Cuvântul Libertății, noiembrie 2016 (Anul 28, nr. 8191-8215)

2016-11-26 / nr. 8213

2 / cuvântul libertății Prima Casă are un buget cu 250 de milioane de lei mai mare Ministerul Finanțelor Publice anunță că a propus suplimentarea plafonului alocat pe anul 2016 pentru programul guvernamental „Prima casă” cu 250 de milioane de lei, ca urmare a solicitărilor transmise de băncile înregistrate în program. „Nivelul plafonului suplimentar de garantare pentru 2016 este fundamentat de perioada scurtă rămasă până la finalul anului. Decizia suplimentării a fost luată ca urmare a ritmului intens și susținut de acordare a garanțiilor, care demonstrează interesul și angajamentul în creștere atât la nivelul finanțatorilor, cât și al beneficiarilor”, se arată într-un comunicat al Ministerului Finanțelor. Potrivit MFP, în perioada ianuarie-septembrie 2016 au fost acordate 27.329 de garanții, în valoare totală de 2,6 miliarde de lei, în cadrul Programului, rata creditelor neperformante este de 0,3%, din totalul garanțiilor acordate. Până în prezent au fost executate 498 de garanții. Plafonul total de garantare pe anul 2016 este de 2.690,3 milioane de lei. Din 2009 când a fost lansat Programul Prima Casă și până la finalul___ lunii septembrie 2016, au fost acordate 198.365 de garanții, în valoare totală de 16,96 miliarde de lei, pentru finanțări în valoare de aproximativ 34 miliarde de lei.  EDITOR: ■ S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nedlăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL SR EN ISO 9001:2012 . . CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Ertrail: mediafax@mail.cvlpress.ro _________'Intemetwnw.cvlpi8s5.ro REDACTOR-ȘEF: ____________MIRCEA CANȚĂR Prim-redactor-șef adjunct: _____________MAGDA BRATA_____________ Redactor-șef adjunct: ___________MARGA BULUGEAN DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Mopiliche, Radu Iliceanu, Valentin Ceaușescu Eveniment Carmen Zuican Economie/Politică: Marga Bulugean Educație: Crisi Pătu Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cristor, Cosmin Staicu Fotoreporter Tibi Bologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.6131 Responsabiltate juridică pentru conȘnul articolului aparține autoului. De asemenea, in cazul unor agenți de presă și in personalități orale, responsabilitatea juridică le aparține. actualitate sâmbătă, 26 noiembrie 2016 Premierul Dacian Cioloș a declarat, ieri, la un eveniment ocazionat de aniversarea CCR, că România are nevoie de o reformă profundă a statului și de o reîmprospătare profundă a clasei politice, de dezbateri profunde, de substanță, din care să rezulte o lege fundamentală adaptată. “Contextul actual nu este unul ușor. E suficient să ne uităm în jur, la evoluțiile prin care trec statele în cadrul Uniunii Europene și Uniunea ca atare. Pentru a face acest reglaj fin, pentru a asigura pârghiile constituționale necesare aplicării proiectului de țară avem însă nevoie de o schimbare de metodă, o schimbare a modului în care dezbatem temele publice. Faptul că avem puncte de vedere diferite, poziții diferite este, așa cum spuneam, un element absolut firesc al pluralismului democratic. Dar dezbaterea democratică nu este aceea în care prevalează punctul de vedere majoritar asupra celui minoritar, în care este punctul meu de vedere sau nimic. Dezbaterea democratică este aceea când ne ascultăm, nu doar auzim, unii pe ceilalți, în care se naște astfel un punct de vedere comun, un punct de vedere îmbogățit cu perspectiva celuilalt”, a declarat premierul, la ședința festivă a Curții Constituționale prilejuită de împlinirea a 50 de ani de la adoptarea Constituției din 1866 și a 25 de ani de la adoptarea Constituției din 1991. Premierul a mai spus că, pentru a ieși din “rolul pasiv”, România trebuie să se pregătească, să