Cutezătorii, 1971 (Anul 5, nr. 1-52)

1971-10-14 / nr. 41

PITEŞTI • Deasupra oraşului, norii stau gata, gata să dea drumul şuvoaielor.Şi totuşi parcă au încheiat o convenţie cu şcolarii: azi nu plouă! Fără grijă deci, copiii urca în autocare şi pornesc spre Uzina de automobile Piteşti. Mulţi dintre ei o cunosc. Ca şi în alte dăţi, imaginea halelor, a benzilor pe care alunecă, tot la şase minute şi jumătate, o maşină gata, este copleşitoare... Coloana pionierilor străbate iar oraşul. Copiii intră în impunătoarea clădire a Casei de cultură a sindicatelor. Aici, într-o atmosferă sărbătorească, încep lucrările Conferinţei judeţene a Organizaţiei pionierilor, secţiunea pentru pionieri. Delegaţii, reprezentanţi ai pionierilor din judeţ, invitaţii primesc cu vii aplauze oaspeţi dragi: tovarăşul Gheorghe Năstase, membru al Comitetului Central al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean Argeş al P.C.R., tovarăşul Virgiliu Radulian, preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, adjunct al ministrului învăţămîntului. Salutul uteciştilor este adus de liceana Maria Ghiţă: «... anii pionieriei îmi sînt atît de aproape încît azi, aici, mă simt pionieră... vom fi alături de voi pe drumul pe care-l parcurgeţi spre o nouă treaptă a maturităţii, spre Uniunea Tineretului Comunist». Dornici să aducă la cunoştinţă succesele obţinute la învăţătură, în activitatea de organizaţie, în acţiunile de muncă patriotică, numeroşi pionieri au cuvîntul. Multe sînt şi propunerile care se fac la proiectul de Statut al unităţilor şi detaşamentelor. Dintre acestea redăm cîteva. Eugenia Radu: «...drapelul organizaţiei să îl avem cu noi şi în acţiunile de muncă patriotică, nu numai la adunări pioniereşti». Adrian Petrescu: «Ne este caracteristică voioşia, de aceea propun ca fiecare detaşament să aibă un marş cu care să pornească în fiecare acţiune pionierească». Odeta Militaru: «Ar fi bine să se arate dacă un pionier poate primi de două ori aceeaşi insignă, care îl situează printre fruntaşi», în încheierea lucrărilor Conferinţei, pionierii s-au angajat să înveţe cît mai bine, să contribuie prin muncă şi comportare alături de cei mari, ca judeţul lor să fie întotdeauna un judeţ al hărniciei, cinstei, onoarei şi demnităţii socialiste. L. NOVAC BRAŞOV • în mijlocul unui minunat peisaj montan — Timişul de Sus—155 de delegaţi la Conferinţa judeţeană a Organizaţiei pionierilor s-au adunat laolaltă pentru a avea un schimb de păreri despre munca lor, despre cele mai frumoase activităţi pioniereşti, despre sarcinile viitoare, în prima parte a adunării s-a făcut o trecere în revistă a succeselor obţinute de pionierii din judeţ în acţiunile cultural-artistice, tehnico-ştiinţifice, în buna organizare a diverselor activităţi. Pionierii au avut multe lucruri de discutat, au făcut numeroase propuneri pentru îmbunătăţirea proiectului de Statut al Organizaţiei pionierilor. Spicuim cîteva dintre acestea: să existe o carte de onoare în care să fie consemnate activităţile pioniereşti de mare amploare din judeţ, precum şi numele pionierilor fruntaşi; la despărţirea de pionierat să se acorde distincţii celor cu rezultate foarte bune în munca de organizaţie; să se organizeze o adunare trimestrială a preşedinţilor de unitate din judeţ pentru schimb de experienţă; Ziua pionierilor să fie sărbătorită la 30 aprilie, aniversarea înfiinţării primelor unităţi