Cuvântul Liber, iunie 2007 (Anul 19, nr. 105-126)

2007-06-01 / nr. 105

CUVÂN VINERI, 1 IUNIE 2007 „Serbările copilăriei”, împreună cu Primăria municipiului Târgu-Mureş Cu prilejul „Zilei Internaţionale a Copilului", Primăria municipiului Târgu-Mureş organizează, în perioada 1-3 iunie, programe cultural-artistice şi sportive, care se vor desfăşura în Cetatea Târgu- Mureş, Complexul de Agrement şi Sport „Mureşul" (Week-end), precum şi în Parcul Albastru din Bdul Pandurilor, după cum urmează: Pe scena din Cetatea Târgu-Mureş Vineri, 1 iunie 2007, programe artistice oferite de grădiniţele nr. 2, nr. 9, nr. 1, nr. 4, „Dumbrava Minunată", „Rază de Soare", nr. 12, „Friedrich Schiller", „Piticot", Trupa „Tamacsisza", Trupa Dancing Shivas, în concert: PEPE. Dansuri moderne, dansuri ţigăneşti, jocuri din folclorul copiilor, completează tabloul zilei de vineri. Sâmbătă, 2 iunie 2007, programe artistice oferite de gimnaziile „Nicolae Bălcescu", „Alexandru Ioan Cuza", „Friedrich Schiller", Liceul cu program sportiv, Liceul de Artă, Şcoala Ajutătoare nr. 2, Şcoala Generală din Cristeşti şi Şcoala Generală nr. 2, în concert: Trupa Trendy şi Formaţia Hi-Q. Surprize oferite participanţilor de iluzioniştii Sandrini şi Neone. Duminică, 3 iunie 2007, programe artistice oferite de grupurile şcolare „Gheorghe Şincai", „Electromureş", „Traian Săvulescu", „Emil Dandea" şi „Gh. Marinescu", colegiile „Al. Papiu Marian" şi „Unirea", Liceul „Bolyai Farkas", în concert: Bodoni Ildiko şi Radu Iile. Suprize oferite celor mici de fachirul COCO. Spectacolele artistice vor începe de la ora 17.00, iar concertele sunt programate să se desfăşoare de la ora 20.00, în perioada 1-3 iunie, în Complexul de Agrement şi Sport „Mureşul", ca şi în Parcul Albastru, învecinat Bdului Pandurilor, se vor desfăşura concursuri sportive de minifotbal şi baschet. Vă invităm, cu mic cu mare, să participăm la bucuria copiilor noştri, timp de 3 zile,în Cetate, la Week-end,în Parcul Albastru. Primăria municipiului Târgu-Mureş, organizatorul acestui eveniment, vă așteaptă cu drag! Primar, dr. DORIN FLOREA E lumea tot mai tristă azi, Părind-au lacrimi pe obraz, Sunt tot mai amăgit de iriitor Şi-i pierd speranţa chiar IUNIE Simţim noi astăzi sărbătoarea? Simţim că iar venit-a vara? Simţim că suntem iar copii, Şi vrem cu toţi daruri, jucării? Eapi din nou un viitor, Să vezi copilul zâmbitor? Fac copil dericit, La L iunie cu drag sărbătorit? Acum la ceas de sărbătoare, Să râdem top cu mic cu mare, Din inimi să ne bucurăm Să mulţumim pârinplor. Să mulţumim din inimi mici Lubippărinpe dragi bunici, Că face protid pentru noi, Să crepem fără griji, fără nevoi. ROXANA - MARIA HĂDMNAŞ, Şcoala Generală Sâncrai pentru copii lor. RAZA DE SOARE Ziua de 1 iunie este o zi deosebită pentru copiii şi tinerii care frecventează Centrul de zi „Raza de soare" din oraşul Iernut. Solidari cu toţi copiii lumii, ei sărbătoresc astăzi „Ziua Copilului". Pentru ei această zi are şi o semnificaţie aparte, în urmă cu şase ani, de 1 iunie, la iniţiativa unor iernuţeni cu suflet mare, a luat fiinţă Asociaţia „Raza de soare", organizaţie nonguvernamentală care se preocupă de soarta copiilor şi a tinerilor cu dizabilităţi din oraş. Programul festiv pregătit anume pentru această zi cuprinde cântece şi poezii la alegere, jocuri terapeutice şi demonstraţii de gimnastică recuperatorie. Cu acest prilej patronii firmei Simalex Bussines Group din Târgu-Mureş dăruiesc Centrului de zi un calculator, împlinind astfel o mai veche dorinţă a copiilor. Nu vor lipsi dulciurile şi sucurile, micile atenţii fără de care sărbătoarea nu ar fi deplină. Copiii, părinţii lor şi Primăria oraşului mulţumesc cadrelor didactice Maria Dorina Pasca, Elena Slev, Nina Roşu, Maria Diac, Anica Stoica, Alexandru Cocoară şi Alexandra