aibă capacitatea de a coagula valorile în care crede, viziunea pe care o are, în acțiune. “Pregătirea presupune o mobilizare generală a societății, a mediului politic în ansamblul său. Avem nevoie de viziune, avem nevoie de un proiect de țară și avem nevoie de pârghiile constituționale necesare punerii lui în aplicare. Vestea bună pe care țin să o evidențiez pentru că de prea multe ori suntem preocupați de a ne critica unii pe alții peste măsură, prinși într-un negativism neconstructiv - așadar vestea bună este că avem deja o bază foarte solidă.Sistemul democratic al României post-decembriste este, în liniile sale fundamentale, așezat. Dezbaterile, abordările diferite pe care le-am avut și le avem în societate sau în viața politică sunt o expresie firească a pluralismului - ele și-au găsit un răspuns echilibrat prin vocea Curții Constituționale, instituție care a contribuit foarte mult în calitate sa de garant al ordinii constituționale”, a subliniat prim-ministrul. El a reamintit de faptul că, în 2018, România va celebra centenarul Marii Uniri. “O sută de ani au însemnat cicluri dramatice, de la totalitarism către democrație, de la războaie și crize profunde la integrarea în NATO și Uniunea Europeană. Dacă vrem ca România să crească, dacă vrem ca România să se dezvolte, avem nevoie de o reformă profundă a statului. Avem nevoie de o reîmprospătare profundă a clasei politice, de principii pe care noi, ca societate, le asumăm.Acesta este mesajul cu care aș dori să închei - avem nevoie de dezbateri profunde, de substanță, din care să rezulte o lege fundamentală adaptată, care instituțional, să reflecte lecțiile și experiențele democratice pe care le-am parcurs deja ca stat, iar ca substanță, să reflecte consensul real al societății asupra drepturilor și libertăților de care dorim să ne bucurăm și pe care le merităm toți ca cetățeni”, a adăugat premierul. El a mai spus că România a avut deopotrivă “perioade tulburi și perioade de limpezime, de construcție”. “Avem datoria de a menține acest parcurs democratic constant. Direcția și echilibrul ni le dă legea fundamentală. România este azi un pol regional de stabilitate, de valori democratice, de creștere economică, ne aflăm într-o perioadă în care, în calitate de membri ai Uniunii Europene, ai NATO, avem cele mai ample garanții de securitate și prosperitate pe care le-am avut vreodată în istorie. Avem cu toții datoria de a continua pe această cale, de a transforma aceste garanții în valoare adăugată concretă pentru statul român și pentru cetățenii săi”, a menționat premierul Cioloș. Premierul Dacian Cioleș. Avem nevoie de o reîmprospătare profundă a clasei politice Raport al Inspecției Sanitare la Spitalul „Sf. Maria”: Infecții nosocomiale cu 50% mai multe față de 2015 Inspecția Sanitară de Stat a finalizat controlul la Spitalul „Sf. Maria” din București, raportul indicând o creștere a infecțiilor nosocomiale cu 50% față de anul trecut, lipsa unui medic infecționist și a unui laborator de analize medicale, printre alte nereguli. “Conform punctului 2 din Anexa 2 a Ordinului 860/2013 privind acreditarea centrelor de transplant, pentru ca o unitate medicală să fie acreditată pentru transplantul de organe, infrastructura de transplant trebuie să aibă “unitate specializată de laborator, acreditată pentru activitatea de transplant, cu personal care să asigure disponibilitatea laboratorului 24 ore din 24.” în cazul Spitalului Sf. Maria inspectorii au constatat că, deși în structura organizatorică a spitalului este un laborator de analize medicale, acesta nu există în realitate. Serviciile sunt externalizate către o firmă privată (Centrul Medical MEDAS) și alte patru unități sanitare publice (Institutul de Hematologie, Spitalul Fundeni, Spitalul Matei Balș și Centrul de Transfuzii