Curierul Foaea Intereselor Generale, 1889 (Anul 16, nr. 1-140)

1889-01-15 / nr. 6

votând pentru mine, veți vota pentru republica democratică și veți da a Înțelege ea ploatatorilor d-vestifi, că nu mai voiți să le dați copiii d vestifi pentru netrebuinciose și periculose cuceriri și nici impositele d veatru pentru sinecurile lor. «Trăiască Francia ! «Trăiască Republica!» CRONICA LOCALA **+ (Ziua nașterei M. S împăratului Wilhelm II). Astăzi, Duminică 15 Ianuarie, la orele 11 a. m., se va oficia un serviciu divin la biserica luterană in onorea nașterei M. S. împăratului Wilhelm al II-lea. In urmă, Intre orele 1—3 se vor primi visite la reședința consulatului german din localitate, de cătră dl. Consul Chuessen. (Himen). Ațci, Duminică 15 Ianuar a. c., se va celebra căsătoria religiosă a D-lui Mihail Manóim cu D-ra Maria Calognonio, la Biserica Sf. Spiridon, la orele 2 p. m — Urăm viață lungă și fericită tinerei perechi. (Hram). Cu ocazia hramului bisericei sfinților părinți Atanasie și Chirilă, din orașul nostru, care va avea loc Mercuri in 18 Ianuarie a. c., fiind și patronul Societăței Cântăreților bisericești, Corul vocal al Societăței va cânta onorific in tot timpul serviciului divin. Invităm pe pioși « asista la acest serviciu religios. *** (Numire). I. P. S. Mitropolit al Moldovei și Sucevei, cu in alt Decret No 30 din 11 Ianuar a. c. a numit in postul de Revizor Eclesiastic al Eparhiei S-tei Mitropolii pe Sf. Sa Iconomul Gheorghe Carp, cu Începere de la 1 Ianuarie a. c. Felicităm pe I. P. S. Mitropolit pentru acestă nimerită alegere in persona Părintelui Carp, care pănă acum a corespuns pe deplin, in serviciile bisericești, atât ca Sub-Protoiereu al Urbei Iași, cât și ca Membru spiritualului Consistoriu al Eparhiei Sf. Mitropoliei. *% (Numire in Justiție). Aflăm cu plăcere că: Dl. Th. T. Vasiliu, Doctor în Drept, fost procuror și membru de Tribunal, este numit judecător de instrucție pe lângă Tribunalul din localitate, un loc vacant. Din parte ne felicităm pe noul judecător de instrucție, cu atât mai mult că este cetățean din Iași unde se bucură de simpatia tuturor. *** (Membru onorific). Aflăm din sorginte positivă că d. Adolf Finkelștein constructor din Iași, este numit membru onorific la Societatea Macedo-Română preșidată de d. D. Butculescu. II felicitări. (Donațione). Mitropolitul Primat și Episcopul Dunărei de jos, dăruind școllei profesionale de fete din localitate, noa sută bilete din loteria «Reuniunei Femeilor Române». D-na Elena Mârzescu, președinta reuniunei, in numele comitetului exprimă in public o profundă recunoștință înalților Prelați pentru generosa lor faptă. (Scirele Fotografiat). Precum am arătat In No. 2 al ziarului nostru din anul curent sub titlul de «fenomen* cumva la 1 Ianuarie s’au vâslit în Iași sdrele descompus in trei, și cu trei curcubeuri. Astăzi primim cu plăcere o fotografie care presintă acel fenomen lucrat foarte bine de destinsul nostru fotograf al Curței Regale, Dl. Svistonowschi din dosul Primăriei. Acea