pioniereşti, asemenea uteciştilor, să aibă şi pionierii un carnet de membru. M. Toth FORUM PIONIERESC Delegaţi şi invitaţi la secţiunea pentru pionieri a Conferinţei judeţene Argeş. FOCŞANI • Solii purtătorilor cravatei roşii de pe meleagurile Vrancei şi-au dat întîlnire în sala teatrului din municipiul Focşani, la secţiunea pentru pionieri a Conferinţei judeţene a Organizaţiei pionierilor. Primit cu entuziasm de către pionieri, tovarăşul Simion Dobrovici, membru al Comitetului Central al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean Vrancea al P.C.R. a participat la lucrările Conferinţei. Arătînd succesele obţinute în activitatea pionierească, numeroşii delegaţi care au luat cuvîntul au făcut şi referiri la proiectul de Statut al unităţilor şi detaşamentelor. Reţinem între altele, două propuneri: Luminiţa Cernat: «...să se acorde o distincţie specială celor mai harnici pionieri, care se disting în activităţile de muncă patriotică».Viorel Făcăeru: «Întîlnirile pe care le organizăm cu comunişti, fruntaşi în producţie, ar fi bine să se desfăşoare în fabrică sau în uzină, la locul lor de muncă», în închierea Conferinţei, cei 120 de delegaţi au lansat o entuziastă chemare către toţi pionierii şi şcolarii din judeţ, prin care îi îndeamnă să înveţe cu tragere de inimă, să contribuie cu toţii la marea acţiune de refacere şi dezvoltare a patrimoniului silvic, plantînd puieţi pe o suprafaţă de 450 ha. L. GHEORGHIU DIN PROPUNERI PIONIERILO Mihaela Brazdă, Liceul muzică şi arte plastice, Oradia în cadrul marii competiţii artisice a pionierilor şi şcolarilor Festivalul cultural artistic — trebui introdusă şi participer, pionierilor de la liceele de muzii Ar fi bine ca în cadrul unei sesiuni speciale, noi, viitorii presionişti, să ne putem întîlni afirma încă de pe acum, de băncile şcolii». Eva Szabo de la Şcoala genrală din Ozun, judeţul Covasn: «Activitatea pionierească ar trebui să se încheie abia la sfîşitul clasei a Vlll-a şi, cînd spu aceasta, mă gîndesc mai ales l utecişti. Pentru colaborarea dintre cele două organizaţii, cred c uteciştii ar trebui să aibă printr sarcinile lor şi continuarea actvităţii pioniereşti pînă la sfîrşitul anului şcolar». Ilie Gheorghe, Şcoala generală Negreşti-Argeş: «Pentru dezvolta iniţiativa şi participare noastră, a pionierilor, la viaţa d€taşamentului, cred că fiecare dintre noi ar trebui să propună cîte acţiune în decursul unui an , în acelaşi timp să se ocupe realizarea ei» Mirela Hetcu, Şcoala generală nr. 5, Lugoj: «Este cunoscută dorinţa pionierilor de a merge în excursii! » pentru aceasta propun ca, în oraşele mai mari să se construiască centre turistice pioniereşti în care să poată fi găzduiţi pionierii. Poate că aceste construcţii vor putea f ridicate din fondurile realizate prin muncă de către noi, pionierii». Doina Scurtu, Şcoala generală Aştileu, Bihor, delegată la cea de a ll-a Conferinţă Naţională a Organizaţiei Pionierilor: «în cartea de onoare a unităţii, alături de evenimente şi acţiuni mai importante, cred că ar fi bine să fie şi fotografiile pionierilor fruntaşi, care se remarcă în mod deosebit în acţiunile pioniereşti» Dinu Ceapă, Adjud, judeţul Focşani: «In întîmpinarea sărbătoririi celor 50 de ani de la crearea Uniunii Tineretului Comunist propun ca unităţile de pionieri să organizeze activităţi comune cu uteriştii din licee şi fabrici». Foto: TRAIAN ONOFREICIUC к