Cuvîntul Nou, ianuarie 1976 (Anul 9, nr. 1338-1341)

1976-01-05 / nr. 1338

/ Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL VIII. Nr. 1338, LUNI, 5 IANUARIE, 1970 8 PAGINI 1.O BANI Proletari din toate țările, unitivă " mESAJUL adresat întregului nostru popor, cu prilejul Anului nou, la posturile de radio şi televiziune, de secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul NICOLAE Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România încheiem activitatea anului 1975 şi, totodată a cincinalului 1971—1973 cu remarcabile realizări in dezvoltarea economico-socială a patriei, in ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregului nostru popor. Şi in acest an industria socialistă a continuat să se dezvolte în ritm înalt. A crescut, de asemenea, producţia agricolă, s-au realizat mari progrese în toate sectoarele de activitate economică. Au înregistrat un nou şi puternic avînt învăţămîntul, ştiinţa, cultura , tartori determinanţiai mersului înaintea societăţii socialiste. Cincinalul 1971—1975 se caracterizează prin dezvoltarea impetuoasă a forţelor de producţie pe întreg teritoriul ţării, prin creşterea puternică a bogăţiei naţionale, a avuţiei întregului nostru popor. S-au perfecţionat relaţiile de producţie şi sociale, s-a ridicat pe o treaptă nouă democraţia socialistă, s-a creat cadrul tot mai adecvat pentru participarea maselor largi de oameni ai muncii la conducerea vieţii economico-sociale, la făurirea conştientă a propriului viitor. Ca rezultat al strălucitelor realizări, concretizate sintetic in creşterea venitului naţional cu peste 70 la sută, s-au îndeplinit în întregime prevederile cincinalului cu privire la ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al tuturor oamenilor muncii. Trebuie să subliniez totodată că în acest cincinal, inclusiv în anul 1973, a fost necesar să facem faţă unor greutăţi — cum au fost inundaţiile, seceta — să învingem o serie de lipsuri şi deficienţe manifestate în unele sectoare de activitate, să depăşim unele influenţe ale fenomenelor de criză ce domină lumea capitalistă şi care s-au răsfrînt într-o anumita măsură şi asupra economiei ţârii noastre, ca dealtfel asupra întregii economii mondiale. Cu toate acestea, înfăptuind neabătut politica internă şi externă a partidului nostru comunist — forţa conducătoare a întregii societăli — poporul român a mers ferm înainte pe calea edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Se cuvine să subliniem şi cu acest prilej că toate victoriile obţinute în înflorirea patriei sunt rodul muncii eroice a clasei muncitoare, a ţărănimii şi intelectualităţii, a tuturor oamenilor muncii, iară deosebire de naţionalitate a întregului nostru popor, care, în strînsă unitate, îşi făureşte viitorul liber şi independent, viitorul socialist şi comunist. Este pentru noi un motiv deadîncă satisfacţie şi mîndrie patriotică să relevăm, in această zi, cînd sărbătorim cea de-a 28-a aniversare a proclamării Republicii — moment memorabil în întreaga istorie a patriei, in seculara luptă a poporului pentru o viaţă mai bună — că întreaga noastră naţiune socialistă urmează cu încredere neţărmurită partidul comunist, înfăptuieşte cu elan şi abnegaţie programul său de edificare pe pămîntul României a celei mai drepte şi mai umane orînduiri sociale, la sfîrşitul acestui an, pentru realizarea înainte de termen a cincinalului pentru toate măreţele înfăptuiri în opera de construcţie socialistă, în numele Comitetului Central al partidului, Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal adresez cele mai calde felicitări eroicei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, întregului popor tuturor organelor de partid şi de stat, comuniştilor şi, totodată, cele mai vii urări de noi succese in activitatea lor viitoare. Stimaţi tovarăşi, Vom inaugura peste puţin timp anul 1976, primi an al celui de-al şaselea cincinal care, prin prevederile sale, asigură înfăptuirea istoricelor hotărîri ale Congresului al lea, ridicarea patriei noastre socialiste pe noi trepte de progres şi civilizaţie. Aşa cum am menţionat şi la Marea Adunare Naţională dispunem de tot ce este necesar din punct de vedere material şi uman pentru realizarea cu succes a planului pe primul an al cincinalului. Intrînd intr-o nouă etapă a dezvoltării patriei, se impune să acţionăm cu toată energia pentru înfăptuirea neabătută a hotărîrilor Congresului al XI-lea, pentru afirmarea plenară a revoluţiei termico-ştiinţifice în toate domeniile vieţii economico-sociale, pentru ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei, creşterea productivităţii muncii şi reducerea continuă a cheltuielilor materiale. Mai mult ca oricînd trebuie să acţionăm pentru unirea eforturilor tuturor oamenilor menţii în îndeplinirea sarcinilor de plan să nntartra ordinea şi disciplina, să perfecţionăm necontenit conducerea şi planificarea economiei, să dezvoltăm democraţia socialistă asigurind participarea activă a întregului popor la conducerea conştientă a ţării, la realizarea măreţului Program al partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Avem deplina convingere că anul 1976, ca întregul cincinal viitor va aduce poporului nostru noi satisfacţii în muncă şi viaţă, va adăuga noi şi însemnate valori tezaurului avuţiei noastre naţionale, va ridica pe o treaptă superioară bunăstarea materială şi spirituală, gradul de civilizaţie al întregii naţiuni socialiste. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai României socialiste, Anul pe care îl vom încheia in curînd ne-a adus mari realizări şi satisfacţii şi in ce priveşte activitatea internaţională a partidului şi statului nostru. Evenimentele petrecute în 1975 au confirmat pe deplin justeţea aprecierilor şi orientărilor Congresului all-lea cu privire la desfăşurarea vieţii internaţionale contemporane Promovînd o politică internaţională activă, România socialistă şi-a lărgit relaţiile de colaborare politico-economică, tehnico-ştiinţifică şi culturală cu statele socialiste cu ţările în curs de dezvoltare, precum şi cu statele capitaliste dezvoltate, dobindind noi prieteni pe toate meridianele planetei, încheierea cu succes a Conferinţei generale e lropene, victoriile istorice obţinute în acest an de către popoarele din Indochina, precum şi de către popoarele din Africa în cucerirea independenţei naţionale atestă cu putere creşterea forţei popoarelor, manifestarea fermă a (Continuare in pag. a 3-a) BIBLIäjErATUj&TEANÄ — CQVÄSNä -05jr. jfe HEORGHE — 109 Preşedintele Republicii Socialiste Românie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a primit, marţi, 30 decembrie, pe şefii misiunilor diplomatice, pe reprezentanţi ai statelor prietene, precum şi ai unor organizaţii internaţionale acreditaţi în ţara noastră, care au prezentat felicitări cu prilejul Anului nou şi a celei de-a 201-a aniversări a proclamării republicii. La primire au participat tovarăşii Lini Bodnaraş, Manea Mănescu, Ştefan Voitec, Emil Bobu, Nicolae Giosan, George Macovescu, ministrul afacerilor externe. Mulţumind pentru felicitările şi bunele, urări adresate, a luat cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Cuvîntarea rostită cu acest prilej de preşedintele Nicolae Ceauşescu a fost viu aplaudată d cei prezenţi. Ciocnind o cupă de şampanie cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, reprezentanţii diplomatici prezenţi la această întîlnire i-au transmis felei ţârî cu prilejul Anului nou din partea şefilor statelor şi guvernelor lor, urări de noi succese in activitatea rodnică ce o desfăşoară în fruntea statului nostru, pentru fericirea şi prosperitatea poporului român, pentru prietenie, pace şi colaborare intre popoare • Marţi, 30 decembrie, reprezentanţii pionierilor, şcollarilor, studenţilor, ai uteciştilor au venit, intr-un pitoresc alai, la sediul Comitetului Central al partidului, pentru a adresa, potrivit datinei străbune, urări de sănătate şi ani mulţi, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii, celorlalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. După frumoasele urări, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au îmbrăţişat cu căldură pe micii colindători, îmbujoraţi de emoţia acestui moment care va rămine adine întipărit in memoria lor. REVELION ’76 A cele ceasornicului au zăbovit o clipă între două vîrste ale timpului, Unind, în fapt, doi ani. Ultima filă a calendarului a fost întoarsă cu emoţie şi bucurie firească, ea însemnînd pentru noi toţi un an de împliniri, de încredere, de gîliduri frumoase în anul care ,a venit. Avem şi pentru o ipostază şi pentru cealaltă multe temeiuri de mîndrie şi satisfacţii. încheierea cincinalului cu rezultate bogate in toate domeniile de activitate, perspectivele măreţe ale noului cincinal, orizonturile luminoase deschise de Congresul al Xl-lea al partidului, conferă viitorului ţării, poporului român, bunăstare, fericire, înalte sentimente de demnitate naţională afirmarea în lume. Şi aşa cum este tradiţia, acum, la cumpăna anilor,pretutindeni, un judeţ,oamenii muncii români şi maghiari şi-au dat întîlnire pentru a sărbători, revelionul cu sentimentul muncii împlinite. La Sfîntu Gheorghe, Intorsura Buzăului, Tîrgu Secuiesc, Baraolt, Covasna şi în celelalte localităţi ale judeţului, veselia, clinchetul paharelor cu vin, urările de bine au răsunat în fiecare casă. Mulţi ani! Şi aşa cum este tradiţia, am fost şi noi printre aceşti harnici oameni consemnînd aspecte din noaptea revelionului, gînduri, vise, împliniri. (Continuare in pag. 1 7) P /a/i_ angajament, productivitate, calitate, reducerea preţului de cost, noţiuni in aparentă simple, poate pentru că sunt prea des folosite, noţiuni prin care fiecare încearcă să se vadă pe sine ca parte de întreg să reconstituie întreaga activitate a colectivului plecînd de la baza propriei sale activităţi. Cureatori, al căror nuclee se numesc şi conştiinţă, şi conştiinciozitate, şi pregătire profesională, şi înţelegere politică a sarcinilor citre-etalon, pe care cei mulţi, angrenaţi in marea întrecere socialistă, se străduiesc să le înnobileze zi de zi, sporindu-le CIFRE-ATOM bogăţia şi strălucirea, cifre chitările in balanta conştiinţei noastre noi, comuniste, care dau măsura datoriei împlinite,, dincolo de care, ca intr-un Ulm de foarte lung metraj, pot fi văzuţi oamenii, laptele lor, munca fiecărui colectiv, cifre care, în ultimă instanţă, reflectă puterea de mobilizare a comuniştilor, căratele exemplului personal, priceperea şi dăruirea, pasiunea cu care fiecare om al muncii încearcă şi reuşeşte să fie parte a unui întreg, parte fără de care RADU SELEJAN (Continuare in pag. a 7-a)