fotografie presintă ca bază biserica Dancu cu toți arborii din prejurul ei, precum și mai multe zidiri din prejurimi, iar atmosfera prezintă scirele principal în mijloc și alăturea două descompuneri și unite cu centru printr-un cerc al cărui diametru și două rază pont 3 curcubeuri. Acestă fotografie atât de importantă, atât din punctul de vedere al curiosității cât și al fenomenului, se află de vânzare la numitul fotograf. (Un bun local pentru Spital). Precum s’au vorbit în unul din numerile trecute sub titlul de «decadența Iașului» cum că Iașul a devenit o simplă stație secundară a Direcției căei ferate române prin desființarea direcției și transferarea funcționarilor de la Gara Iași la Bucureșci, încât acel local al Gărei ce înainte era ocupat de personalul ce funcționa acolo, este mai tot deșert, încât 37 odăigoile destul de spațioase și la aer curat ar putea servi ca o sucursală al Spitalului Sf. Spiridon, căci întotdeauna ni se spune că bolnavii ce ades sunt respinși de a fi primiți în Spitalul Sf. Spiridon numai pentru simplul motiv că nu este loc. De aceea suntem de opinie, decât să devie acea frumosfă clădire a gărei o simplă ruină prin neocuparea și neîngrijirea ei, mai bine Epitropia Sf. Spiridon să înființeze în acel local o sucursală al Spitalului prin care fapt acea clădire nu se va ruina și totodată va deveni un local de insănâtoșare pentru acei ce nu au locuri in spitalul principal.—Biata a doua capitală a României mergând așa în decadență din zi în zi, putem spera că în curând și Curtea de Apel din Iași, mutându-se în Bucuresci, și acel local al Curții destul de spațios și la aer curat, ar putea servi ca o bună stație pentru soldați, adică o mică cazarmă sucursală. ***(Mișcarea populațiunei)* De la 1 Ian. pănă la 8 Ianuar 1889, s’a născut 42 copii vii, ceea ce reprezintă pe anul întreg 26,6 la una mie locuitori. Din acești 42 copii vii, 37 au fost legitimi și 5 nelegitimi; 24 au fost băeți, și 18 fete ; 12 au fost din părinți creștini și 30 din părinți israeliți. Nașteri de copii morți sau înregistrat 2 băeți și 1 fată. Au decedat 63 de persone, ceea ce reprezintă pe anul întreg 39,3 la una mie de locuitori, din care scoțindu-se 5 decese de persone venite din afară și decedate in oraș, rezultă numai 58 decese, sau 36,2 la una mie de locuitori. Au decedat pe la locuințele lor 41, in diferite spitale civile 19, in spitalul militar, în Institutul Grigorian (copii găsiți) 3 ; de sex bărbătesc au fost 28, de sex femeiesc 35 , creștini au fost 39, israeliți 24 Cauzele principale ale deceselor au fost: Phiysia pulmonară 8 cazuri, Pneumonia 5 cazuri, Bronchita 3 cazuri In urma bulelor de infecțiune , Anghina difterică 2 cazuri, Croup 2 cazuri (1 in spitalul israelit) și Febra thyfoidă 3 cazuri (2 in spitalul israelit și 1 in spitalul sf. Spiridon. DECLARAȚIUNI DE CĂLĂTORII de la 1 pănă la 8 Ianuar 1889. Cost. Sârbu Bulgariu cu d-ra Maria Gaureanu Mihail Antoniu cu d-ra Ana Mihailescu Gh. Munteanu cu d-ra Elisabeta Carp Anton Fringier cu