Cuvîntul Nou, noiembrie 1978 (Anul 11, nr. 2110-2135)

1978-11-01 / nr. 2110

♦Hmtnn. ~ch w.Xk j . Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XI. Nr. 2110 MIERCURI, 1 NOIEMBRIE, 1978 4 PAGINI, 30 BANI Şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Marţi, 31 octombrie, sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-au desfăşurat lucrările şedinţei Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Comitetul Politic Executiv a examinat şi aprobat programul cu privire la aprovizionarea populaţiei pe ultimul trimestru al acestui an, precum şi pe semestrul 1 al anului 1979. Elaborată pe baza indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, programul prevede măsurile necesare pentru asigurarea unei bune aprovizionări a populaţiei cu o gamă largă de produse alimentare de bază şi de bunuri industriale de consum, insortimente diversificate şi de calitate superioară. Programul este alcătuit în strînsă concordanţă cu cerinţele de consum determinate de creşterea mai accentuată a veniturilor populaţiei, de trecerea la realizarea celei de-a doua etape a majorării retribuţiei personalului muncitor. In acest sens, fondul de marfă stabilit pentru perioada toamnă-iarnă este mai mare decit cel desfăcut în perioada precedentă. Comitetul Politic Executiv a stabilit, totodată o serie de sarcini pentru organismele răspunzătoare de ducerea la îndeplinire a tuturor obiectivelor programului de aprovizionare. S-a indicat Ministerului Comerţului Interior, Centrocoopului, consiliilor populare, celorlalţi factori însărcinaţi cu aprovizionarea să acţioneze, în continuare, cuperseverenţă pentru perfecţionarea organizării şi funcţionării reţelei comerciale şi de alimentaţie publică, pentru aprovizionarea ritmică, la nivelul şi în sortimentele stabilite, a populaţiei. Comitetul Politic Executiv a dezbătut şi aprobat Codul vamal al Republicii Socialiste România, important act normativ al politicii vamale a ţării noastre. Prevederile sale au drept scop stimularea dezvoltării şi modernizării economiei noastre naţionale, extinderea participării României la diviziunea internaţională a muncii, intensificarea schimburilor cultural-ştiinţifice cu alte ţări şi promovarea turismului interna (Continuare in pag. a 4-a) Şedinţa Consiliului de Stat în ziua de 31 octombrie a.c. a avut loc şedinţa Consiliului de Stat, prezidată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Republicii Socialiste România. La şedinţă au participat, ca invitaţi, tovarăşul Manea Mănescu, primul ministru al guvernului, viceprim-miniştri ai guvernului, miniştri, alţi conducători de organe centrale, preşedinţi ai unor comisii permanente ale Marii Adunări Naţionale. In cadrul şedinţei, Consiliul de Stat a dezbătut şi adoptat Decretul privind prelevarea pentru societate a unei părţi din valoarea producţiei nete şi Decretul privind unele măsuri pentru apărarea civilă. Consiliul de Stat a examinat şi ratificat: Tratatul de prietenie şi colaborare între Republica Socialistă România şi Kampuchia Democrată, încheiat la Phnom Penh la 29 mai 1978; Acordul de cooperare economică și tehnică dintre Guvernul Republicii Socialiste România şi Guvernul Regatului Maroc, semnat la București la 28 iunie 1978; Acordul comercial dintre Republica Socialistă România şi Republica Zair, semnat la București la 8 august 1978; Acordul între Republica Socialistă România şi Republica Islamică Pakistan privind protejarea şi garantarea reciprocă a investiţiei , de capital, semnat la Islamabad la 21 ianuarie 1978. Convenţia referitoare la statutul juridic şi facilităţile Centrului, internaţional de informare ştiinţifică şi tehnică, încheiată, la Moscova la 26 iunie 1973; Convenţia dintre Guvernul Republicii Socialiste România şi Guvernul Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste privind soluţionarea şi prevenirea cazurilor de dublă cetăţenie, semnată la Moscova la 28 iunie 1978; Convenţia între Guvernul Republicii Socialiste România şi Guvernul Republicii Populare Bulgaria privind protecţia, întreţinerea şi reconstituirea liniei de frontieră şi a semnelor de frontieră, în sectorul de uscat al frontierei de stat româno-bulgară, semnată la Bucureşti la 27 mai 1978 . Convenţia dintre Republica Socialistă România şi Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord privind asistenţa juridică în materie civilă şi co(Continuare in pag a 4-a) CARNET DE REPORTER INDUSTRIA SE GRĂBEŞTE S fîntu Gheorghe, Intorsura Buzăului, Tirgu Secuiesc, Malnaş, Cernat, Bruzun. Sunt puncte de pe harta economică a judeţului, de pe harta de lucru a Grupului de şantiere Covasna, aparţinînd Trustului de construcţii industriale Braşov. Cum reuşeşte acest grup de şantiere să facă faţă atîtor obiective, extrem de felurite, dealtfel, ca şi greutăţilor proprii, nu puţine nici ele, cită vreme s-a pornit cu oameni proveniţi din mai multe zone ale ţării, unii vechi in meserie, dar cei mai mulţi aflînd abia aici ce înseamnă meseria şi, mai ales, disciplina de constructor ? S-a început, imediat după înfiinţarea grupului de şantiere, cu... începutul: locuinţe şi cantine pentru constructori. Tot aşa cum cartierul Zona Gării a început, foarte frumos, cu o şcoală, tot aşa grupul de şantiere a început prin a înălța case confortabile (ce departe sunt bărăcile constructorilor de odinioară!) pentru oamenii săi. Plus o cantină modernă unde se servesc trei mese pe zi, plus microcantine la punctele de lucru, plus cluburi pentru timpul liber al constructorilor. Apoi, s-a trecut la crearea, unei puternice IOAN DRAGAN Continuare în pag. 2—32 Proletari dîn toate țările uniti-vet Forță mărită ... Foto-montaj BARTHA ARPAD atitudini Cazul lui Sz. Csaba „Agresie omeneşte“, spune un cunoscut dicton, pe care însă, unii, încearcă să-l interpreteze oarecum denaturat, cu intenţia disimulată de a da faptelor lor o „aură“ de nevinovăţie, de a le pune pe seama jocului întîmplării şi — nu in ultimă instanţă — cu speranţa mărturisită (sau nu) că pot beneficia astfel de înţelegere, de clemenţă din partea societăţii... O astfel de interpretare dă actelor sale şi tînărul Sz. Csaba din Sfintu Gheorghe. ..A fost o simplă intîmplare, credeţi-mă! M-am lungit la nişte pahare cu câţiva prieteni şi nu mi-am mai dat seama ce fac...“. Este prima declaraţie cu care încerca să „îmbuneze“ organele în drept, după comiterea unei fapte cu un ridicat grad de periculozitate, declaraţie în care nu a uitat să menţioneze, să accentueze pe faptul că are doar douăzeci de ani (ca şi cum la această vârstă răspunderea faţă de actele sale ar putea fi diminuată). In schimb, ,,a uitat“ alte amănunte pe care le vom menţiona puţin mai tîrziu... Cum a greşit Sz. Csaba ? Iată o spicuire din declaraţia martorului K. Adrian: „Eram la plimbare, împreună cu un prieten. La un moment dat am văzut o mașină care pornise cam ciudat spre trotuar și era să se lovească de un stîlp. In ultima clipă s-a redresat, a redus viteza, dar n-a reușit să evite două tine- CONSTANTIN NIțU Continuare în pag. 2—3) [biblioteca JUDEȚEANĂ — COVASNA I — SF. QHEOitQHE — I Tulmfon M» 0»