Cuvîntul Nou, septembrie 1975 (Anul 8, nr. 1320-1323)

1975-09-03 / nr. 1320

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL VIII. Nr. 1320, MIERCURI, 3 SEPTEMBRIE, 1975 8 PAGINI 50 BANI Toţi cetăţenii satelor să participe la stringerea recoltelor la timp şi fără pierderi! In şedinţa sa din ziua de 26 august a.c., Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. a stabilit un ansamblu de măsuri avînd ca scop organizarea şi executarea în bune condiţii a lucrărilor agricole, realizarea integrală a planului de livrări la fondul de stat, însămînţarea la un înalt nivel agrotehnic a culturilor de toamnă şi efectuarea lucrărilor pregătitoare ale producţiei anului viitor. Desigur, aceste sarcini se referă în principal la campania agricolă de toamnă din acest an, însă complexitatea hotăririlor adoptate le creează o permanenţă în timp, devenind un corolar al activităţii în agricultură, ele fiind de natură să contribuie într-un mod substanţial la îmbunătăţirea muncii, o etapă pe calea perfecţionării şi organizării agriculturii in vederea îndeplinirii măreţelor sarcini ce îi revin în viitorul cincinal. Măsurile stabilite sunt o concretizare a indicaţiilor şi orientărilor principale trasate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la plenara din 21 — 22 iulie a.c., avînd drept menire mobilizarea eficientă a întregului potential material şi uman al agriculturii noastre socialiste, in vederea (Continuare în pag. a 2-a) C.A.P. Sinzieni cunoaşte in actuala campanie agricolă, o amplă mobilizare de forte în vederea recoltării şi depozitării cartofilor. Foto: A. ISARTHA Creşterea productivităţii muncii, fundamental al fiecărei unităţi productive Analiza modului în care organizaţiile de partid, comitetele oamenilor muncii din judeţ sunt preocupate de fundamentarea şi transpunerea în viaţă a programelor de creştere a productivităţii muncii, intr-o perioadă de hotar între cele două cincinale, este deosebit de importantă, cu aât mai mult, cu cit una din problemele fundamentale ale cincinalului 1976—1980 este creşterea productivităţii muncii sociale. De la bun început trebuie reliefată experienţa pozitivă obţinută în perioada parcursă din actualul cincinal, rezultatele fiind edificatoare în acest sens. Astfel, în primii patru ani ritmul mediu anual de creştere a fost la nivelul industriei judeţului de 11,2 la sută (superior celui înregistrat la nivelul industriei republicane — 7,3 la sută), iar în primele şapte luni ale acestui an productivitatea muncii a fost cu 11,9 la sută mai mare faţă de perioada corespunzătoare a anului 1974. Pentru a da o dimensiune de profunzime datelor de mai sus, este suficient să arătăm că dacă în primul an al cincinalului 50,5 la sută din sporul de producţie industrială s-a Ing. PETRE BUDA, de la Consiliul judeţean de control muncitoresc. HERMAN ROSNER (Continuare In pag. a 3-a) nsemnand mp!ini re / mplinirile au zile de naştere şi anume ele seamănă în sufierul omului bucurii care-nflovesc după vreme alte Împliniri, despre fiecare în parte omul amintindu-şi cu plăcere şi cu un fel de mindrie, mai ales dacă mintea şi mîinile sale au modelat chipul numitei împliniri. Stăruim in fiecare zi să ne autodepăşim, să fim astăzi mai, buni, mai înţelepţi şi mai harnici decit ieri. Stăruim cu toţii, şi cei mai mulţi izbutesc, cei care ştiu cum se trece peste greutăţi, care nu cedează R. BRĂDEANU (Continuare în pag. a 6-a) Proletari din toate tarife, unitivă ! BP583H ÎN ZIARUL DE AZI : ® O nouă confirmare a justeţei politicii externe a României (pag. 7). ® Tineret — educaţie — răspundere (pag. 4-5) POATE PRIN DECEMBRIE !? La şcoala generală din comuna Breţcu a fost începută anul trecut construcţia a două săli de clasă. In aceasta vară era prevăzuta construirea a inca două săli (supraetajarea primelor două), întreaga construcţie urma să fie terminată la data de 30 august. Bineînţeles că nici nu putea fi vorba de respectarea termenului, din moment ce ,,etajul'' a fost atacat abia în ultima saptămină a lunii... august. Materialele au fost asigurate dar şeful de echipă Palkó Ştefan n-a putut ,,să rupă" decit doi zidari şi asta abia acum o săptămînă, restul echipei de constructori fiind msmmmam Acum, cu