Cuvîntul Nou, aprilie 1979 (Anul 12, nr. 2239-2263)

1979-04-02 / nr. 2239

ANUL XII, Nr. 2239 AMPLE ACŢIUNI SPORTIVE DE MASĂ Breţeu. Organizat de către catedra de educaţie fizică a Şcolii generale din Breţeu, Crosul tineretului s-a bucurat de participarea a circa 300 de şoimi ai patriei, pionieri, elevi şi tineri din localitate. Concurenţii au fost împărţiţi în cinci categorii de vîrstă. Iată rezultatele obţinute: şoimii patriei, fete : 1. Mihaela Renţea, 2. Margareta Boroş, 3. Livia Saray ; băieţi : 1. Gheorghe Ciobotaru, 2. Tibor Farkas, 3. Csaba Jakab; categoria 8—10 ani, fete: 1. Rodica Ciurea, 2. Elisabeta Demeter, 3. Enikő Eszpán ; băieţi: 1. Áron Jánó 2. János Farkas. 3. Áros Tibor; categoria XI—12 ani, fete : 1. Hosszú Katalin, 2. Györgyjakab Magdalena, 3. Fejér Éva; băieţi: 1. László Levente, 2. Dimény György. 3. Györgyjakab Endre; categoria 13—14 ani, fete: 1. Timár Magda, Kovács Aleita. 3. Foriş Victoria; băieţi : Dimény László, 2. Kovács Sándor. 3. Molnár Mátyás; categoria 15—15 ani, fete : 1. Vatay Izabela, 2. Bokor Halynal. 3. Pénzes Maria; băieţi : 1. Vatany Dezső, 2. Foris András, 3. Liviu Moroianu. Intorsura Buzăului : A.S. Ciucaşul a organizat, în cadrul asociaţiei, o întrecere la tenis de masă. La categoria 14—19 ani, pe primele trei locuri s-au clasat: Adrian Badiu, Florin Bularca şi Constantin Bocîrnea, iar la categoria peste 19 ani : Bularca Salvador, Szabó Ştefan şi Stăuble Alexandru. Covasna. Peste 1.200 de elevi au luat startul la Crosul elevilor, organizat de catedra de educaţie fizică a Liceului industrial din localitate. Iată pe cei mai buni: clasele I—II, fete: 1. Rábh Anna-Maria, 2. Sándor Tünde, 3. Bucsika Eszter; băieţi: 1. Kocsis Béla, 2. Kakas Árpád, 3. Biró Miklós; clasele III—IV, fete : 1. Melania Şerban, 2. Pataki Enikő, 3. Benedek Éva; băieţi: 1. Kovács Tibor, 2. Bernárd Zoltán, 3. Opra Friges; clasele V—VI, fete : Bartalis Csilla, 2. Teleki Tünde, 3. Soó Irén; băieţi: 1. Eresei Barna, 2. Király Sándor, 3. Gocz Béla; clasele VII—VIII, fete : 1. Melania Munteanu, 2. Mirela Chiriuc 3. Elena Furtună; băieţi : 1. Balogh Ferencz, 2. Kovács Imre, 3. Kovács Gyula; clasele IX—XII, fete : 1. Adriana Prundariu, 2. Mariana Ioane, 3. Vasilica Mereuţă; băieţi : 1. Marian Morar, 2. Gyerebenes Miklós, 3. Páll Lajos. Zăbala. Consiliul comunal pentru educaţie fizică şi sport, în colaborare cu catedra de educaţie fizică a şcolii din comună a organizat întreceri de cros, tenis de masă, şah şi mini fotbal, cu participarea a peste 300 de elevi şi tineri. La întrecerea de cros rezervată şoimilor patriei Kovács Csaba şi Fejer Cristina, au trecut primii linia de sosire. La aceeaşi probă cei mai buni au fost Szabó Ferencz, Mátyás Márta, Tánczos Gyula, Fejér Edit, Mariana Popa, Ioan Finta, Boc Rozalia. La tenis de masă o bună pregătire au dovedit pionierul Mihăescu Gheorghe şi utecistul Sárkány Ioan, la şah pioniera Bajkó Edit şi utecistul Németh Sándor. Micfalău, în organizarea catedrei de educaţie fizică (profesor Orbán István), la Micfalău, a avut loc crosul elevilor dotat cu Cupa primăverii, oferită de conducerea şcolii