Cuvântul Libertății, septembrie 2020 (Anul 32, nr. 9172-9193)

2020-09-28 / nr. 9191

luni, 28 septembrie 2020 cuvântul libertății / 5 Pagină realizată de MARGA BULUGEAN economie Ford a lansat cea mai puternică mașină de serie fabricată la noi în țară Craiova a devenit de curând un nou noi în țară, la Craiova. Sigla ST de pe Bit stop pe harta Ford Performance, dinnoul Ford Puma produs la Craiova provizia de vehicule de performanță a Ford mite mai multă performanță și un stil Motor Company. Ford a lansat cea mai de condus sportiv, șasiu optimizat, 200 puternică mașină de serie fabricată la CP, pe un automobil de sub 1400 kg. ««■ [UNK]N*K9«a(lK*KM»í«IK8IKK*»KN««H*«MHKM«KIKK*il«;iKI«KN*ttMHK KM**«»* Livrările către clienți vor demara în luna noiembrie, iar primele mașini vor ajunge în showroomuri de săptămâna viitoare. “Puma ST a fost proiectat pentru a fi un automobil distractiv și practic, pentru cei care doresc un automobil special. Producția lui Puma ST va depinde de cererea din piață. Nu avem o limită minimă sau maximă de producție. Furnizorii pentru ST sunt cei ce livrează și pentru celelalte versiuni ale Puma, mai puțin motorul 1,5 litri EcoBoost care este livrat din Mexic”, a explicat recent, Ian Pearson, președintele Ford România. Noul Puma ST nu este doar o premieră la noi în țară, ci și în Europa. Este primul automobil care reunește celebra dinamică de condus a gamei Ford Performance pe segmentul SUV-urilor compacte. Prevăzut cu tehnologii sportive sofisticate, ce includ un diferențial mecanic cu alunecare limitată (LSD) și arcuri cu distribuție vectorială. Puma ST oferă și posibilitatea selectării mai multor moduri de rulare, inclusiv modul Sport și pentru prima dată pe un vehicul Ford Performance - modul Eco, oferind astfel șoferilor opțiuni pentru numeroase scenarii de conducere. Combinate, aceste inovații tehnologice oferă experiența de condus specifică modelelor Ford Performance, experiență celebră în toată Europa, păstrând totodată confortul și nivelul de ergonomie oferite de SUV-ul Puma. Puma ST este echipat cu un motor EcoBoost 1 de 200 CP și 1,5 litri, care permite o accelerație de la 0 - 100 km/h în 6,7 secunde. Șasiul optimizat și personalizat include o bară de torsiune, o bară stabilizatoare și configurarea amortizoarelor. Răspunsurile la direcție sunt cu 25% mai rapide și frânele cu 17% mai receptive decât cele de pe modelul Puma standard. Anvelopele Michelin Pilot Sport 4S dezvoltate special pentru a oferi control și stabilitate sporite la niveluri înalte de performanță, contribuie, de asemenea, la livrarea celei mai sportive experiențe de conducere disponibile pe un SUV Ford, îmbunătățirile aduse nivelului de performanță și designul agresiv sunt completate de funcții inovatoare, ce includ tehnologia Local Flatard Information și inovația Ford MegaBox, care oferă 80 de litri spațiu de depozitare suplimentar pentru un nivel crescut de ergonomie. „Adevărații pasionați de șofat nu se vor mulțumi cu o experiență standard, doar pentru că viața cotidiană necesită o mașină mai, sensibilă”, așa că principala noastră prioritate a fost să facem în așa fel încât Ford Puma ST să fie la fel de încântător și capabil ca orice model IT, fără a sacrifica caracterul practic pe care îl are Puma”, a declarat Stefan Muenzinger, manager Ford Performance, Europa, într-un comunicat de presă. „Credem că avem cel mai ușor de manevrat SUV de mici dimensiuni din lume. Este un SUV cu adevărat conectat, ce aduce cu sine senzația specifică condusului unui model ST. Este o bucurie să îl conduci.” Ford Performance a lucrat