Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1877 (Anul 10, Nr. 70-141)

1877-10-26 / nr. 117

ANUL X SOCIETATEA de BINEFACERE pentru ostașii răniți. ÎNȘTIINȚARE. Tabloul oferit de D-ra Iamandi in folosul Societății au fost pus la loterie. Desfacându-se deci toate numerile, tragerea loteriei va ave loc poimăae Marți la 25 curent in locuința D-nei vice-prezidente Maria A. Catarzzi, str. 40 de Sfinți. Biuroul. Toate damele, căte doresc a face gratis serviciu de zi și de noapte la spitalul Societății de bine-facere pentru ostașii răniți, sunt rugate se bine-voiasca a-și da adresa și a cere informațiunele cuvenite la d-na vice-prezidentă Maria A. Catargi, strada 40 de Sfinți. Biuroul. PARTEA OFICIALA PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE, Prefectura Poliției Iași, No. 8886. D. Sigmund Moldavei, cerând a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă, in acest oraș, desp. a II-a, tărgușorul Nicolina, casa No. 15, este necesitate a se ști dacă numitul lu este căzut in vreo cauză corecțională, sau tras înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, aceasta se publică și sunt rugate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vreuna din aceste categorii, se facă cunoscut acestui oficiu până in termen de 40 zile de la data fotei. No. 8860. D. Șloim Zeilicovici, cerând a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă in acest oraș, despliu, este necesitate a se ști mai intăi dacă numitul nu este căzut in vreo cauză corecțională, tras înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițieneală pentru delicte de vini sau crimi, aceasta se publică și sunt regate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut nu vreo asemenea categorie, se facă cunoscut acestui oficiu până in termen de 40 zile de la data Ionei. No. 8778. D. Ițic Strulovici, cerând a i se da autorzațift pentru deschiderea unui stabiliment de ceainic ca bucătărie, in acest oarș, de sp. Iiu, strada Zugravilor, casa No. 7, este necesitate a se cunoaște mai intăi dacă numitul nu este căzut in vre o cauză corecțională, tras înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, se publică aceasta și sunt rugate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vre o asemenea categorie, se facă cunoscut acestui oficiu până in termen de 40 zile de la data foaei. No. 8888. D. Album Sfarți, cerând a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crășmă, in acest oraș, desp. Iiu, strada Moțoc, casa No. 21, este necesitate a se cunoaște mai intăi dacă numitul nu este căzut in vre o cauză corecțională, tras înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, se publică aceasta și sunt rugate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut nu vreo asemenea categorie, se facă cunoscut acestui oficiu până in termen de 40 zile de la data fonei. No. 8792. D. Dimitrie Theodoriu, cerând a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de locantă, in acest oraș, desp lass. Mercuri 26 Octomvrie 1877 PREȚUL ABONAMENTULUI: In Iași și districte; Pe un an 12 lei noi, plus portul 2 fr. 40 bani;—pe șase luni 6 lei noi, plus portul 1 fr. 20 bani. Austria. Pe 6 luni 14 franci — Germania pe 6 luni 18 franci; — Italia, Belgia, Elveția. — Pe șase luni 22 franci. Inserțiuni și reclame. Rândul 40 bani. — Epistole nefrancate nu se primesc. — Manuscriptele nepublicate se vor arde. "F" Din cauza sfintei sărbători de astăzi, Ho, viitor al Ioaei va apare Duminică. J-iu, strada Zugravilor, casa No. 6, este necesitate a se cunoaște mai intăi dacă numitul nu este căzut in vre o cauză corecțională, tras înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pun sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, aceasta se publică și sunt rugate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vreuna din asemenea categorii, se facă cunoscut acestui oficiu până in termen de 40 zile de la data Ioaei. No. 8887. D-na Maria Macovei, cerând a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă culocantă, in acest oraș, desp. a III-a, strada Chiristigiei, casa _ No. 1, este necesitate a se cunoaște mai intăi dacă numita nu este căzută in vre o cauză corecțională, trasă înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pusă sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, se publică aceasta și sunt rugate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numita căzută in vreuna din asemenea categorii, se facă cunoscut acestui oficiu pănă in termen de 40 zile de la data fonei. No. 8864. D. Leiser Fișier, cerând a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă, in acest oraș, desp. a II-a, strada Palatului, casa No. 51, este necesitate a se ști mai intăi, dacă numitul nu este căzut in vre o cauză corecțională, tras inaîntea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, se publică aceasta și sunt fugite toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul fíca f cu BodWtam.