Cuvântul Libertății, septembrie 2011 (Anul 23, nr. 6640-6665)

2011-09-19 / nr. 6655

6 / cuvântul libertății_____________________________SOCIal____________________________luni, 19 septembrie 2011 . Procesul “Domnișoarei Pogány”, în stand-by până în decembrie în cursul lunii februarie a acestui an, o replică a sculpturii “Domnișoara Pogány”, lucrare care se află la Muzeul de Artă din Craiova, a fost solicitată în instanță de către moștenitoarea proprietarului de la care muzeul a cumpărat piesa în anul 1976. De asemenea, la începutul lunii martie a.c., conducerea Muzeului de Artă din Craiova a depus o plângere prealabilă de punere în mișcare a acțiunii penale împotriva moștenitoarei proprietarului presei “Domnișoara Pogány”, întrucât în documentul de vânzare a statuetei, depus la instanță, lipsește semnătura proprietarului. Plângerea penală a fost depusă la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 2 București împotriva Aureliei Măciucă Balcica, moștenitoarea proprietarului care a deținut lucarea-replică “Domnișoara Pogány”; în prezent, dosarul se află în discuțiile de fond și până în prezent au avut loc șase înfățișări, la primele patru, Muzeul de Artă din Craiova beneficiind de asistență juridică din partea Consiliului Județean Dolj, iar la cel de-al cincilea și al șaselea termen, respectiv 6 mai 2011 și 9 septembrie 2011, muzeul a beneficiat de asistență juridică din partea Societății Civile de Avocați Gherbovan - Silinescu cu care a încheiat un contract de asistență juridică la data de 11 aprilie a.c. pentru a fi reprezentat în procesul de revendicare a lucrării-replică Domnișoara Pogány. Potrivit reprezentanților Muzeului de Artă din Craiova, la ultima înfățișare din data de 9 septembrie a.c., muzeul a fost reprezentat de avocatul Iulia Stănciulescu Ilie și directorul instituției, Florin Rogneanu, la proces fiind prezentă și Aurelia Balcica Măciucă, moștenitoarea proprietarului de la care muzeul a cumpărat piesa, împreună cu avocatul firmei care o reprezintă. Prin intermediul avocatului, Muzeul de Artă din Craiova a depus o serie de materiale documentare doveditoare, privitoare la faptul că Octavian Moșescu - proprietarul lucrării - replică “Domnișoara Pogány”, a mai vândut obiecte de artă din colecția sa și altor muzee din țară,deci oferta făcută Muzeului de Artă din Craiova nu a fost unică. Următorul termen pentru discuțiile de fond a fost stabilit de către judecător pentru data de 9 decembrie a.c., dată până la care avocatul părții reclamante intenționează scoaterea unei copii după dosarul de securitate al lui Octavian Moșescu de la CNSAS. 70.000 a primit Octavian Moșescu pentru “Domnișoara Pogány” . La înfățișarea care a avut loc pe 6 mai a.c., casa de avocatură care reprezintă Consiliul Județean a prezentat în instanță câteva procese-verbale prin care dovedesc faptul că Octavian Moșescu mai vânduse lucrări de valoare, însă la prețuri derizorii. Din acestea rezultă că Moșescu a vândut lucrări de Luchian, Stoenescu, Țuculescu sau Tonitza la prețuri cuprinse între 15.000 și 50.000 de lei. Documentele depuse la dosar, atestă faptul că sculptura „Domnișoara Pogány” a fost cumpărată cu suma de 70.000 de lei. Centrul regional de formare antreprenorială își deschide porțile Astăzi, începând cu ora 11.00, are loc inaugurarea Centrului Național de Formare Antreprenorială, deschis în cadrul proiectului Dezvoltarea inovației, creativității, responsabilității și sustenabilității antreprenoriatului strategic românesc. Centrul își are sediul în Craiova, pe strada “Bibescu” nr. 44, și va găzdui în perioada februarie 2012 - aprilie 2013, 16 cursuri gratuite de formare profesională, adresate persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani, interesate de inițierea unei afaceri sau care au făcut deja priii pași în acest sens. Asociația Română a Tinerilor cu Inițiativă (ARTI), în parteneriat cu Pro Vobis - Centrul Național de Resurse pentru Voluntariat și Liveco România, inaugurează, între 17 septembrie - 16 octombrie, șase centre regionale de formare antreprenorială la nivelul fiecărei regiuni a țării, în următoarele orașe: Craiova, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Brașov și