Cuvântul Libertății, decembrie 2015 (Anul 27, nr. 7914-7935)

2015-12-08 / nr. 7919

2 / cuvântul libertății Dâncu: 1,2 miliarde euro din fondurile pentru administrația locală nu au fost cheltuite în 2015 Vicepremierul Vasile Dâncu a declarat, ieri, după întâlnirea cu senatorii PSD, că 1,2 miliarde euro din fondurile pentru administrația locală nu au fost cheltuite în acest an și a precizat că fondurile pentru investiții în zona dezvoltării locale sunt de peste 8 mild euro din partea UE, în 2016. "Dacă analizăm bugetul anului acesta, de exemplu în Programul Național de Dezvoltare Locală avem o sumă destul de mare, aproape jumătate din cele 3 miliarde pe care le-am avut, care nu au fost cheltuiți și nu se vor cheltui. Aproape 1,2 miliarde nu se vor cheltui. Sper ca anul viitor să avem o absorbție la fondurile noastre măcar o execuție bugetară de sută la sută”, a declarat Dâncu, întrebat a cui este vina pentru această situație. Dâncu. "Vina este, până la urmă, împărțită. Pe de o parte avem un cadru legislativ care nu a facilitat poate, printr-o legislație destul de stufoasă, achiziții publice mai rapide, au fost procese. Poate că și coordonarea în zona autorităților locale nu a fost foarte bună la aceste proiecte. Confederațiile sindicale cer premierului întâlnire urgentă pentru salariul minim și bugetul de stat Cele cinci confederații sindicale, nemulțumite de intenția guvernanților de înghețare a salariului minim la 1.050 de lei, îi solicită premierului Dacian Cioloș să convoace de urgență Consiliul Național Tripartit pentru Dialog Social, pe tema bugetului de stat pe 2016. Liderii confederațiilor sindicale “Cartel Alfa”, BNS, CNSLR Frăția, Meridian și CSDR arată, întro scrisoare deschisă adresată premierului, că au fost surprinși de anunțul ministrului Finanțelor privind intenția de înghețare a salariului minim garantat în plată de la 1 ianuarie 2016. Aceștia îi transmit premierului că, în mod normal, creșterea economică trebuie să fie distribuită echitabil tuturor, iar acest lucru nu se reflectă în măsurile adoptate prin Codul fiscal, care avantajează numai deținătorii de capital sau pe cei cu venituri mari. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrata: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A: TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Email: redactia@cvlDress.ro ______Internet: www.cvlDress.ro REDACTOR-ȘEF: MIRCEA CANȚĂR Prim-redactor-șef adjunct: ________MAGDA BRATA________ Redactor-șef adjunct: MARGA BULUGEAN DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moțirliche, Radu Iliceanu Eveniment Carmen Vuican Economie/ Politică: Marga Bulugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cristor, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412613 Sub-redacție Calafat: Cristian Rudăreanu: 0767,464.894 rudareanu cristian@yahoo.com Sub-redacție Bechet: actualitate marti, 8 decembrie 2015 Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic a anunțat că va organiza mâine o dezbatere publică despre structura și prioritățile proiectului de Buget pe 2016, la întâlnirea de la Palatul Victoria urmând să participe miniștrii, reprezentanți ai unor ONG-uri și cetățeni interesați. Dezbaterea publică va avea loc la Palatul Victoria, între orele 14.00-16.00, potrivit unui comunicat de presă al ministerului pentru Consultare Publică și Dialog Civic. “Promovarea principalelor priorități sectoriale de investiții pentru 2016 fiind importantă pentru Guvern, în paralel cu prezentarea, de către Ministrul Finanțelor Publice - Anca Dragu, a structurii generale a Bugetului pentru anul următor, organizatorii au invitat la eveniment și trei dintre membrii Cabinetului, Ministrul Transporturilor - Dan Costescu, Ministrul Fondurilor Europene - Aura Răducu și Ministrul Agriculturii -Achim Irimescu, fiind pentru prima dată când membrii Guvernului