Curierul Foaea Intereselor Generale, 1884 (Anul 11, nr. 3-146)

1884-01-15 / nr. 5

(Bal-Mascat). Astăzi Duminică în 15 ianuarie va da în sala Teatrului Național Iiu Mare Bal-Mascat, începutul balului e la 9 ore, prețul intrărei e de 3 franci de sferlână. *** (Representație). Luni la 16 ianuarie va avea loc în sala Teatrului Național, prima representație a celebrului Profesor de prestidigitațiune D. C. Hermann din Viena. Sperăm că ,un numeros public va asista la acestă representație dată de D. Hermann, care e unicul în arta sa. *** (Confirmare). După cum am arătat în Nou trecut al fóei nóstre l’au confirmat pe d-nii Enacache Ion ca membru de ședință la Tribunalul comercial, și G. Ropaiă ca supleant, care au fost aleși în liua de 8 a curentei de cătră comercianții noștri. *** (O instrucțiune inchizitorială). Mâine luni 16 ianuar curent se va judeca de sec. I a Curței acțiunea intentată lui Gavril Neculau, pentru că abuzând de calitatea de Primar comunei Todereni, jud. Vaslui, a schingiuit, maltratat și torturat în mod inchizitorial pe un număr de locuitori inofensivi, spre ai . ■ face să mărturisască că denșii ar fi furit unor obiecte. In jurnalul Romanul No. 83 de la 23 nov. 1883, se detaileză în larg felul și modul sălbatecei instrucțiuni culese chiar din mărturisirea făcută pe patul suferințelor celor mai oribile de la unul din pacienți numit Costache Negoițe din comuna Crăesci. El spunea celui ce’l întreba, cu o voce stânsă în agonia morței, între altele, că Primarul nu s’a mulțumit numai al bate în restimpuri cu biciul, și ai face corpul habuc, ne dândul de mâncare și apă 5 țicle, dar i-a pus în cap și o traistă cu cenușă pentru ca să’l înăbușe când va casca gura ca să răcnască de suferinți. Procesul fiind interesant din mai multe puncte de vedre, credem că un numeros public va asista la cercetarea lui. Noi promitem a anunța resultatul. Aflăm însă cu mare mirare și cu multă reservă că inculpatul de și la începutul instrucțiunei făcută contra sa a fost suspendat din funcțiune, dar că acuma se află pe deplin reintegrat, și ca atare se înțălege că va influința malt la conruperea depunerilor martorilor și a pacienților. *** (Denunțăm) d-lui Casier general, a cărui integritate e cunoscută, că perceptorul comunei Holboca să face instrumentul intereselor private a arenda■ișului, și adusând de calitatea ce’i dă legea de urmărire a oprit o sumă ca pentru fisc și care în realitate nu i s’a datorit, dar să îndatorește pe arendaș care voește a se sustrage de la plata datoriilor private. Cerem cercetarea acestui fapt și sperăm s’o dobândim cât de curând. *** (O faptă bună). Aflăm cu plăcere D. Nicolai Th. Solomon proprietarul moșiei Barjovenii din județul Roman, vâdând roua stare în care se află biserica de pe proprietatea d-sale. Au cheltuit suma de 6000 lei, pentru reparația și acoperemêntul cu tenechia a bisericei Sf. Gheorghe din acea comună. Am dori ca exemplul dat de D. Solomon să fie urmat și de alți domni proprietari și arendași, pe a căror moșii se află biserici în astfeliu de stare. *** (Accident). Marți sara s-a întâmplat un accident la Pașcani , trăsura d-lui Leon Gheorghiu (de la Christești) cu trei cai, au luat vânt, și râsturnând pe visiteu de pe capră, au plecat în gana mare pe linia drumului de fer. Imediat s’au telegrafiat la Lespezi pentru ca să se fie măsuri de a se opri cai, însă din nefericire nu s’au luat