Cuvîntul Nou, octombrie 1978 (Anul 11, nr. 2084-2109)

1978-10-02 / nr. 2084

ANUL XI, Nr. 2084 FOTBAL — divizia a Victorioasă în Europa, „Poli“ Timişoara „străluceşte“ acasă ca o lanternă roşie DIVIZIA 15 SERIA I Victorie fără semne de întrebare • C.S. OLTUL - F.C. BRĂILA 1-0 (0-0) Stadion: 23 August; spectatori: 2.000. Şuturi la poartă: 27—4 (pe spaţiul porţii: 15—2). Raport de cornere: 10—2 (3—1). Faulturi: 10—11 (5—6). Cartonaşe galbene: Trifina şi Ion. A condus excelent brigada bucureşteană formată din Silviu Stăncescu — la centru, I. Lăzăroiu şi ST. Dinu — la linie. Au jucat : C.S. Oltul, Szabó — Sărac, Biszok, Simion, Antal — Adorján, Bokor, Elekes — Verres (min. 46 Benczik), Siklodi, Sebestyén. F.C. Brăila: Trofin — Moroianu, Trifina, Simion, Mihalache — Luca, Alecu (min 46 Ion) Huba — Bulancea, Bezman, Petrache (min. 69 Telegraf). F.C. Baia Mare — A.S.A. Tg. Mureş 2—0 (0—0). Mateianu s-a temut de acest meci. În primul rind pentru că oaspeţii săi de ieri nu erau chiar ,,fitecine", apoi şi pentru că seriile succesului cunosc inevitabile momente de respiro, de neşansă şi de întîmplare, din timp în timp. Acest timp n-a venit însă, deocamdată pentru echipa băimăreană, care şi-a pus din nou în mişcare morişca, sufocînd defensiva militarilor. Ce lipseşte însă acestor... olandezi ai fotbalului nostru este eficacitatea, acel pragmatism reductibil la întrebarea: dacă tragi bine, de ce să nu şi marchezi? Şi nu două goluri. Şapte, opt... Au înscris Rozsnai (min. 47) şi Terheş (min. 80) gol, zice Soare, foarte, foarte frumos. F.C. Bihor — F.C. Argeş 2—1 (1—1). Prietenii orădeni ai subsemnatului au spulberat ieri „pronosportul“ său particular. E drept că s-au servit de două penalty-uri, din care Kun a şi marcat un gol (min. 82), dar şi Gergely (min. 32) a reparat spectaculos, cu capul ceea ce stricase cu piciorul, la primul 11 m. Moiceanu (min. 43) a demonstrat remarcabilului Halagian că poate fi folosit cu succes şi în competiţii autohtone. Dinamo — F.C. Corvinul 4 10 (2—0). Dinamo de azi, recte Custov şi Ţălnar, a învins pe Dinamo de ieri, adică pe Lucescu, la un telegenic 4-0, care mărturiseşte creşterea de formă a echipei din Ştefan cel Mare, dar nu poate, fără ajutorul celor ce au văzut meciul, să notifice în legătură cu precaritatea fotbalului jucat. Golurile aparţin lui Cheran (min. 32), Dudu Georgescu (min.1), Ţălnar (min. 65) şi Custov (min. 81). Nu cred în valoarea actuală a formaţiei bucureştene. Totuşi faptul că nici unul din echipierii ei nu a fost chemat la „lot“ încă, pare nu atît o lipsă a echipei, cit a selecţionerilor. S.C. Bacău — Universitatea Craiova 0—0. Dacă „dispecerul“ Minoiu se gîndea la băcăuani cînd spunea că echipele noastre nu mai ştiu juca acasă, se gîndea cu dreptate. Comparînd forţele celor două echipe şi stilurile lor de joc, acest rezultat îmi apare ca cel mai puţin surprinzător din toată etapa. Curios e doar faptul că noul candidat la ghete preţioase, Marcu, nu şi-a onorat vechii şi preferaţii clienţi cu vreun gol. U.T. Arad — Jiul 3—0 (0—0). „Azi te bat eu, mîine tu, poimiine mergem la film", iată deviza sub care joaca Jiul in ultima vreme, sărind de pe deal în viceversa cu uşurinţa cu care o face şi invers. „Suspendatul“ Dumitrache a ajuns căpitan de echipă. Pe cînd preşedinte al Comisiei de disciplină? Au marcat: Broşovski (min. 50), Cura (min. 57 — iarăşi? Pe cine nu te vede nimeni, tinere?) şi acelaşi doctor Kukla (min. 80). Chimia Rm. Vilcea — Sportul studenţesc 1—3 (0—2). Vîlcenii