București)”, potrivit unei informări a Ministerului Sănătății, remisă vineri dimineață MEDIAFAX. în ceea ce privește respectarea condițiilor igienico-sanitare, inspectorii au constat că blocul operator al spitalului dispune doar parțial de circuite corespunzătoare, iar punctele pentru igiena mâinilor din unitatea medicală sunt insuficiente. “Mai mult, inspectorii au mai constat că aceleași ascensoare și căi de acces sunt folosite pentru toate Activitățile: personal, pacienți, lenjerie curată, lenjerie murdară, alimente,deșeuri; în plus, liftul de mare capacitate cu care sunt transportați pacienții din sală de operați în secția de anestezie și terapie infesivă este folosit și pentru transportul lenjeriei murdare. în privința sterilizării, inspectorii au constatat că nu există nicio stație centrală de sterilizare, iar spațiile existente pentru această activitate nu au nici ele circuite corespunzătoare. La momentul controlului, din structura spitalului lipsește medicul infecționist”, potrivit sursei citate. La Spitalul „Sf. Maria”, comparativ cu anul trecut, numărul infecțiilor nosocomiale depistate și raportate este cu 50% mai mare, potrivit Ministerului Sănătății. “Cazuri de infectare cu Kellesiella, Pseudomonas, Acinetobacter, Citrobacter și Clostridium Difficile au fost înregistrate pe secțiile de chirurgie, anestezie și terapie intensivă, ORL și medicină internă. în cadrul unității nu este implementată Procedura de comunicare internă a infecțiilor nosocomiale, informările fiind doar verbale. în perioada 2015-2016 nu au fost înregistrate focare de infecție nosocomială”, potrivit informării MS. Reprezentanții ministerului transmit că după ce „Primăria Generală a Municipiului București își va da acordul și va nominaliza un reprezentant al instituției în echipa de control, Corpului de control al ministrului Sănătății va începe verificările, care vor viza, printre altele, achizițiile publice efectuate de spital. Comisia internațională de experți solicitată de Ministerul Sănătății va însoți echipa Corpului de control în datele de 8 și 9 decembrie 2016. Mihail Vlasov a fost condamnat definitiv la doi ani de închisoare Fostul președinte al Camerei de Comerț a României, Mihail Vlasov, a fost condamnat, ieri, la doi ani de închisoare cu executare în dosarul în care este acuzat că a intervenit la un deputat pentru a-i fi susținute interesele, decizia fiind definitivă.Decizia instanței supreme este definitivă. în primă instanță, fostul președinte al Camerei de Comerț a României a fost achitat, DNA contestând decizia cu apel: în 15 iunie 2015, procurorii DNA l-au trimis în judecată pe Mihail Vlasov, el fiind acuzat că, în 26 februarie 2013, în calitate de președinte al Colegiului de Conducere al Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), i-a cerut unui deputat “să îi susțină interesele”, prin promovarea unui proiect de act normativ întitulat “Lege privind registratorii comerciali și activitatea de înregistrare în registrul comerțului”. Solicitarea a fost formulată în contextul în care Mihail Vlasov își dorea adoptarea unui act normativ prin care Camera de Comerț și Industrie a României să poată prelua Oficiului Național al Registrului Comerțului, potrivit rechizitoriului procurorilor, în schimbul susținerii proiectului de lege, Vlasov Mihail, în calitatea sa de președinte al Colegiului de conducere al Camerei Naționale, i-a promis deputatului respectiv, la cererea acestuia, că îl va numi în funcția de arbitru în cadrul Curții de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României, în cadrul actului de sesizare a instanței, apare și formația conform căreia inițiatorii proiectului vizat de anchetatori au fost parlamentarii: Aurel Vainer, Alina Gorghiu, Klárik Laslo-Attila, Attila Marko, Mircea Grosaru și Florin Iordache.