d-ra Aglaia Lungu Gh. a Cacandrei cu d-ra Elena Constantiniu Sergiu Carcalichi cu d-na Sofia Bacaciu Const. Burcoveanu cu d-ra Zamfira Botes, Gh. Sculeac cu d-ra Anica Becureanu Constantin Alcaz cu d-ra Olga Pralea Mihai Dragoi cu d-ra Măndița Roman Chiriac Haralambie cu d-ra Ecaterina Mavrodin Gh. Costino cu d-ra Natalia Garofeanu Dim. Botez cu d-ra Elena Gurbenescu Anton Crăciunescu cu d-ra Natalia Teodoriu Nee. Enăchescu cu d-ra Maria Ionescu Gh. D. Gheorghiu cu d-ra Varvara Gheorghiu Moise Swartz cu d-ra Tauba Avram Lipe Verier cu d-ra Fani Aderca Șmil Simsa Ludakev cu d-ra Basa Strulovîci Abram Diamant cu d-ra Dina Zeilic. Morții de 1 pănă la 8 ian. 1889 Bruha Grinștein de 24 ani, Tudera Niței de 60 ani, Soltana Alexandrescu de 50 ani, Stefan Focga de 80 ani, Iohan Cuncic de 45 ani, Carolina Sidao de 54 ani, Iustinia Matfieva de 50 ani, Anastasia Mihailova de 65 ani, Haschel Rainștain de S4 ani, Vasile Andriesau de 18 ani, Maria Pisoschi de 83 ani, Anica Gh. GropU de 80 ani, Ruhla Ițic de 70 ani, Ion Stoianovici Nedelcu de 70 ani, Maria Gatorscha de 63 ani, Zoița Cociu de 25 ani, Maria Pravilă n.s. Stefania de 82 ani, Maria Lăpușneanu de 33 ani, Anica Intinericeanu de 40 ani, Gh. Stefan de 40 ani, Haia Feiga Hascal de 50 ani, Haia Rizimberg de 26 ani, Iancu Leonescu de 80 ani, Stefan Mihai de 78 ani, Miniestrul de 26 ani, Iosei Binder de 41 ani, Hana Meise de 42 ani, Haia Lura Volf de 26 ani, Iana Doroghinescu de 94 ani, Boma Albin de 81 ani, Cost. Leontescu de 55 ani, Petrea Moroganu de 70 ani, Maria Popovici de 40 ani, un om necunoscut cam de 45 ani, Haia Ițic de 60 ani, Smaranda Macuța de 80 ani, S. Troici de 70 ani, Todor Tivilic de 60 ani, Burch Mendel Cabana de 23 ani, Diaconul Mihail Marcu de 64 ani, și 23 copii pănă la vrâsta de 10 ani. CURIERUL TH. BALASSAN CURTEA DE APEL SECȚIA I. Luni 16 Tanuar Í. Roca p. abuz de încred. Iancu Servăstru și Tasia Huiban p. adulter I. Izerovici p. malt. Nec. și Paraschiva Botez p. malt. Nec. Gheorghiu și I. Andrei p. f. D. I. Cozma idem Gr. Filipescu p. lovire. Marți 17 Ianuar D. Th. Negru cu Simion Chitic și Gh. Manta p. o casă Maria Petrovici cu Th. Cusutură Toba Fișileei, Alecu David p. revând. Sevastița Moscovici cu Erezii def. Iorgu Moșcovici p. b. Maria Ciulei și Ion G. Codrescu cu Sevastița Moscovici p. b. Jenny Tournel cu Gh. Bogdan p. b. Mercuri 18 Ianuar Cristea Dimitriu p. malt. Mateiu Olariu idem Adolf Goldberg și alții p. fraude comise la vama Ițcani. Joi 19 Ianuar An. Melinte și alții cu Dim. Melinte și alții p. punerea in posesiune a averei def. Telemah Ciupercescu Erezii def. Elena Bașotă cu Ep. Institutului A. Bașotă p. anul. testamentului. Vineri 20 Ianuar Gh. Vasilaș p. f. Mihai Surugiu p. dalict silvic C. Munteanu p. sustragere de acte publice Vasile, Panaite și Gh. Balan p. malt. Gr. Spatariu p malt. Ion P. Arhire p. desființare de hotar Marcu Rusu și alții p. f. Sâmbătă 21 Ianuar 6. Samarian cu Statul p. un drept de servitute Petrachi Măriora și Marghiala Radu cu Zoița și G. Diaconescu