Cuvântul Libertății, ianuarie 2007 (Anul 19, nr. 5246-5269)

2007-01-15 / nr. 5255

Actualitate Tăriceanu -reales președinte Călin Popescu Tăriceanu a fost confirmat oficial, sâmbătă, în funcția de președinte al PNL, el obținând 1194 de voturi din 1305 exprimate. Președintele PNL Călin Popescu Tăriceanu a declarat, după ce a obținut cel de-al doilea mandat la conducerea partidului, că votul consistent acordat de delegați îl onorează, dar îl și obligă să încerce să conducă PNL mai bine decât a făcut-o până în prezent. El i-a asigurat pe delegați că va depune toate eforturile în acest sens. Totodată, el a dedus din votul care i s-a acordat că delegații au dat un mesaj de unitate a partidului. Congresul PNL, încheiat sâmbătă seara, i-a ales în cele două zile de lucrări pe cei 30 de membri ai Biroului Politic, respectiv șapte vicepreședinți la centru, opt vicepreședinți pentru regiunile de dezvoltare, dublați de opt membri simpli, precum și șapte membri pe domenii de activitate. EDITOR: S.C. “CUVÂNTUL LIBERTĂȚII” S.A . Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolaescu Plopșor nr. 22A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/2271/1991; ISSN 1220-9538 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R2303744, P.O. BOX 245-Of. Poștal nr.1, Craiova Email: mediafax@cvs.homerp.net __________Internet www.cuvantul.co.m REDACTOR-ȘEF: ___________MIRCEA CANTĂR Prim-redactor-șef adjunct: LUMINIȚA RISTEA Redactor-șef adjunct: ____________MAGDA BRATU________ Publicist-comentator: ___________GEORGE POPESCU DEPARTAMENTE: lnformație-veniment-Anchetă(412.613): Cristian Păuni, Luminița Tudor, Laura Motirliche, Ana Cojocaru, Anca Stancu, Dragoș Filip Cultură-invățământ(411 418): Ramona Predea, Clara Stănescu Social-economic (412.418): Marga Bulugean, Claudia Vâtui, Carmen Zuican, Denisa Ghița Sport(417 613), Silviu Ghiță, Cosmin Cojocăreanu, Flaviu Dinca Fotoreporter Tibi Bologic Secretariat tehnic: (412.457) Calculatoare: (412.613) Publicitate: (412.552) Director marketing: ION DIACONU Cotidianul ‘Cuvântul Libertății’ folosește informații din surse proprii, ale Agenției Mediafax și DAIS. Potrivit art 206 CP, responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparțne autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Cuvântul Libertății Luni, 15 ianuarie 2007 H—. Cineva a avut curiozitatea să adune câteva „perle” ale  lui Gigi Becali care de altfel circulă și pe internet. Evident, miza, dincolo de divertisment, ar aceea de a ne convinge, 4^. de parcă ar mai fi nevoie, de precaritatea clasei noastre politice. Asta fiindcă am uitat scenetele umoristice din CPUN de la începutul straniei noastre tranziții. Și „revoluții”, desigur, nu mai puțin stranii. Dintre toate „perlele” ...Războinicului Luminii, cel mai mult mă seduce următoarea: Partidul Noua Generație are o orientare de centru, când la stânga, când la dreapta, de la caz la caz. Cine, cu un minimum de bunăvoință, nu recunoaște în inocența fostului păstor de pe lângă București un implacabil diagnostic al mai tuturor formațiunilor politice din România de-acum europeană? într-o tradiție creștină, gângavii adevăr grăiesc, iar fascinația, pe cât se pare sinceră, a grandului stelist pentru Sfântul de la Maglavit își poate găsi o explicație și în această ascendență a tradiției. Trecând acum, mai cu gravitate, la un survol al politicii de la noi, disocierile doctrinare par oracole de descifrat de vestita statuie din anticul Delhi grecesc. Cazul PD-ului lui Traian... Boc e deja legendă: plecat de la stânga înroșită prin primele detașamente ale FSN ieșit din eșalonul doi al comuniștilor consumați prin vechile structuri județene, pretinde, odată cu portocaliul vlăguit de zdrențuirea fratricidă, un fel de centrism pepeist care l-ar asocia, printre alții, cu berlusconienii și cu anti-socialiștii spanioli, ori cu dreapta franceză, nu atât a lui Chirac, cât a năbădăiosului Sarkosy. PRM ar fi, în percepția elitei intelectuale autohtone, de o dreaptă (extrem) naționalistă, dar, în propria reprezentare, cum au dovedit și de curând, nedisociindu-se de o anume nostalgie a apuselor vremuri, e perceput de proprii votanți ca fiind un partid justițiar, în apărarea celor mulți și necăjiți. Prin urmare, de unde atâta.. .dreaptă? Un caz poate chiar mai clamoros decât oricare îl reprezintă PC: partid conservator, nici mai mult, nici mai puțin. Asta ar însemna că ar trebui să revendice, la concurență cu liberalii, o istorie centenară, de la Maiorescu, Petre Carp încoace, trecând, evident, prin conservatorii englezi cu adevărat centenari. Da’ de unde? Structurați, la rându-le, în mare parte pe activiști, să zicem, de gradul trei, din vechiul regim comunist, ei se prezintă, prin tot ce spun și susțin pe piața politică, tot un soi de socialiști, ce-i drept, mai deparazitați la port ca și la vorbă. Cât despre PSD, cu orgoliul său de apartenență la marea familie europeană socialistă, cine poate evita perplexitățile alimentate de conservarea, la vârf, a unor „moșieri” și „burghezi” din tradiția ...dreptei românești de odinioară, de