Cuvântul Liber, septembrie 2018 (Anul 30, nr. 166-186)

2018-09-01 / nr. 166

HAINA DE NUNTĂ ŞI ARISTOCRAŢIA PESEDISTA!’ (Urmare din pag. 1) de nuntă. Şi într-adevăr au venit destui, dar au mai rămas locuri libere, iar stăpânul şi-a trimis slujitorii să-i cheme şi pe cei izolaţi, fugăriţi, separaţi, să iasă pe la răspântii, fiindcă toţi sunt egali, fii ai lui Dumnezeu. Au venit şi cei care nu aveau haină de nuntă, goi sufleteşte, din curiozitate, fără să fie pregătiţi sau în scopuri satanice, în dorinţa de a produce zâzanie şi tulburare. Stăpânul le porunceşte frumos, cu delicateţe: „Prietene, cum ai venit aici fără haină de nuntă?" (Matei XXII,11). Tulburaţi, şi noi, creştinii de azi, ne punem întrebarea dacă suntem pregătiţi pentru întâlnirea cu Mirele Iisus, la Sfânta Liturghie, dacă deranjăm, sau suntem împăcaţi cu vrăjmaşii, dacă purtăm într-adevăr haină de nuntă..., fiindcă mulţi sunt chemaţi, dar puţini sunt aleşi ( Matei XXII, 13-14). Mi-am notat aceste însemnări după ce am urmărit la televizor, secvenţe de la nunta fiului preşedintelui PSD, Liviu Dragnea, un personaj ciudat, care nu are nimic de-a face cu doctrina social-democrată. De altfel, domnia sa a fost şcolit în PD, sub îndrumarea directă a expreşedintelui Traian Băsescu. Am văzut aristocraţia pesedistă venind la ospăţ cu limuzine străine în valoare de zeci de mii de euro, fuduli nevoie mare, mai ceva ca la nunţile rromilor din Strehaia sau Piteşti. Aceste creaturi ale „revoluţiei furate", nu au nimic comun cu comuniştii, aşa că protestatarii care strigă ciuma roşie, greşesc enorm. Miliardarii de carton ai României, sunt înregimentaţi în PSD şi sfidează, nesocotesc ideile nobile al social-democraţiei. Apoi, ostentativ, au apărut imagini cu Dragnea şi mai tânăra iubită, Irina, cu trei rânduri de haine schimbate, şi mai puţine imagini cu mirele şi mireasa. Să-mi fie cu iertare, nunta fiului lui Dragnea mi sa părut oe..., made în Videle, chiar dacă participanţii s-au acoperit cu haine de lux.  Societatea Cultural-Patriotică .Avram Iancu** - Filiala Târgu-Mureş. Despărţământul Central Judeţean Mureş al ASTREI Vă invită la conferinţa: Ioan Oros, alias Rusu, memorialist al Revoluţiei din 1848 şi viceprefect al Legiunii a lll-a Târnava Mică Comunicarea va fi susţinută de Ioan Berta. Moderator: Mihai Monoranu. Clipa de poezie: Mircea Dorin Istrate. Moment istoric 100: Ioan Berta. Manifestarea va avea loc miercuri, 5 septembrie 2018, ora 17, la Casa Memorială „Avram Iancu", str. Avram Iancu nr. 23, Târgu-Mureş. Bulgaria speri să oprească pesta porcini din România printr-un... gard ghimpaţi Potrivit Agerpres, care citează un oficial bulgar, ţara vecină de la sudul Dunării a finalizat, în doar patru săptămâni, gardul de la graniţa cu România, pentru a opri porcii să treacă şi să transmită, astfel, pesta porcină. „Gardul este terminat de-a lungul unei porţiuni de graniţă de 133 de kilometri şi, în prezent, este echipat cu sârmă ghimpată şi elemente care să consolideze efectul de descurajare pentru animalele migratorii. Gardul de 133 de kilometri a fost construit în doar patru săptămâni. Situaţia cazurilor de pestă porcină africană din România este una foarte îngrijorătoare, epidemia lovind cea mai mare fermă de porci din România, aflată la doar 50 de kilometri de graniţa cu Bulgaria", a declarat pentru Agerpres, viceministrul bulgar al Agriculturii, Yanko Ivanov. Potrivit aceleiaşi surse (Agerpres), pesta porcină africană este o boală virală a porcinelor domestice şi sălbatice, cu evoluţie rapidă şi mortalitate de până la 100% pentru porcii care se îmbolnăvesc. Pentru această boală nu există vaccin şi nici tratament. Singurele metode de prevenţie eficiente sunt menţinerea unui nivel înalt de biosecuritate la ferme şi gestionarea rapidă şi eficientă a posibilelor focare de boală (raportare, restricţii privind mişcarea animalelor, a produselor şi subproduselor provenite de la porcine, sacrificarea animalelor susceptibile şi controlul circulaţiei animalelor). Din datele prezentate de ministrul Agriculturii, Petre Daea, până la data de 27 august 2018, focarele de pestă porcină africană erau active în 10 judeţe, iar 121.012 porci au fost ucişi. Dosarele pentru despăgubiri plătite se ridică la 83, în valoare de 218.000 lei, însă sunt depuse deja 1.603 de dosare, cu o valoare de 5,2 milioane de lei. (LP.)