Cuvîntul Nou, iulie 1977 (Anul 10, nr. 1696-1721)

1977-07-01 / nr. 1696

I LA ÎNCEPUT A FOST MAI GREU De ce credeţi că am ţinut neapărat să aflăm câteva lucruri de la dumneavoastră, Ridikó Veronica ? „Poate pentru că sunt organizatoare de grupă sindicală..." „Ca şi de asta, dar în primul rind ne-aţi fost recomandată ca o muncitoare care dovedeşte seriozitate şi multă maturitate. De fapt de cînd lucraţi la întreprinderea de confecţii din Tîrgu Secuiesc?“ „Din 1973, adică de la DOREL ANDRAŞ (Continuare In pag. 2-3) Proletari din toate ţările, initi vat Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului ANUL X, Nr. 1696, VINERI, 1 IULIE, 1977 4 PAGINI, 30 BANI LUCRĂRILE SESIUNII MARII ADUNĂRI NAŢIONALE Joi dimineaţa au fost reluate în plen lucrările celei de-a V-a sesiuni a celei de-a VlI-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale. Deputaţii si invitaţii au salutat cu îndelungi şi puternice aplauze sosirea in sală, în lojile oficiale, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşului Manea Mănescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, a tovarăşilor Emil Bobu, Cornel Burtică, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Ion Dincă, Emil Drăgănescu, János Fazekas, Ion Ioniţă, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Păran, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Virgil Trofin, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ, Ştefan Voitec. In sală se aflau, de asemenea, membrii supleanţi ai Comitetului Politic Executiv, secretarii C.C. al P.C.R. La lucrările sesiunii iau parte, în calitate de invitaţi, membri ai C.C. al P.C.R., miniştri, conducători de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, reprezentanţi ai oamenilor muncii, personalităţi ale vieţii noastre ştiinţifice, culturale şi artistice, ziarişti români şi corespondenţi ai presei străine. Erau de faţă şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti. Tovarăşul Nicolae Giosan, preşedintele Marii Adunări Naţionale, a deschis şedinţa înaltului for legislativ al Republicii Socialiste România. La propunerea Biroului Marii Adunări Naţionale, deputaţii au adoptat în unanimitate următoarea ordine de zi: 1. Validarea alegerii tovarăşei Elena Nae, ca deputat în circumscripţia electorală nr. 1 Giurgiu şi depunerea jurămîntului de credinţă şi devotament faţă de Republica Socialistă România. 2. Proiectul legii privind impozitul pe fondul total de retribuire al unităţilor socialiste de stat. 3. Proiectul legii privind impozitul agricol. 4. Proiectul legii privind pensiile de asigurări sociale de stat şi asistenţă socială. 5. Proiectul legii privind pensiile şi alte drepturi de asigurări sociale ale membrilor cooperativelor agricole de producţie. 6. Proiectul legii privind pensiile şi alte drepturi de asigurări sociale ale ţăranilor cu gospodărie individuală din zonele necooperativizate. 7. Proiectul legii privind rolul şi atribuţiile maistrului în producţie. 8. Proiectul legii calităţii produselor şi serviciilor. 9. Proiectul legii privind asigurarea durabilităţii, siguranţei în exploatare, funcţionalităţii şi calităţii construcţiilor. 10. Proiectele de legi pentru aprobarea decretelor cu (Continuare in pag. a 4-a) Folosirea eficientă a timpului de lucru-probă de conştiinţă a fiecărui om al muncii Indicele de utilizare a fondului de timp maxim disponibil la nivelul unităţilor economice mai importante din oraşul Tîrgu Secuiesc a ajuns la 94,2 la sută, sub nivelul prevăzut a se atinge în acest an pe judeţ, nivel cuprins intre 96 şi 97 la sută. Rezultate bune în acest sens au obținut doar întreprinderea de amidon — 96 la sută, întraprinderea de şuruburi — 97,7 la sută, Fabrica Poliprod — 97,1 la sută, Secţia C.P.L. Mobila — 95,9 la sută. „Cauzele nerealizării acestui indicator, ne relatează tovarășul Marton Albert, secretarul Comitetului orășenesc de partid, sunt mai multe, de aceea mă voi referi la cele mai importante: în primul rînd este vorba de absențele nemotivate, care, în primele cinci luni ale acestui an au ajuns la peste 46.000 om-ore* * * învoirile totalizează şi ele 18.567 ore-om, iar concediile medicale au ajuns la peste 411.000 ore-om, toate acestea, desigur, la nivel de oraş. Pe primul loc al acestui nedorit concurs se situează I.F.E.T.-ul care, la capitolul absenţe nemotivate al RADU SELEJAN (Continuare In pag. 2-3) Recent s-a dat în folosință blocul nr. 19 cu 40 de apartamente în zona 11 iunie din Sfîntu Gheorghe. INVESTIJE ’77 Măsuri hotărîte pentru accelerarea ritmului lucrărilor pe şantiere! Aşa cum este cunoscut, planul pe acest an, al doilea al cincinalului, stabileşte sarcini deosebit de mobilizatoare în domeniul investiţiilor, urmînd a se asigura condiţiile necesare punerii în funcţiune în judeţ a unor importante obiective industriale şi agrozootehnice, precum şi a numeroase locuinţe şi construcţii social-culturale. Complexitatea obiectivelor programului de investiţii din acest an este grăitor ilustrată însăşi de faptul că, volumul total al fondurilor de investiţii ce urmează a se materializa în actualul cincinal, in judeţul nostru, este de 2,3 ori mai mare față de realizările cincinalului trecut. „Sunt necesare măsuri serioase — sublinia secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la Consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R. din 27-28 decembrie 1976 — pentru realizarea la timp şi darea în producţie la termenul planificat HERMAN ROSNER (Continuate În pag. 14-a) Intensificarea lucrărilor de întreţinere a culturilor Ploile căzute în ultima perioadă au favorizat creşterea plantelor cultivate, dar in acelaşi timp şi a buruienilor. lată de ce pretutindeni se impune o puternică mobilizare a tuturor forţelor de muncă de la sate şi a mijloacelor mecanice pentru intensificarea lucrărilor de întreţinere a culturilor. Din datele centralizate reiese că pînă la 30 iunie prăşitul, a treia praşilă manuală a sfeclei de zahăr s-a executat pe 3250 ha, adică 62 la sută din suprafaţa cultivată. Analizând mersul lucrărilor de prăşit pe consilii intercooperatiste putem constata că unde mobilizarea membrilor cooperatori s-a făcut cu simţ de răspundere şi rezultatele sunt cu mult mai bune, ca de exemplu la consiliul Belin, 92 la sută, Baraolt 80 la sută. Sub media judeţului se situează Boroşneu Mare cu 46 la sută și Covasna cu 39 la sută. Din ultima analiză făcută cu organele de conducere ale comunelor și cooperativelor a Ing. URBANOVICI E. (Continuare In pag. 2—3) Cosaşul... Foto : A. BARTHA • Astăzi, două grupuri de pionieri din Satu Mare şi Bucureşti — care au petrecut o parte din vacanţă pe meleagurile covăsnene — părăsesc tabăra Olteni. • Aducem la cunoştinţa candidaţilor la examenul de admitere în liceele de toate gradele că la centrele de difuzare a presei din Sfintu Gheorghe s-a pus în vânzare broşura „învăţământul liceal şi tehnic profesional“. • 300 de pionieri şi şcolari din judeţul nostru auContinuare In pag 2—31 Informaţii