Cuvântul Libertății, octombrie 2002 (Anul 14, nr. 3936-3962)

2002-10-14 / nr. 3947

Luni, 14 octombrie 2002 12 pagini 5000 lei ! Conducerea SC Terra Sat | Sucursala Craiova încalcă nestingherit legea cu acceptul tacit lui Primăriei . Trei spânzurați în județul Dolj Trei persoane și-au pus capăt vieții, prin spânzurare, la sfârșitul săptămânii trecute, în județul Dolj. Victimele au avut depresii nervoase, două dintre ele pe fondul consumului de alcool, în nici unul din cazuri nu au existat suspiciuni de omor. PSD a exclus din partid patru deputați Consiliul Național al PSD a decis, sâmbătă, să confirme deciziile date de filialele Arad, Bihor, Călărași și Suceava privind excluderea din partid a deputaților Mihai Bar, Dorel Zăvoianu, Petre Naidin și Ioan Băncescu. Președintele PSD Adrian Năstase a arătat că, în momentul în care vor fi parlamentari independenți, în măsura în care liderii grupurilor parlamentare vor aproba, acești deputați pot să activeze alături de grupul PSD. k * k* ' , t ' * l Deși oamenii nu au ham să cumpere mai nimic Piețele craiovene sunt pline de zarzavaturi Punct La mijloc de toamna, fiecare gospodină dorește să își umple căconservele spermara cu I 11 mggmß cifice anotimpului. Gogoșari, varză, gogonele acestea sunt doar câteva din zarzavaturile cu mare căutare pe piață. Se ridică însă o întrebare: câți dintre craioveni își mai permit să-și um- Vasile Pușcaș România trebuie să facă un efort imens pentru statutul de economie de piață BANCA ROMÂNEASCĂ Sucursala Craiova (0251)431 001 www.brom.ro Somn de o singură noapte în cimitirul Sineasca Mare și murdar este cimitirul Sineasca. Dar și mai faimos începe să fie din cauza “evacuărilor” de sezon care atrag clienții. Numai paznicii să fie prinși cu intrarea că se rezolvă treaba cu escaladatul gardului care, pe anumite părți, lipsește. Și somn de voie până dimineața că mâine noapte se schimbă gazda... Atentatul din Băii s-a soldat cu cel puțin 182 de morți BANCA TRANSILVANIA S.A Craiova, str. Iancu Jianu, nr. 16, telefon: 051/41.97.45; fax: 41.97.47 Oferă clienților persoane fizice CREDITE ÎN LEI PENTRU: ♦cumpărarea sau construcția de locuințe • termen 1-5 ani,obândă 27% • termen 5-10 ani, dobândă 28% ♦ modernizări sau amenajări locuințe: • termen 1-3 ani, dobândă 27% tim cont- vww.bancatransilvania.ro Un premiu pentru pace acordat lui Vladimir Putin stârnește controverse Programul „Spre normalitate” prezentat de liderul Adrian Năstase la Consiliul Național al partidului de guvernământ pare mai degrabă să sugereze faptul că, în partid dar și în țară, lucrurile se mișcă, încă, în zona nebulosului sau paranormalului! Asta dacă ținem cont, nu numai, de demiterile celor patru „cavaleri ai apocalipsei” din partidul cel mai monolitic din perioada post-decembristă a țării. Pentru culpa fericită de a fi atras atenția în cadrul filialelor din care fac parte numiții Bar, Zăvoianu, Naidin și Băncescu reprezentând județe diametral opuse ca situare geografică dar și diferite ca mentalități și cutume locale au fost exilați din partidul care și-a propus să înceapă Cruciada contra marii hidre numită Corupția. Altfel spus, dizidenții sau trezit repetenți la capitolul disciplină de partid și trimiși ușurel la meditație pe coji de nucă și cu fața la perete. în cadrul Consiliului Național, vocea singulară s-a dovedit ca de obicei senatorul și poetul Adrian Păunescu, cel care, indiferent de anotimp, carnet de partid sau interese este opozantul pur excellence. Acesta a cerut, ca un alt avocat din oficiu, clemență pentru cei intrați în patrulaterul dizgrației dar s-a lovit de stânca refuzului întruchipată de liderul Năstase, cel care n-a dorit să transforme lucrările disciplinare ale Consiliului într-o tribună a individualităților subiective. Democrația, așa cum s-a spus, e pentru lei, nu pentru căței, dar și un abil calcul politic pus în practică cu mână de fier. Domnul de fier al PSD și al Țării Românești la anul 2003, proaspătul doctor honoris al Universității craiovene știe