Cuvântul Libertății, august 2020 (Anul 32, nr. 9151-9171)

2020-08-12 / nr. 9158

miercuri, 12 august 2020 cuvântul libertății / 7 sport Pagină realizată de COSMIN STAICU Gustavo a fost împrumutat un an în Emirate Folosit destul de puțin de Bergodi, brazilianul s-a transferat la Al Ajman, echipă care are opțiune de cumpărare definitivă Brazilianul Gustavo Vagenin a fost împrumutat de Universitatea Craiova la formația Ajman Club, din Emiratele Arabe Unite. Acordul este valabil pentru un an, cu opțiune de cumpărare pentru formația arabă, care a terminat sezonul trecut campionatul din Emirate pe locul 10, din 14 echipe. „Gustavo a fost împrumutat în Emiratele Arabe Unite pentru o perioadă de un an, cu opțiune de cumpărare. Și dorim mult succes în noua aventură la echipa Ajman Club” a anunțat gruparea din Bănie. „Este momentul pentru o nouă provocare în cariera mea: în Craiova am prieteni și o relație excelentă cu toți fanii, așa că e greu să plec de aici. De când am ajuns la Craiova, în 2016, m-am luptat pentru trofee, am câștigat Cupa și am fost mereu uniți. Din păcate, în aceste 5 luni nu ne-am putut întâlni pe stadion din cauza pandemiei. Nu ne-a fost ușor, am avut multe dificultăți și multe situații potrivnice, dar voi, fanii, neați dat impuls, ne-ați împins de la spate. Mulțumesc, Craiova, și acesta nu este un mesaj de adio, ci de revedere. Hai, Craiova” a fost mesajul lui Gustavo, la a doua despărțire de Universitatea. Gustavo (28 de ani) a revenit în iarna trecută la Universitatea Craiova, după o experiență de un an și jumătate în China, la Liaoning Whowin. Brazilianul a semnat în februarie un contract până în vară, apoi și-a prelungit înțelegerea pe încă 3 ani. Deși a dovedit o formă foarte bună, Gustavo a fost folosit destul de puțin de Cristiano Bergodi, strângând numai 67 de minute în 7 meciuri din play-off, în care a marcat un gol, din penalty, la Botoșani. Pigliacelli vrea să plece: „E nostalgic după Italia” Agentul portarului italian a dezvăluit în presa italiană că Mirko vrea să revină în „Cizmă”, Universitatea solicitând 1 milion de euro pentru a-i ceda Portarul italian al Universității Craiova, Mirko Pigliacelli, își dorește să plece de la clubul din Bănie, fiind tentat de o revenire în țara natală. Agentul său, Danilo Caravello, a anunțat că goal-keeper-ul de 27 de ani este nostalgic după campionatul italian și că va negocia cu Universitatea Craiova pentru a-i permite să revină acasă. „Mirko a avut un campionat extraordinar, preliminariile Europa League vor începe în curând. Pentru Craiova este un element important, dar nostalgia Italiei s-a făcut simțită. Are un contract pe trei ani, vom decide împreună cu clubul” a declarat Danilo Caravello pentru tuttomercato web. Reggina este echipa care și-l dorește cel mai mult pe Pigliacelli și este pregătită chiar să ofere peste 500.000 de euro pentru a-l readuce. Agentul lui Pigliacelli a acuzat faptul că finalul de sezon a fost influențat de modificările de regulament în România, iar Craiova a avut de suferit în lupta pentru titlu. „Regulamentul din România este foarte sucit. Craiova a avut un joc mai puțin, care, evident, nu se va juca niciodată. Acest lucru nu s-ar fi întâmplat niciodată în Italia” a declarat Caravello. Lazar de la Astra, în vizorul oltenilor ca să se despartă de Pigliacelli, care mai are încă doi ani de contract în Bănie. Universitatea Craiova solicită 1 milion de euro, în condițiile în care pe transfermarkt portarul este cotat cu 200.000 de euro mai mult. Pigliacelli declarase și el că nu mai vrea să continue în România, mai ales după conflictul cu galeria Științei, care l-a contestat vehement: „în primul an în România m-am simțit foarte bine, dar acum simt nevoia să mă întorc în Italia, să revin acasă, vreau retrăiesc din nou fotbalul italian”, a declarat Mirko Pigliacelli la Radio TMW, în luna aprilie, în sezonul recent încheiat, portarul italian a fost în poarta Universității în 36 de meciuri, în toate competițiile, încasând 46 de goluri. El a avut un conflict cu fostul tehnician al Științei, Victor Pițurcă, acesta excluzându-l din lot, iar din această cauză galeria din Peluza Nord l- a luat în colimator pe goal-keeper, cerându-i să