Cuvântul Libertății, ianuarie 2020 (Anul 32, nr. 9055-9073)

2020-01-15 / nr. 9062

miercuri, 15 ianuarie 2020 flCtUSÜISIC cuvântul libertății / 3 Benzi speciale pentru autobuze, pe strada ..Caracal” Un craiovean le propune autorităților locale să amenajeze benzi speciale pe care să circule autobuzele RAT Craiova. Acestea ar fi menite să reducă timpii de așteptare în stații și ar convinge pe tot mai mulți craioveni să recurgă la acest mijloc de transport în comun. Proiectul „Benzi speciale pentru autobuze” a fost depus de craioveanul Daniel Niculaie în cadrul campaniei Bugetare participativă. Craioveanul pleacă de la ideea că municipiul Craiova trebuie să devină un oraș în care mașina personală să nu mai fie mijloc de transport favorit. Din acest motiv, crede acesta, trebuie încurajat transportul în comun cu autobuzele. ”Una din problemele indicate de mulți cetățeni est“ aglomerația în trafic. De aca, foarte mulți preferă confortul mașinii personale. Crearea unui sistem de transport public, rapid și predictibil, ar face ca mulți dintre locuitori să se îndrepte către acest tip de transport, iar benzile unice fac ca autobuzele să ofere acea rapiditate și predictibilitate necesară”, susține craioveanul, în propunerea sa. Un traseu aglomerat, cu trei linii de autobuze Ținându-se cont de experiența altor orașe, craioveanul Daniel Niculoaie este de părere că introducerea acestor benzi pentru autobuze trebuie făcută treptat. Prima stradă pe care acest sistem ar trebui implementat ar fi, în opinia sa, bulevardul „Caracal”. Mai exact, pe sensul de mers spre centrul orașului, de la stația de autobuz Bănie și până la sensul giratoriu de la intersecția străzilor Caracal cu „Henri Coandă” și strada „Potelu”. „Această zonă este ideală pentru acest proiect-pilot deoarece are trei trasee de autobuz - 1,3 și 25. La orele de vârf este foarte aglomerată, iar banda unu este blocată spre final, fapt care produce aglomerație în zona sensului giratoriu”, își justifică craioveanul propunerea. Timpul de așteptare, redus de la 10 la 1 minut O astfel de măsură ar aduce mai multe avantaje în trafic. Craioveanul Daniel Niculaie este convins că dacă autobuzele s-ar deplasa pe o bandă specială, acest lucru ar reduce timpul de așteptare în trafic, de la 10 minute la 1 minut. Un alt avantaj direct ar fi că s-ar preveni și accidentele în zona sensului giratoriu, toți șoferii fiind obligați să folosească numai benzile 2 și 3. Ca și avantaj indirect, acesta susține că ar putea fi „susținerea unui plan de introducere a benzilor unice într-o zonă în care impactul imediat asupra traficului existent poate fi considerat mediu invaziv”, se menționează în propunerea depusă pe platforma online, craiova.decid.ro. Buget estimat la 4.000 de euro Benzile pentru autobuze de pe strada „Caracal” ar urma să fie realizate de către municipalitate, bugetul estimat de către craioveanul care a făcut propunerea fiind de 4.000 de euro. în opinia acestuia, traseul ar trebui să fie marcat corespunzător, pe partea carosabilă, fără a se delimita fizic banda pentru autobuze. Totodată, este nevoie și de o semnalizare de acordare de prioritate pentru participanții la trafic de pe banda 2 pentru cei de pe banda unica, în zona sensului giratoriu, într-o etapă ulterioară, dacă se va constata că înlesnește traficul, proiectul sar putea continua pe strada „Caracal”, până la intersecția cu strada „Vântului”. Autoritățile locale au aprobat acest proiect, dar pentru a fi pus în practică mai trebuie să se găsească și printre propunerile care sunt cele mai votate de către craioveni. Până la data de 23 ianuarie, propunerea mai poate, așadar, să fie votată de craioveni. LAURA MOȚÎRLICHE Grupări de criminalitate informatică, destructurate în 2019 Conform unui bilanț al Inspectoratului General al Poliției Române, în primele 11 luni ale anului 2019, peste 500 de persoane bănuite de săvârșirea a mai mult de 1.400 de infracțiuni de criminalitate informatică au fost trimise în judecată,în urma acțiunilor organizate de polițiști și procurori. Unul dintre dosare a inclus și județul Dolj, în vara anului trecut în perioada ianuarie - noiembrie 2019, polițiștii specializați în combaterea criminalității organizate au desfășurat 265 de acțiuni operative, pentru destructurarea grupurilor infracționale specilaizate în criminalitatea informatică. în urma acțiunilor derulate de polițiștii specializați, împreună cu procurorii DIICOT, au fost emise 196 de rechizitorii și au fost încheiate 127 de acorduri de recunoaștere a vinovăției, prin care au fost trimise în judecată 514 persoane fizice și două persoane juridice, bănuite de săvârșirea a 1.465 de infracțiuni. Din totalul persoanelor inculpate, 105 au fost reținute sau arestate; în tot acest timp, au fost destructurate 29 de grupuri organizate , specializate în criminalitate informatică, formate din 162 de persoane care au fost trimise în judecată. Una dintre grupări, cu ramificații în Dolj Unul dintre cazurile deosebite a avut legătură cu județul Dolj, în vara anului trecut. Pe 25 iulie, polițiști specializați, din cadrul IGPR și IPJ Dolj, sub coordonarea DIICOT - Structura Centrală, au efectuat 14 percheziții domiciliare, în Craiova, satul Salcia (comuna Argetoaia, jud Dolj) și București. A fost vizată o grupare infracțională organizată, formată din cetățeni români și mexicani, care ar fi acționat, din 2012, în România, Mexic , SUA și în alte state. Aceștia erau suspectați de comiterea unor fraude prin sisteme informatice și mijloace de plată electronice (donare de carduri), trafic de migranți pe ruta România - Mexic - SUA, și infracțiuni de șantaj și spălare a banilor. Gruparea a fost coordonată din Mexic, de către un bărbat care deține acolo, prin intermediul altor persoane, mai multe societăți comerciale, unele specializate în achiziționarea și montarea de bancomate în țara respectivă, asigurând și mentenanța acestora. Membrii echipei au montat sisteme „skimming” pe aparatele de retragere a banilor, iar alți membri au s-au deplasat în alte state (SUA, India, Paraguay, Indonezia, etc.) de unde au sustras, prin metoda amintită, bani din bancomate. Fondurile astfel obținute au fost introduse în circuitul financiar legal, prin achiziționarea de terenuri, autoturisme de lux, construirea de clădiri sau drept capital al unor societăți comerciale de tip „paravan” în Mexic și România. Mai mult, 1 grupare au aderat și alte persoane române, care aveau ca rol protejarea, prin violență și șantaj, a demersurilor infracționale, de acțiunile altor grupări de criminalitate organizată. La data de 25 iulie 2019, cinci persoane implicate au fost conduse la DNC6 - Structura Centrală, încă colaborându-se și cu FBI, la acțiune au participat și echipe serviciilor speciale de intervenț CRIȘTI PĂTF