^^.^^un^víermin de 40 zile de la data foaei No. 8957. D. Hairal Baiștain, cerând a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă, in acest oraș, despliu, șoseaua ce merge spre Sf. Treime, casă No. 16, este necesar a se cunoaște mai întâi dacă numitul nu este căzut in vreo cauză corecțională, tras inaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, pus sub privgherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, se publică aceasta și sunt rugate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vreuna din acese categorii, se facă cunoscut acestui oficiu fără in termen de 40 zile de la data Ionei. No. 8862. D-na Haia Mahalia, cerând a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crășmă cu bucătărie, in acest oraș, desp. Jiu, strada Păcurari, casa No. 118, este necesitate a se ști mai intăi dacă numita nu este căzută in vre o cauză corecțională, trasă înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, pusă sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, se publică aceasta și sunt rugate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numita căzută in vreuna din aceste categorii, se facă cunoscut acestui oficiu până in termen de 40 zile de la data Ioaei. No. 6997. D. Grigori Pandru, cerând a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crășmă, in acest oraș, desp. J-iu, strada Botanică, casa No. 47, este necesitate a se cunoaște mai intăi dacă numitul nu este căzut in vre o cauză corecțională, tras inaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, pus sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, an publică aceasta și sunt rugate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vreuna din aceste categorii, se facă cunoscut acestui oficiu până in termen de 40 zile de la data Ioaei. Prefectura distr. Botoșani. No. 9868. Pe teritorul comunei Bălușenii, din plasa Târgului acest județ, pripășindu-sa una vacă, in păr galbănă, coarnele in lături, cu un corn rupt, pișcătură la ambele urechi, și vițca ei in păr plavană, precum d. Subprefect acelei plăși prin raportul No. 3001 incredințată, se publică termenul de 6 luni, conform legei poliției rurale, spre ivirea păgubașului care cu dovezi ia regulă, să se presinte la Primăria comunei respective spre a o primi. No. 9871. De cătră Primăria comunei Brătenii, din plasa Ștefăneștii acest județ, declărănduse de pripas una capă, un păr murgă închisă, coama, coada negre, pete albe pe spinare, fără alte semne, precum d. Subprefect acelei plăși, prin raportul No. 2526 incredințată, se publică termenul de 6 luni, conform legei poliției rurale, spre ivirea păgubașului care cu dovezi in regulă, să se prezinte la Primăria comunei respective spre a o primi. No. 9874 De cătră Primăria comunei Târgului Ștefănești, din plasa Ștefănești acest județ, declărănduse de pripas un cal, un păr negru, țintat in frunte, urechia dreaptă spinticată, puțin păntânog, ce s’a gisit pe el 1 cea acoperită cu pele, 1 taftar și 1 frăui cu dărlegii de pele, precum d. Subprefect acea plăși, prin raportul No. 2528 incredințsză, se publică termenul de 6 luni, conform legei poliției rurale, spre ivirea păgubașului care cu dovezi in regulă, să se prezinte la Primăria comunei respective spre a’l primi. No. 9876. Pe teritorul comunei Băbicenii, din plasa Ștefăneștii acest județ, picănd de pripas un cal, un păr negru, coama, coada tunie, șoldit de piciorul drept dinapoi, fără alte semne, precum d. Sub prefect acelei plăși, üprin raportul No. 2425 incredințată, se publică termenul de 6 luni, conform legei poliției rurale, spre ivirea păgubășului care cu dovezi in regulă, să se prezinte la Primăria comunei