sunt atît de speriaţi cînd joacă acasă, incit îşi permit să rateze în 15 minute două penalty-uri. Studenţii sunt atît de degajaţi oriunde, incit pot să dea şi trei goluri unei echipe pe care spectatorii o susţin pină în ultima clipă, în orice condiţii. Se pare că eclipse bucureştenilor s-a terminat, o dată cu probabila renunţare a prietenului Căţoi la teza aceea de doctorat. Au punctat: Munteanu (min. 13), Iorgulescu (min. 27) şi Stroe (min. 88), respectiv: Teleşpan (min. 67). Steaua — C.S. Tîrgovişte 3— 1 (1—0). Victorie clară, fără străluciri şi complicaţii. Someş a deschis scorul în min. 43, Stoica a finalizat o acţiune de-a dumisale în min. 46, iar Iordănescu le-a explicat de la distanţă vâlcenilor cam cum s-ar executa un 11 m (min. 59). Grigore (min. 74) a redus scorul în ideea că nu degeaba e tot chemat el pe la loturi. „Poli" Iaşi — Olimpia Satu Mare 2—1 (0—1). S-au chinuit mult studenţii să cîştige ieri in faţa unei formaţii ce devine de la zi la zi mai modestă. După ce Haţeganu a deschis scorul (min. 35), ieşenii s-au năpustit spre poarta sătmăreană, şutind mult, şi în Fejer şi în baie. Dar şi în plasă: min 52 Costea, min. 80 Costea. Ca să vezi. „Poli“ Timişoara — Gloria Buzău II—2 (0—11). După acel 4— 1 Cu Steaua, la Buzău s-a cântat, în rest s-a mai şi zîmbit pe sub mustaţă. Ca la panaramă. Dar acum? Stan acesta, masiv precum Iancu, cu ce o fi el mai sărac decit Dudu Georgescu, dacă dă el două goluri pe unde alţii nici nu visau (min. 20 şi 88). Timişorenii au... sărbătorit în acest fel elegant ziua în care maestrul Angelo împlinea 57 de ani, iar Dembo 300 de meciuri în divizia A. Ce tînăr e acest Puiu Ionescu, absolvent cum e al Şcolii de antrenori de la Köln! Remarcarea în bloc a apărării gazdelor, la capătul unei partide despre al cărei sens caseta tehnică e mai mult decit grăitoare, are in vedere în primul rind contribuţia ofensivă a respectivei linii. In condiţiile în care compartimentele aşazise de atac au prins o zi (şi mai ales o repriză, prima din cele mai slabe. Numai că numeroasele mingi utile şi utilizabile servite de fundaşi atacanţilor, i-au găsit pe aceştia din urmă prinşi cel mai adesea în strînsoarea unui marcaj energic, efectuat de brăileni ca şi în aceea a propriei lipse de mişcare, de vioiciune, de nerv. Astfel incitantiia repriză își scurge greu, minutele, lăsînd albe filele carnetului nostru, căci devenea inutil de la un moment să mai notezi „bilbele“ lui Verres sau oasele „mîntuite“ de Adorján ori Bokor. E o repriză seacă de miez, în care doar cele două pătrunderi ale lui Antal (min. 19 şi 20), încheiate cu şuturi scoase de Trofin în corner, pot să mai învioreze tribunele. Ultimele două minute aveau să fie însă semnatul pentru desfăşurarea meciului din repriza secundă, acum Biszok şutează cu sete de la 30 m, portarul reţine greu, apoi gazdele revin în atac şi tot Biszok expediază o nouă bombă, respinsă în extremis de Trofin. Mingea ajunge rapid în cealaltă jumătate, Balantea scapă pe contraatac, şutează plasat peste Szabó, în bara transversală însă. Astfel prefigurată, cea de-a doua repriză avea să fie mult mai aproape de pretenţiile fotbalului adevărat, înlocuirea lui Verres eliberează atacul de unele stîngăcii, Benczik e mai iute, iar Siklodi îl simte mult mai bine în combinaţii. Atacurile gazdelor cîştigă un viteză şi fantezie, iar ocaziile se multiplică. In chiar min. 47 Benczik reia din apropiere cu capul în bară laterală, pentru ca peste cinci minute Biszok să culeagă aplauze la executarea (puţin pe lingă poartă) a unei lovituri libere. Peste alte cîteva, în min. 65, el va simula o nouă execuţie, cedind-o lui Siklodi, care cu exteriorul piciorului drept aşază mingea, ca la biliard, în colţul de jos din dreapta lui Trofin, care n-apucă să vadă şi să înţeleagă nimic. 