Hang, ca unor adevărate raze de soare dătătoare de lumină, căldură şi speranţe, lată, dragii noştrii Alina, Aurel, Larisa, Octavian, Şandor, Mirela, Gamela, Gabi, Cătălin, Octavian, Alex, Alina, Adi şi Cosmin,vi se împlineşte astăzi o altă dorinţă. Ziarul „Cuvântul liber" scrie şi despre voi şi vă urează să vă bucuraţi de viaţă împreună cu toţi copiii României. MIRCEA GHEBOREAN LANSARI SI PREZENTĂRI DE CÂRTII » în cadrul manifestărilor organizate în SĂPTĂMÂNA CULTURII REGHINENE, Biblioteca Municipală „Petru Maior" vă invită vineri, 1 iunie, ora 17, la întâlnirea literară cu scriitorii şi publiciştii mureşeni Valentin Marica, Ilie Şandru şi Eugeniu Nistor, personalităţi consacrate şi apreciate de către iubitorii de cultură. Se vor lansa cărţile: - Drum spre viaţă, de Ilie Şandru - Studii de literatură, de Valentin Marica - Conceptul de spaţiu mioritic în filozofia lui Lucian Blaga, de Eugeniu Nistor - Ultima bătălie, de Cornelius Ryan, autorul cunoscutului roman istoric Ziua cea mai lungă. Traducerea cărţii prezentate aparţine mureşeanului Nicolae Dan Cetină. Prezintă: Valentin Marica, Dimitrie Poptămaş, Ilie Frandăş, Eugeniu Nistor, Ilie Şandru, MARIN ŞARA AGENDA FILARMONICA DE STAT TÂRGU-MUREŞ Astăzi, în Sala mare, la ora 12 - secţia română, şi ora 13 - secţia maghiară, va avea loc un CONCERT LECŢIE şi CONCERT EDUCATIV - cu tombolă. Dirijor: Szőnyi Zoltán. Interpreţi: Bakos Emília, Darabont Örs, Ancta Rusu, Szántó Lóránd, Trombitás Márta - elevi ai Liceului de Artă. Prezintă profesoarele Carmen Mihăescu şi Kovács Zsuzsa, în program: W.A.Mozart, F.Mendelssohn- Bartholdy, J.Haydn, F.Borne. 99 INSTITUŢIA PREFECTULUI JUDEŢUL MUREŞ „Copiii preiau puterea la 1 iunie 2007 Este genericul acţiunilor pe care Instituţia Prefectului-Judeţul Mureş,împreună cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş le dedică copiilor de ziua lor. Programul Zilei de 1 Iunie va debuta la ora 9:30, la Palatul Administraţiei, cu „preluarea puterii administrative", pentru o zi, de către copiii desemnaţi în urma unui concurs, pentru funcţiile de prefect şi subprefecţi ai judeţului Mureş. După vernisajul expoziţiei de desene ale copiilor, din holul Palatului Administraţiei, noul prefect al judeţului şi subprefecţii îşi vor intra în atribuţii. Vor acorda audienţe şi vor onora cu prezenţa activităţile distractive, derulate, începând cu ora 12:00, în „Parcul Albastru", de pe Bulevardul Pandurilor. Ora 12:00 - Parada şcolilor Ora 12:30 - Demonstraţie de carting Ora 13:00 - Parada modei pentru copii Ora 13:30 - Teatru pentru copii - „Capra cu trei iezi" de Ion Creangă, în interpretarea actorilor de la Teatrul „Ariei" din Târgu-Mureş. Distracţia va continua în „Parcul Albastru" cu jocuri distractive pentru copii, face painting, karaoke. Mulţumim tuturor celor care au răspuns intenţiilor Instituţiei Prefectului, pentru a oferi copiilor noştri motive să se bucure din plin de această zi deosebită. Moderator: Neluţu Chiorean, redactor la Radio Târgu-Mureş. Parteneri: Teatrul „Ariel" Târgu-Mureş, Ambient Târgu-Mureş, Restaurantul Leo Târgu-Mureş, Kinder Land Târgu-Mureş, Castelul Piticilor Târgu-Mureş, Kinder Shop Târgu-Mureş, Grădiniţa nr. 15 din Târgu-Mureş, Colegiul Naţional „Unirea" din Târgu-Mureş, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr. 2 din Târgu-Mureş, Palatul Copiilor din Târgu-Mureş. Parteneri media: „Cuvântul liber" Târgu-Mureş, 24 ore mureşene, Zi de Zi, Ziarul de Mureş, Népújság Târgu-Mureş, Radio Târgu-Mureş, Radio Son Târgu- Mureş, Kiss FM Târgu-Mureş, Antena 1 Târgu-Mureş, Televiziunea Târgu-Mureş. Sponsori: S.C. Industrializarea Laptelui „MUREŞ" S.A., S.C. Neumarkt Distribbeer S.R.L. Târgu-Mureş, S.C. Bere Mureş S.A. Târgu-Mureş, Metro Târgu- Mureş, S.C. Rotecom S.R.L. Târgu-Mureş, în cazul în care condiţiile