Cuvântul Libertății, aprilie 2016 (Anul 28, nr. 8012-8037)

2016-04-08 / nr. 8018

2 / cuvântul libertății UE exercită presiuni asupra Statelor Unite și Canadei pentru eliminarea vizelor în cazul românilor Comisia Europeană va analiza posibilitatea de a reintroduce vize de călătorie în spațiul UE pentru cetățenii din Statele Unite și Canada ca formă de presiune în contextul in care cele două țări refuză să elimine obligativitatea vizelor pentru români și bulgari, relatează ziarul Le Figaro. Comisia Europeană va dezbate acest subiect marțea viitoare. "Este necesară o dezbatere și vor trebui luate decizii politice intr-o problemă atât de importantă”, a declarat un funcționar din cadrul Comisiei Europene. Măsura este considerată o formă de presiune asupra Statelor Unite și Canadei, care mențin obligativitatea vizelor de călătorie pentru cetățenii români și bulgari. 19 numiri de ambasadori Președintele Klaus Iohannis a aprobat, ieri, joi 19 numiri de ambasadori. Numirea reprezentanților diplomatici ai României a fost făcută în baza consultărilor cu primministrul și cu ministrul Afacerilor Externe, informează Administrația Prezidențială intr-un comunicat remis Mediafax. Astfel, Sorin-Dan Mihalache va fi ambasador in Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Daniel Ioniță în Republica Moldova, Marius Gabriel Lazurca în Ungaria, Carmen Liliana Burlacu in Cehia, Ioana Bivolaru în Portugalia, George Gabriel Bologan în Italia, Malta și San Marino, Brândușa Ioana Predescu în Regatul Țărilor de Jos, Gabriela Dancău în Spania, Constantin Mihail Grigorie în Croația, Ion Vîlcu în Mexic, Ion Gălea în Bulgaria, Mihai Alexandru Grădinar în Danemarca și în Republica Islanda, Razván Rotundu în Finlanda, Daniela Mihaela Cămărășan în Estonia, Anton Niculescu in Slovenia, Dana Manuela Constantinescu în Bosnia și Herțegovina, Cristian-Leon Țurcanu în Ucraina, Daniela Brândușa Băzăvan în Maroc, Radu Octavian Dobre în India, Maldive, Sri Lanka, Nepal și Bangladesh. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolaescu Plopșor nr. 22A, TEOFAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax@mail.cvloress.ro __________Internet: www.cvloress.ro__________ REDACTOR-ȘEF: ____________MIRCEA CANȚĂR___________ Prim-redactor-șef adjunct: _____________MAGDA BRATU____________ Redactor-șef adjunct: ___________MARGA BULUGEAN__________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Mourtiche, Radu Iliceanu Eveniment Carmen Zuican Economiei Politică: Marga Bulugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstov, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Sub-redacție Calafat: Cristian Rudăreanu: 0767.464.894 rudareanu cristian@yahoo.com Sub-redacție Bechet: Florina Rădoi: 0760.678.582 radoiflorina@yahoo.com Responsabitatea juridică pentru conținutul articolului aparte autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personaități citate, responsabilitatea juridică le aparține. actualitate vineri, 8 aprilie 2016 Sindicaliștii din sănătate au pichetat, ieri, sediul Ministerului Sănătății, iar ca răspuns la solicitările acestora, ministerul a început un studiu de impact privind plata și organizarea gărzilor în unitățile sanitare,au declarat reprezentanții instituției, în jur de 200 de angajați din sistemul de sănătate au protestat între orele 12:00 - 14:00, în fața Ministerului Sănătății, față de “ignorarea aspectelor privind drepturile salariaților” și “încălcarea prevederilor Codului Muncii în ceea ce privește timpul de muncă și timpul de odihnă”, potrivit Federației Sindicale Hipocrat, Sindicatului Promedica și Camerei Federative a Sindicatelor Medicilor din România - C.F.S.M.R. Reprezentanții Ministerului Sănătății au declarat că se află în dialog cu organizațiile sindicale care pichetează sediului instituției de Ziua Mondială a Sănătății și că vor avea loc întâlniri în continuare. Ministerul a început și un studiu de impact pentru a putea răspunde solicitărilor sindicaliștilor privind plata și organizarea gărzilor în unitățile sanitare. „Organizațiile sindicale din domeniu au un calendar de proteste pe care îl urmează, noi continuăm dialogul cu toate organizațiile sindicale, fie că este vorba despre organizațiile medicilor sau cele ale asistenților ca de exemplu SANITAS„Vom avea întâlniri în continuare. Din punct de vedere al Ministerului Sănătății vom face toate eforturile de a răspunde revendicărilor și a susține punctele de vedere ale personalului medical. în ceea ce privește revendicările personalului este vorba de legea salarizării care se discută în această perioadă și nu se discută în cadrul Ministerului Sănătății, se discută în cadrul Guvernului, în ceea ce privește plata și organizarea gărzilor în unitățile sanitare, Ministerul Sănătății a început un studiu de impact pentru a putea să răspundem acestei solicitări a cadrelor medicale”, a declarat Purtătorul de cuvânt al Ministerul Sănătății, Oana Grigore. Sindicaliștii sunt indignați de lipsa de predictibilitate a reformei din Sănătate și de ignorarea aspectelor privind drepturile salariaților, prin încălcarea prevederilor Codului Muncii în ceea ce privește timpul de muncă și timpul de odihnă, ce duce la scăderea alarmantă a calității actului medical”, se arată într-un comunicat al sindicaliștilor. Ei au protestat și pe 31 martie, atunci când au pichetat sediul Ministerului Muncii după ce s-a anulat întâlnirea de la Camera Deputaților, care ar fi trebuit să aibă între membrii din Comisia de Sănătate și sindicaliști. Peste 12.000 de angajați din sistemul sanitar din toată țara au protestat între 21 și 27 martie prin grevă de tip japonez iar potrivit calendarului anunțat de sindicate, pe 11 - 17 aprilie va fi grevă de avertisment, cu încetarea activității timp de două ore. Dacă până atunci revendicările sindicaliștilor nu vor fi soluționate, pe 18 aprilie medicii vor declanșa grevă generală, cu susținerea unei treimi din activitate medicală și asigurarea urgențelor. Sute de medici au protestat de Ziua Mondială a Sănătății, în fața ministerului de resort Aleșii vor ca 1 iunie sa fie zi liberă ‘’în societatea actuală, timpul a devenit o resursă critică, atât la birou, cât și acasă. 