respective spre a’l primi. No. 9878. Pe teritorul comunei Zlătunosca, din plasa Miletin acest județ, pripășinduse 1eapi stiarpă, un păr murgă, coama, coada negre, chioară de ochiul drept, inserată la șoldul sting dinapoi cu literile M. C. I., și cu coada retezată, precum d. Subprefect acelei plăți, prin raportul No. 2921 vicediriază, se publică termenul de 6 luni, conform legei poliției rurale, spre ivirea păgubașului, care cu dovezi in regulă, să se presinte la Primăria comunei respective spre a o primi. No. 9880. De cătră comuna Sat. Ștefăneștii, acest județ, declărănduse de pripas 1 mănzat, in păr plavan, coarnele drepte, Tr^util;'’zâvinii'I’tăeturialai'vărt,‘ ^m^ee SVI elte semne, precum d. Sub prefect acelei plăși, prin raportul No. 2406 incredință că, se publică termenul de 6 luni conform legei poliției rurale spre ivirea păgubașului, care cu dovezi in regulă, să se presinte la Primăria comunei respective de a’l primi. No. 9882. Pe teritorul comunei Bobuleștii, plasa Ștefăneștii acest județ, pripășinduse 1 cal, un păr roib, coama, coada albinețe, năntănog de ambele picioare de dinainte, fără alte seme, precum d. Subprefect acelei plăși, prin raportul No. 2527 incredințată, se publică termenul de 6 luni, conform legei poliției rurale, spre ivirea păgubașului, care cu dovezi in regulă, să se prezinte la Primăria comunei respective spre a’l primi. Prefectura județului Fălciu. No. 9521. Pe teritorul comunei Fălciu, din plasa Prutu acest județ, sau găsit 1 căi, la păr murg, coamă in dreapta scurtă, un somn alb in grebăn lângă coamă, stricat de șă pe ambele părți, coada retezată și păntăpag la amăndoue picioarele dinapoi, se publică spre înștiințarea proprietarului, care in termenul pretins de legea poliției rurale, să se presinte cu dovezi in regulă la Primăria menționatei comuni spre a’l primi, căci in caz contrar se va vinde licitativ. Primărial Municipiului Iași. No. 10165. Domnul David Lotringher, oferind cu ocaziunea celebrărei căsătoriei fiicei sale d-ra Reghina Lotringher, suma de lei 417, bani 50 in folosul săracilor și parte in folosul răniților romăni de pe cămpul de luptă, pe de o parte se adresază mulțumirile cuvenite d-lui Lotringher, pentru acest act de umanitate, iar pe de alta să publică spre generala cunoștință. Biroul III. Primăria comunei Buciumii. No. 2010. In ziua de 8i a curentei, urmând a se vinde licitativ la viea d-lui Marius Carjune 4 poloboace cu cercuri de fier, sechestrate , d-sa, pentru îndestularea d-lui Alecu Flipescu cu o sumă bani, se publică spre generala cunoștință, Ledura civilă, este citat a se presenta in persoană, inaintea secțiunii a 2-a a trib. Iași, la 7 Noemvrie 1877, oara 11 din zi, cănd are a se judeca procesul intentat de D-na Ecaterina Dimitriu, contra sa pentru divors, aducând atuncea și probele ce va fi posedând, la neurmare căușa se va căuta in lipsă. Secția a IV-a, No. 1236. Tribunalul Iași secția IV, prin sentința pronunțată in ședința publică din 8 Octomvrie 1877, a condamnat pe Teddosie Ivanovici, cu domiciliul necunoscut, pentru înmormântare ilegală, pe baza art. 284, codul penal, la 15 zile închisoare corecțională, sentința cu drept de o oposiție și apel. No. 7478. D-nu Neculai Vasiliu, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 20 Dechemvrie 1877, oarele 10 dimineață, să se presinte inaintea acestui tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru lovire, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. pen. No. 8116. D. Alecu Cristea, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 4 Fevruarie 1878, oara 10 dimineață, să se prezinte inaintea acestui tribunal, spre infațogare in procesul in care se inculpă pentru furtul comis in prejudiciul lui V. O. Calender, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. pen. No. 8110. D. loan Mărza, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 3 ianuarie 1878, oarele 10 dimineață, să se presinte inaintea acestui tribuniu. fim"«"fățoșire in procesul in care se inculpă pentru furtul comis in paguba D-lui Doctor Bucșinescu, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 proc. penalá. No. 7675. D. Ioseb sin Altăr, cu domiciliul necunoscut, este citat ca in ziua de 18 Ianuarie 1878, oarele 10 dimineață, să se presinte inaintea acestui tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru actul de încredere, cunoscând că nefiind următor se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 din proc. penală. No. 4514. D-nu Iordachi Pantea, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 31 Octomvrie 1877, oara 10 dimineață, să se presinte inaintea acestui tribunal, spre înfățoșară in procesul in care se inculpă pentru furt, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. pen. No. 5643. D-nu Bereu Goldimberg, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 12 Noemvrie 1877, oarele 10 dimineață, să se presinte inaintea acestui tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru furtul comis in paguba femei Moisă David sin Iancu, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. pen. No. 8174. D. Mihai Bejenaru, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 10 Fevruarie 1878, a. v., oara 10 dimineață, să se presinte inaintea acestui trib, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru furtul comis in domiciliu lui Ioan Dughi, cunoscând că nefiind următor se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. pen. Tribunalul județului Botoșani. No. 9825. D. Haim Marcu Goldman, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 8 Dechemvrie 1877, oara 10 dimineata, in procesul privitor pe Zeilig sin Peru, pentru maltratare, la neurmare se va procede conform legii. No. 9824. D. Zeilig sin Peru, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 8 Dechemvrie 1877, oara 10 dimineață, in procesul privitor pentru maltratare, la neurmare se va procede conform legii. Trbunalul județulu Bacău. No. 16297. D. Calarasul Gheorghe, cu domiciliul necunoscut, este citat a Se presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 13 Martie 1878, oara 10 dimineață, spre a se interoga in procesul corecțional, intentat contra sa pentru banie, la neurmare se va judeca in absență, conform art. 182 pr. penală. No. 13434 D. Dumitru a lui I. Cheliriu fără domiciliu este Citat a se presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 10 Martie oara 10 dimineața anul 1878, spre a fi interogat in procesul corecțional intentat contra ăst, pentru batie, la neurmare se va judeca in absență conform art. 182 pr. pen. No. 17185. Evreul Fane fără domiciliu este citat a se presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 18 Ianuar oara 10 dimineață anul 1878, spre a fi interogat in procesul corecțional intentat contra sa, pentru batie, la nenumara se va judeca in absență conform srt. 182 pr. penală. No. 17186. D. Iancu Fane fără domiciliu este citat a se presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 18 Ianuar oara 10 dimineața anul 1878, spre a fi interogat in procesul corecțional intentat contra sa pentru batie, la neurmare se va judeca in absență conform art. 182 pr. penală. No. 17141. D. Haralambie Ioseful fără domiciliu este citat a se presenta in camera acestui tribunal in ziua de 30 Mai vara 10 dimineața anul 1878, spre a fi interogat in procesul corecțional intentat contra sa, pentru prădare, la neurmare se va judeca in absență, conform art. 182 pr. penală. No. 17142. D. Mihai D. Galdarario fără domiciliu este citat a se presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 30 Mai vara 10 dimineața anul 1878, spre a fi interogat in procesul corecțional intentat contra sa, pentru predare, la neurmare se va judeca in absență conform art. 182 pr. penală. No. 17143. D. Tansse Neculau fără domiciliu este citat a se presenta in camera acestui tribunal in ziua de 30 Mai, vara 10 dimineață anul 1878, spre a fi interogat in procesul corecțional intentat contra Ba, pentru pradare, la neurmare se va judeca in absență, conform art. 182 pr. penală. No. 17144 D. Dumitru Iosefand fără domiciliu eate citata sa presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 30 Mai vara 10 de dimineață, anul 1878 spre a fi interogat in procesul corecțional, intentat contra sa, pentru pradari, la neurmare se va judeca in lipsă, conform art. 182 pr. penală. No. 17145. D. Gh. Neculau fără domiciliu este citat a se presenta in camera acestui tribunal in ziua de 30 Mai vara 10 de dimineață, anul 1878 spre a fi interogat in procesul corecțional, intentat contra sa pentru pradare, la neurmare se va judeca in lipsă conform