cîteva zile înainte de deschiderea unui nou an şcolar, investiţiile şcolare prevăzute a fi terminate pina la 30 august a.c. ar trebui să se găsească in stadiul de predare ,,la cheie". Aşa ar trebui. Care este însă stadiul adevărat am încercat să aflăm în raidul nostru princîteva localităţi, ocupat cu terminarea construcţiei blocului cu parter comercial. Secretarul consiliului popular comunal n-a putut să ne dea prea multe relaţii despre investiţia şcolară in discuţie, deşi lucrarea este executată în regie de echipa de constructori a consiliului popular. Palkó Ştefan, şeful de echipă, nici nu ştia măcar termenul de dare în folosinţă a celor patm săli de clasă, aşa că nu putea să-şi facă probleme de respectare a lui Cei de la consiliu îl ştiau însă şi mai ştiau că şcoala are mare nevoie de acest spaţiu, aşa că puteau lua măsurile necesare de urgentare a construcţiei. Nici acum n-ar fi tirziu dacă ar reuşi să le asigure zilnic celor doi zidari, 3—4 ajutoare. „LA 10 SEPTEMBRIE... TĂIEM PANGLICA" ! Spaţiul de şcolarizare al şcolii din comuna Ghelinţa a crescut anul trecut prin construirea a 6 săli de clasa şi 3 ateliere. Construcţia a fost ridicată atunci ,,în roşu" urmînd ca in această vara să fie executate lucrările de tencuieli interioare şi exterioare, instalaţiile şi podeaua. Toate aceste lucrări secundare au fost repartizate secţiei de construcţii a consiliului popular comunal. Pină la data de 29 august tencuielile interioare şi exterioare erau terminate, instalaţiile de asemenea, rămînînd de executat doar podeaua. Interesîndune dacă construcţia va putea fi dată în folosinţă pina la începerea anului şcolar, primarul Finta Ştefan a ţinut să ne arate personal scîndurita pentru duşumeaua celor nouă săli, aşezate la uscat în curtea consiliului. ,,Peste 2—3 zile va începe montarea duşumelei, aşa că pină la 10 septembrie vom putea tăia panglica". Brigada ziarului „CUVÎNTUL NOU“ în raide Corigente la investiţiile şcolare • In ziua de 26 august a.c. a avut loc şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prezidată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al P.C.R. * în aceeaşi zi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a primit pe colonel Robert E. A. Kotei, membru al Consiliului Redeşteptării Naţionale din Ghana, ministru, conducătorul delegaţiei ghaneze care a făcut o vizită de prietenie în ţara noastră. • Secretarul general al Partidului Comunist Roman, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, s-a întilnit, joi dupăamiază, cu Nicolas Chaoui, secretar general al C.C. al Partidului Comunist Libanez. Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi primul ministru al Republicii Turcia, Suleyman Demirel, au semnat, vineri, 29 august, Declaraţia solemnă comună romănoturcă. • In ziua de 1 septembrie 1975 a avut loc la Comitetul Central al partidului o consfătuire de lucru condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la care au fost dezbătute măsurile care trebuie întreprinse pentru a asigura organizarea şi desfăşurarea în cele mai bune condiţiuni a campaniei agricole de toamnă. Lucrări de primă urgenţă în agricultură: • Strîngerea recoltei la timp, fără pierderi • Pregătirea terenului pentru insămînţările de toamnă Cînd şi cum veţi putea deveni un centru artistic puternic ? Sub acest generic, redacţia noastră îşi propune un serial de articole vizînd îmbunătăţirea cantitativă, dar mai ales calitativă a mişcării artistice de amatori. După o prealabilă consultare a conducerii Comitetului judeţean de cultură şi educaţie socialistă - direct interesat în reuşita unei astfel de acţiuni — ne-am oprit asupra unor localităţi unde posibilităţile organizatorice, tradiţiile, condiţiile materiale şi umane ş.a.m.d. sunt de aşa natură încît să permită crearea unui curent de opinii şi a unui program de măsuri de natură să atingă, în relativ scurt timp, dezideratul formării şi consolidării unor puternice centre ale mişcării artistice amatoare. Răspunsurile pe care le vom publica la această lu- IOAN DRAGAN (Continuare in pag. a 7-a) MAI BINE MAI TÎRZIU.:: Corespunzător necesităţii îmbunătăţirii şi modernizării procesului de DORU MUREȘAN GABRIEL FIORESCU (Continuare în pag. 4—5)