24 de ore par să nu mai fie suficiente, iar găsirea unui echilibru între viața personală și cea profesională este o provocare din ce în ce mai mare. Muncim peste program și facem sacrificii pentru ca cei mici să aibă o viață mai bună. Dar de multe ori lipsește ce e mai prețios pentru ei: prezența fizică a părinților lor. Să le oferim celor mici timp de calitate și amintiri pentru o viață”, spun parlamentarii în expunerea de motive. Ei argumentează necesitatea ca 1 iunie să fie zi liberă prin aceea că ‘’trăim într-o societate dominată de valori materiale”, iar ‘’de Ziua Copilului în majoritatea grădinițelor și școlilor primare din România se organizează evenimente pentru a-i celebra pe cei mici, iar copiii evoluează în cadrul acestor spectacole”. ‘ ’Lipsa părinților din cadrul acestor evenimente are implicații psihologice negative în dezvoltarea copiilor. în afara dorinței de a-i face mândri și de a primi aprecierea părinților, copiii au nevoie de susținere în cadrul evenimentelor unde performează, evenimente care au o încărcătură emoțională ridicată și reprezintă o sursă de stres pentru ei”, explică semnatarii, arătând că nu toți angajatorii au disponibilitatea de a acorda o zi de concediu părinților de 1 iunie. Iohannis. Marți și miercuri vor organiza consultări cu partidele pe tema legilor securității Președintele Klaus Iohannis a declarat că va invita partidele politice, marți și miercuri, la consultări pe tema legilor ce țin de securitatea națională, subliniind că ‘’aceste chestiuni devin tot mai arzătoare". ‘’Marți și miercuri mi-am propus să aflu opinia partidelor politice. Nu doresc să mai întârzii acest proces”, a subliniat șeful statului, adăugând că ‘’aceste chestiuni devin tot mai arzătoare”. Iohannis a argumentat că norocul și profesionalismul serviciilor au ferit România de evenimente teroriste până în prezent, dar că legile trebuie aduse la zi sau legislația mai veche înlocuită ‘’cu una mai bună pe alocuri”. El a precizat că invitațiile au fost trimise joi, iar luni va discuta și cu premierul Dacian Cioloș. ‘ ’Eu sunt convins că Parlamentul va găsi soluția cea mai bună”, a subliniat șeful statului, arătând că își dorește consultări și cu politicienii, și cu societatea civilă. El a insistat asupra faptului că statul trebuie să apere și să garanteze drepturile și libertățile civile în egală măsură în care trebuie să asigure un climat de siguranță. Președintele a făcut referire la declarația de presă susținută după ședința de prezentare a bilanțului SRI pe anul 2015, când a făcut referire la restanțele pe care România le are în materie de legislație a securității. ‘’Mă refer aici atât la reluarea discuției cu privire la legislația din domeniul securității cibernetice, cât și la ansamblul reglementărilor în domeniul securității naționale. Absența unei legislații coerente, unitare și actualizate în materie de securitate națională rămâne o temă sensibilă. Avem nevoie de o reformă legislativă, care necesită timp, dezbatere și coordonare, dar care nu mai poate întârzia”, spunea atunci Klaus Iohannis. Cioloș i-a spus comisarului UE pentru Industrie că România e interesată de Grupul GEAR 2030 Premierul Dacian Cioloș a subliniat în cadrul discuției cu comisarul UE pentru Industrie, Elzbieta Bienkowska, importanța facilităților pentru producția de componente auto existente în România, reafirmând interesul pentru activitatea CE privind Grupul la nivel înalt pentru industria auto GEAR 2030. Premierul Dacian Cioloș împreună cu vicepremierul Costin Borc au primit, ieri, la Palatul Victoria, vizita comisarului european pentru Industrie și Piața internă, Elzbieta Bienkowska, iar principalele teme de discuție au vizat ‘’obiectivul Guvernului de îmbunătățire a climatului investițional și măsurile avute în vedere pentru a asigura predictibilitatea, transparența și stabilitatea mediului de afaceri în România”, informează Guvernul. Sursa citată arată că premierul Dacian Cioloș “a subliniat importanța facilităților pentru producția de componente auto existente în România și a reafirmat interesul pentru activitatea Comisiei Europene privind Grupul la nivel înalt pentru industria auto GEAR 2030”. O altă temă a discuției a reprezentat-o identificarea celor mai bune măsuri pentru sprijinirea industriei siderurgice europene. “Premierul Dacian Cioloș și comisarul european Elzbieta Bienkowska au discutat, de asemenea, despre importanța îmbunătățirii sistemului de achiziții publice pentru o creștere economică durabilă și a proiectului de digitalizare a industriei. România apreciază sprijinul Comisiei Europene în stabilirea unei strategii naționale în domeniu și în transpunerea reglementărilor europene”, mai precizează Guvernul.