Constanța. Aici se vor organiza training-uri care acoperă întreaga arie de formare în domeniul antreprenoriatului: „Manager proiect”, „Manager resurse umane”, „Manager al sistemului de management securitate și sănătate în muncă”, „Manger de inovare”, “Manager îmbunătățire procese”, „Expert evaluator de întreprinderi”, „Contabil”, „Cercetător economist în marketing”, „Asistent în relații publice și comunicare”, „Agent comercial”, „Competențe sociale și civice (responsabilitatea socială a companiei)”, „Competențe antreprenoriale (leadership)”, „Competențe antreprenoriale (negociere)”, „Competențe antreprenoriale (legislație comercială)”, „Tehnologia informației și comunicării”, incluzând și „TIC - elemente suport în managementul firmă Microsoft Project” și „Managementul documentelor”. Proiectul “Dezvoltarea inovației, creativității, responsabilității și sustenabilității antreprenoriatului strategic românesc” este cofinanțat de Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 și este implementat pe o perioadă de 3 ani (ianuarie 2011 - decembrie 2013), sub sloganuluii tânăr antreprenor pentru viitor. LAVINIA ILINA N Săptămâna Mobilității, la Craiova Direcția de Sănătate Publică (DSP) Dolj organizează cu ocazia Săptămânii Europene a Mobilității o campanie de promovare a mișcării și a sportului. Cu ajutorul cadrelor didactice și a personalului medical, în mai multe școli, tinerii vor fi încurajați să renunțe la sedentarism. în principiu, Săptămâna Europeană a Mobilității are ca scop sensibilizarea populației cu privire la necesitatea de a acționa împotriva poluării cauzate de creșterea traficului în mediul urban și de a se sublinia importanța mișcării fizice - mersul pe jos sau cu bicicleta pentru sănătate. în fiecare an, Săptămâna Europeană a Mobilității este organizată între 16 și 22 septembrie a.c. Manifestarea de anul acesta are loc în contextul în care specialiștii din cadrul DS 3 Dolj afirmă că ne confruntăm cu trei mari probleme: sedentarismul, alimentația irațională și stresul. De altfel, medicii pun pe seama lipsei de mișcare o serie de afecțiuni cum ar fi bolile cardiovasculare, accidentele vasculare cerebrale, diabetul zaharat, obezitatea, osteoporoza, cancerul, afecțiunile digestive, afecțiunile circulatorii, insomniile și depresiile, dar și bolile provocate de scăderea imunității. Campanie împotriva sedentarismului Pe parcursul săptămânii viitoare specialiștii din cadrul DSP Dolj vor discuta cu elevii despre toate aceste aspecte și vor încerca să-i stimuleze să participe la creșterea calității vieții lor. „Campania este axată pe mai multe tipuri de măsuri menite să încurajeze utilizarea de forme alternative de transport și călătorie, altele decât autoturismele. în mai multe școli se vor desfășura acțiuni de informare, educare și comunicare privind mobilitatea alternativă. Populația și, în primul rând, tinerii sunt încurajați să înțeleagă de ce rolul mișcării și al sportului sunt atât de importante pentru bunăstarea fizică și mentală a cetățenilor”, a declarat Narcisa Dinică, consilier superior în cadrul Direcției de Sănătate Publică Dolj. RADU ILICEANU P_este_40%din suprafața arabilă a Doljului este lucratai pe M^^g Cu o suprafață agricolă de 585.197 de ha, din care 488.621 ha teren arabil, Doljul a obținut în acest an o producție de 488.836 de tone de grâu, recoltat de pe 162.512 ha, rezultând o producție medie de 3.008 kg/ha. La orz a fost obținută o cantitate medie de 3,2 tone/ha, secară- 2,5 tone/ha, triticale - 2,3 tone/ha, orzoaică de toamnă 2,9 tone/ha, orzoaică de primăvară - 1,8 tone/ha în ceea ce privește rapița pentru ulei, producția obținută de pe cele 22.149 de ha cultivate a fost de 33.223 de tone, așadar, o cantitate medie de 1.500 de kg la hectarul recoltat. Potrivit conducerii Direcției pentru Agricultură (DA) Dolj, din suprafața arabilă a județului, de 488.621 ha, 458.909 ha se lucrează în sector privat, în 57.835 de exploatații agricole, înregistrate la APIA Dolj, în acest an. “Suprafața lucrată în forme asociative - S.C.-uri, S.A.-uri, A.F.-uri etc. - este și în acest an de peste 40% din terenul arabil, iar tendința este de creștere”, afirmă directorul DA Dolj, Oliver Costea ANA-MARIA GEBĂILĂ