10. Ofensiva textilistă îşi menţine cadenţa, Benczik centrează excelent în min. 71, dar Trofin are, spre deosebire de Sebestyén, privilegiul de a, putea folosi şi mîinile, pentru ca în min. 76 o noua centrare a lui Benczik, la semiînălţime, să-l aducă pe Bokor într-o excelentă poziţie. Căpitanul gazdelor reia fulgerător, din plină viteză, dar mingea loveşte bara. Siklodi începe să semene tot mai mult cu chipul lui de idol al galeriei textiliste, simte jocul, organizează subtile un doluri, ori şutează periculos, ca în min. 84, cînd Trofin salvează în ultimă instanţă. Oaspeţii au, se pare, vocaţia finalului, căci în min. 88 ei sunt din nou la cîţiva centimetri de gol, cum se întîmplase şi, la finele primei reprize, o lovitură liberă executată de la 25 m de Luca îl găseşte pe Szabó plasat prea în faţă, mingea pare a-l depăşi, el se întinde la maximum şi o împinge în bară şi apoi în corner. Aşa incit, cele două puncte rămîn gazdelor cu totul pe merit, după o partidă pe care au controlat-o tot timpul şi tare a avut și o repriză, secunda, de fotbal. CLASAM 1 Steaua 2 F.C. Baia Mare 0 Universitatea Craiova 4 F.C. Argeş 5 Dinamo 6 Sportul studenţesc 7 S.C. Bacău 8 „Poli“ Iaşi 9 C.S. Tîrgovişte 10 A.S.A. Tg. Mureş 11 U.T. Arad 12 Gloria Buzău 13 Corvinul Hunedoara 14 F.C. Olimpia 15 F.C. Bihor 16 Chimia Rm. Vilcea 17 Jiul Petroşani 18 „Poli“ Timişoara Etapa viitoare (7 octombrie): F.C. Argeş — „Poli“ Timişoara; F.C. Bihor — C.S. Tîrgovişte; F.C. Olimpia — Dinamo; F.C. Corvinul — Chimia Rm. Vil NTUL cea; A.S.A. — U.T.A. ; Steaua ■ Sportul studenţesc; S.C Bacău — ,,Poli“ Iaşi; Jiul — Univ. Craiova; Gloria Buzău F.C. Baia Mare. 7 6 0 1 20—1012 7 6 0 1 11— 312 7 3 3 1 12—79 7 4 1 2 11 —89 7 3 2 2 12—68 7 2 3 2 10—77 7 3 1 34—37 7 2 3 25—57 7 3 1 3 9—107 7 3 14 9—117 7 2 2 3 9—86 7 3 0 4 8—116 7 3 0 4 8—136 7 2 14 7--115 7 2 1 4 10 -155 7 2 1 4 8—155 7 2 0 5 8 -134 7 1 2 4 3—8 4 DERBIUL A FOST ONORAT STEAGUL ROŞU BRAŞOV - F.C.M. GALAŢI 3-1 (1-1) Peste 20.000 de spectatori prezenţi ieri în neîncăpătoarele tribune ale „Tineretului" au trăit cu sufletul la gură o partidă jucată fără cruţare, electrizantă pe alocuri şi care şi-a amînat deznodământul pină spre final. Beneficiind de excelentul start psihic creat de victoria din etapa trecută (la Constanţa, 3-0 cu Portul!), stegarii au pornit lansaţi ieri, înscriind încă în min. 8 prin excelentul Butur un gol de mare spectacol. Oaspeţii sunt însă tăioşi pe contre şi ripostează energic, în min. 13 Orac centrează perfect, iar tînărul Madjearu îl execută sec pe Parancea 1—1. De aici încolo jocul, astfel relansat, devine un duel continuu între atacul stegar şi apărarea siderurgiştilor, contrapunctat din cînd în cînd de repezi contraatacuri ale oaspeţilor. Minutele trec, ocaziile de gol se consumă în sec, cornetele se adună (raport final 13—4), dar golul desprinderii întîrzie să cadă. El va veni totuşi în min. 71, cînd Bucur, iniţiază o nouă şarjă ofensivă, este faultat în careu şi în acelaşi moment Constantinescu mai comite şi henţ tot în suprafaţa de pedeapsă. Aşadar dublă greşeală şi 11 m clar, hotărît prompt de arbitrul N. Rainea. Execută impecabil, cu lentă, Şulea şi 2—1. Cu adevărat