Cuvântul Libertății, martie 2018 (Anul 30, nr. 8580-8605)

2018-03-23 / nr. 8599

2 / cuvântul libertății Dăncilă despre inundații. E posibil să accesăm Fondul european de solidaritate Premierul Viorica Dăncilă a declarat, ieri, în timpul unei vizite în Dămbovița, că Guvernul ar putea accesa Fondul european de solidaritate pentru victimele inundațiilor și alunecărilor de teren produse în ultima perioadă în mai multe zone din țară din cauza fenomenelor meteorologice. ”Vom încerca nu numai să-i ajutăm pe oameni acum, ci să-i ajutăm și după ce aceste probleme legate de inundații, legate de alunecările de teren vor trece. Vom încerca chiar să căutăm soluții la nivel european, să vedem care este situația și dacă pentru aceste soluții putem accesa fondul de solidaritate”, a declarat Viorica Dăncilă, întrebată despre inundațiile cauzate în ultima perioadă de fenomenele meteorologice. Ea a mai spus că o echipă guvernamentală monitorizează îndeaproape situația. ”Din păcate vremea nefavorabilă a creat probleme, a creat probleme și aici în Dâmbovița, a creat probleme și în alte locuri din țară. Avem o echipă care e foarte bine ancorată în tot ceea ce se întâmplă. Dl. Arafat a fost, din câte știu eu, în zonă. Avem comitet pentru stare de urgență la nivel național din care fac parte și consilierii primului ministru”, a mai spus premierul. -----------------------------------------------------EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Ptopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: J16/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat . Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax filmal.cvlpress.ro ____ , Internet www.cvlDress.ro________________ REDACTOR ȘEF: __________MIRCEA CANTĂR__________ Prim-redactor-șef adjunct: ___________MAGDA BRATA___________ Redactor-șef adjunct: _________MARGA BULUGEAN_________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moddiche, Radu Iliceanu Eveniment: Carmen Zuican Economie/ Politică: Marga Bulugean Educare: Crisi Pătru Culturi: Magda Bratu Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter: Tip Bologh Secretariat: 0251.412.457 . Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabila!» juridică pentru conținutul articolului aparține ateniu. De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personalități date, responsabiltatea juridică le aparține. vineri, 23 martie 2018 actualitate COMENTARIU--------------------------------------------------------— Pus sub acuzare Nicolas Sarkozy este susținut de dreapta franceză! Pe timpul punerii sub control judiciar a lui Nicolas Sarkozy, înainte de a deveni inculpat, reprezentanții Partidului Republican, căruia îi aparține, și-au reprimat cu prudență atașamentul. A fost un timp în care atunci când Nicolas Sarkozy era vizat de o afacere judiciară, platourile de televiziune erau invadate de aleși ai dreptei franceze, pentru a denunța complotul contra fostului președinte. De această dată, când Nicolas Sarkozy a fost inculpat, după două zile de control judiciar, în afacerea finanțării libiene a campaniei din 2007, nu a mai fost aceeași muzică. N-au lipsit însă fidelii între fideli, care au denunțat ..nevoia de spectacol pentru a alimenta media”. Liderul grupului parlamentar din Adunarea Națională, Christian Jacob, a reproșat justiției ..o îndârjire de neînțeles”. Dar, în ansamblu, tenorii dreptei au abordat cu precauția situația, în care se află fostul lor șef. Cu toate acestea, marți, printr-un comunicat de presă, republicanii și-au exprimat întreaga lor susținere, invocând prezumția de nevinovăție, prevăzută pentru toți cetățenii. S-a mai adăugat și faptul că nu toți aleșii sau foști aleși au același tratament, pe motivul că nu aparțin aceleiași familii politice. Dar această strategie a victimizării, altădată utilizată frenetic de dreapta, nu a mai fost întâlnită decât palid în declarațiile cadrelor republicane. După punerea sub acuzare a lui Nicolas Sarkozy, lideri ai partidului au spus că ..punerea sub acuzare nu înseamnă vinovăție”. Și apăsat de acest statut, Nicolas Sarkozy va putea să ofere versiunea sa pentru a contrabalansa ceea ce ..Takieddine și alti oficiali libieni” au afirmat în legătură cu finanțarea campaniei sale electorale. în fața judecătorilor de instrucție. Nicolas Sarkozy a declarat că „deja a plătit scamp pentru această afacere”. A negat cu vehemență toate faptele care i s-au adus la cunoștiință, dar cu toate acestea a devenit primul ex-președinte al Republicii plasat sub control judiciar pentru corupție pasivă, finanțare ilegală a campaniei electorale și tăinuire de fonduri publice libiene. Ultima