Cuvântul Libertății, octombrie 2014 (Anul 26, nr. 7561-7587)

2014-10-28 / nr. 7584

2 / cuvântul libertatii Plenul Camerei Deputaților a luat act de demisia lui Hrebenciuc Plenul Camerei Deputaților a luat act, ieri, de demisia socialdemocratului Viorel Hrebenciuc din Parlament. „Domnul Viorel Hrebenciuc a depus demisia la 21 octombrie din funcția de deputat. Nl întreb dacă stăruie în demisie. Nu este prezent ”, a anunțat președintele Camerei, Valeriu Zgonea. Și pentru că Hrebenciuc, acuzat de corupție în dosarul retrocedărilor ilegale de pădure, era și vicepreședinte al Camerei Deputaților, plenul a trebuit să desemneze ieri și un înlocuitor al acestuia. Cu 223 de voturi „pentru ” și 30 „ împotrivă ”, deputații l-au ales pe social-democratul Marian Neacșu (liderul grupului PSD) să ocupe funcția de vicepreședinte al Camerei Deputaților. Ninsori și lapoviță până astăzi la ora 14 Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a avertizat ieri că se vor produce precipitații mixte, polei și vânt, începând de astă-noapte, de la ora 02.00, până astăzi la ora 14.00, în Muntenia și estul Olteniei vor fi lapoviță și ninsoare, iar în Bărăgan și Dobrogea, mai ales în Delta Dunării și pe litoral, vântul va atinge la rafală viteză de 40-50 de kilometri pe oră. Potrivit noii informări emise de ANM, astăzi, între orele 02.00 și 14.00, în Muntenia și estul Olteniei vor fi precipitații, în general slabe cantitativ, dar mai ales sub formă de lapoviță și ninsoare. In vestul Dobrogei, unde vor predomina ploile, și în Muntenia, noaptea și dimineața se va semnala polei. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A, TEUFAX 0251/41.41.41. 41 24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: J16/141072005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CAUTĂȚII 1 • SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Emai: redactia@cvlpress.ro __________Internet www.cvtpress.ro__________ REDACTOR-ȘEF: ___________MIRCEA CANTĂR__________ Prim-redactor-șef adjunct: ____________MAGDA BRATU___________ Redactor-șef adjunct: _________MARGA BULUGEAN DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moțîdiche, Radu Iliceanu, Alina Drăghici Eveniment Carmen Zuican Economie / Politică: Marga Bulugean Culturi: Magda Bratu Sport: Marius Cristor, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Sub-redacție Calafat: Cristian Rudăreanu: 0767.464.894 rudareanu cristian@yahoo.com Sub-redacție Bechet: • Florina Rădoi: 0760.678.582 radoifiorina@yahoo.com Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. marți, 28 octombrie 2014 actualizate Pe măsură ce iarna se apropie, șoferii sunt tot mai confuzi cu privire la folosirea cauciucurilor de iarnă de la 1 noiembrie. Potrivit Codului Rutier, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii începând cu prima zi a lunii noiembrie, ci doar în cazul în care se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, informează promotor.ro. Conform Brigăzii Rutiere a Capitalei, purtarea anvelopelor de iarnă este obligatorie din momentul în care începe să ningă, indiferent de perioadă, cât timp este carosabilul acoperit de zăpadă. „Obligativitatea dotării autovehiculelor cu cauciucuri de iarnă nu depinde de un anumit interval de timp, ci de condițiile meteorologice, după cum se precizează în Ordonanța de Guvern 5/ 2011. Astfel, șoferii trebuie să aibă cauciucuri de iarnă doar când circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, indiferent de perioada calendaristică” a declarat pentru Promotor Andrei Codău, inspector la Brigada Rutieră. „Dacă pe 1 ianuarie nu ninge, iar carosabilul nu este acoperit cu zăpadă, conducătorii auto nu sunt obligați să aibă montate cauciucurile de iarnă”, a explicat oficialul de la Brigada Rutieră, în cazul în care sunt prinși în trafic fără anvelope de iarnă, sau