nici o măsură, și în minutul în care caii vin cu în fuga mare spre gara din Lespezi, tocmai atuncea trenul se punea în mișcare, și în loc ca să oprască trenul își continuă drumul sau înainte nimicind pe cei trei cai și trăsura. Acest accident se datorește lipsei de grilajuri de pe la gări, caci dacă ar fi fost grilaj atunci cai desigur n’ar fi putut trece pe linia drumului de fer. Sperăm că se vor lua măsuri in consecință pentru că astfel rude accidente să nu se mai întâmple. *** (Lipsă de preot) In comuna Mamornița din districtul Dorohoi, biserica se află in părăsire din cauză că n’are preot, și în biserică nu se slujește decât din Paști și Crăciun cu preut adus, aducându-se pentru aceste mari sărbători de cătră săteni un alt preot. Locuitorii stau cu copii nebotezați și ómeni neîngropați zile întregi din causa lipsei de preot, de multe ori să întâmplă că dascălul, să fie locul preotului și să îngrope ómenii. Suntem informați că se află un preot fără serviciu, care s’ar oferi să slujască la biserică, dar îi este imposibil din causă că Protoereul din jud. Dorohoi îl persecută, pentru care preotul in chestiune a și reclar mat I. P. S. Mitropolitului. Denunțăm aptul și sperăm că se vor lua cele mai stricte masuri in acastă privință, și a se numi un preot la Mamorniț, spre a nu lăsa pe locuitor fără conducătorul moral, de care are așa de mare rivoc. *** (Pentru cei opt copii). S’au primit din partea D-nei Colonela Ecaterina Lepadatu suma de 20 K. dată pentru cei opt copii a impărțitorului Berescu. Odată cu acesta aducem mulțumire tuturor domnelor și d-lor care cu ocasiunea anului nou, au binevoit a veni în ajutorul celor opt copilași, însă acea sumă n’au putut fi întrebuințată pentru scaparea casei din datorie. Fiindcă muma copilașilor se află de 6 săptămâni bolnavă în Spitalul Sf. Spiridon. Mulțumind D-nei Caterina Lepadatu pentru ofranda făcută , și în acelaș timp mai facem un apel călduros la inimele generose, ca se bine-voiască a da concursul lor spre a se acoperi datoria, care astăzi nu e decât de 250 fl. asigurând orfanilor o locuință. ESPOSIȚIA COOPERATIVA. PROCES-VERICAL. Astăzi, anul 1884 ianuarie in 8. Subsemnații membri Societăței Cooperative din Iași, intrunindu ne in ședința de astăzi in unire cu representanții mai multor județe, am procedat la formarea Comitetului de inițiativă a Exposițiunei Cooperatorilor din Țară care va avea loc in Iași in anul curent și care sau ales in unanimitate urmatorele persone D-nul Al. Negruzzi, Hayek Eduard, Dimitrie Gheorghiu, Petru Nițescu, Th. Balassan, Const. C. Chirilă, Sam. Konyakimist, N. Beldicianu, A. Stefănescu director scolei de Arte, Iulius Reiniche arhitect și Em. Hager mecanic, care sunt insărcinați cu construirea unui local pentru Exposiție, aranjarea și conducerea. Comitetul este însărcinat a avisa la orice mijloce folositore in interesul acestei Exposițiuni a răspândi in țară prin mijlocele ce va despune ca acestă idee să fie răspândită la toți meseriașii și industriași din Romania. Pentru care de regula am format acest Proces-Verbal spre regulă. . Beldiceanu, Th. Balassan, căpitan N. Codrescu, Eduard Hayek, I. Velciu, Al. Jonescu, G. Nițescu, Dincă Iliescu, P. Nițescu, I. Tufescu, P. Popovici, P. Aritonovici, D. Mălăescu, Al. Abrahamfi, V. Brăileanu, N. Burdujan, N. Gheorghiu G. Nițescu, C. Briss, urmaji mai multe iscălituri CURIERUL TSBALASSAN CURTEA DE