faptă reținută a generat comentarii aprinse în presa franceză. Se spune că este un motiv fără precedent în istoria celei de-a cincea Republici .,tăinuirea deturnării de fonduri libiene”. Adică, bănuiala că fostul președinte ar fi beneficiat în finanțarea campaniei sale electorale de fonduri oculte, vărsate de un stat străin, și nu un stat oarecare, ci Libia colonelului Gaddafi, un dictator excentric, implacabil, finanțator a numeroase acțiuni teroriste în lume, acuzat de doborârea avionului Pan-Am la Lockerbye, în 1988. Artizan major a căderii liderului libian, Mouammar Gaddafi, în 2011, exșeful statului francez, avocat de profesie, a oferit o pledoarie interesantă în fața magistraților francezi, denunțând minciunile omului de afaceri franco-libanez, Ziad Takieddine, care a vorbit de remiterea sumei de 5 milioane euro, proveniți de la Ghidul Revoluției, în 2006-2007. A atacat, de asemenea, site-ul de investigații Mediapart, detonatorul afacerii în 2012. Nicolas Sarkozy beneficiază, este evident, de prezumția de nevinovăție. Dar povestea rămâne în continuare încurcată, și va dezvolta destule pasiuni, până la deznodământul final. Târiceanu, despre aderarea la euro. Nu aduce automat un avantaj. Termenul de 2024 e fezabil Președintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, a declarat, ieri, că aderarea la moneda euro nu reprezintă neapărat un avantaj, adăugând că este fezabil termenul de 2024 anunțat de PSD pentru adoptarea monedei euro, întrebat dacă a discutat în coaliția de guvernare despre calendarul anunțat de președintele PSD, Liviu Dragnea, care a spus că va fi înființată Comisia Națională pentru Aprobarea Planului de Fundamentare și de aderare la Euro până în 2024. Tăriceanu a precizat că nu, ci că a discutat numai problema de principiu. „Sigur că o completă integrare în structurile europene presupune și aderarea la euro, dar aderarea la euro nu aduce automat un avantaj. într-o mare măsură, economia românească este «euroizată», aș spune. Nu știu dacă e foarte corect acest termen, dar am văzut că e des folosit. Ați văzut la câte produse prețurile sunt afișate numai în euro, parcă asta ar fi moneda de schimb în România și nu este moneda de schimb, totuși, în România este încă leul. Introducerea monedei europene aduce avantaje, dar are și niște constrângeri. Așadar, trebuie calendarul foarte bine analizat și sigur că acest lucru se poate face pe baza îndeplinirilor unor condiții legate de aderarea la moneda euro, pe care atunci când le îndepinim, putem să facem solicitarea de aderare”, a susținut Tăriceanu. Iohannis, despre negocierile României pe Brexit. Așa cum stăm acum, pentru noi arată foarte bine Președintele Klaus Iohannis a declarat, ieri, înaintea participării la reuniunea Consiliului European de la Bruxelles, că în ceea ce privește negocierile României pe Brexit, acestea arată foarte bine pentru noi. întrebat dacă România e mulțumită în ceea ce privește statutul negocierilor pe Brexit, Iohannis a răspuns: „Avem mâine discuții pe Brexit. Așa, în deschidere, pot să vă spun că așa cum stăm acum pentru noi arată foarte bine. Totodată, acesta a adăugat că la reuniunea de joi se discută și politica de tarife la oțel și aluminiu. „Se pare chiar că avem ceva șanse de negociere și în acest fel vom avea astăzi foarte târziu discuția, poate se mai mișcă ceva. Avem, de asemenea, discuții - relția Uniunii cu Turcia, pregătirea unui summit care este planificat pe luna viitoare”, a susținut șeful statului. întrebat dacă împărtășește punctul de vedere al Marii Britanii, potrivit căruia Rusia ar fi vinovată pentru atacul de la Salisbury, Iohannis a precizat că acest lucru va fi discutat în cadrul reuniunii. Dăncilă. Nu a fost nicio discuție legată de remaniere. Evaluarea miniștrilor se va face în coaliție Premierul Viorica Dăncilă a declarat ieri, la Dâmbovița, că nu a existat nicio discuție legată de remaniere și că evaluarea miniștrilor se va face în coaliția de guvernare PSDALDE, după ce au fost vehiculate schimbări în noul Cabinet. Această informație legată de remanierea guvernamentală este total neîntemeiată, nu am avut absolut nicio discuție legată de remaniere, așa cum a fost specificat de Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu, o evaluare a miniștrilor se va face in cadrul coaliției de guvernare, nu a fost făcută nicio evaluare,"nu putem vorbi despre o remaniere", a declarat joi, Viorica Dăncilă. Declarațiile vin după ce în spațiul public a apărut informația că prima remaniere din Guvernul Dăncilă va avea loc după Paște, iar vizați sunt miniștrii Economiei, Energiei, Transporturilor și Sănătății.