că acestea nu respectă condițiile prevăzute de lege („conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau înregistrare ori sunt uzate peste limita admisă”-Art. 100, aliniatul 6 din Noul Cod Rutier), șoferii riscă până la 1.600 de lei amendă (20 de puncte de amendă, fiecare punct însemnând 80 de lei). Dar de ce avem nevoie de cauciucuri de iarnă? Pentru că acestea sunt construite special pentru a face față șofatului în condițiile dificile, caracteristice iernii, precum zăpadă, gheață, polei, iar experții în domeniu sunt cu toții de părere că se comportă mult mai bine decât cauciucurile de vară atunci când temperatura aerului scade sub valoare de +7 grade Celsius, potrivit Descoperiro. Cauciucurile de iarnă au o compoziție și o amprentă diferită de a cauciucurilor obișnuite, și din aceste motive au o aderență sporită pe carosabilul umed și alunecos, în condițiile sezonului rece, cauciucurile de vară devin mai tari, mai puțin elastice, și în consecință au performanțe inferioare celor de iarnă. Prin urmare, cauciucurile de iarnă devin o investiție vitală, fără de care condusul în condiții de frig, polei, ninsoare etc. este extrem de riscant nu doar pentru automobile, ci și pentru viața și integritatea fizică a șoferilor și pasagerilor. Cauciucurile de Iarnă nu sunt obligatorii de la 1 noiembrie Ponta: Legea amnistierii și grațierii nu va trece, din moment ce toata lumea s-a pronunțat împotrivă Președintele PSD, premierul Victor Ponta, a declarat, ieri, că este clar că Legea amnistierii și grațierii nu va trece de votul Parlamentului, din moment ce s-a pronunțat toată lumea împotrivă, el arătând că tema legată de acest act normativ reprezintă doar un, joc electoral”. Solicitat să își spună opinia despre repunerea Legii amnistierii și grațierii pe ordinea de zi a plenului Camerei, Ponta a răspuns: „Am spus foarte clar că suntem împotriva adoptăriii acestei legi. Când va fi pe ordinea de zi...” El a susținut că opoziția a „uitat” să ceară ca acest act normativ să fie repus pe ordinea de zi, fapt pe care îl reclamă doar la televizor. In condițiile în care un jurnalist i-a spus că Biroul Permanent nu a fost de acord cu repunerea pe ordinea de zi, iar în Birou majoritatea e deținută de PSD, premierul a repetat că „în plen nu au spus nimic. Cred că e un joc electoral. Eu vreau să reamintesc că ideea acestei legi a apărut de la colegi liberali și că, din moment ce s-a pronunțat toată lumea împotrivă, e foarte clar că nu va trece”. Deputații au respins, ieri, cu 81 de voturi „pentru”, 122 „împotrivă” și 5 abțineri, solicitarea liderului deputaților PNL, George Scutaru, de a pune pe ordinea de zi proiectul de lege privind amnistierea și grațierea, pentru a fi respins. Scutaru a cerut o pauză de consultări în legătură cu introducerea acestui proiect pe ordinea de zi. După pauză, președintele Camerei Deputaților, Valeriu Zgonea, a precizat că numai comitetul liderilor de grup poate decide asupra ordinii de zi, dar a supus la vot propunerea lui Scutaru, aceasta fiind espinsă. Dosarul de incompatibilitate al lui Iohannis se judecă după turul doi al prezidențialelor Dosarul de incompatibilitate al candidatului ACL la președinție, președintele PNL Klaus Iohannis, se judecă după al doilea tur al alegerilor prezidențiale, după ce instanța supremă a respins, ieri, cererea ANI și a menținut data de 18 noiembrie pentru analizarea admisibilității recursului. Concret, înalta Curte de Casație și Justiție a respins cererea Agenției Naționale de Integritate (ANI) de schimbare a termenului la care se va analiza admisibilitatea recursului în dosarul lui Iohannis, respectiv data la care s-ar putea decide fie că recursul este nefondat și că rămâne soluția de anulare a raportului de incompatibilitate, fie că acesta se judecă pe fond. ANI a cerut instanței supreme, în 