şi la care au participat aproape 200 de elevi. Iată primii clasaţi, fete şi băieţi: clasa a 11-a: Valeriu Marta şi Deák Levente; clasa a IlI-a : Szafta Ilona şi Bartos Levente; clasa a IV-a: Szűcs Edit şi Boér Csaba; clasa a V-a : Miska Gizella şi Dobricza István ; clasa a VI-a : Kolumbán Maria şi Gyurka László; clasa a VII- a : Tala Piroska şi Roşu János; clasa a VIII- a: Varga Lajos. Ciştigătorii vor participa la faza pe centru de comună. Un grup de 15 biciclişti, condus de profesorul Robocskia László a participat la un tur ciclist, la Băile Bálványos. GH. BRIOTA DUPĂ EDIŢIA DE IARNA A „DACIADEI“ Comisia sport-turism şi pregătirea pentru apărarea patriei de pe lîngă Consiliul judeţean al Organizaţiei pionierilor a întocmit clasamentul asociaţiilor sportive şcolare după desfăşurarea ediţiei de iarnă a „Daciadei“. La această ediţie au participat 53 de asociaţii sportive şcolare, cu peste 25.000 de şoimi ai patriei, pionieri şi şcolari. Un fapt îmbucurător este acela că s-a dublat numărul asociaţiilor sportive, faţă de anul trecut, în prezent fiind 53. De asemenea, a crescut şi numărul participanţilor la etapa de masă a „Daciadei“. Membrii asociaţiilor sportive şcolare au participat la întreceri de şah, tenis de masă, sanie, hochei şi gimnastică. In urma rezultatelor obţinute clasamentul se prezintă astfel: 1. Olimpia Băţanii Mari 185 puncte; 2. Nemira Breţea 174 p. ; 3. Nufărul Reci 169 p. ; 4. Ştiinţa Covasna 160 p. ; 5. Olimpia Baraolt 151 p. ; 6. Diamant Ojdula 143 p. ; 7. Avîntul (Șc. gen. nr. 1 Sfîntu Gheorghe) 135 p. ; 8. Oltul Ghidfalău 123 p. ; 9. Olimpia Zăbala şi Făclia Sfîntu Gheorghe. în primele 20 de locuri se găsesc 14 asociaţii care şi în anul trecut se găseau pe locuri fruntaşe, ceea ce dovedeşte marele interes al colectivelor de cadre didactice ale acestor şcoli pentru practicarea sporturilor la toate disciplinele prevăzute de regulament. La etapa judeţeană s-a observat un salt calitativ superior faţă de alţi ani, etapele desfăşurîndu-se mai bine, angrenînd un mare număr de concurenţi. Dacă în această ediţie s-au înregistrat bune rezultate, nu trebuie trecute cu vederea unele lipsuri, care pot fi uşor remediate. Astfel, nu toate unităţile şcolare au dat importanţa cuvenită organizării etapelor, în special celor pe detaşamente şi clase. S-a mai constatat, de asemenea, linsa unor asociaţii sportive din cadrul diferitelor întreceri deşi unităţile şcolare în cauză au cadre despecialitate şi condiţii pentrupracticarea sporturilor de iarnă. POPICE p.d., Forestierul Tîrgu Secuiesc Voinţa Sfîntu Gheorghe 4539—4363 p.d. , Autosport Sfîntu Gheorghe — Secuiana Tîrgu Secuiesc 4700—0 (exclusă). Cele mai bune rezultate au fost obţinute de Szabó Zoltán cu 833 p.d., Barothi Sándor (ambii de la Constructorul 805 p.d., Orbán György (Ika Cernát), cu 800 p.d. In cea de-a XIII-a etapă a campionatului judeţean de popice s-au înregistrat 4 victorii ,,acasă“, una îndeplasare (Constructorul I) şi o mare surpriză . Avîntul Arcuş, cu o formaţie tînără şi dornică de afirmare a învins pe teren propriu Voinţa Tîrgu Secuiesc cu 4399—4327 p.d. Iată şi