălciu. No. 1322. D. Ițic Șulim Brohumbrener, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui trib, orașul Huși, la 29 Octomvrie 1876, oara 10 din zi, cănd urmează a se cerceta acțiunea formată asupra lui Burum sin Șmil și Ițic Șulem Brohumbrener, pentru servire cu chei minciunoasă și furt de obiecte de la Feiga Zilberman și alții, cunoscând că la neurmare se va aplica disposițiunile legei. No. 1366. D-nul Azic sin Aron, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui Tribunal, orașul Huși, jud. Fălciu, la 20 Octomvrie 1876, oara 10 din zi, ca martor, cănd urmează a se cerceta chestiunea de care va fi întrebat, cunoscând că la neurmare se va aplica disposițiunele legei. Tribunalul județului Neamț, No. 3799. D-nul Vasile Sculi Logotetides, domiciliat in Iași, reprezentantele casei def. Sculi Logotetides, in baza hotărârei Tribunalului județului Neamț, No. 37, din 10 Fevruar espirat, anul 1872, investită cu formula esecutorie No. 6399, la 15 Mart anul espirat 1875. Urmărind îndestularea sa cu suma de 238 galbeni, cu procentul lor de 1 % la suta pe lună, de la 15 iuniu 1870 și pănă la numerotoare, 50 lei noi cheltueli de judecată, apreciate de Tribunal și osebit 10 galbeni cheltuele de judecată apreciate de Tribunalu, cu scadența sumei 1573 lei noi 19 bani, ce s’au primit fără prejudețul cheltuelilor de punere in urmărire, ce are a lua de la d-l Vasile Dimitriu prin vânzarea imobilului ce posedă in urba Piatra, și avénd in vedere că terminul de 30 zile a comandamentului făcut de creditoriu debitorului a espirat, și numitul n’au achitat datoria nici au probat că venitul pe un an al imobilului urmărit acopere datoria. Tribunalul prin procesul verbal de la 21 August 1876, sub No. 2514 a jurnalului, au regulat punerea in vânzare a vorbitului imobil, care după lămurirea luată din procesul verbal inchiet la fața locului de d-nul portărel, se cunoaște situat in urba Piatra, strada Pieții compus din un loc, având clădite 2 rânduri de case, și anume in răndul de sus 5 odăi și o șală, rândul de jos, 5 odăi, o șală, un grajdiu și șură, toate clădite din material nearzătoriu, acoperite cu draniță, având un beciu, in stare de ruină, fără gard inprejur, și se megieșește fața in ulița Pieții, despre apus cu ulița mergătoare la Biserica Sf. loan, fundul in ograda Bisericei Sfântul loan, despre răsărit cu casele lui loan Liciu, și dar conform art. 510 din pr. civilă, se publică terminul de 3 luni, invitănduse pe mușterei a se presenta in camera acestui Tribunal in cea intăi zi, vara 12 după espirarea terminului socotit de la data Ioaei, conform art. 536 pr. civilă. D-nii concurenți și creditoriul se vor conforma art. 539 și 542 din indicata procedură. Deșteptănduse pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecației să se arăte la Tribunal, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. Iar sarcini după lista dată de Grefa Tribunalului sunt: I) in condica veche lit. D No. 15, se vede notat că sub No. 73, la 4 Iunie 1859, sau întărit chireșia ce odă Cârmuirii pentru slujba de golițai a Târgului Stil vechin. Stil nou. ZIOA. PATRORUL ZILEI. Ref. Soar. Ap. Soar. Stil vechin. Stil nou. ZIOA. PATRONUL ZILEI. Res. Soar. Ap. Soar. * 26 27 28 29 Septemvrie. Octomvrie. ore. m. ore. m. Septemvrie. Octomvrie. ore. m. ore. m. 26 98 Duminică. Adormirea Sf. loan Evang. 6 24 5 35 30 12 Joi. Părint. Grigore Episcop. Armen. 6 30 5 30 27 10 Luni. Martirul Calistrat. 6 25 5 33 1 Oct. 13 Vineri. Apost. Anania și Cuv. Rom. 6 19 4 41 28 11 Marți. Cuviosul Hariton. 6 27 5 31 2 14 Sâmbătă, Mart. Ciprian și Iustina. 6 21 4 39 29 67 Mercuri._________Cuv. Chiriac. 6 29 5 30 3 15 Duminică. Martirul Dionisie Areopag._________6 22 4 38 PUBLICAȚII JUDECATORESCI. Tribunalul județului Iași secția a II-a. No. 1376. D-na Elena Petrovici și Gheorghe Petrovici, cu domiciliul necunoscut. In virtutea art. 75 al. 6 din procedura civilă, sunt citați a se prezenta in persoană sau prin procuratori admiși de lege înaintea secțiunei a II a Tribunalului, la 11 a lunei Octomvrie anul 1876, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca oposiția făcută de d-nul Primar comunei Podul-Iloaei, contra sentinței acestui Trib. No.... in causa cu casa def. Vasile Petrovici, pentru bani, aducând atuncea și probele ce va fi posedând, la neumare causa se va căuta in lipsă. Secția a III-a. No. 725. D-nul C. I. Rojniță, procuratorele d-nei Janeta Capucinschi Renelt, de profesiune rentier, domiciliat in Iași, prin comandamentul înregistrat la No. 509, inserat in foaia oficială din Iași, No. 71, din 1876, au somat pe d-nul Nusem Meer Zef. Crupariu, de profesiune crupariu, cu domiciliul necunoscut, ca un termin de 30 zile se respundă suma de 50 galbeni și un sfert restul din obligațiunea de 500 galbeni, cu a lor procent de 15% pe an, calculat de la 25