Cuvântul Libertății, noiembrie 2011 (Anul 23, nr. 6692-6717)

2011-11-26 / nr. 6714

Porumbeii campioni, premiați la Craiova administrație/ pag. 3 actualitate / pag. 8 eveniment / pag. 6 Calafatul își va recăpăta, în scurt timp, importanța unui oraș de tranzit pe care, dintotdeauna, i-a pus-o la picioare Dunărea, fără ca vreodată să profite de acest mare avantaj al poziției sale geografice. Dacă toate lucrurile vor fi duse la bun sfârșit, infrastructura impresionantă, care acum se poate vedea și pe malul nostru ca urmare a construcției podului de peste fluviu, îi va da toate șansele să devină unul din cele mai dezvoltate din județ. Acum, când mai sunt de executat doar retușurile acestui pod, în municipiu se simte deja agitația noului. Investitorii se interesează să-și plaseze afacerile cât mai aproape de pod și de port, iar municipalitatea își face planuri concrete pentru primirea lor, încă de la începutul mandatului său, anticipând ceea ce se va întâmpla în Calafat odată cu proiectul podului peste Dunăre, primarul Mircea Guță și-a trasat două obiective pe care vrea să le atingă: construirea unei centrale termice, pentru a furniza agentul termic atât locuitorilor, cât și mediului de afaceri, precum și amenajarea unui Parc Industrial în apropierea portului. Reportaj pag. 4 și 5 ; Peste 4.000 de câini comunitari pe străzile Craiovei Șoferii, “educați” cu simulatorul de accidente Efef - Dacă s-ar privatiza pușcăriile, ce crezi, Popescule, le-ar da și cu pușcăriași? In 2012, bugetul județului Dolj va fi diminuat cu 717 miliarde de lei vechi Executivul României s-a reunit, ieri, în vederea discutării bugetului de stat și a proiectului de buget privind asigurările sociale pentru anul viitor. Potrivit prim-ministrului Emil Boc, proiectul de buget pentru 2012 pleacă de la un deficit de 1,9% din PIB și o creștere econooică de 2,1 %. în 2012 vor fi alocate subm mari Ministerelor Mediului, Transporturilor, Apărării și Sănătății și vor fi sume mai mici pentru Educație, Justiție, Cultură, Agricultură, Dezvoltarea Regională și Turism. Pentru județul Dolj situația din 2012 va fi una foarte grea, pentru că bugetul alocat Consiliului Județean va fi unul redus față de cel din 2011. actualitate / 7 administrație / 3 De sărbători, tradiția se împletește cu noul la Craiova Pentru prima dată în istoria de 42 de ani a acestei scene a cântecului popular românesc, Trofeul Festivalului „Maria Tănase” ni s-a acordat cultură / 9 ■ „Pentru Marele Premiu trebuie un dram de nebunie, trebuie să ieși ușor din normalitate”, a justificat maestrul Tudor Gheorghe decizia juriului de a nu acorda, la această a XXI-a ediție, Trofeul Festivalului. ■ Premiul 1 la secțiunea soliști vocali a fost câștigat de o gorjeancă - Teodora Romina Pană, iar la secțiunea soliști instrumentiști de Nelulencea (clarinet), din Serbia. ■ Una dintre cele trei reprezentante în concurs ale Doljului, Livia Ileana Celea, a obținut Premiul al II-lea la secțiunea soliști vocali, ca și Premiul de Popularitate, acordat pe baza votului publicului.