celelalte rezultate Constructorul II — Voinţa Baraolt 4432—4035 p.d. ; lka Cernat — Constructorul După etapa a XIII-a clasaI Sfîntu Gheorghe 4528—4737 mentul se prezintă astfel: 8 lka Cernat 9 Voința Baraolt 10 Secuiana exclusă 3 Constructorul II 4 Avîntul Arcuș GH. GEROTA 1 Constructorul I 12120 0 57.467 24 2 Voința Tîrgu Secuiesc 131 10 2 58.441 22 139 0 4 58.441 18 129 0 3 53.330 18 5 Forestierul 126 0 7 53.512 12 6 Autosport 135 0 8 56.508 10 7 Voința Sfîntu Gheorghe 135 0 8 53.189 10 135 0 8 56.231 10 132 011 49.1964 CARPAŢI C.S.S. SFÎNTU GHEORGHE A PROMOVAT ÎN PRIMA DIVIZIE DE BASCHET Timp de două zile la Craiova s-a desfăşurat dubla întîlnire de baschet feminin pentru promovarea în prima divizie de baschet a ţării. Baschetbalistele pregătite de profesorul Váncsa Adalbert au dat dovadă, încă o dată, de o bună pregătire fizică, tehnică şi tactică, care le-a adus în final ţelul propus de a promova indivizia A. în primul meci ele au întîlnit puternica echipă Politehnica II Bucureşti. Baschetbalistele din Sfîntu Gheorghe au fost la înălţime, jucînd fără greşeală în apărare şi în atac. Astfel, Márk, Váncsa, Vita şi întregul lot, au putut să-şi depăşească partenerele asigurîndu-şi promovarea în primul eşalon. Baschetbalistele noastre şi-au întrecut adversarele încă din prima repriză cînd au condus cu 11 puncte. în partea a doua studentele echilibrează jocul, insistă dar nu reuşesc să recupereze punctele pierdute şi Carpaţi C.S.S. obţine o preţioasă victorie, în cel de-al doilea meci, cu formaţia C.S.R. Bucureşti, de rezultat depindea promovarea în prima divizie. Bucureştencele au căutat să se revanşeze pentru înfîngerea suferită, în timp ce baschetbalistele din Sfîntu Gheorghe au confirmat victoriile obţinute de-a lungul campionatului. După jocul echilibrat din prima repriză, în partea a doua meciul devine mai spectaculos. Jucătoarele de la Carpaţi, se mobilizează exemplar, dau dovadă de rezistenţă, calm în fazele de finalizare şi se desprind în cîştigătoare aplaudate de public. S-a observat la ele o dună coeziune între compartimentele în atac şi apărare. Deci: Carpaţi C.S.S. Sfîntu Gheorghe — C.S.R. Bucureşti 73—65 (34—35). In urma rezultatelor obţinute echipa Carpaţi C.S.Ş. a promovat în divizia A de baschet. Calde felicitări întregului lot al antrenorului, profesorul Váncsa Adalbert, pentru rezultatul obţinut. GH. BR. 4 aprilie, ochi parşiv de albastru, ochiul treaz „France Presse“ comunică: Migueli şi Heredia, prezumtivi titulari, grav aşa, cum ar zice Carol Onuţan, nu vin la Craiova. Primul s-a văzut la TV, dînd într-o minge decisivă cu capul, scurt, ca o fulgerătură scînteioasă, ceea ce, în lipsa lui, recomandăm şi caselor mai greoaie din bocancul aurit ce s-a lipit straniu de fruntea înaltă a lui Dudu Georgescu. Nu acolo s-a accidentat vigurosul din Barcelona, iar Heredia nu ne doare, că tot nu juca, de vreme ce trioul acela aprig şi care pădureţ, ce începe aşa: Dal Bosque — Asensi — Villar, vine cu tot ce are el mai bun, adică cu pleșuvul mijlocaș în frunte, ăla despre care odinioară Dumitru se dădea artist pe meridiane portocalii