vreme ce, aflu din presa de ieri că celebrul senator Ion Vasile de la Buzău a depășit, după propria declarație de avere, harurile unor vechi și apuse familii boierești de peste veacuri. Asta în timp ce colegii săi se auto-denunță ca fiind.. .socialiști europeni de cânt se știu! Pe unii, chiar îi știu cam de mult, pe vremea când, „socialiști europeni” fiind, ieșeau transpirați de la ședințele vechiului partid comunist, după ce vor fi înfierat tot ce mirosea accident în putrefacție! Cred, în consecință, că suntem, cu toții, victimele unor biete prejudecăți, încercând să evaluăm, cu metodologii și eșantioane nepotrivite, niște... persoane ajunse, prin artificii și conjuncturi de destin, direct în conclavul unei entități sociopsihologice pe care o numim clasă politică. Prestațiile celor mai mulți dintre ei nu depășesc, la o analiză mai atentă, nici gângăvelile lui Becali și, vai!, nici agramatismele lui Vanghelie, la care, dacă mai adăugăm, disprețul, uneori chiar aroganța, cu care își îndeplinesc minimele obligații față de alegători, avem, de fapt, imaginea mai exactă a celor care conduc Țara și pe care noi înșine, prin hatârul unei democrații (tot) de tarabă, i-am desemnat s-o facă. Vina noastră, a tuturor, e aceea de a crede, cu o inocență prea scumpă, că ei, politicienii, ar trebui să fie și personalități, școlite adică și gata să se sacrifice pentru binele comun. Dar de unde? Nu-i vorba decât de niște biete prejudecăți. Căci binele comun e doar binele lor, iar răul nostru e, pe cale de consecință, doar... al nostru. CDO £ o Niște prejudecăți! — GEORGE POPESCU Mai bine alegeri anticipate decât parteneri neloiali Anticipatele sunt un instrument de consolidare a democrației și nu unul de instabilitate și ar putea oferi Guvernului un sprijin mai mare în Parlament, actuala majoritate fiind foarte fragilă, a declarat președintele Traian Băsescu, într-un interviu acordat cotidianului spaniol “El Mundo”. Interviul a apărut în numărul din 3 ianuarie 2007 și a fost publicat pe site-ul Administrației Prezidențiale pe 12 ianuarie. întrebat de ce crede că ar trebui convocate alegeri anticipate, Băsescu a răspuns: “Alegerile anticipate ar putea oferi Guvernului român un sprijin mai mare în Parlament, în condițiile în care actuala majoritate este foarte fragilă. Am reiterat că alegerile anticipate reprezintă un instrument de consolidare a democrației și nu unul de instabilitate: mai bine alegeri anticipate decât parteneri care sunt neloiali”. Băsescu a criticat, de asemenea, Guvernul, pentru lipsa unei strategii post-aderare. PSD - Guvern din umbră Președintele PSD Mircea Geoană a declarat, sâmbătă, la Brașov, că liderii partidului au căzut de acord asupra înființării a 15 departamente de specialitate, gândite ca ministere ale unei structuri guvernamentale alternative. Liderii PSD au stabilit, vineri și sâmbătă, la Bran, la 15 numărul departamentelor de specialitate ale partidului care vor funcționa ca tot atâtea ministere ale unui Guvern din umbră. Majoritatea acestor departamente vor fi conduse de câte un vicepreședinte, însă nici structura exactă a domeniilor celor 15 departamente, nici șefii acestora nu au fost decise încă. Potrivit președintelui PSD Mircea Geoană, nominalizarea celor care vor conduce departamentele de specialitate, precum și domeniile lor de activitate vor fi făcute marți, la ședința Biroului Permanent Național al partidului și vor fi confirmate oficial în cadrul unui Comitet Executiv care este programat să se desfășoare la sfârșitul săptămânii viitoare. Solicitare Referendum pe tema retragerii din Irak O delegație PC a depus, ieri, la Președinție, o scrisoare semnată de liderul partidului, Dan Voiculescu, prin care conservatorii îi solicită șefului statului să înceapă procedurile de organizare a unui referendum pe tema retragerii trupelor românești din Irak și Afganistan, în scrisoare, Dan Voiculescu apreciază că românii vor avea „maturitatea și responsabilitatea de a decide ce este mai potrivit în interesul țării lor”.Prin urmare vă solicităm, domnule președinte, două lucruri simple: întrebați- i pe români, ascultați-i pe români!”, se arată în document. Expertiză Cazul “bilețelul" - diversiune 1 Consilierul personal al premierului, Marius Oprea, a declarat în exclusivitate pentru MEDIAFAX că îl va sfătui pe acesta să ceară expertiză grafologică dacă biletul invocat de Elena Udrea va apărea, calificând acest caz drept o diversiune a serviciilor secrete, cu acordul șefului statului. El a susținut că aceasta este a doua diversiune pusă la cale împotriva lui Călin Popescu Tăriceanu, după cea cu Varujan Vosganian. Olteanu cere vot de încredere Liberalul Bogdan Olteanu a declarat, sâmbătă, că va solicita, în prima ședință a Biroului Politic al PNL, votul de încredere al acestui for, precum și al grupului parlamentar liberal din Cameră, pentru funcția de președinte al Camerei Deputaților. Bogdan Olteanu a candidat, la Congresul extraordinar al PNL, pentru funcția de vicepreședinte pe probleme de comunicare, fiind învins de președintele PNL București Ludovic Orban.