Cutezatorii, 1972 (Anul 6, nr. 1-52)

1972-12-07 / nr. 49

IN CINSTEA MARII SĂRBĂTORI Recent, cercul micilor filatelişti din Şcoala generală nr. 24 Ploieşti, a deschis o bogată expoziţie a mărcilor poştale, dedicată marii aniversări a Republicii. Micile imagini colorate, după cum ne relatează corespondenţa Georgeta Iordache, din clasa a Vll-a B, au atras nenumăraţi vizitatori şi încă 20 de membri un cerc. Subiectele prezente în seriile expuse s-au dovedit a fi deosebit de variate şi interesante. Ele oglindesc trecutul de luptă al poporului nostru, aspecte din anii construcţiei socialiste, imagini din activităţile desfăşurate de pionieri, educarea tineretului prin muncă şi pentru muncă etc Cele mai valoroase serii vor participa la faza finală a concursului de filatelie, care se va organiza la Baia Mare. Dacă te uiţi de undeva, de sus, peste comuna mea, ai să vezi o mulţime de clădiri noi, mari şi frumoase, străzi largi, pietruite. Dar, dintre toate acestea, cea care o să-ţi atragă atenţia în mod deosebit o să fie o clădire încă neterminată şi care se deosebeşte de toate celelalte: este noua noastră şcoală de cultură generală. în fiecare zi trec pe acolo, dornică să ştiu cu cît au mai inaintat lucrările. De multe ori mergem să dăm şi noi, elevii, o mină de ajutor. Vrem ca aniversarea Republicii s-o întîmpinăm cu hărnicie, cu rezultate bune laînvăţătură. Mă gîndesc cu bucurie că în curînd voi învăţa aici. (Copiii din comuna Secuieni, judeţul Neamţ se pregătesc de sărbătoare. Noua lor şcoală a fost frumos împodobită, cei mai buni recitatori si cintăreti invată noi versuri si cintece despre patrie si partid, in detaşamente se alcătuiesc frumoase albume, se organizează adunări pioniereşti in care pionierii vin cu noi şi noi date despre comuna lor, despre locurile natale, despre trecutul de luptă al poporului nostru. Două interesante albume despre viaţa şi realizările poporului nostru au fost întocmite în cinstea aniversării Republicii de către un colectiv format din pionierii Bogdan Pană, Tiberiu Szabo, Emilia Chcerea, Graţiela Ionescu, Gabriela Oprea, Cristina Codescu şi Alexandru Molner de la Şcoala generală nr. 205 din Capitală. Peste cîteva zile, cei mai talentaţi recitatori şi solişti vocali din unitate vor evolua în faţa întregii şcoli, prezentînd montajul literar-muzical intitulat «Ţara mea iubită». MARIANA LEONCĂ, Şcoala generală,comuna Pantelimon, judeţul Ilfov