Cuvântul Liber, mai 2010 (Anul 22, nr. 85-105)

2010-05-01 / nr. 85

rJurnalistul personaj de roman poliţist Luni, 3 mai 2010, începând cu ora 17:00, în curtea interioară a Bibliotecii Judeţene Mureş, vă invităm la o întâlnire cu romanul poliţist românesc. Veţi avea ocazia de a cunoaşte sau de a vă reîntâlni cu unii dintre autorii Tritonic care au redefinit genul crime-scene. Vă propunem, pentru început, o prezentare a romanului Ivonei Boitan - Hoţii de timp, carte apărută împreună cu d/s numărul 5 din 2010 al Revistei Flacăra, urmată de o dezbatere cu tema Jurnalistul, ca personaj de roman poliţist. Invitaţii serii vor fi şi Oana Stoica Mujea, autoarea romanelor Indicii anatomice şi Parfumul văduvei negre, George Arion, care ne provoacă la un maraton literar, pentru a afla despre Atacul în bibliotecă, despre postura de Detectiv fără voie sau despre Crimele sofisticate şi, nu în ultimul rând, Bogdan Hrib, autorul Filierei greceşti şi, totodată, editor Tritonic. Vă invităm, deci, să descoperim împreună o lume plină de suspans, o lume în care jurnalistul se dezvăluie şi ne dezvăluie ceea ce se întâmplă în spatele profesiei. Evenimentul este organizat împreună cu Tritonic Grup Editorial şi este dedicat Zilei Mondiale a Libertăţii Presei (3 mai). | ■ Ediţia a IX-a a Simpozionului internaţional de la Alba Iulia în perioada 6-8 mai 2009, la Alba Iulia, se vor desfăşura lucrările Simpozionul internaţional cu tema „Invazia nonvalorilor într-o lume multimedia". Este cea de-a 9 ediţie a acestei manifestări academice patronate de Facultatea de Teologie Ortodoxă din Alba Iulia. Vor participa şi vor susţine referate personalităţi ale lumii teologice din ţară şi străinătate. Simpozionul se va desfăşura în Aula „Dumitru Stăniloae" a Facultăţii de Teologie din Alba Iulia şi va cuprinde 3 sesiuni de referate, iar sâmbătă, 8 mai 2010, de la ora 11.00, va avea loc solemnitatea decernării titlului de Doctor „Honoris Causa" părintelui prof. univ. dr. Vasile Mihoc, prodecan al Facultăţii de Teologie „Andrei Şaguna" din Sibiu, şi va fi lansat volumul simpozionului cu acelaşi titlu. Prima ediţie a acestui Simpozion internaţional a avut loc în anul 2002, cu tema: „Violenţa «în numele lui Dumnezeu» - un răspuns creştin", iar de atunci, în fiecare an, s-a organizat această manifestare academică şi, în acelaşi timp, s-au tipărit şi volumele cuprinzând referatele susţinute de participanţi. Temele celorlalte simpozioane au fost „Biserica în era globalizării" (2003), „Spiritualitate şi consumism în Europa unită" (2004), „Omul de cultură în faţa descreştinării* (2005) „Identitate creştină şi dialog, în noul context european" (2006) „Cosmosul, între frumos şi apocaliptic - un recurs etic asupra ecologiei" (2007) „Sensul vieţii, al suferinţei şi al morţii, în mileniul III" (2008) şi „Libertate şi responsabilitate. Iniţiative şi limite în dialogul religios" (2009) Dintre personalităţile teologice prezente la acest Simpozion internaţional amintim pe: Klauss Kenneth (Fribourg - Elveţia), Ludwig Tavernier (Koblenz - Germania). Alături de aceşti oaspeţi din străinătate vor fi prezenţi, în aceste zile, la Alba Iulia şi nume importante ale teologiei româneşti, cum ar fi dr. Adriana Lemeni - secretar de stat pentru Culte. Simpozionul va debuta joi, 6 mai, la ora 9.00, cu slujba Te Deum oficiată în Capela Facultăţii de Teologie, care va fi urmată apoi de un cuvânt de deschidere al ÎPS Andrei, iar de la ora 11.00, vor începe sesiunile de lucru propriu-zise. Sursa: RADIO REÎNTREGIREA/ IOVÁNIA SÂMBĂTĂ,IMÁI 2010 1 MAI 2010 (—~ ^ Zile trecute: 120 Zile rămase: 245 Soarele răsare la: 6.11 Soarele apune la: 20.35 Ortodox: Sf. Prooroc leremia; Sf. Mc. Eftimie, Ignatie și Acachie; Cuvioasa Isidora Greco-catolic: ST Prooroc leremia; Sf. Iosif Muncitorul Romano-catolic: Sf. Iosif Muncitorul Zodia, Taur (21 aprilie-21 mai) . Filă de calendar 1581 - Sigismund Báthory este ales principe al Transilvaniei. 1831 - Se înfiinţează, la Bucureşti, Arhivele Statului din Ţara Românească. 1865 - Intră în vigoare Codul Penal (aprobat de domnitorul Alexandru Ioan Cuza, la 21 aprilie/3 mai 1864). 1993 - A intrat în vigoare Acordul dintre România şi Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (AELS). 2002 - A început să funcţioneze Garda de Mediu, condusă de un comisar naţional - la nivelul ţării, şi de un comisar judeţean - la nivel de judeţ. 2002- La Salonul Internaţional al Invenţiilor şi Produselor Noi, de la Geneva, ediţia nr. 30, România a câştigat 67 de medalii (din care 15 de aur) şi trei premii speciale, ceea ce a clasat-o pe primul loc între cele 44 de ţări. Printre premianţi sunt profesorii Universităţii „Bioterra" din Bucureşti - medalie de aur, pentru vodca ecologică, şi de argint, pentru sucul fără conservanţi, Carotina. 2003 - A intrat în vigoare noul Cod Poştal din România. Cugetarea zilei: „Nu există lucru cât de uşor, care să nu fie greu, dacă-i faci fără voie." (Terentius) HOROSCOP) Berbec. Dimineaţa s-ar putea să fiţi bulversat din cauza unor probleme de natură sentimentală. Evitaţi discuţiile în contradictoriu cu o femeie mai în vârstă din familie. Taur. Este posibil să aveţi o deziluzie în dragoste. Sunteţi mai emotiv decât de obicei şi vă este greu să vă exprimaţi în mod deschis. Nu refuzaţi comunicarea! Gemeni. Vă preocupă situaţia financiară şi aveţi tendinţa să neglijaţi relaţiile sentimentale. Riscaţi ca partenerul de viaţă să vă reproşeze că sunteţi indiferent. Rac. Nu încercaţi să vă rezolvaţi singur toate problemele! Astăzi nu vă puteţi concentra prea bine. Vă recomandăm să nu refuzaţi sprijinul unui prieten apropiat. Leu. Dimineaţa sunteţi indispus şi comunicaţi mai greu cu anturajul şi cu familia. Vă recomandăm să vă ordonaţi ideile. Spre seară s-ar putea să fiţi invitat la o petrecere. Fecioara. Se pare că dimineaţa aveţi mult de alergat, pentru a rezolva probleme legate de o moştenire. După-amiază vă pregătiţi pentru o călătorie lungă împreună cu partenerul de viaţă, Balanţa. S-ar putea să vi se ofere un nou loc de muncă sau să fiţi promovat. Mai multe responsabilităţi, dar şi câştigurile sunt mai mari. Scorpion. S-ar putea să vă loviţi de probleme financiare. Nu este cazul să vă lăsaţi demoralizat. Dupăamiază vă surâde norocul. Un fost coleg vă propune o colaborare pe termen lung, din care puteţi câştiga bine. Săgetător. La serviciu, sunteţi încăpăţânat şi colaboraţi greu cu colegii. Fiţi mai flexibil! Capricorn. Atitudinea unui,partener de afaceri vă nemulţumeşte şi vă determină să deveniţi impulsiv. Fiţi mai precaut în afirmaţii! Vărsător. Un coleg în care aţi avut mare încredere vă dezamăgeşte profund. Vă recomandăm să fiţi prudent şi să nu începeţi discuţii în contradictoriu cu cei din jur. Peşti. O veste neplăcută în legătură cu o persoană apropiată vă dă peste cap tot programul. S-ar putea să fiţi nevoit să plecaţi într-o călătorie. Prietenii vă apreciază pentru că îi ajutați la nevoie. Dacă refuză verificarea la domiciliu. BOLNAVII AFLAŢI ÎN CONCEDIU MEDICAL NU MAI PRIMESC INDEMNIZAŢIA Noile măsuri de responsabilizare a furnizorilor de servicii medicale şi a beneficiarilor de concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate, cuprinse în Ordonanţa de Urgenţă nr. 36/2010, publicată în Monitorul Oficial din 26 aprilie a.c., stabilesc că, pentru a beneficia de concedii şi indemnizaţii, persoanele asigurate trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, cumulativ, şi anume: să îndeplinească stagiul minim de cotizare; să prezinte adeverinţa de la plătitorul de indemnizaţii din care să reiasă numărul de zile de concediu de incapacitate temporară de muncă avute în ultimele 12 luni, cu excepţia urgenţelor medico-chirurgicale sau a bolilor infectocontagioase din grupa A şi să fie prezente la domiciliu sau la adresa indicată, după caz, în vederea verificării de către reprezentanţii plătitorilor de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate. Termenul în care