CASAȚIE SECȚIA I. Luni 16 ianuar T. N. Alexandrescu cu Stere Galița Efrosina Gherman cu I. N. Alexandrescu Statul cu A. Hender Ioan G. Dales cu Statu Natalie Ganea cu Comit. Pensiunelor Marți 17 ianuar Statu cu Macov C. Teliman C. Isăcescu cu Maria Fara, M. Stănescu cu Zamfir Gogulescu C. Haralamb cu Dim. Constantinescu Mercuri 18 ianuar Statu cu Petre Gradișteanu Statu cu Nicolae Rapcea Alex. Sion cu Statu Statu cu Maria C. Poenariu Costachi Botez cu Statul I. A. Ralet cu Statul Vineri 20 ianuar Statu cu G. Panaitiu Costachi Ene cu Statu Maria Leibovici cu N. Cristescu Velică Radu cu Dim. Tudor Ioan Botez cu Statu Sâmbătă 11 ianuar Nicolai Tătăranu cu Estera Dusato_ Anastasia Vasiliu cu Oprea Păscariu Preotul Andrei Ionicescu cu Ghiță Zintescu Sultana Crețeanu cu Statu. CURTEA DE CASAȚIE SECȚIA II. Luni 16 ianuar Primăria Bucuresci cu M. Voiculescu Despropriere Statu cu I. Buzescu corecțional Iosefina Rășcanu separație de patrimoniu Statu cu Edmond Tobias silvic Marți 17 ianuar Nicu Aslan cu Meer Hoher corecțional Matei Moroneanu ven^are Monahie Sevastie idem Statu cu M. Russu silvic Toader Bălcan criminal Mercuri 18 ianuar Statu cu Erectele Al. Brăescu Primăria Bucuresci cu Anghelina Bălăcenu Desprop Statu cu loan Sărbu silvic loan Gârleanu criminal Ghițe Gheorghiu criminal Costachi Dumitru Fanică idem M. I. Tiron idem Vineri 20 ianuar G. Elefteriu cu Regiamon. tut. contrabandă loan Variloiu corecțional Statu cu G. Ghețu idem Statu cu Cost. Corvin idem Vas. Brănișteanu cu Paul Statescu corecțional Moise Hie Murgescu idem Nastasie Cichirdicu idem CURTEA DE APEL SECȚIA I. Luni 16 ianuar I. Mancaș p. sustragere C. P. Buzescu p. percepere ilegală Gav. Neculau p. lovire Ușier Felip. înșălăciune Marți 17 ianuar D. I. Ciurariu cu Sura Aronovici p. o casă St. Z. Colh cu St. Holiman p. emanciparea lui Mercuri 18 ianuar H. Strul p. înșălăciune M. Albert p. înșălăciune N. Voișel și Maria Șiler p. insulte Joi 19 ianuarita Solomon cu S. Reișer p. b. Ecaterina Andriescu cu M. Andriescu p. pământ P. Neculau cu I. Epecinschi p. tutelă C. Paraschiv cu M. Rabinovici p. danie Vinsri 20 ianuari I. Luzu p. deschidere de scrisori Ursan Ant. Iosub p. lovire M. Căzlariu cu M. Levinson și altu p. b. Sâmbătă 21 ianuar I. Cristian și alții cu Epit. bisericei Tansa p. păm. Maria Dumitriu cu Statu p. b. Maria Ciuhodariu cu Catinca Loghin p. b. I. Hefter cu R. Vaserman p. b. B. Lupatiu și Genus Sigal cu I. Fior p. fals. CURTEA DE APEL. SECȚIA II. Luni 16 ianuar loan Gavril cu Gh. Silion p. pământ Irimia Apter cu Iosif și alții p. b. O. Ionescu cu Epitropia Sf. Spiridon p. b. Zelea Kaiser cu Minist. Domen. și A. Lainer p. un contract Iosif David Hahamu cu Avram. H. Hangiu și alții pentru bani Marți 17 ianuar T. Sandulachi și alții p. lovire G. Pavel și alții p. ultragiu Idal Beral p. distrugere V. Grădinaru p. f. Gh. Filipescu p. delapidare de bani Iosif Leib p. f. Mercuri 18 ianuar D. Spathariu și alții presiliare de contract Ilie Naftule cu Const. Isăcescu p. b. Avram Camingher cu Cipra Aizimberg p. b. Strul Feldman cu societatea reconstruirei palatului din Iași p. b. Avram sin Meer Steciariu cu Socot. loan Cârjă și alții p. b. Joi 19 ianuar Vasile Schiopu p.atentat la pudere Gh. Popovici p. f. V. Broșteanu p. f. Gh. a Săddulesei și altul p. f. Vineri 20 ianuar Istrail Mihailov cu N. Roseti Rosnovanu p. un imobil N. Șerban cu V. Stan și Nee. Zisu p. anularea unui contract Ecat. Stoica cu I. Luca p. o casă Iorgu Cilibiu cu Statul p. radiarea unei garanții ipotecare Ițicsin Moisă Herșcu Butnariu și Herșcu Goldorum p. un imobil Sâmbătă 21 ianuar Andrei Visu și alții p. delict silvic Moise Faibiș p. calomnie Irimia V. Roman p. rănire C. Codrescu p. ultragiu M. Martin Bursuc și alții p. 1. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA I. Luni 16 ianuar Baldovici Neculai p. ultragiu și maltratare Marcu Vainfeld p. distrugere Ion Chichirău p. amenințare Ioniță Maria George p. insulte apel Neculai Elena și Catinca lui I. Bulgariu p. insulte Lazer Stamer cu loan Ursachi p. b. Chirilă C. Const. p. violare de domiciliu Botescu M. cu Buiumnerș Șfarț p. d. Marți 17 ianuar Făclieriu Soltana cu soțul ei Vasile p. divers Ralet Iancu cu Dimitrie, Raluca Ralet, Zoia Romolo, Nicu C. Aslan herezii def. Profira Ralet p. divisiunea averei def. Safta Ralet Pontescu Maria cu soțul ei Nec. Pontescu p. divers Cernat Veronică năs. Borcea cu soțul ei Ștefan Cernat p. divers Pavel Ion cu Moise Leib Lederhender și Gotib p. b. Primăria com. Iași cu N. Vasiliu p. b. Catinca Theodorescu cu soțul ei C. Theoderascu p. div. Marcu Fructu cu Vasile Hangan p. b. Mercuri 18 ianuar Bina soția lui Moise Nistor inculpat p. viol. de dom. Opus. lui Gh. Gheorghiu la sent. trib. prin care s’a condamnat p. ultragiu Moise sin Haim p. lovire Vasile Mihailescu p. ultragiu Catinca Vasile p. insulie Munteanu Catinca p. maltratare Rasovici Cost. Dobrea cu Gh’dala Solomon p. danie Joi 19 ianuar S’au convocat consil. de fam. casei def. Filip Gorghidas spre ași da părerea dacă tutela trebue se remite asupra mamei minorilor S’au convocat cons. de fam. casei def. Rubin Gold p. a alege un tutore S’au convocat cons. de fam. casei def. V. Bordeiu spre a alege tutore Convocarea cons. de fam. casei def. Maria Popovici spre a alege un tutore Vineri 20 ianuar Ciubotariu V. Toder cu soția sa Soltana p. divers Aron Rosen cu Elena Sava, Ienachi Sevescu și Catinca Arghiropol p. b. Lupașcu Ion cu Locotenentul George Rosen p. b. Botez V. Costachi cu soția sa Caterina V. Adam numită și Maria Condurachi p. divors Fotelén cu C. P. Constantiniu p. b. Chiriac Natalia cu soțul ei Gh. Chiriac p. divors Luca Catinca cu soțul ei Dim. Luca p. divors Caragiani D. Apostol cu Max Sifer și Atanasie Gheorghiu p. b. Drăghici Gr. N. cu Olga Roseti și D. Sotiriade p.d. Sâmbătă 21 ianuar Stoian Dim. inculpat p. că au contravenit legei de recrutare Dăscălescu Gh. p. f. cu chei mincinose Simon Rivin p. escrocherie Leiba Moscovici, Leia Moscovici, Ignat și Marcu Vainfeld, Brana Gherber, Lazer și loil Rosenfeld, inculpați p. injurii. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA II Luni 16 ianuar Leiterovici Herșcu cu N. R. Rosnovanu și Iosub Grosman p. b. Moisă sin Leib Soifer p. faptul prev. c. p. David Cahan p. martr. Teodor Giurconeanu și P. Ștefănescu p. lovire Marți 17 ianuar Ițic Iosipovici cu Marcu Avram p. b. revizuire Titus Revinschi cu Profira Docan Ecat. Frisoni cu Al. Boțac și Ana H. celisiie și Gafencu p. verificare de scripte Maria Th. Ivan cu soțul ei p. divers Mercuri 18 ianuar Louis sin Șloim Pantofariu p. insultă Daniel Vaisman p. contravențiune Leiba sin Moisă p. lovire Th. Mogoșanu și alții p. maltratară Eugeniu Negruț p. insultă Bereu Goldenberg idem Th. Haros și Ștefan Haros p. delict silvic Maria Carol cu Isac Leibovici p. maltr. Joi 19 ianuar Pulheria C. Strat cu Iancu și Costică Vidr. p. b. Michel Daniil cu Iancu Venture p. b. poprire Melinte Nastasia cu soțul ei divers Lisabeta Petrovici cu soțul ei divers Vineri 80 ianuar Șmil Avramovici p. lovire Gh. Papadopol p. insultă și lovire loan I. Zira p. contrav. Gh. Rubanciuc p. insultă Vasile Chiriac patentat la pudere Oșic Marcu p. ultragiu. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA III. Marți 17 ianuar Revinderea imobil. Froim sin Sara și soția sa Haia Sura Vineri 20 ianuar Opos. Elena Criste la urmăr im. sus de C. Panatescu S’a citat pe tut. casei def. Peisanser a depune sem. Sâmbătă 21 ianuar Contestația lui Moise sin Marcu Gavrilovici la tabloul de ordinea creditorilor sei S’a citat pe tutorele casei def. Strul sin Zalvel spre a depune semi. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA IV. Luni 16 ianuar Bereu Nusim p. inșălăciune Șloim sin Sains p. maltratare apel loan Apostolescu p. abuz de încredere loan Borș p. f. Gh. Aroneanu p. f. Gr. Ianuș și Moisi H. Grimberg p. calomnie Marți 17 ianuar Al. Cantacuzin cu Artur Cantacuzin p. anularea unor lucrări de diviziune și intervențiele Măriei Burchi și C. N. Paraschivescu Catinca S. Popescu și Safta Grosu cu G. Iși Ileana Grosu p. avere Frații Wexler et Weisengrin cu C. Strat p. b. Mercuri 18 ianuar Feiga Heimberg cu soțul ei p. divers C ° PDrogatorie p. ascultarea martorului Chr. Schönfeld in procesul dintre Asriel Galatzer și Rubin Raintraub cu D. Sachs M. Glanț cu Henri și Marina Launay p. bapei Ecaterina H. Cernea cu Maria Cernea, Lupu Bădăran și alții p. b. I. Zamfi cu S. V. Dulberghor și Lipa Meisels p. b. Joi 19 ianuar Neculai Biucilică p. maltr. Gh. Alexandrescu p. delapidare de bani S. Șubert p. abuz de încredere Lupu Zalmanovici p. contrav. apel Manole Fridman p. bancrută simplă Dănilă Zisman p. rupere de sigilestrul Holțman p. maltratare Vineri 20 ianuar I. Deogheni de p. abuz de încred. în prejud. c. Iași Dim. Stefanov pentru maltratare Ilie H. Caufman p. insulte apel Arseni Hrișcă p. f. oposiție Gh. C. Feraru p. f. oposiție DIVERSE Accident. In ziua de 20 Decembre, orele 6 și 47 minute dimineța, pe când circula trenul de mărfuri No. 25, un evreu numit Meir, harabagiu din orașul Botoșani, cu sania cu 2 cai cu marfă de băcănie, împreună cu fiul său Haim Șmil și un pasager Avram Herman, sosind la rampa căei ferate de la cantonul No. 18 de pe teritoriul comunei Liteni, județul Sucéva, au găsit’o închisă, au deschis’o. Intrând cu sania pe linie, și in acel moment a sosit și trenul. Caii speriindu-se au sărit hartoind sania, in care timp băiatul Haim Șmil căzu din sanie, scăpându’i mâna dreptă pe șină. Apucând’o mașina ea tăiat’o de la încheetura palmei, iar pe tatăl seu Meir la apucat aparatul dinaintea locomotivei, și ea rupt un picior aruncândul in șanț. Trenul circulator la orele 8 și 19 minute tot dimineța ea luat, ducendui la direcția drumurilor de fer, spre a se da in cura spitalului din Iași. Caii și sania n’au suferit nimic, varietăți Anul 1884.