___________________________________________________/ Susţinere financiară pentru biserici Suma de 545.000 de lei a fost alocată din bugetul local pentru susţinerea financiară, pe anul în curs, a unor unităţi de cult din municipiu, bani ce vor fi folosiţi pentru lucrări de întreţinere şi funcţionare, curăţenie obiecte de inventar, pictură, activităţi de asistenţă socială etc. Vor beneficia de sume de la buget: Parohia Ortodoxă Română „Cuvioasa Paraschiva" Târgu-Mureş XIII, Parohia Reformată Târgu-Mureş II, Parohia Ortodoxă Română Târgu- Mureş VIII Sf. Gheorghe, Parohia Ortodoxă Română Târgu-Mureş VII, Biserica Penticostală nr. 6 şi Biserica Evanghelică-Luterană. Clubul Sportiv îşi diversifică activitatea La cererea Clubului Sportiv Municipal Târgu- Mureş, consilierii au decis să includă noi ramuri sportive în activitatea acestuia. Astfel, pe lângă polo, baschet, fotbal, fotbal de sală, nataţie, lupte, popice, atletism, tenis, tenis de masă, volei, handbal, arte marţiale, motociclism, haltere, ciclism, automobilism sportiv, karting, scrimă, box, şah, karate, W.U.K.F., motocros şi kaiac-canoe, în sfera de activitate a Clubului au mai fost incluse: aeronautică, aikido, alpinism şi escaladă, arte marţiale de contact, badminton, canotaj, culturism şi fitness, dans sportiv, echitaţie, fotbal-tenis CAJ, gimnastică şi gimnastică ritmică, hochei pe gheaţă, karate, karate tradiţional, karate kyokushin IKO 2, modelism, patinaj, powerlifting, rugby, sambo, sporturi paralimpice, taekwondo ITF şi WFT, tir cu arcul, tir sportiv şi triatlon. „Casă nouă" pentru zebre şi antilope Un padoc în valoare totală de aproximativ 270.000 de lei va fi amenajat în incinta Grădinii Zoologice, pentru a adăposti specii rare de animale: zebre Grevy's, antilope orix şi alte specii de ierbivore africane care nu se găsesc în colecţia altor grădini zoologice din ţară. Durata de execuţie este de 12 luni, sumele necesare fiind alocate de la bugetul local. F SÂMBĂTĂ, 1 SEPTEMBRIE 2018 CE AU HOTĂRÂT CONSILIERII In luna lui gustat (Urmare din pag. 1) Parcări pe credit bancar A fost aprobată, în regim de urgență, contractarea de către municipalitate a unei finanţări rambursabile, în valoare de maxim 33.582.570 de lei, cu o maturitate de maxim 13 ani, credit bancar ce va putea fi rambursat anticipat, din surse proprii. Suma împrumutată este destinată realizării obiectivului „Parcaj subteran, zona centrală - Piaţa Trandafirilor". Având în vedere programul de investiţii publice locale prioritare pentru municipiu, precum şi sursele limitate ale bugetului local, se impune atragerea de fonduri de pe piaţa financiară internă, pentru realizarea acestui obiectiv, se arată în raportul de specialitate asupra proiectului, reprezentanţii municipalităţii apreciind că investiţia va aduce, în scurt timp, beneficii comunităţii locale, şi mansardare blocuri strada Cisnădiei nr. 13 şi nr. 15." După cum se ştie, blocul din strada Cisnădiei nr. 13 a fost afectat de explozia din decembrie 2014, din cauza unei defecţiuni la instalaţia de gaze naturale, cinci apartamente şi două garsoniere fiind în continuare nelocuibile. S-a considerat oportună executarea unor lucrări de reparare şi consolidare a blocului, dar şi de mansardare a blocului