că unde este lege nu- i tocmeală: legea numerelor mari și a disciplinei cazone numărate cu targa de șef autoritar. Poate că cei patru și-au depășit atribuțiunile care le revin și au încălcat statutul partidului care cerea consultări în „celulă" înainte de a se face claxoane și trâmbițe pe la presa avidă de scandaluri, dar ideea că niște „provinciali” pot face valuri în piscina de partid a fost rapid sugrumată de forța de intervenție rapidă de la Centru condusă de implacabilul lider național, cu voce de stentor și morgă de leader regional. Nu avem până în prezent nici măcar un „murmur” al președintelui Iliescu independent, nu-i așa? pe marginea excomunicărilor din PSD dar e de crezut că veteranul PSD nu va scăpa prilejul pentru a emite, măcar parțial-color, o opinie cât de cât contrară celei năstăsești. Până la auzul replicii Fondatorului, să mai notăm că Partidul l-a dat afară din Consiliul Național pe Aurel Tărău, tatăl fugarului Adrian Tărău, unul din sponsorii de vază ai partidului, căzut astăzi în dizgrație și căutat cu obstinație. Eu știam că, de regulă, copiii plătesc păcatele părinților până la a noua spiță, dar uite că nu mai trăim vremuri normale deși încercăm să ne prefacem că da, la începutul mileniului trei, în România pe cale să fie admisă în NATO și antrenânduse cu sârg pentru admitere în UE, tații plătesc pentru păcatele copiilor. Bătrânul Tărău n-a căzut atât de rău, totuși, întrucât clemența șefilor a fost una de inimă, a reușit să rămână în partid, chit că a fost marginalizat. Mai bine marginalizat decât exilat. Mai bine vesel decât trist. Mai bine obedient decât dizident. NICOLAE BOANGIU PSD merge mai departe Băileșteni, suflați în palme lama bate la ușă, iar băileștenii de la bloc se pregătesc să îndure frigul ce le va invada locuințele pe zi ce trece tot mai mult. Caloriferele din cele 1.600 de apartamente din municipiu se vor „încăpățâna” să rămână la fel de reci ca și metalul ușii de la intrarea în bloc, întrucât SC GCL Băilești - furnizorul unic de agent termic din localitate - nu le va da nici un strop de căldură. Și asta din motive bine întemeiate și, bineînțeles, financiare. Având în vedere că datoriile societății către CONEL se ridică la 2 miliarde de lei și cele către PECO la 10 miliarde de lei, băileștenii nu pot nici măcar să spere că autoritățile vor găsi o potențială rezolvare a situației. Important de menționat este faptul că datoriile SC GCS Băilești au drept cauză pe acelea ale asociațiilor de locatari. Deci, exersați-vă plămânii suflând în mâini dacă nu v-ați făcut sobe! ANITA CIOCOȘ începe cursa pentru obținerea unei bucăți de pod Pentru că depășise termenul de garanție, podul de pe DJ 606 - la ieșirea din Cernele spre Breasta -, în lungime de 52 metri, a fost demolat și împărțit în mai multe bucăți, în vederea alegerii unei variante pentru valorificarea materialelor rezultate, s-a desemnat o comisie din partea Consiliului Județean Dolj, condusă de dr. ing. Marin Diaconeasa, vicepreședinte al Consiliului Județean. Podul a fost tăiat în mai multe părți - două a câte 6 metri lungime și restul de 3 și 4 metri care vor ajunge în comune unde pot fi folosite. "Avem foarte multe solicitări din partea unor localități - Celaru, Carpen, Teslui, Mischii, Leu - care doresc aceste materiale. Vom stabili vânzarea în funcție de prețul fierului vechi și, probabil, cei care se vor prezenta primii vor avea câștig de cauză, pentru că cererea depășește posibilitățile noastre”, ne-a declarat Marin Diaconeasa. Podul care se va construi în locul celui dezmembrat va costa aproximativ 7 miliarde lei, din care 6 sunt deja alocate pentru lucrările ce se vor efectua până la sfârșitul acestui an. CARMEN PETREAN Copiii doljeni primesc brânză topită din Bistrița Distribuirea produselor lactate și de panificație în Dolj, în baza OUG nr. 96/2002, se pare că nu întâmpină greutăți prea mari. Pentru a nu exista probleme, firma ISIS, care se ocupă de acțiune, a reușit amenajarea unei hale de distribuție cu dotarea tehnică