Cuvântul Liber, februarie 2019 (Anul 31, nr. 20-39)

2019-02-05 / nr. 22

CUVÂNTUL MARȚI, 5 FEBRUARIE 2019 Proiect iniţiat de către primarul municipiului, dr. Dorin Horea, şi votat de către un Consiliu responsabil Fluidizarea traficului în zona centrală, noi spaţii de parcare, zone de relaxare şi spaţii destinate promenadei. Agenda de lucru a municipalităţii din Târgu-Mureş va corela în perioada următoare două proiecte ambiţioase ce vor „schimba la faţă” zona centrală, încă un pas spre realizarea parcării subterane din centrul oraşului Aleşii locali, în afară de consilierii PDL, au votat în prima şedinţă a anului 2019 indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii „Parcaj subteran, zona centrală Piaţa Trandafirilor"din municipiul Târgu-Mureş - varianta B, proiect ce va fi în corelare cu soluţia de amenajare zona supraterană stabilită în urma concursului de arhitectură Zona Centrală a Municipiului Târgu-Mureş. P-ţa Victoriei - P-ţa Trandafirilor - P-ţa Petöfi - P-ţa Bernady - P-ţa Cetăţii „MY CITY Târgu-Mureş/ Marosvasarhely/ Neumarkt" aprobat prin HCL 161/2018. „Din cei trei consilieri PDL, 2 au votat împotrivă, iar unul s-a abţinut pentru unul dintre cele mai aşteptate proiecte de dezvoltare a municipiului Târgu-Mureş. Aşa se întâmplă când, interese partinice formate din grupuri insignifiante votează aproape mereu împotriva proiectelor oraşului, blocând sistematic şi cu rea-voinţă dorinţele târgumureşenilor de a avea un oraş la standarde europene... Cu toate acestea, putem spune că, în sfârşit, după 16 ani, Târgu-Mureşul are parte de un Consiliu local responsabil! Parcarea aceasta va deservi cetăţenii care, fie tranzitează oraşul şi se află în vizită, fie au diferite lucruri de rezolvat la instituţiile cu sedii în mijlocul urbei. Chiar dacă aceste două proiecte - cel subteran şi cel suprateran - vor crea „deranj" în oraş, îi rog pe târgumureşeni să înţeleagă beneficiile şi perspectiva pe termen mediu şi lung. într-adevăr, ani de zile ne-am confruntat cu piedici ale Consiliului local, apoi cu legislaţii şi proceduri de achiziţii greoaie, însă ne ţinem de promisiuni aşa cum am demonstrat de atâtea ori! Pot să vă spun că proiectul „Parcaj subteran, zona centrală Piaţa Trandafirilor" s-a armonizat cu soluţia elaborată în Studiul de fezabilitate întocmit în noiembrie 2009, varianta B. Parcarea este dezvoltată pe un singur nivel subteran, conformat ca fiind un singur corp, având capacitatea totală de 415 autoturisme, pe o arie construită de 12.320 mp. In proiect au fost prevăzute, în plus, două grupuri sanitare a câte trei toalete amplasate la extremităţile parcajului subteran şi s-au restudiat şi optimizat intrările şi ieşirile auto şi pietonale ca amplasament şi ca număr. Principalul scop al proiectului a fost eliminarea locurilor de parcare supraterane, în favoarea circulaţiei în zona centrală şi de protejare a zonei istorice", a declarat Claudiu Maior, consilier al primarului. Potrivit studiului de fezabilitate, accesul auto se va face atât din latura sud-vestică (în dreptul Palatului Culturii), cât şi din latura nord-estică (str. Călăraşilor), şi ieşirea spre Piaţa Petőfi Sándor (latura nord-estică). La exteriorul Parcării subterane, ieşirile pietonale din interiorul parkingului se vor corela cu soluţia de amenajare zona supraterană stabilită în urma concursului de arhitectura „MY CITY Târgu-Mureş/ Marosvasarhely/ Neumarkt". Scopul concursului de soluţii de anul trecut, privind zona de suprafaţă a centrului a fost obţinerea de soluţii/ idei pentru valorificarea zonei studiate,în contextul nevoilor comunitare actuale prin: rezolvarea conflictelor generate de caracterul multifuncţional al zonei studiate, punerea în valoare a monumentelor şi ansamblurilor arhitectural - urbanistice din zonă, creşterea atractivităţii zonei pentru turism, ameliorarea peisagistică, creşterea calităţii spaţiilor destinate întâlnirilor sociale din zonă. SERVICIUL DE RELAŢII INTERNE ŞI INTERNAŢIONALE Plan Secţiune de principiu 3400 8pm LI-L□ n ultmWB __u Distribuţia funcţionala: -parcare (415 locuri) -spatii tehnice -spatii de întreţinere -rampe -circulaţii auto -circulaţii pietonale • Regim de înălţime: S • Suprafaţa alocata pentru parcaj subteran • 13.500mp • Suprafața construita •12.320mp • Suprafața desfesurata • 12.320mp • Suprafața desfesurata supraterane • 0,00mp • Suprafața desfesurata subterana »12.320mp • Suprafața amenajata exterioara • 19.260mp • Capacitate totala parcaj > 41S autoturisme CONCURSII DE SOUTII “MY CITY Tîrflu Mureş Marossâsârhek Vrumarkt" Corelare cu soluţia de amenajare zona supraterana- Concurs de soluţii "My City"