dialoghează cu cetățenii în acest format. Selecția miniștrilor invitați s-a făcut în raport cu tematica mesajelor primite pe adresa ministerelor cu privire la prioritățile Bugetului pentru 2016”, potrivit sursei citate. Pentru o discuție cât mai eficientă, reprezentanții ministerului pentru Consultare Publică și Dialog Civic roagă organizațiile neguvernamentale și alte categorii de cetățeni, să transmită până astăzi, ora 16.00 (prin completarea formularului de înscriere disponibil la adresa https://gov.gl/d5CCg0 ce include o secțiune pentru un material-sinteză de cel mult două pagini) propuneri concrete însoțite de argumente cu referire exclusiv la proiectul de buget pe 2016. Potrivit comunicatului de presă, formatul propus este următorul: 30 de minute - intervențiile inițiatorilor proiectului de Buget 2016 respectiv ale miniștrilor prezenți, o oră și 30 de minute - sesiune constând în susținerea punctelor de vedere de către participanții selectați (întrebările care nu beneficiază de prezența în sală a celor care le-au formulat, vor fi citite de organizatori), în limita timpului alocat (3 minute/intervenție, având în vedere și pledoaria depusă anterior în scris, urmată de răspunsul aferent din partea Ministrului vizat). “în cadrul evenimentului o organizație/un cetățean va prezenta un singur punct de vedere/o singură întrebare, eventuale completări putând să fie supuse atenției în scris, prin materiale transmise prin e-mail. Orice persoană interesată este invitată să continue/să inițieze comunicarea cu Ministerul Finanțelor pe Buget 2016 și separat de această dezbatere. Alături de persoanele care vor avea puncte de vedere transmise prin e-mail și susținute în dezbatere, vor putea participa, în limita locurilor disponibile din sală, persoane și reprezentanți ai organizațiilor dar fără intervenții, în scopul informării. Declarații/interviuri cu presa se vor putea realiza după eveniment, în afara spațiului dezbaterii publice, în funcție de interesul manifestat pentru eveniment, organizatorii iau în considerare transmiterea live a dezbaterii prin internet, astfel încât să oferim posibilitatea cât mai multor grupuri interesate, mai ales din afara Bucureștiului și chiar din afara țării, să participe la această importantă temă națională”, se mai arată în comunicat. Guvernul va organiza mâine o dezbatere publică pe tema bugetului pentru 2016 Operațiunea “REVELION 2016”. ANAF va verifica localurile unde au loc petreceri de sfârșit de an Inspectorii antifraudă vor controla în intervalul 31 decembrie - 5 ianuarie restaurantele și cluburile care organizează petreceri de revelion, în cadrul unei noi operațiuni, denumită “Revelion 2016”, a anunțat, ieri, conducerea ANAF: “în intervalul 31 decembrie- 5 ianuarie, inspectorii antifraudă vor controla, la nivelul întregii țări, localurile care organizează petreceri de revelion. în cadrul acestei operațiuni se urmărește verificarea modului în care operatorii economici au înregistrat sumele încasate pentru pachetele de revelion vândute, precum și încasările din seara de revelion care nu au fost prinse în pachetele respective”, se arată într-un comunicat al ANAF. ANAF a decis ca, după finalizarea primei etape a operațiunii “Cristal”, toate resursele operative și materiale implicate în verificarea centrelor engros din toată țară să fie relocate în cadrul unei noi operațiuni, denumită “Revelion 2016”. “Revelion 2016” urmărește verificarea modului în care operatorii economici au înregistrat sumele încasate pentru pachetele de revelion vândute, precum și încasările din seara de revelion care nu au fost prinse în pachetele respective. Acțiunea se bazează pe monitorizarea ofertelor organizatorilor, în etapa de predocumentare, pe baza datelor din surse deschise și proprii legate de capacitatea localurilor, numărul pachetelor oferite la vânzare, cuantumul