Cuvîntul Nou, noiembrie 1975 (Anul 8, nr. 1329-1332)

1975-11-03 / nr. 1329

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL VIII. Nr. 1329, LUNI, 3 NOIEMBRIE, 1975 3 PAGINI 50 BANI a primîrnai a populaţiei. PREOCUPARE PERMANENTĂ Concluziile Consfătuirii de lucru de la Comitetul Central al P.C.R. din 17 octombrie a.c., caşi cuvîntarea rostită cu acest prilej de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, au constituit un program concret de acţiune pentru Comitetul judeţean de partid, pentru organele de specialitate, pentru toţi lucrătorii din comerţ. De fapt, aprovizionarea populaţiei, îmbunătăţirea continuă a condiţiilor de viaţă, ridicarea gradului de civilizaţie sunt probleme de larg interes cetăţenesc, ce depăşesc prin importanţa lor cadrul restrîns al unui singur domeniu de activitate. Căci, aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, „asupra acestor probleme comitetele judeţene, toate organele de partid şi de stat trebuie să se gîndească cu toată răspunderea, să acţioneze zilnic. Bunăstarea poporului este problema centrală a activităţii lor, iar realizarea acestui obiectiv nu este posibilă fără înfăptuirea programului de dezvoltare economico-socială, fără munca disciplinată a fiecăruia la locul său de producţie". (Continuare in pag. a 3-a) Desfacerile prin comerţul socialist in trimestrul IV 1975 şi semestrul I 1976 la principalele produse alimentare. — Creşteri in procente — U I -A* x i: v Tâ.a» £ 11 s-s rîiHB 12.8 6,5 fim 12 3.9 ULGi W 19,2 ZNM 3.7 8tB PR0t, urmeA 4 ÎN ACEST NUMĂR: • Sistematizare • Arhitectură • Sistematizare pag. a 3-a; • Comerţ • Servicii Turism • Micile nereguli .. mari — pag. a .1-a; • Viaţa de partid; Destine contemporane; .Tineret • Educaţie • Răspundere — paginile 4—5; • Pe 3 coloane — pag. a 6-a; • Sport — pag. a 8-a. Mai multă răspundere şi preocupare pentru sporirea efectivelor de animale Pentru acest an, cât şi pentru viitorul cincinal, s-au prevăzut creşteri substanţiale ale producţiilor animaliere, astfel ca toate cererile de consum ale populaţiei să fie satisfăcute. în mod firesc, acest lucru se realizează, în cea mai mare măsură, pe seama creşterii efectivelor de animale. Conform programului de dezvoltare, a zootehniei judeţului, la sfirşitul acestui an, în cooperativele agricole de producţie trebuie să existe un efectiv de 51.000 capete bovine, 92.000 ovine şi 17.000 Ing. LADISLAU NÉMETH, director general al D.G.A.I.A.., (Continuare in pag. a 2-a) Brigada ziarului „CUVINTUL BOU“ In raidI Despre audienţe Audienţele — iată ce constituie tema raidului organizat In unele unităţi economice. In cele ce urmează redăm cîteva aspecte. SOLICITUDINE ŞI OPERATIVITATE ... Am urmărit, timp de două săptămîni, modul în care se ţin audienţele la U.J.C.A.P. şi D.G.A.I.A. De la non început menţionăm că solicitanţii sunt bine primiţi, iar problemele sunt rezolvate prompt. E un lucru bun, care denotă că factorii de răspundere din agricultura judeţului răspund solicitărilor cetăţenilor care au unele probleme de rezolvat. Notăm şi iniţiativa conducerii U.J.C.A.P. care acordă audienţe şi în cadrul cooperativelor agricole de producţie. ... DAR ŞI O LIPSA E adevărat că atit la U.J.C.A.P., cit şi la D.G.A.I.A.cu toate că sunt stabilite ore şi zile pentru audienţe, cetăţenii sunt primiţi în oricare zi. Fireşte, nu avem nimic împotriva acestei practici, dar considerăm că zilele şi orele de audienţă ale fiecărui factor de conducere trebuie afişate. Or, nici la sediul U.J.C.A.P. şi nici la D.G.A.I.A., orele de audienţă nu sunt afişate. De asemenea, în nici o cooperativă agricolă de producţie nu am găsit vreun anunţ, cit de modest, privind zilele şi orele în care se ţin audienţele la organele agricole judeţene. Procedindu-se în asemenea mod, cetăţenii nu ştiu în ce zi şi la ce oră pot găsi la sediul Direcţiei agricole sau la U.J.C.A.P., pe cineva care să-i primească, iar programul cadrelor de conducere, şi aşa destul de încărcat, ar fi degrevat de acordarea unor audienţe la ore nepotrivite. D. TOMA, G. FLORESCU, A. LOJINSCHI (Continuare in pag. a 6-a) Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu au plecat marţi dimineaţa într-o vizită de prietenie în Republica Portugalia, la invitaţia preşedintelui Francisco da Costa Gomes şi a doamnei Maria Estela da Costa Gomes. In timpul vizitei au avut loc convorbiri oficiale între cei doi şefi de stat, convorbiri ale preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu personalităţi preeminente ale vieţii politice portugheze, In tihniri cu oameni ai muncii, evidenţiind profunzimea sentimentelor de prietenie, stimă şi respect dintre poporul român şi portughez, dornice să intensifice relaţiile de colaborare în interesul reciproc, al dezvoltării climatului de destindere şi securitate în Europa şi in lume. Vineri, 31 octombrie, ultima zi a vizitei oficiale de prietenie în Portugalia a preşedintelui Nicolae Ceauşescu, a avut loc la palatul prezidenţial Belem din Lisabona, intr-un cadru solemn, ceremonia semnării documentelor oficiale româno-portugheze. Vineri, după-amiază, mii de bucureşteni au salutat întoarcerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, cu dragoste şi căldură, cu deplină aprobare şi vie satisfacţie pentru rezultatele noii solii de prietenie şi cooperare. Tineretul judeţului salută Congresul al X-lea al U.T.C. şi Conferinţa a X-a a U.A.S.C.R. Partidului — inima şi fapta stăzi, la Bucureşti, sutele de reprezentanţi ai Întregului tineret al ţării, unindu-şi gindurile intr-un singur imn de credinţă şi devotament pentru Partidul Comunist Român, pentru secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, vor participa, cu emoţie şi entuziasm, la deschiderea lucrărilor înaltului forum al tineretului co-ANDREI PASZKA, prim-secretar al Comitetului judeţean Covasna al U.T.C. (Continuare în pag. a 4-a) noastra Montajul literar-muzical - modalitate de educare patriotică, de ridicare a conştiinţei socialiste a oamenilor muncii Definind rolul literaturii şi artei in contextul evoluţiei societăţii, în Programul partidului se subliniază: „Partidul nostru porneşte de la concepţia materialismului dialectic şi istoric după care în artă îşi găsesc reflectarea gradul dezvoltării sociale, caracterul forţelor şi relaţiilor de producţie într-o anumită etapă istorică. Arta se dezvoltă în strânsă legătură cu evoluţia socială şi naţională a societăţii, corespunzător condiţiilor specifice fiecărei naţiuni", în complexitatea şi multitudinea manifestărilor scenice. VASILE ARTENIE, instructor la Centrul judeţean al creaţiei populare şi al mişcării artistice de masă (Continuare în pag. a 7-a) Constructorii lucrează intens la finisările noului pod — cu 4 benzi de circulație — de la intrarea in orașul Sfîntu Gheorghe. cifr eJiUTLaEI, COMUNIȘTII... Poate pentru că vara, anotimpul prielnic șantierelor, reprezintă doar o pătrime dintr-un an sau pentru că s-au obişnuit ca, muncind la un obiectiv, gîndul să le fie la următorul, aflat doar în proiecte, sau, pur și simplu, pentru că graba face parte din tainele meseriei lor, constructorii se află într-o continuă alertă, într-o permanentă criză de timp. Treci pe Ungă zidirile lor și, R. SELEJAN (Continuare în pag. 4—5) INFORMAŢII Această săptămână va fi dominată, se pare, de manifestări muzicale. Mai intii, luni, la ora 17:30. Teatrul muzical din Braşov va prezenta, pe scena Casei de cultură a sindicatelor, baletul Coppelia de Leo Delibes, în scenografia lui Oleg Danovschi. Marţi, 4 noiembrie, melomanii vor avea de ales între două manifestări: o audiţie muzicală la Clubul de muzică clasică din cadrul Casei de cultură a sindicatelor, prilej cu care ei vor face cunoştinţă sau se vor reintilni cu creaţia lui P.I. Ceaikovski. Seara, Filarmonica din Braşov va susţine un concert simfonic extraordinar, dirijat de Masato Usuki (Japonia), în sfîrşit, miercuri, 5 noiembrie, un colectiv al Teatrului muzical din Braşov, va prezenta spectacolul de varietăţi Să fii micuţa mea pereche! Spectacolele vor avea loc pe scena Teatrului de stat din Sfîntu Gheorghe, la orele 17 şi 20, locuitorii din Sfîntu Gheorghe vor avea prilejul să viziteze în această săptămină expoziţia de xilogravură a artistului Kosa Bálint, deschisă în sala Şcolii populare de artă.