meteorologice vor fi nefavorabile, manifestările dedicate „Zilei Copilului", se vor desfăşura în sala de sport a Grupului Şcolar „Gheorghe Şincai" de pe strada Şurianu nr. 1. Prefectul judeţului Mureş, CIPRIAN DOBRE 1 IUNIE 2007 Zile trecute: 151 Zile rămase: 214 Soarele răsare la: 5.34 Soarele apune la: 20.53 Calendar creștin: - Ortodox: Sf. Mc. Iustin Filozoful; - Greco-catolic: S. Iustin Filosoful. Zodia: Gemeni (22.05 - 21.06). * Ziua internațională a copilului Filă de calendar 1636 - S-a născut Nicolae Milescu (Spătarul), scriitor memorialist şi diplomat, autorul unui „Jurnal de călătorie în China", primul memorial de călătorie scris de un român; tot el este primul român care a tradus „Vechiul Testament" (1667), lucrare care a stat la baza traducerii „Bibliei de la Bucureşti" (m. 1708). 1878 - începe Congresul internaţional de la Berlin, convocat în vederea revizuirii Tratatului de la San Stefano; se recunoaşte independenţa României. 1946 - Ca urmare a sentinţei de condamnare la moarte (din 20.V.1946), este executat (alături de colaboratorii săi apropiaţi Mihai Antonescu, Constantin Vasiliu şi Gheorghe Alexianu), în închisoarea Jilava, mareşalul Ion Antonescu, conducător al statului român în perioada 1940-1944 (n.1882). 1957 - S-a înfiinţat, la Bucureşti, Muzeul Literaturii Române. 1971 - S-a născut cântăreaţa de muzică uşoară Monica Anghel. 1996 - România devine, la Conferinţa de la Viena, membră a Iniţiativei Central Europene (ICE). Cugetarea zilei: „ Tăcerea este prietenul adevărat care nu te trădează niciodată" (CONFUCIUS) HOROSCOP) Berbec. Vă preocupă exagerat de mult problemele personale şi aveţi tendinţa să le neglijaţi pe cele sentimentale. Nu este indicat să vă ocupaţi de afaceri, pentru că există riscul să pierdeţi. Taur. Colegii s-au împărţit în două tabere rivale. Dvs. trebuie să vă ţineţi departe de intrigi, să vă vedeţi de treburi. Curând, totul se aplanează şi veţi constata că atitudinea dvs. e cea câştigătoare. # Gemeni. Sunteţi înconjurat de dragoste, de bună-voinţă, dar şi de şansele unor afaceri prospere. Vă recuperaţi din datoriile de la care v-aţi luat gândul. Rac. Concentrarea este la limita minimă. Va trebui să faceţi o mulţime de drumuri care vă vor obosi, dar, pe de altă parte, vă vor da posibilitatea de a rezolva o mulţime de probleme. Leu. Nu veţi fi agreat de oamenii care nu-şi văd lungul nasului. O zi în care vă faceţi noi planuri, vă gândiţi şi la investiţii substanţiale. Se va ivi ocazia unei deplasări, în interes personal,a Fecioară. Sunteţi mulţumit de faptul că toate ideile dvs. se dovedesc în timp scurt foarte valoroase şi pentru alţii. Altruismul, benefic altădată, acum vă rarefiază veniturile. Balanţă, lată o zi marcată de situaţii neluate în calcul. Apar oportunităţi, incertitudini, probleme de sănătate, tracasări, în chestiuni esenţiale, opinia partenerului de viaţă este corectă. Scorpion: Vă este greu să recunoaşteţi că cineva din familie are sentimente mai puţin frumoase în ceea ce vă priveşte. Suferiţi, fără a avea curajul să luaţi o atitudine clară. E bine să comunicaţi ce simţiţi. _ Săgetător. Azi, în dragr goste, cu cât sunteţi mai spontan, cu atât e mai bine. Puteţi să ajungeţi la o înţelegere privind o problemă mai veche dacă o aduceţi pe tapet. _Sati Capricorn. Daţi dovadă de multă maleabilitate psihică şi mentală, care vă vor ajuta enorm în a vă adapta perfect unor situaţii neaşteptate, de care astăzi dvs. veţi avea parte. Vărsător. Ideile dvs. pracipliotice sunt unanim acceptate RB de anturaj, care este dispus " să vă accepte astăzi fără a comenta pretențiile de a fi considerat salvatorul situației. Peşti. Se anunță schimbăări importante, bruşte, dar pe termen lung, acestea nu vă sunt deloc pe plac, mai ales că nu stă deloc în puterea dvs. să modificați ceva. # ]=