p. pământ Al. Grig Bonache cu Isidor Sigler p. dauie Statul cu erezii def. Al. Milo p, un sechestru Eva Cornfeld cu Fleis Clain și alții p. b. Dim. A. Mavrocordat cu N. Ion, V. Gatoschi și Olga Roseti p. proprie. CURTEA DE APEL SECȚIA II Luni 16 Ianuar Maria Al. Crețu cu Dim. Tețcanu p. b. Th. Codrescu cu Ec. Crupenschi Chiticeanu contestație la tablou Elena Crupenschi Chiticeanu cu Volf Iuizon Văleanu p. anularea unei hipoteci Moisă Ițic și Froim Lazer cu Marcu Vais și alții p- anularea unui contract. Marți 17 Ianuar Mihai Radu și alții p. f. Gh. Condrea p. delict silvic Gh. Patriciu p. ultragiu Ifrim Balan p. lovire Niță Băcescu p. f. Nec. Potolea p. sustr. de acte publice. Mercuri 18 Ianuar V. Erinov cu Gh. Stefanescu Erinovici p b. Maria Enicu Meir Avramovici p. reziliarea unui contract C. Stănilescu cu Gh. Roiu p. b. Tasia Ciuhureanu și Marghiala Juncu cu preotul St. Mareș p. pământ Soc. cred. foncar Român din București cu G. și Maria Giosanu p. urmărirea unu imobil. Joi 19 Ianuar Al. Bădărău p. sust. de sub sechestru Iordachi Butnariu p. malt. Const. Niță idem Const. Gh Hrițcu și alții p. f. Gr. Dimitriu și Elena Ungureau p. adulter Paulina Lischer cu Ițic Lischer p. alimente Vineri 20 Ianuar Zamfira G. Danu cu Marghióla Rotariu și alții p. pământ Prim. com. Botoșani cu Adolf Mondlicht p. b. Elena Paladi cu soțul p. divers Statul cu Elena Mihailescu p. urmăr. u. imobil Gh. C. Teodoru cu A. Tiriachiu și alții p. avere de succesiune. Sâmbătă 21 Ianuar Vasile Sirghi și Nec. C. Dascălul p. lovire Maica Sigal p. contrav. la legea firmilor Gr. Ardiof p adus de incred. Gh. Teodoru p. calomnie Avram Dumescu și Fișei Moscovici p. contrab. Ion D. Burcă p. distrugere V. Cotea și alții p. f. arestați Pronunțarea decisiunei in procesul dintre Primăria com. Bacău cu Marcu Braunstain p. niște bonuri. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA I. Luni 16 Ianuar Gh. Smântână cu soția p. divors Ion Antonescu cu soția p. divors Andrei Cozoroc cu Adolf Sterbel p. b. Emilia Receanu cu soțul p. divors B. Altăr cu Inge Robert și Cred. fondar rural din București p. b. M. E. Stirter cu Ernest și Dorotea Hansen și Directorul creditului funciar urban din Iași p. b. proprie Ernistina Proca p. separație de patrimoniu Ec. Gavriliu cu I. Dioghenide și Aglaia Cotovici p. verificare de scripte. Marți 17 Ianuar Vas. Bădărău și I. Matei p. f. H. Goldinberg p. contrav. la legea tutunurilor Sm. C. Iftodi p. insultă și lovire Tosib Zingher zis și Bucureșteanu p. contrav. la legea chibriturilor Preotul Grigori Vasile și alții p. malt. Iordachi Chirica p. f. David sin Copil p. ultragiu Ivan Ivănuță p. contrav. la legea tutunurilor Mercuri 18 Tamuar Anastasia Tautu cu Matei și Amalia Ganea p. un legat Iulia Cotrosovici cu Enacachi Balasinovici p. b. Gh. Vasiliu cu Maria Sorbu p. o casă cu loc Curatoria lui Vas. Făurescu Calipso Vasiliu cu soțul p. divers rțic Sălile cu A. Galino p. b. Joi 19 Ianuariec. Orză p. mart. N. Cișajan p. lovire Profira Iacob p. injurii Arghira