— Citim in „Curierul parisian“ al farului „Phalie* . Pentru d-vostră și pentru mine, anul 1884 este in general un an orecare, dar guvernul se află într’un cas cu totul altul după cum veți vedea. Anul 1884 este bisect. Esistența unei file suplimentare are urmăriri destul de ciudate pentru lucrul public. Tote serviciile care nu sunt plătite cu luna și cari dau naștere la cheltuieli zilnice au să pricinuiască o cheltuială suplimentară corespundând la a 366 zi a anului. Astfel, pentru armată și flotă, in cari omenii primesc o soldă și o rațiune zilnică, creșterea este in destul de simțitore. Bisecuilitatea anului actual va da naștere la o cheltuială suplimentară de 715,962 fr. pentru armata de uscat și de 264,496 franci pentru flota și armata de mare. Așadar, vedeți că bisecuilitatea costă pe Stat peste un milion.* Morții din anul 1883.— Gambetta și cornitele de Chambord, generalele Chanzy și Karl Marx, Jules Amigues și Victor Lefranc, deportatul Martin Bernard și cardinalul Bonnechose, emirul Abd-el-Kader și președintele Devienne, Louis Veuillot și La Redolliere ; artiști și literatori din tote scalele. Jules Landeau și Gustave Aymard, Viardot și Turgheneff, Villemot și Bertillon, vodevilistul Delacort și pianistul Ketten, realistul Manet, Cot, Henri Conscience, Straudin, Jules Costel Ulysse Bulin, Flotow, Wagner; eroi ca Henr, Riviâre, aventurieri precum era căpitanul Webb, mari speculatori ca cornițele Lagrange și închinând seria marele istoric patriot, Henri Martin.* Progresul femeilor.—Citim în „l’Indépendance roumaine: Femeile au sfârșit prin sparge porțile scalei de medicină; tatăl e a- acum gata a da asalt scalei de frumase arte. O tânără americană, mistress Laura White, a fost primită la scala specială de arhitectură pe care o dirige d. Tretat. Se pare de altminteri că la Paris, un orecare număr de femei sunt ocupate în industria clădirilor ca directori de ateliere, ca șefi de stabilimente. Minunatele lucrări de tâmplărie ale primăriei din Pansy au fost esecutate de o lună fată, d-sora L, care este în capul uneia din cele mai însemnate case din Paris. Iată deci niște nioi orizonuri deschise inteliginței, activității femeilor. Avem femei medici,mane, vom avea femei arhitecți și e de sperat că societatea română de construcțiuni și de lucrări publice nu va sta la îndoială pentru a le încredința lucrările sale : ele vor ști negreșit să le inspire grația și spiritul lor făcând să dispară astfel monotonia arhitecturei pe care acestă societate e pe cale de a o introduce in România. * Orașele americane, ziarul săptămânal »America« publică în numărul său din urmă niște date statistice oficiale asupra acelor orașe din Statele Unite, cari in anii 1870 și 1880 posedau o poporațiune de 20,000 suflete și mai mult. După aceste date in anul 1880 se aflau numai 71 de asemene orașe cu o poporațiune de 6,240,706 suflete, pe când in anul 1850 se aflau deja 103 orașe cu o poporațiune de 9,151,412 suflete. Demnă de observat este creșterea neegală ce se constată la aceste orașe. Pe când de exemplu Minneapolis in Minnesota și-a împătrit numărul locuitorilor in acești din urmă (zece ani, Denver in Colorrado și Oakland in California in anul 1880 ) numărau de trei ori mai mulți locuitori decât in 1870; creșterea in alte orașe era forte slabă, și in Mobile și Memphis s’a constatat chiar o descreștere. Cel mai populat oraș era in anul 1880 New-York cu 1,306,590 suflete., apoi Philadelphia cu 646,984, Brooklyn și Chicago cu mai bine de 500,000 St. Louis, Baltimore, Boston, cu mai bine de 400,000, Cincinati, San-Francisco, New-Orleans, 200,000. A NUNGIURI Mie vânzare Casele rămase dela defuncta Elena Perez cu atenansele și tot locul lor vecinic, după întinderea și stăpânirea de