Cuvântul Libertății, mai 2010 (Anul 22, nr. 6237-6260)

2010-05-05 / nr. 6239

După două luni de arest, primarul suspendat al Craiovei, Antonie Solomon, s-a întors, ieri, acasă, dar numai pentru câteva ore. A sosit în jur de 9.30, cu o dubă, și a fost introdus în clădirea Curții de Apel pe ușa din spate. Cât timp a fost audiat, în calitate de martor în procesul de corupție a funcționarilor publici Gheorghe Daici și Ionel Păpălă, precum și a liderului de sindicat al Electroputere Craiova, Aurel Bojenoiu, sute de oameni l-au așteptat în curtea instanței chiar și numai pentru a-l vedea. îmbrăcat în costum și cu o stare de spirit bună, Solomon a intrat în sala de ședință zâmbind și căutând din priviri cunoscuți. Deși ședința a fost publică, la ea au participat puțini cetățeni până la completarea locurilor pe scaune. Antonie Solomon a fost audiat aproximativ o jumătate de oră, fiind urcat apoi imediat în duba cu care a fost adus. La scurt timp după ce Antonie Solomon a părăsit Craiova, a circulat zvonul că acesta ar fi suferit un accident vascular în drumul spre Penitenciarul Colibași, fiind nevoie să i se acorde îngrijiri medicale la spitalul din Slatina. Știrea a denaturat, la scurt timp auzindu-se că acesta nu a mai supraviețuit, decedând chiar în duba cu care era transportat. Aceste zvonuri au circulat în Craiova cu repeziciune, dar au fost infirmate imediat de Administrația Națională a Penitenciarelor, care a precizat că Antonie Solomon a ajuns sănătos la Penitenciarul Colibași. OFF-uri de GABRIEL BRATU-MIE - Culeafa pe care o am, Popescule, nu pot decât să-mi iau nevastă de la second hand. Comercianții din Târgul Românești nu vor să plece la Făcăi Decizia autorităților de a elibera Târgul Românești a agitat spiritele printre cei care practică negustoria acolo. Ieri, oamenii au organizat o întrunire în cadrul căreia au discutat despre măsurile pe care le vor lua pentru a nu fi mutați, una dintre soluții fiind plătirea unui avocat care să îi reprezinte în instanță. Supărați că în urma incendiului au investit sume mari pentru reamenajare, nemulțumirea romilor nu vine numai din faptul că vor fi nevoiți să plece din târg, ci și din cauză că locul unde vor fi mutați în cartierul Făcăi — nu este amenajat, și nici nu cred că acest lucru se va întâmpla în curând. eveniment / 4 Avertisment de Ziua Kationaiă a Inimii Ieri, de Ziua Națională a Inimii, medici cardiologi, dar și reprezentanți ai Direcției de Sănătate Publică Dolj au lansat un avertisment cu privire la creșterea numărului de persoane depistate cu boli cardiovasculare, dar mai ales la factorii care le determină. în România, bolile cardiovasculare reprezintă cel mai des întâlnită cauză de deces, cu un număr total de 153.137 persoane în 2008, ultimul an în care s-a realizat o statistică națională pe acest segment. în județul Dolj, numărul de decese a ajuns în același an la 12.027 de persoane. social / 5 —