și cu datul a rămas. • Că nimeni nu-i falitul să creadă că Barcelona aceea lui Neskens se va speria așa de tare de Beveren îneît, să nu-i dea omului o permisie, aşa de trei zile, pentru Craiova. • Aceştia ne sînt preopinenţii, aceştia, plus băiatul acela de o sută de kile de-i zice Ruben Cano (pe lingă el trebuie aşezată urgent o... pisică sălbatic de neagră!) şi celălalt, Santillana parcă, unul de înşurubează mingea pe lîngă adversar cu nişte feluri de şurubelniţe. • împotriva lor va trebui să cităm ORA Craiovei: nu istoria obositor de prezenţă a unui 1—1, tip Crişan, 2—2, format de buzunar şi gol şi spart, 0—2, la trasul clopotelor de seară şi 1—0, în schivnica bucurie că era singura lor înfrângere. Sau chiar 0—1, într-o Valencia în care toate portocalele au căzut în ograda vecină. • Fără istorie, aşadar, cu curaj, cu încredere, cu speranţă! • Dar şi cu fotbal, băieţi, şi-atunci, întrebarea e: ce e cu acest Lucuţă, tovarăşi? Bine, Anghelini nu poate, Koller n-are buletinul în regulă, Vigu ,e un spital. Cristache (Covaci zicea cîndva că e cel mai Fachetti din toată Europa), e pe la Brăila, dar Lucuţă, chiar Lucuţă, fraţilor ? Sigur, nu e Juanito, Saura nu e Juanito, dar Lucuţă, tot Lucuţă e, oricît ai învîrti capra prin jurul paradisului de aramă. • Pentru că tot e 1 aprilie la ceasul acestor rînduri, să-mi permită cei care le citesc să sugerez celor care nu le citesc un gînd ; spaniolii ar fi nebuni dacă ar merge la Craiova înțoliţi într-o idee de 1—4—2—4. Spaniolii n-au cum să joace cu peste două vîrfuri de atac, cel mult cu „marele căţelandru roşu“ plus golgeterul Quini, şi cu Santillana în faţa mijlocaşilor de care am mai povestit la început. • Dacă e aşa, la ce ne-ar fi nouă de folos o apărare în zonă, cu cinci fundaşi, din care lateralii să joace barbut cu fanioanele, să deschidă pîrtii celor două săgeţi adverse şi să înghesuie jocul extremelor noastre, ajutîndu-le să centreze către îmbulzeli? # De ce n-am calcula noi, la o adică aşa: portarul e portar, să stea în banca lui şi să fie Răducanu, dacă nu poate fi Coman, că Lung e bun, dar e crud şi de Moraru ne-am cam săturat, cînd cu iugoslavii. • Libero-ul să fie chiar liber şi, dacă se poate, să fie tocmai Dinu, rău, arţăgos, cum îi e felul nesentimental. • Apoi, să ne construim echipa în sensul de a o neutraliza pe cealaltă: om la om. Om bun la om bun. Să nu jucăm cu numerele de pe tricouri şi cu numele din legitimaţii : dacă Huben Cano vrea să joace fundaş. Sameş să fie lîngă el, extremă. Dacă Santillana vrea extremă, să i-l dăm ne Böiönyi pe post de fundaş lateral. Şi totul să plece de aici. De la ideea de a face din Asensi un tip blocat, iar din Dumitru unul liber şi senin. Adică unul care să nu spere a tranşa calificarea dintr-o lovitură liberă care va fi ori nu, dar nici din ideea că minunatul public al Craiovei fotbalului nostru va aşeza pe capul acela al lui Dudu Georgescu soluţia acestei partide, ce are şi trebuie să aibă semnificaţii mult mai înalte decît semeţul clasament al acestei etupe grele a campionatului european. • La 34 de ani, prezenţa surprinzătoare a lui Lucescu