astăzi, situate la Iași, strada Carol, No. 17, vis-a-vis de grădina Publică, se vor vinde prin licitațiune la domiciliul subsemnatului, in ziua de 20 Ianuar curent la orele 12 dimineța. Licitațiunea va incepe de la 5000 lei și concurenții vor depune o garanție de 5 la sută. 1. Vivoski advocat. Lecțiuni de Danț. Subsemnatul am onorea face cunoscut că in 15 lecțiuni numerate predau 6 danțuri complecte învățate pentru tineri și chiar pentru cei in vrăstă, predau cu cea mai ușoră metodă și danțurile cele mai nouă și cele mai principale, tot odată fac cunoscut in general că cine dorește să fie secțiuni, pe acasă sunt gata imediat ale onora cu visitele mele și cu preț forte moderat. Rog pe onorabilul public și pe onorabila junime a mă onora cu visitele D-sale, locuința mea este in Strada Sf. Vineri in dosul d-lui Pap farmacist, Ulrich Goldental Profesor de dans. Maniplomele Cârligii și Cănciuleștii din MUcldin județul Neamț in depărtare de orașul Peatra de una oră, se dau in arendă pe timp de cinci ani, începători de la 23 Aprilie 1885. Viile foste a defunctului Petru Roseti Bălănescu, din Comuna Crucea, plasa Zebrauții județul Putna, localitățile Diocheții și Movilița, in întindere de 40 pogane, se vând de veci. Doritorii a arenda moșiile, sau a cumpără viile se vor adresa in Iassy la subscrisul. Dimitrie A. Anghel. O mnoimra Pământ cultivabil mudui d pe șesul Bahluiului lângă bariera Păcurari îngrădită de jur împrejur cu șanțuri și zaplaz cu acarete nouă in strada móra de foc No. 35 este de vânzare sau de arendat. A se adresa la proprietar in numita casă. A fii CIU 1. I*. Panaitiu vechiu președinte de tribunal, demisionându din • Magistratură și G. O. Burghele licențiat in drept de la Facultatea din București, vechiu magistrat, încunoștiințază pe onor. Public că au deschis un biurou de advocatură, care se află in strada Reședinții din Dorohoiu. Orele de consultațiune sunt : De la 7—10 și jumătate dimineța și de la 4—8 sara. Pentru sarad consultațiunea gratuită. ( — 5). HginhiricH chiar de acuma 4 odai’ 2 Au situluf Ici bucătării, beci, pivniță, magasie etc, in stradă și in apropiere de Palatul Administrativ. D. Evghenide. Prima fabrică premiată pentru beuturi gazesă in Iași recomandă ȘAMPANIA ROMÂNĂ J Calitate carte de aur 5 lei butiliati extras „ « Deposite in Iași la Domnii I by succeseurs, Th. Drăgănescu, V. Ermacov, C. Arghiropulo și C. Panaitescu. PĂLĂRII de păslă, p. domni și pentru băteți modele cele din urmă. Magasinul V. Oruchol. _____________________Iași. Strada Lăpușneanu A JV VT K C I 17. Subsemnata are onore a anonsa pe Onor. Public că m’am preparat cu un frumos asortiment de Costume și Domine pentru bal mascat de dat cu chirie pentru fiecare Bal, cu prețuri moderate. Rog pe onor, public de ami da concurs numeros. Magasinul meu se află in strada Podul vechi, sub firma M-me Mina Rosenșein Confeur, alăturea cu fosta vamă din podul vechiu. Cu suimă M. Rosenșein. Crașe de Carnaval se găsesc in fie care Joi, și Duminică la Restaurant Narothy* MAȘINE .de CUSUT PERFECȚIONATE ORIGINALE a lui Frisier - Rossmann cu renovațiunile cele mai nouă, patentate, precum : depanatorul automatic, ridicător de navetta de sine lucrativ etc. etc. recomandă onor. public cu prețuri moderate și cu garanție reală. Depoul general de mașine de cusut a lui IF. Streiber Iași Numai in strada mare lângă Bazar Parisien. Vi_________________________V