alături de Michelin pentru a dezvolta o specificație specială a anvelopelor care să vină în completarea șasiul îmbunătățit a lui Puma ST, fără a sacrifica dinamica de condus - unul dintre cele mai convingătoare atribute ale acestui SUV. Anvelopele Michelin Pilot Sport 4S pot exploata pe deplin tracțiunea suplimentară oferită de diferențialul mecanic cu alunecare limitată Quaife, disponibil opțional, livrat ca parte a pachetului Performance disponibil. Puma ST este primul SUV de mici dimensiuni din Europa care este oferit cu diferențial mecanic cu alunecare limitată (LSD), ce optimizează tracțiunea frontală pentru a spori capacitatea de virare și a minimiza subvirarea, în special la ieșirea de pe viraje. Sistemul pur mecanic distribuie cuplul motorului la roata cu cea mai mare aderență, reducând alunecarea roții și permițând șoferului să exploateze pe deplin performanța motorului. Opțiunea LSC funcționează alături de Torque Vectoring Control, care îmbunătățește aderența la suprafața de rulare și reduce subvirarea prin aplicarea forței de frânare pe roata din față interioară la virare. Echilibrul dintre cele două caracteristici a fost optimizat de Ford Performance pentru a permite un nivel mai bun de control pe suprafețe uscate și umede. Puma ST îmbunătățește arhitectura de tip B a Ford pentru a contrabalansa centrul de greutate al vehiculului. Bara de torsiune a suspensiei spate este întărită la 2.000 Nm / grad de torsiune, o creștere de peste 40% comparativ cu Fiesta ST și 50% comparativ cu Ford Puma standard, cu o bară stabilizatoare de 28 mm integrată în profil U. De asemenea, arcurile de distribuție vectorială patentate de Ford îmbunătățesc modelul Puma ST, sportivitatea și capacitatea de răspuns a direcției. Arcurile cu coeficient de elasticitate variabil aplică forțe vectoriale suspensiei spate și permit forței de virare să fie transmisă direct în arc, pentru un nivel crescut de rigiditate. Tehnologia arcului de distribuție vectorială funcționează în combinație cu amortizoarele reactive în frecvență cu două tuburi Hitachi din față și din spate, având rigiditatea necesară pentru a asigura un control sporit al caroseriei. Direcția Puma ST oferă un raport de transmitere de 11,4:1 - cu aproape 25% mai rapid decât pe un Puma standard furnizată de către o fuzetă față reproiectată, ceea ce a permis scurtarea breletei de direcție și un raport de transmisie a casetei de direcție mult mai ridicat, permițând o virare mai rapidă. „Direcția este un punct forte al oricărui model ST, fiind cheia interacțiunii dintre șofer și vehicul. Răspunsul direcției lui Puma LT este excepțional. Reacția directă și precisă a vehiculului oferă încredere un ingredient cheie pentru plăcerea de a conduce”, a declarat Muenzinger. Performantul motor EcoBoost. Motorul EcoBoost de 1,5 litri și 200 CP introdus pentru prima dată pe multi-premiatul Fiesta ST are un tubocompresor avansat și o pompă de injecție combustibil de înaltă presiune, alături de sistemul de deschidere variabilă a camelor pe admisie și evacuare (Variable Cam Twin). Acestea contribuie la un nivel de performanță specific mașinilor sport, dar și la un consum optimizat de combustibil. Sistemul selectabil Drive Model potrivit pentru fiecare Sistemul selectabil Drive Model este cheia versatilității Pumei ST. De la modul Track care configurează SUV-ul performant pentru o distracție maximă la volan, până la modul Eco, oferit pentru prima dată pe un model ST, modurile selectabile de conducere modifică caracterul Pumei ST pentru a se potrivi condițiilor de mediu sau stării de spirit.