necesară, iar în următoarele zile intenționează să mărească parcul auto cu câteva noi mașini izoterme. Tot personalul care se ocupă de această activitate a fost pregătit corespunzător de un medic de la SANEPID, în vederea respectării normelor igienicesanitare. “Probleme cu obținerea produselor nu sunt. Am găsit un producător de brânză topită din Bistrița care a fost de acord să colaboreze cu noi, însă în privința distribuției s-a mai întâmplat ca mașinile să se împotmolească pe unele drumuri, din cauza ploilor căzute în ultima vreme. Săptămânal, inspectorii din cadrul OJPC verifică documentele, condițiile de depozitare și de distribuție. Avem solicitări pentru a varia pachetul în Craiova - sunt copii care doresc, în loc de lapte, brânză topită și vom discuta cu reprezentanții Consiliului Județean acest lucru’’, ne-a declarat Radu Petru Hurezeanu, director general al SC ISIS SRL Craiova. CARMEN PETREAN Se deschide Festivalul „Elena Theodorini” Cea de-a IV-a ediția a Festivalului „Elena Theodorini” - organizat de Teatrul de Operă și Operetă din Craiova - se deschide astă-seară, la ora 19, cu opera „Tosca” de Giacomo Puccini, prilej cu care, alături de corul și orchestra instituției, vor evolua soliști de marcă ai scenei lirice românești, între aceștia Veronica Fizeșan (Timișoara), Sever Ramea (București), Mircea Sîmpetrean (Cluj-Napoca), craiovenii Stelian Negoescu, Sorin Drăniceanu, Ioan Sandu Filip, Ioan E. Cherata, Gabriel Marciu și Mihaela Leonte. Conducerea muzicală aparține dirijorului Corneliu Callistru (concert-maestru Dan Bozgan), regia artistică lui Stelian Negoescu (asistent Arabela Tănase), iar scenografia lui Răsvan Drăgănescu. . . Primul Festival Liric Internațional „Elena Theodorini” a avut loc în 1992, sub patronajul Ministerului Culturii, și a fost urmat, patru ani mai târziu, de o nouă ediție, între 11 și 22 noiembrie 1997. TOOC a organizat cea de-a ll-a ediție a acestei manifestări, cu ocazia aniversării a 25 de ani de activitate neîntreruptă a instituției, după care, din motive financiare, festivalul a fost întrerupt o perioadă de cinci ani de zile. Organizarea, în acest an, a celei de-a IV-a ediții coincide cu împlinirea a 30 de ani de existență a instituției craiovene organizatoare a acestui important eveniment muzical. MAGDA BRATU Doljul are, în prezent, 267.734 pensionari Datorită pensionării cu anticipație și cu anticipație parțială, numărul pensionarilor doljeni este în continuă creștere. Astfel, dacă la începutul anului 2002, cifra era cu puțin peste 235.000, la sfârșitul lunii septembrie 2002 s-a ajuns la 267.734, dintre care 147.075 sunt pensionari de stat, 96.752 sunt pensionari agricultori, restul reprezentând alte categorii, în evidența Direcției Stabilirii Plăți Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale din cadrul Casei Județene de Pensii Dolj mai sunt: peste 19.000 de veterani de război și soții urmașe ale acestora; 1.840 invalizi și văduve de război; 44 de beneficiari ai Legii nr.42/1990; 2.379 de beneficiari ai Decretului - Lege nr.118/1990. La nivelul județului Dolj, cuantumul pensiei minime este de 150.000 lei pensionari din agricultură, iar cea maximă este de 13 milioane lei - pensionarii din magistratură. DENISA POPESCU Un bărbat a decedat dintr-o gură de tărie Doi bărbați din localitatea doljeană Calafat au fost transportați în stare critică la Spitalul Județean de Urgență din Craiova, ca urmare a unei intoxicații survenite de la o substanță toxică încă neidentificată. Petre Turculeanu (67 de ani) și Fănel Vintilă (32 de ani) au fost internați în Clinca de Terapie Intensivă. Cel mai în vârstă nu a rezistat suferinței, el decedând la câteva ore de la spitalizare. Vintilă pare însă să-și revină. B își amintește că “ne aflam la câmp și am băut ceva răchie, apoi mi s-a tăiat filmul”; în funcție de concluziile medico-legale, polițiștii doljeni vor stabili măsurile care se impun. LUMINIȚA TUDOR SC CEREALCOM LA Dolj Relații la telefoanele: 0251/14.46.22. 0723/18.98.05. 1 >