plece; în cazul în care portarul italian va pleca, oltenii vor să-l oferteze pe goal-keeper-ul Astrei Giurgiu, David Lazar (29 de ani), cel mai bun portar din Liga I conform indicelui InStat. Marius Constantin. Stoperul de 35 de ani a semnat cu Universitatea Craiova Una dintre țintele Universității Craiova pentru perioada de mercato, fundașul lui Gaz Metan Mediaș, Marius Constantin (35 de ani), a semnat cu gruparea din Bănie pe un sezon, cu posibilitate de prelungire pe încă unul, și ar încasa în Bănie un salariu de 8.000 de euro pe lună, plus bonusuri. în schimbul lui Marius Constantin, oltenii nu vor plăti niciun ban, dar îl vor împrumuta pe tânărul Luis Nițu la Gaz Metan, cel care a reușit primul său gol în Liga I tocmai pe terenul de la Mediaș. Marius Constantin, care va împlini 36 de ani în octombrie, a fost votat în echipa campionatului, întocmită de LPF, fiind liderul defensivei medieșene. în sezonul recent încheiat, fundașul central, cotat la 300.000 de euro pe transfermarkt, a jucat 30 de meciuri și a marcat 8 goluri, oferind și 2 pase de gol. Originar din Brașov, Marius Constantin a mai jucat în cariera sa la FC Brașov, Rapid, FC Vaslui, ASA Tg. Mureș, Jiangsu Suning (China), Viitorul și Gaz Metan. Are și 4 prezențe în naționala României: în martie 2006 a primit Medalia „Meritul Sportiv” clasa a II-a cu o baretă, din partea președintelui României de atunci,Traian Băsescu, deoarece a făcut parte din echipa Rapidului în Bănie care a obținut calificarea în sferturile Cupei UEFA 2005- 2006. în martie 2008 a primit Medalia „Meritul Sportiv” clasa a III-a, pentru rezultatele obținute în preliminariile Campionatului European și pentru calificarea la turneul final din 2008. Universitatea Craiova i-a mai achiziționat de la Gaz Metan Mediaș în ultimii ani pe: Antoni Ivanov, Ovidiu Bic și Carlos Fortes. Marius Constantin este al doilea fundaș central transferat în ultima perioadă de Universitatea Craiova, după un alt veteran, Paul Papp, în lotul oltenilor se mai află alți 3 stoperi: Mihai Bălașa, Stephane Acka și Uros Cosic. Până acum, clubul din Bănie a oficializat două transferuri: Vladimir Screciu, de la Genk, și Marius Constantin, dar este la o semnătură de a-i încorpora și pe Paul Papp și Alexandru Tudorie. Două amicale în Austria pentru Universitatea Craiova Universitatea Craiova pleacă miercuri, de pe aeroportul din Bănie, cu un charter, într-un stagiu de pregătire în Austria, fără antrenorul principal, Cristiano Bergodi, aflat în izolare, după ce a fost descoperit pozitiv cu coronavirus, în Austria, „leii” se vor pregăti în stațiunea Neustift im Stubaital, fiind cazați la Wellnesse Relax Hotel Milcherer Hof, un stabiliment de 4 stele din regiunea Tirolului, la care Universitatea Craiova a poposit și în urmă cu un an. Acolo sunt prevăzute și două meciuri amicale, ambele fiind transmise de pagina de facebook a grupării din Bănie și de siteul oficial al clubului. Primul este vineri, 14 august, de la ora 17, ora României, cu vicecampioana Cehiei, Viktoria Plzen. Acest amical, anunțat în premieră de ProSport, era stabilit inițial pentru marți, 11 august, dar s-a amânat, deoarece programul oltenilor a suferit modificări. Craiova a jucat și în vara trecută cu Viktoria Plzen (foto), tot în cadrul stagiului austriac, iar cehii s-au impus cu 3-1, golul formației antrenată atunci de Cornel Papură fiind marcat de atacantul Mihai Roman, care acum este indisponibil. Al doilea meci de verificare este cu formația Swarowski Tirol, sâmbătă, de la ora 18, ora României. Swarowski Tirol sau Wattens este o echipă care a retrogradat recent din prima ligă austriacă, în urma play-out-ului, după ce terminase sezonul regular pe locul 10 din 12 echipe. Pentru a intra în Austria, oltenii trebuie să aibă un test molecular negativ de COVID 19 nu mai vechi de 72 de ore. Delegația Universității Craiova va rămâne în Austria până la debutul în noul sezon, preconizat în jurul datei de 22 august, când începe noul campionat. Sunt șanse destul de reduse ca antrenorul principal Cristiano Bergodi să se alăture lotului până la finalul cantonamentului, astfel încât programul de pregătire va fi pus în practică de secunzii Luigi Ciarlatini și Dragoș Bon.