N. Stoian p. insulte Froim H. Croitor p. insultă și malt. Th. Chiriță p. contrav. la legea tutunurilor Th. Mihalachi p. calcarea unui copil M. N. Fairștain și Haia Hascal p. la gravă. Vineri 20 Tamar Samuil Ocsimberg p. escrocherie Al. Chirvaser cu soția p. divers TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA II. Luni 16 Ianuar St. Țurlui și I. Munteanu p. malt. Gr. Grigorov și alții idem Albert Stracai idem Șmil Catz p. contrav. la legea timbrului Al. Ton a Paraschivei p. insulte N. Georgianu p. malt. Zizu Felț idem Anania Constantinopol p. contrav. Iosef B. Glicman p. malt. Catinca Ștefăniu p. insulte Mihail Perilman p. contrav. la legea tutunor. Minghia lui Șaim sin Moise p. contrav. Anania Constantinopol p. contrav. ion Ciolac idem. Marti 17 Ianuar Ernest T. Antoniade cu frații sei p. diviziune Profira Teodor cu soțul p. divers St. Dimitriu cu Gh. Ion p b. Herșcu V. Buim cu Th. Paladi și frații Vasiliu p. b. M. L. Rosinbaum cu căp. Antipa p. b. Nat. Mandrea cu soțul seu p. sep. de patrim. Mercuri 18 Ianuar L. P. Rozin și altul p. distrugere D. Morarașu p. t. George Ghiorghiade idem Maria B. idem D. Dimitriu p. abuz de incred. Cost. Insurățelu p. sustragere de sub amanet Ion Resu p. delict silvic Dim. Pricop idem Nahman Ștarț p. fals Simion Anton și alții p. scapare da arestați Profira Popovici p. f. Ițic Faerștamn p. contrav. Joi 19 Ianuar Conv. cons. de fam. def. Pangrati Popovici spre a se pronunța asupra cererei tutorelui Idem a def. C. Țibuleac spre a verifica suma dată de tutore. Vineri 20 Ianuar Maranda C. Ionescu cu Prim. com. Brăesci p. pământ Sm 8troe cu soțul p. divers Ecat. Dăscălescu cu soțul p. divers Prim. Iași cu C. Stihi p rev. unui loc Natalia Movileanu cu soțul p. divers Cererea Prim. com. Tântești p. a se face des proceselor dintre Iancu Haimovici și Grig. Constantinescu Th. I. Gheorghiu cu I. Bastachi p. b. Statul cu Maria Dumbrăveanu idem Sâmbătă 21 Ianuar Ghiglea p. malt. Andrei Ianuș și alții p. ultragiu D. Tuzluc p. malt. Ion Vasiliu idem Toder M. și altul idem George Bandlie p. f. Maica Telălița p. malt. Ion Saiman p. f. cu efracție Dim. Balauca p. f. Gh. I. Luca p. malt. V. Plum idem Ion Ionescu p. lovire. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA HI. Luni 16 Ianuar Vânt. imob. lui Șmil Moise Iliescu p. Carolina Goldstein Op. lui Cost Hangan la punerea in stăpânire a lui Manolachi Hangan Contest. Zlatei Solomon la tabloul creditorilor lui Leizer M. Solomon. Marți 17 Ianuar Vânt. caselor def. D. Xenopol p. Stat Idem a imob. lui Nora Morariu p. Prim. Iași Idem a lui Aron sin Naftulea Idem a Leei fiica lui Zaharia Casapu Idem a lui Burău sin Iancu Todor Cazacu cere a dovedi cu marturi înrudirea sa cu Niță Petru Gh. Lomba idem cu def. Ion Lomba. Mercuri 18 Ianuar Vânz. imob. def. Louis Jordan p. divisiune Op. Elenei Cișman la urmărirea ce i se face de dr. I. Herdan Supr. la vânz. imob. Sofiei Dimitriu. Vineri 20 Ianuar Vânt. imob. Eienei Baidovici p. Maior Romulus Boteanu Em. Hager cere act de naștere Maria Ion Nicu cere act de căsătorie. Sâmbătă 21 Ianuar Vânt. imob. lui Feivel Cloper p. Prim. Iași Idem a lui Tosub Chioru Ciubotariu Idem a lui Rusulo Mahalu Idem a Măriei Proidnova S’au citat pe Jurisconsulții D. Ciolan, G. Nebunele și Ghițescu. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA IV. Luni 16 Ianuar A. S. Catargiu cu G. K. Catargiu p. b. Maria Grabizescu cu C. C. Cerchez idem Statul cu C. C. Cerchez idem Leizer Solomon p. f. Șloim Avramovici o escrocherie Gr. Saveliu p. t. Elena Borisov cu P. Popov p. b. Iosef Goldman cu I. Ornescu și alții idem Albert Startz cu Iosef Holțman idem. Marți 17 Ianuar Maria Groholsca p. divisiune Gh. Buruiană cu altul p. b. Leia lui Mendel Tedarin p. malt. Idei M. Goldinberg p. bancrută simplă E. Cotovitz p. malt. V. Mihailescu și alta p. f. Șmil Goldinberg cu altul p. bt. Ana Valeriu cu Maior Baldovici idem. Mercuri 18 Ianuar Iordachi Muscalu și alții p. abuz de încredere Iancu sin Ițic Ciasornicar p. escrocherie Nicu Eni p. ultragiu Gh. Huțupașu p. malt. M. Sfarț cu T. Vaisman et Cron p. b. V. Stamboleanu cu Soc. Unirea idem Leib Meer-Hofer cu I. Marcovici și alții idem Idem cu Al. Olivembaum idem. Joi 19 Ianuar Șloim sio Avram și alții p. contrar. Ițic Ștrul p. f. Joc Dănilă și alții idem Vas. Manole p. lovire Aron Goldintal cu Ed. Gherbel p. b. Ghidale Solomon cu M. H. Dulbergher idem M. Th. Nastasă cu V. Speranță idem A. Bernhard cu Babeta Steinberg idem. Vineri 20 Ianuar Elena C Haraga cu altul p.revând. Maria Luca p. divors I. Ciornea cu Prim. Belcești p.revând. Cepoi sin David p. contrav. Leiba Goldștain idem V. Nistor p. malt. Const. Ionescu p. divos Th. I. Negroponte cu V. Pomeranie p. b. I. Butnariu p. I. Dobrovăț, 6 Decembre 1888 Consiliul Comunei rurale Dobroviț din jud. Vaslui. Act de Mulțumire. No. 13.—De când moșia Dobrovăț s’a constituit în Domeniu al Coronei, multe și nenumărate îmbunătățiri Majestatea Sa Regele Carol I-iu a făcut ceea ce cu siguranță nu se putea face nici de Comună aici de locuitori față cu timpurile grele de astăzi, astfel A Înzestrat școla cu cărți și diferit material didactic precum și îmbrăcăminte pentru toți copii sărmani.—De asemenea tote bisericele cu vestminte Preoțesei, cărți și alte obiecte. A dăruit materialul lemnos pentru diferite construcțiuni necesare Comunei, faceri de poduri, lemne pentru încălzitul Scalei, Primăriei, la văduve și locuitori sărmani, 500 lei pentru plata porumbului luat de locuitori împrumut de la Stat, precum și mai multe ajutore bănesci la diferiți locuitori. A reparat radical biserica Catedrală monument însemnat zidită de Ștefan Cel Mare cu hramul Adormirea Duhului Sfânt din Curtea Penitenciarului care era devenită aprope ruînă străbătând prin crăpături vântul, ploile și viscolul. Astăzi este o biserică destul de frumosă și solidă pe care a pus-o la disposiția locuitorilor din Comuna. A reparat bisericuța mică din Curtea Penitenciarului cu hramul „Sf. Gheorghe” punănd’o la disposiția nenorociților arestați. A reparat biserica