aprovizionărilor și înregistrarea acestora în evidențele contabile, s-a alcătuit profilul de risc și eșantionul de verificat; în cadrul operațiunii “Cristal” sunt vizate în total 60 de centre en gros. Prima etapă este programată să se încheie pe 25 decembrie, urmând să fie reluată la începutul anului viitor, după analizarea rapoartelor de evaluare ale primei etape. Fiscul a anunțat că a aplicat 3.681 de amenzi totalizând 21,36 milioane lei (4,85 mil. euro) în cadrul “Operațiunii Cristal”, în perioada 19 octombrie -1 decembrie, inspectorii fiscali au verificat în acest interval 3.348 de contribuabili, confiscând bunuri și numerar în valoare de 10,57 milioane lei și au dispus măsuri asigurătorii de circa 1,82 milioane lei. Totodată, aceștia au interzis și au suspendat activitatea a 230 de comercianți pentru nedotarea cu case de marcat sau neutilizarea acestora. Circa 780 de contribuabili au fost invitați la sediul ANAF pentru verificări amănunțite. Tobă a cerut prefecților sa facă publice pe site, până mâine, contractele de deszăpezire care sunt în derulare Ministrul Administrației și Internelor, Petre Tobă, a cerut, ieri, prefecților să publice pe paginile proprii de internet o situație cu toate contractele de deszăpezire care sunt în derulare, pe toate cele trei palierele - cele încheiate de CNADNR pentru drumurile naționale, europene și autostrăzi, cele încheiate de Consiliile Județene pentru drumurile județene și cele încheiate de către primării pentru drumurile comunale. Ministrul Tobă a condus reziședința Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență (CNSSU), în sistem videoconferință cu prefecții, având ca temă evaluarea gradului de pregătire a autorităților pentru perioada de iarnă, a informat un comunicat MAS ‘’în urma informărilor făcute de reprezentanții ministerelor și instituțiilor publice cu competențe în domeniu, s-a constatat că de la ultima întâlnire a Comandamentului de iarnă, gradul de pregătire a autorităților pentru perioada de iarnă este mult îmbunătățit, fiind înregistrate progrese importante. (...) în aplicarea dispozițiilor primului-ministru de asigurare a transparenței activității autorităților publice, ministrul Afacerilor Interne a cerut ca, până mâine, 9 decembrie a.c., la nivelul fiecărui județ, instituțiile prefectului să publice pe paginile proprii de internet o situație cu toate contractele de deszăpezire care sunt în derulare, pe toate cele trei palierele: cele încheiate de CNADNR pentru drumurile naționale, europene și autostrăzi, cele încheiate de Consiliile Județene pentru drumurile județene și cele încheiate de către primării pentru drumurile comunale”, precizează sursa citată. Potrivit reglementărilor legale privind achizițiile publice, la finalizarea contractelor, autoritățile contractante sunt obligate să transmită Agenției Naționale pentru Achiziții Publice documentele constatatoare privind modul de îndeplinire a obiectivelor, în acest mod fiecare autoritate urmând să știe care sunt operatorii economici care nu și-au îndeplinit obligațiile contractuale. Conform acestei prevederi legale, operatorii care nu și-au îndeplinit obligațiile contractuale pot fi excluși de la participarea la alte proceduri de achiziție privind deszăpezirea. Pentru buna funcționare a CNSSA, la nivelul MAI, pe perioada de iarnă, permanența va fi asigurată la nivel de ministru și secretari de stat, ministrul Afacerilor Interne solicitând ca și la celelalte ministere și autorități din teritoriu, permanența să fie asigurată la nivel de conducere. La ședința CNSSA au participat ministrul Sănătății, Patriciu Achimaș Cadariu, secretari de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Ministerul Energiei, Ministerul Mediului, prefecții, șefii structurilor din cadrul MAI, precum și reprezentanții instituțiilor publice centrale și locale cu atribuții în domeniu.