uşuraţi vor respira spectatorii abia în min. 89, cînd Gherghe se înalţă la o centrare a lui Papuc şi trimite balonul în plasă, pecetluind scorul acestei frumoase şi preţioase victorii braşovene. Arbitrul N. Rainea (Bîrlad) a condus cu autoritatea-i recunoscută o partidă aspră, dar perfect sportivă. Au jucat: Steagul roşu: Parancea — Mihăilescu, Pescarii, Nagy (Papuc), Porumbiţă — Şutea, Bucur, Popescu — Şişcă, Paraschivescu, Gherghe. Victoria gazdelor n-a stat ieri nici o clipă sub semnul întrebării. Atacând continuu, şi variat, pe flancuri ori central, constructorii s-au impus cu uşurinţă în faţa unui adversar preocupat excesiv de apărare. Prima repriză este cea in care, evoluînd cu motoarele in plin, braşovenii se desprind clar şi punctează de trei ori, fructificînd astfel numai o parte din numeroasele ocazii de gol. in min. 16 Benţea transformă sigur un penalty, just acordat, apoi, Funkstein finalizează o splendidă combinaţie de ,,undoi“ cu Lie (min. 37), pentru ca peste numai două minute acelaşi Benţea să materializeze o lovitură liberă din afara careului. La reluare aspectul jocului e un timp neschimbat, în min. F.C.M. Gal Olteanu, Stc Burcea, Conduc), Crame Madjearu, F) 50, de , două ori co (Funkstein ) treptat, nem tat, gazdele , tempo-ul aci chiar permit să reducă dex-suceveani la o „bîlbă“ re. Scor li dubii. Arbitrul bavroschi a of pelor: I.C.I.M. : B nu, Hîrlab, Dan, Şerbina loanu — Fu Benţea, Frun, Minerul, Deheleanu, Florea, Moi Coşereanu), Nae, Chircu. I.C.I.M. BRAŞOV - MINERUL « *• 3-1 (3-6 Rezultate tehnice: Delta Tul-Neamţ •—Ncea — Victoria Tecuci 3—0; 1—0; F.C.C C.S.M. Suceava — Constructorul Vaslui2 rul Iaşi 3—1; Steagul roşu Era-Gheorghe şov — F.C.M. Galaţi 3—1; Muş-I.C.I.M. Braşi Humorului celui Cîmpulung — Portul Constanţa 2—0; Belon-Ceahlăul P. Brăila 5— 1—1. MENTOL 1 F.C.M. Galaţi7 5 2 Steagul roşu Braşov , 75 3 F.C. Constanţa7 4 4 C.S.M. Suceava 73 5 6 Viitorul Vaslui7 4 Muşcelul Cîmpulung7 4 7 Oltul Sfîntu Gheorghe7 3 8 I.C.I.M. Braşov7 3 9 Constructorul Iaşi7 3 10 Tractorul Braşov7 3 11-12 F.C. Brăila7 3 Minerul G. Humorului7 3 13 Belon-Ceahlăul P. Neamţ7 3 14 Delta Tulcea7 3 15 Nitramonia Făgăraş7 2 16 Portul Constanţa7 2 17 Progresul Brăila7 1 18 Victoria Tecuci7 1 Etapa viitoare (8 octombrie): Constanţa;Vi Tractorul Braşov — Muscelul Progresul Cîmpulung; F.C. Brăila — Rerul Iaşi— N mini; C.S.M. Ion-Ceahlăul P. Neamţ; Portulul roşu Bra. Constanţa — Oltul Sfîntului — Delta Gheorghe; F.C.M. Galaţi — F.C. Ria Făgăraş - CLASA SERIA A ll-A Rezultate tehnice: F.C.M. 1—1; Chimia Brazileni — Progresoiana Cîmpina — C.S.M. Drobeteşti 2—0;V la T.S. 2—0; Autobuzul Bucu— Chimia Tu reşti — Dinamo Slatina 5—2; Rulmentul Almetan Media; S.N. Olteniţa — Petrolul Plotere Craiova ieşti 2—1; Rapid Bucureşti — Ieşti 0—2. CLASAMENTUL 1 Viitorul Scorniceşti7 5 2 Metalul Bucureşti7 4 3 Rapid Bucureşti6 4 4 Metalul Plopeni7 4 5 Rulmentul Alexandria7 3 6 S.N. Olteniţa7 2 7 Poiana Cîmpina7 4 8 9 Petrolul Ploieşti7 7 3 Autobuzul Bucureşti7 3 10 Dinamo Slatina7 3 11 F.C.M. Giurgiu7 z 12 Progresul Vulcan Buc.7 3 13 C.S.M. Drobeta T.S.7 2 14 Şoimii Sibiu7 2 15 Chimia Brazi7 2 16 Gaz metan Mediaş7 1 17 Electroputere Craiova7 2 18 Chimia Tr. Măgurele6 1 Etapa viitoare (8 octombrie): na . F.C.M.G Chimia Tr. Măgurele — S.N. Olteniţa; Rulmentul Alexandria — Autobuzul Bucureşti; Şoimii Sibiu — Gaz metan Mediaş; Metalul Plopeni — Poiana Cîmpiputere Craiov Rapid Bucure ieşti — Chim Bucureşti — ceşti; Progres reşti — C.S.R