beneficiarul era în drept să solicite indemnizaţiile prevăzute de OUG nr. 158/2005, pe baza actelor justificative, este redus de la 3 ani la 90 de zile, care curg de la data de la care beneficiarul era în drept să le solicite. Sunt introduse noi prevederi referitoare la verificarea prezenţei asiguraţilor aflaţi în incapacitate temporară de muncă la adresa de domiciliu sau la reşedinţa indicată, de către plătitorii de indemnizaţii, însoţiţi, dacă este cazul, de un reprezentant al poliţiei, avându-se în vedere programul individual de recuperare recomandat de către medicul specialist, urmând ca până pe 5 mai 2010 să se aprobe, prin ordin comun al ministrului Sănătăţii, al ministrului Administraţiei şi Internelor şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, normele de aplicare a acestor dispoziţii. Dacă persoanele aflate în incapacitate temporară de muncă refuză verificarea, plata indemnizaţiilor încetează de la data la care s-a constatat acest fapt. Totodată, nerespectarea de către asigurat a obligaţiei de a fi prezent la domiciliu sau la adresa indicată, în vederea verificării, atrage după sine neplata indemnizaţiei, începând cu data de la care s-a constatat acest lucru. LUCREȚIA POP /------------------------------------------------------------------------------------------------------Cel mai nou album AC/DC, lansat la București , în urmă cu câteva zile, a fost lansat la București cel mai nou album AC/DC, „Iron Man 2". Acest album este coloana sonoră a filmului omonim şi conţine 15 piese de pe 10 albume ale trupei australiene. Cel mai aşteptat eveniment al anului, concertul celor de la AC/DC este programat în data de 16 mai,în Piaţa Constituţiei din Bucureşti,începând cu ora 18. Australienii vor ajunge în România în cadrul Black Ice Tour, care promovează ultimul album. în acest moment mai sunt disponibile bilete la categoriile VIP, la preţul de 477 lei, şi Normal Circle, la preţul de 148,4 lei. AC/DC în România este un eveniment prezentat de East European Concert şi Marcel Avram, prin asociere cu D&D East Entertainment. V____________________________________________________________/ FLORENTIN DEAC „Balul primăverii", cu scop caritabil în data de 26 aprilie a.c., a avut loc un nou bal al elevilor de la Colegiul Naţional „Unirea". Chiar dacă uniriştii obişnuiau să organizeze un asemenea bal de „Valentine's Day", nu au reuşit de această dată, din cauza bacalaureatului, şi s-au văzut nevoiţi să decaleze evenimentul. Organizatorii balului, intitulat anul acesta „Acorduri de primăvară... uniristă", au fost elevii claselor a XI-a, care au muncit din greu pentru a-i satisface pe participanţi. Specacolul a început puţin după ora 17.30, în Club „Apollo", şi a debutat cu un show de stand-up comedy, în cadrul căruia protagoniştii au fost Sebastian Naste şi Tudor Florea. Distracţia a continuat cu defilarea şi dansul unor vedete celebre, precum Marilyn Monoroe, Frank Sinatra, James Bond, Antonio Banderas sau Salma Hayek, în persoana perechilor din clasele a XI-a. Dansatorii le-au invitat în ring şi pe cadrele didactice prezente, făcându-le astfel o surpriză plăcută. Această ediţie a balului a avut un caracter special, întrucât, în final, a avut loc o licitaţie cu tablouri realizate de colegii noştri mai mici, din gimnaziu. Banii strânşi de pe urma cadourilor şi a biletelor de intrare au fost donaţi unei familii nevoiaşe din comuna Petelea, care trăieşte în condiţii greu de închipuit. Acesta a fost încă un prilej prin care s-a dovedit cât de generoase sunt unele persoane şi pregătite să sară în ajutor oricui, fără ezitare. Seara s-a încheiat cu o petrecere binemeritată, dedicată tuturor participanţilor. LIVIUNATEA ,----------------------------- Agendă -----------------------------«, TEATRUL NAŢIONAL TÂRGU-MUREŞ Compania „Liviu Rebreanu" prezintă mâine, 2 mai, în Sala mică, la ora 20.00, spectacolul „ANONIMUL VENETIAN" de Giuseppe Berto.______________________________ ___________________________/