vecin. Valoarea totală a investiţiei este de 2,5 milioane de lei, din fonduri bugetare, durata de execuţie - 12 luni. Reparaţii şi mansardare pe strada Cisnădiei Legislativul local a aprobat indicatorii economici pentru obiectivul de investiţii „Studiu de fezabilitate Reparaţii şi consolidare bloc strada Cisnădiei nr. 13 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Viata este o călătorie . Fiecare viață poate fi asemănată cu o călătorie. Nu știm niciodată cât de lungă este călătoria noastră prin lume şi nici când şi unde se va termina. Nu ştim dacă va fi frumoasă, monotonă sau plină de neprevăzut. Nu ştim ce oameni vom întâlni în călătoria noastră şi nici cine ne va fi alături până la sfârşit. Nu ştim ce experienţe vom trăi, ce bucurii, ce dureri, ce iluzii, ce speranţe. Ştim doar că drumul nostru nu va fi întotdeauna lin, că uneori vom întâmpina obstacole şi chiar şi oameni care vor încerca să ne abată de la calea noastră. Uneori ne vom opri acolo unde vom avea impresia că ne-am găsit locul sub soare, apoi vom realiza că nu ne regăsim în locul acela şi nici alături de oamenii lângă care am zăbovit... Ruptura de ei va apărea imposibil de suportat şi vom amâna o vreme plecarea, irosind timp şi iluzionându-ne că poate, într-un târziu, vom primi ceea ce dorim. Iar când nu va mai suporta pustiul din el şi lipsa iubirii, sufletul nostru va găsi forţa de a-şi urma călătoria de unul singur, până ce va întâlni pe altcineva lângă care să i se pară că a găsit locul sub soare... Nu ştim niciodată ce oameni ni se vor alătura în călătoria noastră şi nici cât timp ne vor însoţi. Unii vor rămâne în urma noastră, pe neaşteptate, fiindcă acolo se încheie drumul lor, alţii vor călători mai repede şi ne vor depăşi din mers, îndreptându-se spre zări de ei ştiute şi nouă necunoscute. Vor fi persoane care ni se vor alătura pe drum pentru perioade scurte, căutând să îşi aline singurătatea alături de noi, ne vom lăsa amăgiţi de promisiunile lor, vom trăi deziluzii ce ne vor face să ne pierdem încrederea în oameni şi să fim precauţi cu aceia care vor încerca să se alăture călătoriei noastre." Călătoria noastră nu va fi mereu plăcută. Nu întotdeauna vom avea parte de peisaje frumoase, nu întotdeauna vom avea parte de căldura soarelui. Uneori va trebui să înfruntăm nori, ploi, viscol şi ninsori, iar alteori furtuni ce ne vor răvăşi sufletul, însă vor exista cu siguranţă şi momente în care inima ne va cânta de bucurie că trăim, vom trăi clipe frumoase, vom întâlni şi oameni minunaţi, adevărat balsam pentru suflet, prieteni autentici, parteneri de viaţă iubitori. Vom învăţa alături de ei încrederea în oameni, iubirea, speranţa că totul va fi bine. Fiecare om pe care îl vom întâlni şi fiecare situaţie prin care ne va trece viaţa vor fi nişte lecţii pentru noi şi depinde numai de noi dacă vom învăţa lecţia iertării, a compasiunii, a iubirii sau, dimpotrivă, dacă vom rămâne neiertători, duşmănoşi, victime eterne, în călătoria care este viaţa vom cunoaşte şi binele, şi răul, şi iubirea, şi dezamăgirea, şi speranţa, şi iluzia. Nimic din ceea ce este omenesc nu ne va fi străin. Nu vom şti niciodată cu siguranţă ceea ce ne rezervă viitorul, însă putem să avem certitudinea că pe tot parcursul călătoriei cineva ne va însoţi mereu, şi atunci când vom fi foarte fericiţi, dar şi atunci când vom fi căzuţi la pământ. Cineva ne va ierta mereu rătăcirile şi ne va aştepta să revenim pe drumul bun. Cineva ne va iubi mereu, chiar şi atunci când nici măcar noi nu ne vom iubi... Iar acel cineva este Dumnezeu. Vă doresc tuturor o călătorie cât mai frumoasă, cu oameni buni alături, cu momente fericite care să va taie respiraţia, cu lacrimi de bucurie, iar pacea şi iubirea să vă însoţească mereu! Şi nu uitaţi: Nihil sine Deo, nimic fără Dumnezeu! (sursa: Insomnii).