rămîne, oricum, marele „as“ al speranţelor noastre de a ne îndărătnici a crede că, la noi, primăvara capătă mereu, la 4 aprilie, o privire minunat de albastră. MIRKO are două echipe despărţite tut suferinţei doar de... la. Aşa s-a şi jucat, cu april disperare, pe fondul unei vizibile a gazdelor, care , surprinzător atu în jocul al juniorului Şoiman, dar al unei dîrze opoziţii a termetică în defensivă şi intolentă pe contre. Ocaziile de gol alterearească precumpănire către peţilor. Totuşi ei sînt cei jocul, încercînd poarta de prin Rădulescu. Şoiman ripgâr scoate greu, în corner şi Mironaş îl ilustrează pe gool-keeperul din Sf. Gheo. 11. De partea cealaltă, Rădor şi Sebestyén şuteazâ fii fie cam imprecis. In miip că ambii portari, iar în mii vine puternic în atac, ploi faculos, dar lovitura sa de linia porţii lui Mita. Atacuri tot mai insistent anilor la sfertul reprizei A min. 57 se scrie, în două 3 partidei : centrare lungă^ Şi necruţător al lui Giroveanu Se repune mingea în a ajunge rapid la acelaşi Şoire impecabilă, Crivoi ploi bazin şi... 200. Oaspeţii par descumpăn le iese acum totul, textil forţe proaspete pe atpna uire, însă, se cam încheiase. Aşa că, deşi Barbu şi rează ceva în ofensiva oag Georgescu, Sebestyén şi Vţ cîteva ori aproape de gol, mai produce, în contradicţiul general al jocului, faţărul partidei e totuşi nedre Antrenorul Petre Dragoi nute după meci“ . „Victor gazdelor. Nu poţi obţine un rezultat bun dacă n-a exactă şi dacă nu marchez şiva noastră a gafat azi într-un minut. După golu mai bine, dar era tirziu.“ Ploieşteanul Mihai Mora echipele : R.C. P. NEAMŢ : Mita — Ungureanu, Trenchea, Covideanu, Niţă —, Şoiman, Gronaş (Murariu), Jelescu ( „OLTUL" , Polgár — Pa Sărac, Antal — Bokor, Adescu (Veress) —, Sebest (Barbu), Georgescu. I.C.I.M. bRAŞOV — TR BRAŞOV 2—11 Derby-ul braşovean al 1 clasament s-a jtniat Teriei aplicaţie fotbalistică în la 8000 de plătitori şi încă a, prin balcoane privitori. „Gazdele" au imprimat nuri ofensive şi piane In poarta lui Cuteanu, dar, văzut şi reţinut e că Bariére a trimis de două ori bară, în chipuri similare (î joacă totuşi la Tractorul. Una peste alta, scorul pentru că atîrnă în sarcin vizibil a fotbalului ca din mai din patru ocazii limp cadă, dacă e așa, să cadă. Astfel în min. 39, Mitu demi in postură de extren și Ciobanu reia spectaculos Scor de întrerupere. La reluare, curs asemănui, tulburat de zvicnirea (min. 58), care conjugă pe tate cu ezitarea defensiverilor şi... 11. Nu e firesc, presiune şi supra inteligenţilor Benţestein, iar, în min. 64, to rezultă o fărîmă de liber Lie care şutează înşelător Scor absolut final! Excelent arbitrajul lui can (Bucureşti), exercitatorilor : I.C.I.M. : Balázs —, H Lupuţan, Vasile —, Li Funkstein —, Şişcă II (Fr. Ciobanu (Moraru). TRACTORUL: Cuteanu Paşca (Tamiţ, Şarpe, Chioreanu, Oancea, Roşu Szakács, Marcăş, Boricean SERIA I NITRAMONIA FAG. STEAGUL ROŞU 0- Fotbal Divizia 8 R.C. PIATRA NEAMȚ — „OLTUL“ SF. GHEORGHE 2—0 (0—0) Victorie chiar mai clar: Victorie chiar mai clară Era un meci pe muchie de cuțit, în scorul, la capătul unei pa ~e~