Cuvântul Libertății, iulie 2017 (Anul 29, nr. 8384-8409)

2017-07-05 / nr. 8387

miercuri, 5 iulie 2017 cuvântul libertății / 15 Horațiu Stănescu, președintele AJF Dolj, mănâncă fotbalul mic pe pâine, cum se spune, în sensul că îi știe toate tainele, după ce a lucrat pe la asociațiile sportive din Podari, Bârca, Internațional Pitești și care au mai fost. N-a debutat (26 noiembrie 2016) „norocos” ca președinte al AJF Dolj, dacă avem în vedere că în barajul de promovare în Divizia C, ACS Tractorul Cetate a pierdut în fața modestei campioane a județului Gorj, bifând astfel eșecul, fiindcă la fel stătuseră lucrurile și anul trecut. Altminteri, în 2015, prin CSU II, în 2014, prin CSO Filiași, în 2013, prin Podari, în 2012, prin Apă Craiova, campioana Doljului accesese în Liga a 3-a. Expresie a unui campionat județean serios, bine organizat. Mai ratase promovarea, Sopotul, în 2011 și 2013, deși nu se știe cu exactitate dacă și dorise acest deziderat: în 2009, Bârca văzuse fotbalul de Liga a 3-a pentru un sezon competițional. Ce „produce” fotbalul mic - fiind o bază de selecție, de pildă pentru CSU Craiova - poate fi o discuție mai aplicată. Asistăm, oricum, în această vară, am deslușit din discuția purtată cu Horațiu Stănescu, la o reașezare a campionatelor din Liga a 4-a și Liga a 5-a, care vor începe la 12 august a.c, respectiv 20 august a.c, în circumstanțe mai deosebite. Și spunem asta fiindcă nu se cunosc încă toate competitoarele, perioada de afiliere fiind cuprinsă între 1 și 31 iulie a.c, cu termene anunțate pe site-ul AJF Dolj. Cum fiecare echipă va trebui să aibă obligatoriu și formație de juniori și, în plus, să dovedească - de asemenea - că nu are restanțe financiare - ce cumulează la ora de față 360.000 de lei - să dețină teren omologat, percepându-se, garanții financiare (L 41.200 de lei, L5 - 800 de lei) lucrurile nu sunt deplin clare. Se estimează totuși că echipele consacrate din Calafat, Băilești, Segarcea, Cârcea, Ișalnița, Ostroveni, Cetate, Bechet, Celaru, Castranova, Moțăței și Catane se vor alinia la startul noii ediții. Și asta fiindcă administrațiile locale din localitățile menționate nu rămân indiferente la fenomenul sportiv. Fiind scurtă, pauza de vară trece repede. S-ar putea demara omologarea terenurilor, cu condiția cunoașterii cu exactitate a competitoarelor. Zilele trecute, o delegație a FRF, condusă de Radu Vișan, secretar general, s-a aflat la Craiova pentru a se interesa de stadiul pregătirilor viitorului sezon competițional. Sunt multe de spus, fiindcă, printr-un recent act normativ, primăriile pot pune la dispoziția sportului din localitățile respective până la 5% din buget. De-a lungul anilor, Doljul s-a evidențiat și prin potențialul sportiv existent, și exemple sunt suficiente, menite a susține ideea conform căreia „spiritul oltenesc” rămâne bine conservat. Mircea Cantari AJF Dolj. A început perioada afilierilor Craiova da piept cu în ultimul amical din Austria Universitatea Craiova a perfectat și ultimul amical din stagiul de pregătire din Austria. Alb-albaștrii vor înfrunta cea mai importantă echipă din Ucraina, FC Dinamo Kiev. Meciul este programat astăzi, începând cu ora 20.00 și va avea loc în localitatea austriacă Schwaz. Echipa de fotbal din capitala Kiev s-a înființat pe data de 13 mai 1927, fiind cea mai titrată din întreaga istorie a fotbalului din Ucraina. FC Dinamo Kiev a izbutit să obțină 15 campionate interne, 11 Cupe, 6 Supercupe, 13 campionate URSS, 9 Cupe URSS, 3 Supercupe URSS. Pe plan internațional, aceștia au obținut două trofee în Cupa Cupelor UEFA (anii 1975 și 1986), o Supercupă a Europei (anul 1975) și au ajuns până în faza sferturilor de finală a competiției UEFA Europa League în anul 2011. în sezonul competițional 2016-2017, echipa s-a clasat pe locul al doilea în prima ligă din Ucraina, cu 67 de puncte acumulate. Suporterii Craiovei au ocazia să vadă în format live-streaming această partidă, pe website-ul Lacial, accesând următorul link: https://www.laolal.tv/en-int/livestream/cs-universitatea-craiova-fc-dinamo-kyiv-Ien. Transmisiunea tip LIVE VIDEO funcționează doar«tilvMăd-’hai wserete ’ de pe laptop și desktop, nu și cele de pe smartphone, smart TV sau tablete. Mijlocașul italian Fausto Rossi, aproape sa îmbrace tricoul alb-albastru CS U Craiova e aproape de transferul unui jucător care a trecut pe la Juventus Torino, campioana din ultimele șase sezoane din Italia. Fausto Rossi, un mijlocaș de 26 de ani ar putea semna în următoarea perioadă, susține Gianluca Di Marzio pe site-ul său. Sezonul trecut. Rossi la jucat pentru Trapani, în Serie B. După ce a fost cumpărat de Juventus în 2012, de la Vicenza, pentru 1,7 milioane de euro, acesta a fost împrumutat la lHnja n’ il«Vaddolid, Cordoba și Pro Vercelli, înainte de a ajunge la Trapani. în sezonul 2014-2015, italianul cotat la 400.000 de euro a jucat la Cordoba. De asemenea, Fausto a făcut parte din selecționatele U17, U20 și U21 ale Italiei, marcând un singur gol pentru ultima. Dinamo Kiev, România, grupă grea în preliminariile CE de baschet feminin în urma tragerii la sorți ce a avut loc, ieri, la München, naționala de baschet feminin a României va întâlni, în Grupa E a preliminariilor Campionatului European din 2019, Franța, Slovenia și Finlanda. Franța este vicecampioana europeană, după ce a pierdut anul acesta finala cu Spania. Slovenia s-a clasat pe locul 14, iar Finlanda nu a participat. România s-a aflat în urna a treia valorică la tragerea la sorți. Câștigătoarele celor opt grupe preliminare și cele mai bune șase echipe de pe locurile secunde se vor califica la turneul final, unde echipele gazdă, Serbia și Letonia, au prezența asigurată. Meciurile se vor juca în următoarele intervale de timp: 6-16 noiembrie 2017, 5-15 februarie 2018 și 12-22 noiembrie 2018, fiecare echipă urmând să susțină câte două partide. “Tricolorele” vor debuta pe 11 noiembrie, acasă, cu Slovenia. România a participat ultima oară la Campionatul European în 2015, când s-a organizat împreună cu Ungaria, dar nu a trecut de faza grupelor și a încheiat pe locul 19. Componența grupelor. Grupa A. Bosnia, Islanda, Muntenegru, Slovacia; Grupa B: Estonia, Polonia, Belarus, Turcia; Grupa C: Albania, Lituania, Ungaria, Rusia; Grupa D: Portugalia, Marea Britanie, Israel, Grecia; Grupa E: Finlanda, România, Slovenia, Franța; Grupa F: Bulgaria, Olanda, Ucraina, Spania; Grupa G: Elveția, Germania, Cehia, Belgia. Grupa H: Macedonia, Croația, Suedia, Italia. Simona Halep - Haddad Maia, în turul al doilea IMredon Simona Halep va juca, astăzi, în turul doi împotriva lui Beatriz Haddad Maia (21 de ani). Locul 96 WTA, braziliancă a trecut, în primul tur de la Wimbledon, în două seturi, 6-4, 6-2, după o oră și cinci minute, de Laura Robson din Marea Britanie, locul 188 în clasamentul mondial. Simona Halep și Beatriz Haddad Maia se vor întâlni în premieră. Precedentul turneu de Grand Slam la care Haddad Maia a participat a fost Roland Garros. Venită din calificări pe zgura franceză, jucătoarea din Brazilia a fost învinsă în primul tur de către rusoaica Elena Vesnina în 3 seturi. Dacă va trece de sportiva din Brazilia, Simona Halep va juca în turul al treilea cu învingătoarea din meciul Carla Suarez Navarro- Shirai Peng. Halep a fost sfertfinalistă anul trecut la Wimbledon și Semifinalistă în 2014,câsta din urmă fiind cea mai bună performanță a ei pe iarba londoneză. Tot astăzi, în turul doi la Wimbledon, Irina Begu (locul 64 WTA) o înfruntă pe Ana Konjuh (locul 29 WTA), în timp ce Ana Bogdan (locul 115 WTA) va juca împotriva Carolinei Garcia (locul 22 WTA). Ieri. Sorana Cârstea a reușit să o învingă în două seturi (7-6, 7-5) pe jucătoarea olandeză Kiki Bertens (locul 24 WTA) și s-a calificat astfel în turul doi al turneului de Mare Șlem de la Wimbledon. Românca o va întâlni în faza următoare pe americanca Bethanie Mattek-Sands (locul 103 WTA).în schimb, Monica Niculescu a fost învinsă de slovaca Magdalena Rybarikova (locul 87 WTA) cu scorul de 6-4, 6-1.