Cuvântul Liber, ianuarie-martie 1994 (Anul 6, nr. 1-63)

1994-01-04 / nr. 1

PE SCURT • Cinci sute de mii de persoane s-au adunat în centrul Parisului pentru a sărbători Anul Nou 1994. Ei au închinat câte o cupă de şampanie. • Mii de cehi s-au reunit la Praga pentru a sărbători Anul Nou şi uin an de la separarea de Slovacia. • In Plata Hoţie din Moscova s-au adunat mai multe sute de persoane care au primit cu şampanie pe noul venit — 1994. Din păcate şi aici au fost prezenţi mai ales bosaţii. • în faţa Închisorii în care se află Hazbulatov şi Rutkoi, mai multe sute de simpati ţinti au băut câte o cupă de şampanie şi au cerut eliberarea lor. • Conducerea Frontului Popular Democratic din Republica Moldova a declarat ci T':-' "'asm este introdus într-o celulă în care este b**ut. maltratat și unde se simulează, în mod repetat, executarea sentinței. ■* La Saratovo noaptea Anului Nou a fost trăită sub p’^aia de Obuze. Au căzut victimă cinci persoane nevinovate, iar alte 94 au fost rănite. • Pana Toan Paul al II-lea a denunţat la rn'-zul nonţii Anului Nou ameninţarea crize' er’nimice car» n'anează In 1991 asupra umanităţii. • Preşedintele SUA, Bill Clinton. .a declarat că toate tăr'ie estice. Inclusiv cel-* c-*-» au făcut parte din fosta UP.015, trebuie să fie primite In MATO. • Au Incernit convorbirile între India şi Pakistan în problema Kasmirului, problemă care durează de 50 de ani. • în Afganistan au continuat luptele Intre fracţiunile rivale Ambasada Iranului la Kabul a fost atinsă de obuze, nu s-au semnalat victime. • India și China vor începe convorbiri privind reducerea efectivelor militare existente de-a lungul granitei comune EDITOR - SC „CUVÂNTUL* SRL, înmatriculată la Oficiul Registrului Comertului Mureş sub nr .1211 SB3 1991. COTIDIAN MUREŞEAN DEMOCRATIC ŞI INDEPENDENT Anul Nou a fost Întâmpinat cu mesele pline şi cu multă voie bună. Vechi şi noi consumatori, prieteni, familişti, în noaptea cea mai lungă a anului, s-au „dat mari“ la.........Grand“. Personalul restaurantului din complexul cu acelaşi nume, primul ,noli’s In raiul nostru, i-a ţinut treji până în dimineaţa lui 1 ianuarie 1994, Ionel Tamba şi Ioan Crăciun, cei doi şefi ai restaurantului, şi-au condus bine echipa spre un final fericit. Iar bucătarii Valeria Alexand şi loan Oltean nu au avut timp nici măcar pentru... un sughiţ. Totul este bine când ai o orchestră care te scapă de toropeală, un prezentator ca Liviu Varga, zis Laly, zis şi Florin Piersic „al nostru“, o solistă de muzică populară ca Dorina Oprea. Veselie, armonie şi, în ce set tristeţii, a singurătăţii unora, ceva dizarmonie. Ei, da, după bucate aduse numai şi numai pentru a fi mâncate,vin, aşa, ca o emoţie, surprizele. Cutia cu surprize: biletul norocos. De astă dată, norocul le-a surâs bărbaţilor spre marea bucurie a Însoţitoarelor. Purcelul a guiţat In braţele lui Viorel Fărcaş, domnul „KENT“ a fost preluat de Ioan Roman, wisikiul s-a „palmat“ Cristian Tincu, Ovidiu Precup s-a Îndulcit cu un „Diplomat“ (tort), iar Tibi Kovács s-a fericit cu o sticlă de şampanie. Prezent la ,,Grand“ şi... „Rasputin“. Vodcă. O sută In meniu, două sute, de chilin! Din câte am băgat seama, la fel de frumos va fi, aici, la „Grand“, şi la petrecerea re-revelionului. De la „Grand“ la „Mureşul“. Muzică. Muzică cu orchestra „Royal“, balet, Iluzionism, dans clasic cu trupa condusă de Serafint. Mare veselie, ringul da dans — prea mic pentru o zbenguială la mare înfierbânţeală. La „CONTI“, fără conti şi contese, dar cu musafiri pe arse. Meseni care, de la data inaugurală a restaurantului şi, implicit, a complexului „Continental“, se află în fiecare an la petrecerea revelionului, între petrecăreţii „aleşi“ ai casei: italieni, austrieci, olandezi, australieni, veniţi la rudenii. „Mirii“ nopţii Anastasia Lazuniuc şi Mihai Constantinescu. „Glăsuitorii“, actorii Naţionalului târgumureşean, Dan Glasu şi Nicu Mihoc. Petrecerea şi hora cea mare s-au întins în cele două saloane de zi cu zi ale restaurantului, precm şi în cel ALB, pentru „aleşi". DORIN BOGDA (Continuare în pag. a 20) REVELLON ’94 Sufletiştii revelionului: Nicu Mihoc, Dan Glsu, Leontina Pop, Anastasia Lazariuc şi Mihai Constantinescu •Ani-M Foto: IOAN FLOREA U Ti Neinspiratâ fu ideea de Revelion a Televiziunii şi 'cruntai răi-' hunarca dire,^orului general, pentru toate gipfele primite la ioi pe colo, prin părţile moi, de vreun an de zile, de când prostejce tablete anti-criză şi este „cin* ca bătăii“ de presă. „Mai face omul câte o nerozie“, a spus cu tâlc domnul Everaci schizându-se, parcă, şi parcă „deşi limitându-se“ de cele ce aveau să apară pe micul ecran, în „Noaptea nopţilor“. Apoi, s-a retras, râzându-şi în barbă, mesean între meseni, lăsându-şi supuşii să arate tot ce ştiu face mai bine. Cum s-ar spune, „i-a luat la mişto“, ceea ce nici n-ar fi chiar aşa de rău. Mai trist este că ,,mişto-ul" l-a vizat şi pe telespectator, care, bietul, n-arfe nici o vină că in instituţia cu pricina se fură, se bârfeşte şi si preacurveşte, încât s-a văzut „Pe viu“, şi In direct, cum nerozia, trecând printr-o scurtă fază de dare în stambă, s-a transformat degrabă în neghiobie cu clopoţel. Ce i-a fost dat să vadă plătitorului de abonatment. Înmărmurit cu sarmaua rămasă între ep,flotă şi esofag, ca şi cum n-ar fi fost destul de agresat în simţire, de Circul parlamentar '93? O tele- viziune cu poalele date peste cap şi cu brâncile In şolduri, precupeaţă, agresivă şi gălăgioasă, prostănacă şi plină de ifose, vulgară şi indecentă, în ciuda poleielii şi a orgilor de lumini, sau cu atât mal mult. ILEANA SANDU (Continuare In pag. a 2-a) Petrecere, veselie, încredere. I