22 octombrie, să ia în discuție mai repede dosarul de incompatibilitate al lui Iohannis, considerând că judecata ar trebui să aibă loc înainte de al doilea tur al alegerilor prezidențiale, nu la două zile după, respectiv în 18 noiembrie. Președintele PSD și contracandidatul cel mai puternic al lui Iohannis la prezidențiale, premierul Victor Ponta, s-a arătat, ieri, convins că liderul PNL va fi declarat incompatibil de către înalta Curte de Casație și Justiție, întrucât aceasta este practica unitară a acestei instanțe, în toate cazurile anterioare de incompatibilitate pronunțându-se similar. „Cu siguranță și domnul Iohannis va fi declarat incompatibil, că așa au fost toate deciziile până acum (...) Rezultatul este știut de toată lumea, domnul Iohannis va fi declarat incompatibil, pentru că până acum asta e practica unitară a ICCJ, în toate cazurile anterioare au spus la fel”, a susținut Ponta. Deputații au luat act de incompatibilitatea lui Ștefan Stoica, dar când să voteze ridicarea imunității lui Diniță n-a mai fost cvorum ------------—--------------------------------------------------------------- Deputații au luat act, ieri, de starea de incompatibilitate în care se află deputatul PDL de Dolj Ștefan Bucur Stoica, ei urmând să voteze o hotărâre privind vacantarea postului acestuia într-o ședință ulterioară a Camerei Deputaților. Parlamentarul doljean a anunțat că va contesta procedura și își va căuta dreptatea în justiție. Ștefan Bucur Stoica a susținut în plen că punerea pe ordinea de zi a ședinței a unui proiect de hotărâre privind vacantarea postului său de deputat „nu are temei juridic”, pentru că deputații din Comisia juridică nu și-au exprimat punctul de vedere în acest caz. Totodată, acesta a reamintit că Regulamentul Camerei și Statutul deputaților prevăd că în caz de incompatibiliate este necesar „un vot secret cu bile” și le-a explicat colegilor că în calitatea de deputat nu s-a aflat în nici o situație de incompatibilitate, hotărârea ICCJ privind incompatibilitatea sa referindu-se la o situație anterioară mandatului de deputat, în 2011, când a fost declarat incompatibil pentru că era consilier județean și director al unei direcții regionale de drumuri și poduri. „E un caz anterior mandatului de deputat”, a spus Stoica. Și alți deputați ai PDL, printre care Cezar Preda și Constantin Dascălu, au susțint că plenul ar fi trebui întâi să se pronunțe asupra incompatibilității deputatului Stoica, însă, după pledoarii în acest sens, la tribune Parlamentului e venit liderul grupului parlamentar al PDL, Tine Gheorghe, care e precizat că parlamentarii PDL vor susține proiectu de vacantare a postului de deputat și niciodată nu vor bloca accesul la justiție. Comisia juridică a Camerei a stabilit, în urmă cu trei săptămâni, că decizia în cazul lui Stoica nu aparține Comisiei, ci este atributul plenului: în momentul în care trebuia să înceapă votul referitor la încuviințarea reținerii și arestării preventive a deputatului PC Ion Diniță, președintele Camerei Deputaților, Valeriu Zgonea, a constatat că în sală sunt doar 152 de deputați prezenți, iar cvorumul de ședință este de 202 deputați. După ce a verificat de două ori prezența, Valeriu Zgonea a declarat închisă ședința. Au rămas astfel nediscutate și nevotate vacantarea a două posturi de deputat și moțiunea simplă privind românii de pretutindeni. Decizia în cazul cererii Direcției Naționale Anticorupție (DNA) de încuviințare a arestării preventive a deputatului Diniță a fost amânată și lunea trecută de plenul Camerei Deputaților, tot din lipsă de cvorum. Diniță a fost pus sub acuzare în dosarul de corupție în care este cercetat și președintele Consiliului Județean Brașov, Aristotel Căncescu, pentru infracțiunile de dare de mită și complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit.