Cuvîntul Nou, august 1978 (Anul 11, nr. 2032-2057)

1978-08-01 / nr. 2032

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XI, Nr. 2032, MARŢI, 1 AUGUST, 1978 4 PAGINI, 30 BANI încheierea vizitei de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu ! » judeţul Tulcea in Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi-a încheiat duminică, 30 iulie, vizita de lucru în judeţul Tulcea. Secretarul general al partidului a fost însoţit în această vizită de tovarăşa Elena Ceauşescu, de tovarăşii Manea Mânescu, Iosif Banc, Emil Bobu, Paul Niculescu, Virgil Trofin, Teodor Coman, Richard Winter. Populaţia localităţilor aflate, de o parte şi de alta a braţului Sulina, străbătut de nava prezidenţială „Mihai Viteazul“ de la Crişan la Isaco ea, a întîmpinat trecerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, a celorlalţi tovarăşi din conducerea ele partid şi de stat cu urale şi ovaţii, expresie a sentimentelor de dragoste şi stimă, de recunoştinţă profundă pe care le nutresc cei ce muncesc şi trăiesc pe aceste meleaguri faţă de partid şi secretarul său general, pentru grija statornică de a asigura judeţului Tulcea o dezvoltare economico-socială rapidă. Pe faleza portului Tulcea se aflau la trecerea navei mii de locuitori ai oraşului — reprezentanţi ai colectivelor de muncă cu care secretarul general al partidului a purtat sîmbătă un fructuos dialog de lucru, ai personalului muncitor din instituţiile municipiului, precum şi turişti veniţi la odihnă în acest frumos colţ de ţară. Ei au făcut tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu o entuziastă manifestare, dînd expresie aceloraşi sentimente de dragoste şi stimă cu care i-au înconjurat pe tot parcursul vizitei. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au răspuns cu prietenie, ce la bordul navei, acestei emoţionante manifestaţii făcute de populaţia oraşului dunărean. Nava prezidenţială şi-a continuat apoi drumul pînă la Isaccea. La coborîrea pe cheiul portului, în ovaţiile locuitorilor oraşului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşă Elena Ceauşescu au fost salutaţi cu deosebit respect de reprezentanţii organelor locale de partid şi de stat. O gardă militară, alcătuită din marinari, membri ai gărzilor patriotice şi ai formaţiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei, a prezentat onorul. S-a into.Continuare în pag. a 4-a)" Fiecare oră de timp frumos, folosită din plin la seceriş! Secerişul griului a intrat în actualitate în toate zonele judeţului. în cursul zilei de duminică, ritmul încă nu s-a ridicat la nivelul capacităţilor, deoarece umiditatea griului se menţinea la cote ridicate. Totuşi, mecanizatorii covăsneni, ca şî cei veniţi în ajutor din alte judeţe, au depus eforturi deosebite pentru strîngerea recoltei, în general pentru executarea în flux a tuturor lucrărilor , balotarea şi eliberarea terenurilor de paie şi executarea arăturilor. La Cooperativa agricolă de producţie din Covasna, specialiştii au stabilit incă din zorii zilei lanurile pe care se putea lucra, unde au concentrat combinele „Gloria“-C-12, lucrîndu-se cu ele grupat, în vederea unei mai bune deserviri a acestora cu mijloace de transport (foto: 1). Prin calitatea lucrărilor executate s-au remarcat combainerii Ion Tănase, Ion Medeleanu, veniţi de la S.M.A. Dragalina, judeţul Ialomiţa, şi covăsneanul ,, Continuare în pag. 2—3) BARAOLT • Folosind eficient resursele umane şi materiale ale Secţiei de exploatare a lemnului Baraolt, colectivul acestei unităţi raportează Continuare în pag. 2(3) Corespondenţii judeţeni ne transmit CETĂŢENEŞTI CINE SE JOACĂ CU TELEFOANELE PUBLICE? Nu o dată am fost sesizaţi de către cetăţeni, că telefoanele publice din oraşul Sfîntu Gheorghe funcţionează defectuosRecent, un grup de locatari din cartierul Simeria ne-a anunţat că mai multe aparate sunt blocate, altele „înghit“ fiseaă. Se dădeau şi exemple : telefoanele de pe străzile Păcii, Şcolii, Ciocîrliei, vis-avis de pensiunea „Trei trandafiri“, de lingă magazinul cu autoservire de la Gara C.F.R., de la intrare în hotelul Bodoc ş a. Cam mule, ce-i drept! Am verificat şi noi temeinicia acestor sesizări, șiam constatat că unele din ele s-au confirmat. Numai că în HORIA C. DELIU (Continuare în pag. 2-3) ! Esenţială este acum mai buna organizare a producţiei şi a muncii încheierea primul-i semestru al acestui an deşi nu a marcat la Combinatul de prelucrare a lemnului din Sfîntu Gheorghe revirimentul aşteptat, o analiză atentă, nu atît a cifrelor cit a concepţiilor privind procesele de producţie, a obiectivelor curente şi de apropiată perspectivă urmărite, este în măsură să reliefeze faptul că, unitatea este pe calea cea bună. Chiar dacă rezultatele mai sunt cu cîteva procente sub 10%, se pot uşor identifica modificări de concepţie, clarificări de poziţie, se vorbeşte şi se acţionează după o strategie şi tactică adusă la un numitor comun de combinat şi secţiile productive. Dar, să ilustrăm cu fapte concrete afirmaţiile de Bunăoară, Secţia de mobilă nr. 1 din Sfîntu Gheorghe, despre care am mai scris, nu cu multă vreme în urmă, a încheiat primul semestru cu următoarele rezultate : producţia industrială : 79,1 la sută ; producţia marfă industrială : 75,5 la sută; producţia de mobilă : 73,5 la sută; livrările la export 127,8 la sută; productivitatea muncii : 79,1 la sută. Desigur, aşa cum am mai subliniat, aceste nerealizări nu se pot, și nici nu sunt puse dealtfel, în totalitate, pe seama problemelor pe care le generează lacurile poliesterice folosite la finisarea mobilei (furnizor întreprinderea de HERMAN ROSNER Continuare în pag. 2—3) - 15 - Intre tradiţie şi conservatorism, semipreparatele şi preparatele se impun ca o necesitate fireasca La recenta Consfătuire pe ţară a oamenilor muncii din comerţul socialist, secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, arăta că există un program pentru îmbunătăţirea desfacerii produselorsemipreparate şi preparate, dar „Nici în această privinţă nu putem fi mulţumiţi cu ceea ce s-a realizat. Este necesar să fie luate toate măsurile ca programul stabilit să fie îndeplinit în întregime în următorii doi ani şi jumătate“. Dorind să transpună în viaţă noile sarcini trasate de conducerea partidului, să vină în sprijinul mai vechilor doleanţe ale gospodinelor, I.J.L.F. Covasna a luat o serie de măsuri, materializate săptămîna trecută în primele cantităţi de semipreparate şi preparate puse la dispoziţia cumpărătorilor. Cum au fost acestea primite? Care sunt perspectivele de continuitate? Iată întrebări la care încearcă să răspundă masa rotundă găzduita de redacţia noastră, masă rotundă ce a avut ca invitaţi pe Guth Ştefan, director comercial al I.J.L.F. Covasna, Santha Sarolta, secretară a Comitetului judeţean Covasna al femeilor, ing. Dobre Clara, inspector la Inspectoratul general de stat pentru controlul calităţii produselor, preşedinta Consiliului de control al oamenilor muncii din oraşul Sfîntu Gheorghe, dr Szöts Daniel, inspector sanitar șef al Centrului sanitaro-antiepidemic, Papp Iulia și Farkas CORNEL GALBEN Continuare în pag. 2—3) BIBLIOTECA JUDEȚEANĂ - COVASNA — SF. GHEORGHE — Telefon 1 16 09 SCHIMBURILE PRIETENIEI I n cadrul atît de mioritic oferit de împrejurimile întorsurii Buzăului, vechea gură forestieră de la Dălghiu răsună iarăşi de glasuri. Nu sînt însă ţapinari, tăietori ori tractorişti cei ce-au venit să tulbure din nou liniştea secularelor păduri. De astă dată, locul lor în cabană a fost luat de pionieri, veniţi aici pentru petrecerea unei perioade din vacanţa cea mare Dar cel mai semnificativ aspect al acestei tabere îl constituie faptul că elevii veniţi aici nu sunt nici de G. FLORISCU (Continuare în pag. a 4-a)