art. 182 pr. penală. No. 17176. Evreica Bubák bucătărița văduva, fără domiciliu este citata sa presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 30 Mai vara 10 dimineață anul 1878, spre a fi interogat in procesul corecțional intentat contra Ba pentru furt, la neurmare se va judeca in absență, conform art. 182 pr. penală. No. 16430. D. Ghițe Mariuiș fără domiciliu este citat a se presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 5 Mai vara 10 dimineața anul 1878, spre a fi interogat in procesul corecțional intentat contra sa pentru furt, la neurmare se va judeca in absență conform art. 182 pr. penală. No. 16324. D. Ausel Wilhem fără domiciliu este citat a se presenta in camera acestui tribunal in ziua de 30 Mai vara 10 dimineața anul 1877, spre a fi interogat in procesul corecțional intentat contra d-lui Alecu Rugină pentru rănirea produsă, la neurmare se va judeca in absență, conform art. 182 pr. penală. No. 16281. D. C. Hălărescu fără domiciliu este citat a se presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 8 Mai vara 10 de dimineață, anul 1878 spre a fi interogat in procesul corecțional, intentat contra sa, pentru banie, la neurmare sa va judeca in lipsă, conform art. 182 pr. penală. No. 16282. D. Th. Ferariței fără domiciliu, este citat a se presenta in camera acestui trib. in zoa de 8 Mai vara 10 de dimineață anul 1878, spre a fi interogat in procesul corecțional, intentat contra sa, pentru banie, Ia neurmare se va judeca in lipsă, conform art. 182 pr. penală. No. 16283. D. Gr. Hălărescu fără domiciliu este citat a se presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 8 Mai vara 10 dimineața anul 1878, sare a fi interogat in procesul corecțional intentat contra sa pentru banie, la neurmare lob va judeca in absență conform art. 182 pr. penală. No. 16243. D. D. Manolescu fără domiciliu, este citat a se presenta in camera acestui tribunal, in ziua de 5 Mai vara 10 dimineața anul 1878, spre a fi interogat in procesul corecțional intentat contra sa, pentru pradare, la neurmare se va judeca in absență, conform art. 182 pr. penală. No. 16270. D. Safta Acsinoaei fără domiciliu este citata si presenta in camera acestui tribună in ziua de 15 Mai vara 10 dimineață anul 1878, spre a fi interosat in procesul corecțional intentat contra sa pentru furt, la neurmare se va judeca l ab] soață conform art. 182 pr. penală. C LRIERUL DE IASSI FOAEA PUBLICAȚIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURȚII APELATIVE DIN IASSI. ____________________ CALENDARUL SEPTAMANEI.______________________________________________. Apare de trei ori pe săptămănă DUMINICA, MERCURI și VINERI. Redacțiunea și Administrațiunea in localul Tipografiei Nationale, ANUNCIURI. Rândul sau locul sau 15 bani. Francia. Pe șase luni 26 franci. Abonamentele și anunciurile pentru Curierul de Iași* foaea oficială se fac la Havas, Laffite & Cune, 8 Place de la Bourse, Paris. Constantinopole, 36 franci. Abonamentele și anunciurile pentru »Curierul da Iași“ foaea oficială, se fac la D-na Eugéne Mmrard, Constantinopol, 2 rus de la Banque Ottoman 2. Exemplar al 80 ban!. Stil vechin. Stil nou. 21X0 A. PATRORUL ZILEI. Res. Soar. Ap. Soar. Stil vechio. Stil nou. a IOA. PATRORUL ZILEI. Bos. Soar. Ap. Soar. Octomvrie. Noemvrie. ore. m. ore. m Octomvrie. Noemvrie. 1 ore. m. ore. m. 23 4 Duminică. Apostolul Iacob fratele Domnului. 6 4î 4 49 27 8 Jos. Sf. Dem. basarabov și If. M. Nestor 6 46 4 44 24 5 Luni. M. mart Areîa 6 43 4 46 28 9 Vineri, Sf. Terentie și Neonila. 6 48 4 42 25 6 Mart. Sfinții Markian si Martirie. 6 44 4 46 29 10 Sâmbătă, Mart. Anastasia Romana. 6 49 4 40 ___267________Marcuri. (--) Sf. Marele martir Pimitrie. 6 45 4 45 30 U Duminică.________Sf. Zinovia. ___________________ 6 50 4 39 PUBLICAȚII JUDECĂTORESC'. Tribunalul jud. Iași Secția a II-a. No. 1763. D. Strul Meierovici, cu domiciliul necunoscut, in virtutea art. 75 alin. 6 proc. civilă, este citat a se presenta in persoană la trib. Iași secția a 2-8, la 17 Noemvrie 1877, oara 11 din zi, când axe e a se judeca procesul intentat de D-na Beila Meierovici, contra sa pentru divers, aducând atunci și probele necesare, la neurmare se va tranșa in lipsă. No. 1775. D. Gh. Giușcă, cu domiciliul necunoscut, in virtutea art. 75, «lin. 6 din pro No. 117