din satul Moldoveni cu hramul Sf. Panteleimon puind’o la diaposiția locuitorilor. Tote acestea sau făcut cu cheltuiala Majestăței Sale Regele Carol I și prin stăruința Dlui Ida Kalinderu Administratorul Domeniului Corónei care pururea în dorința de a fi acest Domeniu model să silesce cu multă activitate de a amenora sorta țeraniilor prin sacrificiile bine simțite ce face, dorind a merge spre progres și civilisație. Pentru acest sfârșit mândri de posițiunea creată acestei Comune în interes general. Noi Primarul ca întregul Consiliu Comunal, in numele locuitorilor Comunei Dobrovăț, din plasa Crasna județul Vaslui, aducem viile nóstre mulțumiri atât Majestiriei Sale Regelui Carol I, Augustul nostru Suveran cât și D-lui Ion Kalinderu Administratorul Domeniului Corónei. (S.S.) Primar: F. Roșu. Membri: V. *4. Rădoiu, V. Donat, C. Miron, I. Marcu, C. a Malahiei. (L.S.) Notar, N. Taușan. ANUNCIURI O persoană, care cunoște gospodăria dorește a intra intro casă aicea sau in districte. — Cu locuința la Costică Grigoraș, Strada Carol No. 30. ANUNCIIJ In pivnița din viea sub-iscalitului aflătore lângă monastirea Socola, având peste două mii vedre vin alb și roș din recolta anului 1888 care vin este din soiuri de vițe de pomă adusă nu de mult din străinătate, anume: bordeaux, grasă de la Cotnari, pe fragi, busuioacă, malvoazie, și altele, pomă și de loc, asemenea și unsprezece stoguri fân ca de douăsprezece care unul. Dorind a vinde cu preț forte moderat, atât fânul cât și vinul in părți, amatorii a cumpără vor bine-voi a se ințălege cu sub iscălitul care șede in casele de lângă feredeul pronumit turcesc. Neculai ducă. Pronon voia Moșia Hălceni din jude UC VdH<Cwl Ciu Iași, plasa Bahlui, comuna Șipotele în întindere de 800 fălci din cari 400 fălci arătură, iar restul fânaț și imaș, casse de locuințe atenanse, mori de apă, crâșmă, iazuri etc. Amatorii se pot adressa la D-nu M. I. Ivașcu in Iași._______________ anuncul Subsemnatul D. A. Mavrocordat in videre a liquida averea mea am însărcinat întru asta pe D-nii avocați Gr. N. Macry și A .I. făghici din Iași cam singuri sau împreună r trata despre condițiunele de vânzări. Imobilele ce au a fi vândute sunt: 1 1) Moșia Sângerii comuna Gropnița jude-Iași. . . .. 2) Moșiile Storești și Vladeni comunele idenii și Storeștii județul Botoșani (acesteșii se vând și o parte). 3) Casele strada Seulescu. 4) Hotel prenumit Ilie Armanu cu dughete strada Baston Iași. 5) Locul cu materialul (Hotel Europa) stra 1 Mare Iași.D. A. Mavrocordat. 10 Noembrie 1888. CREMA SIMON (Pudră de orca SIMON) Supan dx cremă, SIüyEOUST Prescrise de doctorii din Paris, Viena, Londra, Berlin,Adoptate de damele cele mai elegante. Aceste produse de o fineță și de un parfum delicios, albesc epiderma obrazul______iui și a mânilor, dau pelei o frăgezime necomparabilă și facă dispară tóte alterațiunile produse pe pele de frigul, sarele sau aerul mărei. Hlniou rue de Provence, 36, Paris Famacii, Parfumerii, Bazare etc. A se păzi de numeroase imitațiuni.